Uhlíř Petr Vloženo 29. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2012 ahoj, mám fabii 1.9 sdi hatchback (classic) dnes jsem měnil olej a všiml jsem si, že mám propálený kryt baterie, tak jsem ho oddělal a pod ním jsou takové ty pojistky (plíšky) a všiml jsem si, že pojistka v poloze 2 (110A) je totálně vyčouzená ale ne přerušená plast okolo je totálně rozteklej a pojistky vedle na každé straně jsou takové očouzené od něčeho bílého. Nevíte někdo prosím co se mi mohlo v autě stát? zkusil jsem to z toho seškvařeného plastu vyndat a dát tam jinou pojistku (našel jsem jen slabší 80A) ale na zkoušku snad postačila.. po nastartování a zapnutí topení jsou ty matky i pojistka teplý cca 30-40 stupňů, zkusil jsem všechno z elektroniky, co by na to mohlo mít vliv, myslím že to byl ventilátor.. když jsem ho dal na 4 stupeň, tak se začlo z toho šroubu úplně kouřit (asi to zase začlo tavit ten plast). Poraďte mi prosím co s tím, zítra mám jet do Náchod a ve středu do Prahy, rád bych si po cestě zatopil, ale zase né tak, aby mi začlo hořet auto baterku mám 80Ah bosch silver.. (je už ale v autě rok, takže tím to snad nebude?) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 30. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2012 že by velký přechodový odpor? dej tam pojistku správné hodnoty a pořádně očisti dosedací plochy... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 30. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2012 (editace) Nejdůležitější je to OČIŠTĚNÍ DOSEDACÍCH PLOCH A PÉROVÁ PODLOŽKA POD MATIČKU. Všecky tyhle efekty způsobuje oxidace kontaktních ploch, z ní plynoucí vysokej přechodovej odpor a na něm vznikající teplo. Jestli se nemejlím, u ropáka je v tělesu topení/ventilace zamontovaný elektrický topný článek (jmenuje se to "PTC"), kterým se zajišťuje rychlý ohřev vzduchu pro odmlžení skel ihned po startu, protože než se ohřeje motor, trvá to u dieselu půl věčnosti. Ten topnej element má příkon cca 1kW (nevím to přesně, ale vede k tomu drát jako sloní noha podobnej jako ke startéru) - což dává ze zdroje 12-14V skutečně odpovídající odběr v řádu 80-100A = pojistka 110A. Jeho zapnutí ve 4. poloze ventilátoru by ten odběr přesně odpovídal. Z toho všeho je vidět, jak důležitá věc je informovat v dotazu i o motorizaci, přestože to zdánlivě vůbec nesouvisí s elektrikou. Benzíny tenhle pomocnej topnej článek vůbec nedostávaly a kdybys nenapsal že máš dehta, ani mne by nenapadlo si seškvařenej plast kolem pojistek dávat do souvislosti s topením. Editováno: 30. Říjen 2012, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bobo Vloženo 30. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2012 (editace) Toto jsem řešil minulý týden-vyměnil jsem celej držák pojistek,dalo se nové očko,protože ten kabel byl celej vyžíhanej.Nyní vše v pohodě. Uhlíř Petr tobě se tam vešla baterka 80Ah bosch silver?Mám pocit,že je dost dlouhá oproti 74Ah. Editováno: 30. Říjen 2012, autor: bobo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Uhlíř Petr Vloženo 30. Říjen 2012 Autor Sdílet Vloženo 30. Říjen 2012 Díky moc, přesně tak vešla se tam ale jen tak tak... zítra zkusím sehnat nový vršek té baterie vyčistit to a celé to asi ještě přemáznu tukem na kontakty ať mám pokoj.. přesně tak je to diesel a je číslo pojistky 2 (110A) zajedu na vrakáč a pokoumu to, ještě jednou díky moc moc jste mi pomohli Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Torro Vloženo 6. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2014 Zdravím. Já mám Fabii 1.4 MPI 50 KW, r.v. 2000 a mám takhle propálenej plast u pojistky, která je uplně v levo. Nevíte co to mohlo způsobit ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 6. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2014 Zvoxidovanej kontakt pod matičkou mezi přívodem a tou pojistkou - při odběru, na kterej je ta pojistka normálně dimenzovaná se hřeje ten málo dotaženej kontakt a od něj se taví ten plast. První nalevo bejvá pojistka od servořízení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Torro Vloženo 6. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2014 Servo se mi rozsvítilo, to je fakt. Nepřehřejvá se ta pojistka kvůli tomu servu? Už jsem měnil 3x ten snímač úhlu tak jestli to nedělá zas on. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 6. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2014 Rozsvícení kontrolky může znamenat i zmenšení napájecího napětí - právě tím špatným dotykem, kterj se chová jako odpor. ŘJ serva pak kontrolkou hlásí "mám málo šťávy, něco s tím kurva udělej"... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
THe_KbK Vloženo 13. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2014 Já se teda potkávám většinou s vypálenejma nožovkama. A když jsem se na to ptal ve škodovce na školení, tak mi řekli, že to je prostě u škodovek normální. Že se to stává, a nikdo neví proč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.