miroslav123 Vloženo 24. leden 2013 Sdílet Vloženo 24. leden 2013 Ahoj, prosím o radu. Moje F1 naprosto bezproblémově jezdila až do minulého týdne, když se stalo to, že po nastartování motor zhasl a konec...nebo ne? Auto má najeto 271 000km, věřte nebo ne nevím, co je to spotřeba oleje. Od začátku jsem s ní jezdil jenom já. Servisovaná pouze v autorizovaných servisech. Následoval odtah do autorizovaného servisu #1, kde byl diagnostikován vadný startér, motor prý běží. Trochu se mi ulevilo, startér jsem dodal svůj a čekal na telefon. Pak mi bylo ze servisu řečeno, že startérem to není a že je třeba dále zjišťovat závadu = my budeme zjišťovat a vy budete platit. Za diagnostiku startérem to není jsem zaplatil lehce přes 1000Kč a auto odtáhl na laně do autorizovaného servisu #2. Tam bylo zjištěno, že je ulomený napínák řetězu olejového čerpadla, prasklý řetěz a zadřená klika a motorem se nedá vůbec otočit.. V autě je GPS a ta mi říká, že auto bylo bylo nastartováno v servisu #1 18minut.... Mohlo se to stát za těch 18minut bez mazání? Nebo ten motor už musel být "přidřený"? Ten den kdy k poškození došlo jsem normálně ujel 200km, potom zastavil na cca hodinu, nastartoval a... konec. Nestalo se to někomu? Díky za každé vyjádření.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boobika Vloženo 27. leden 2013 Sdílet Vloženo 27. leden 2013 mohlo se klidně stát, že se mazání pokazilo a přidřel jsi to. to by nasvědčovalo i tomu, že to diagnostikovali jako vadný startér. pokud to pak ale nějak rozcvičili a nechali běžet 18minut bez mazání (samozřejmě by měla svítit kontrolka a houkat gong), tak to je taky na zamyšlení. je možné, že je to i důvod toho, proč ti to pak odlifrovali pryč. a tobě kontrolka mazání nesvítila když ti to chcíplo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-honza_ Vloženo 27. leden 2013 Sdílet Vloženo 27. leden 2013 (editace) já bych to okamžitě stáhl z toho servisu... je to nějake cele divné... za předpokladu že by klekla kontrolka nebo čidlo mazání a ten motor by se zadřel, nevěřím tomu že by byli schopni to zprovoznit a aby to ještě jelo 18 minut bez mazání... tomu opravdu nevěřím.. jak se ten motor zakousne tak už to většínou nejde rozhýbat...jinak to praskání řetězu se stává.. ale pokud se vam rozsviti kontrolka oleje a okamžitě zastavite tak se tomu většinou nic nestane... já byt vámi tak to odtáhnu a nechám to posoudit někym nezavislym... rozhodně ne do autorizaku.. je ta GPS spolehlivá? já si nedokažu představit co museji dělat hydrozdvihy na suchu... turbo bez oleje.. ještě by mě zajimalo co přesně to udělalo když jste nastartoval/ startoval Editováno: 27. leden 2013, autor: -honza_ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miroslav123 Vloženo 27. leden 2013 Autor Sdílet Vloženo 27. leden 2013 Stalo se to tak, že po nastartování motor normálně běžel, seděl jsem v autě a vyplňoval papíry, najednou cca po minutě nebo dvou se motor (prostě po chvilce) zastavil, nejsem žádný autoodborník, ale bylo mi jasné že tohle nebylo normální chcípnutí motoru, chcíplo to jakoby dost natvrdo a okamžitě... prostě jinak, než když se to vypne klíčkem. Předcházela tomu bezproblémová 100km jízda z Prahy do UL. Celkově jsem ten den ujel přes 200km. Kontrolka mi nesvítila, stalo se to "náhle". Jinak auto ze servisu jsem odtáhl do jiného autorizovaného servisu a tam mi právě řekli tu zdrcující diagnostiku. GPS spolehlivá je. Navíc ten první autorizovaný servis "zatím" nepopírá, že to měli nastartované. Měl jsem schůzku s jejich technickým ředitelem a po vysvětlení o co jde mi slíbil se do druhého dne vyjádřit. To taky udělal... 5ekl mi, že neshledal žádné pochybení (co jsem taky mohl čekat). Na otázku jak je možné, že to u nich běželo a v jiném servisu je motor natolik poškozen, že se s ním nedá otočit, argumentoval, že to bylo asi přidřené, že prý záleží na venkovní teplotě (nedělám si srandu, tohle mi opravdu řekl) a že teď s tím motorem třeba také půjde hnout. Nezapomněl mi připomenout, že celou věc projednal s jejich právníkem a se Škodou auto a.s...No, já jsem steně sepsal stížnost a poslal ji do Škodovky ještě před tímto jednáním, takže počkám na jejich vyjádření. Celé to jednání toho servisu se nese v takové podivné atmosféře, prostě poznáte, že s vámi nejednají jednoduše řečeno narovinu a něco se snaží skrýt. Jak se vyjádřil -honza_ je to celé divné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-honza_ Vloženo 28. leden 2013 Sdílet Vloženo 28. leden 2013 (editace) no podivejte se.. viděl bych to tak... jak vám to chciplo na ten volnoběh, tak to proto, protože se ten řetěz urval a zablokoval kliku... pokud se ten řetěz urve ve vyšších otáčkách třeba na dálnici tak to očeše ty ozubená kola a jede se dál.... na ten volnoběh se to pravděpodobně jen bloklo... v tom servise se jim to asi podařilo nějak rozhýbat ale v tom případě nechápu jak to mohli nechat běžet tak dlou.. vždyt musela řvát kontrolka mazání.... jak říkám.. vidím to jednoznačně že to dojebali v tom servise...stačilo vyměnit ten řetěz a jede se dál... proto bych nechal zkontrolovat jestli správně funguje kontrolka a čidlo mazání.. at někdo udělá písemný posudek a pak bych vymáhal škodu.. protože pokud opravdu svitila kontrolka mazani a oni to nechali běžet tak to je demence největšího kalibru... rozhodně se nenechte odbýt...! hlavně si nechte co nejdřiv posoudit tu signalizaci mazání... ! aby se nějakou nahodou na vás ty servisy nedomluvily... pokud vám servis napíše posudek že se motor zadřel z duvodu nefunkčnosti mazání a že je signalizace mazání plně funkční tak bych řekl že je máte na lopatě.. Editováno: 28. leden 2013, autor: -honza_ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miroslav123 Vloženo 28. leden 2013 Autor Sdílet Vloženo 28. leden 2013 Dostal jsem výsledek diagnostiky, myšleno po elektronické stránce a jediná "závada" tam je vybitý akumulátor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-honza_ Vloženo 28. leden 2013 Sdílet Vloženo 28. leden 2013 ještě jedna otázka.. když jste ten motor nastartoval tak byl studený nebo byl zahřátý? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miroslav123 Vloženo 1. Únor 2013 Autor Sdílet Vloženo 1. Únor 2013 Když jsem motor nastartoval, byl po 100km jízdě a cca hodinovém stání. Takže ani zahřátý, ani úplně studený jako třeba po ránu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-honza_ Vloženo 1. Únor 2013 Sdílet Vloženo 1. Únor 2013 aha... a jak to pokračuje? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 1. Únor 2013 Sdílet Vloženo 1. Únor 2013 Taky to vidím na chybu autor. servisu. 18min,je hodně dlouhá doba. A první po čem měli jít byli provozní kapaliny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miroslav123 Vloženo 10. Únor 2013 Autor Sdílet Vloženo 10. Únor 2013 Pokračuje to tak, že mi ze Škody auto napsali, že se tím bude zabývat oblastní manager autorizovaných servisů, který prověří situaci v obou servisech. No, už je to cca 14dní a nic se neděje... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-honza_ Vloženo 10. Únor 2013 Sdílet Vloženo 10. Únor 2013 no nevim jestli se dočkáte pozitivniho vysledku.. můj nazor je takovy že v tom servise jsou akorat měniči dílu a žadni odborníci... přece neni možne aby nepoznali že motor nemaže... sice s tim nemam zkušenosti, ale podle mě ten motor musel vydavat zvlaštni zvuky..+ musela řvat kontrolka.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.