Přejít na obsah

teplota motoru


kenet

Doporučené příspěvky

Pánové prosím o radu ja už jsem v koncích auto octavia 1,6 75 kw BFG

auto normálně topí ale nejde ohřát tak po 20 km začne stoupat teplota a když dosáhne cca 70 stupnu spustí se větráky na chladiči když vypnu motor větráky taky vypnou,uberuli plyn nebo při jízdě z kopce teplota postuně klesá uplně dolu,čidlo teploty i termostat jsou nové,chybu to žádnou nevykazuje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, mně napadlo, že čidlo teploty je dvojité. Jedno pro budík a druhé pro ŘJ. Jen chci říct, že to co ukazuje budík nemusí "vidět" ŘJ.

Nicméně ta doba ohřevu motoru je pro benzín nějak dlouhá, to je taky fakt. Kdyby psal o TDI, tak mu to potvrdím :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na ty relatka pod baterkou jsem nekoukal ani nevim že tam sou,napadlo mě jenom sem viděl ňáky čidlo na spodu chladiče a když jsem ho odpojil a nastartoval nehlasí to chybu přesto že je odpojene ale nevim jestli to tak má být,spotřeba je asi dobrá na volnoběh 0.6 až 0.7 jinak za jizdy taky mam průměr 7,2 v jednom servise mě radil že už to řešil měnil čidlo teploty a termostat a nepomohlo až když vyměnil celou tu plastovou skřín co se do ni napojuji hadice a je v ní ten termostat a čidlo tak to bylo v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také by pravděpodobně při trvale nízké teplotě motoru šla spotřeba nahoru, obzvláště teď v zimě. O tom se ale nezmiňuje, zda je spotřeba v mezích normy nebo je vyšší.

ne-e, zde by to byl opačný efekt.

Ačkoliv budíky ukazují jen 70°C tak druhé čidlo dává informaci vysoké teplotě a třeba proto spínají ty větráky.

Ale je to asi blbost s tím čidlem, viz další popsané příznaky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevíte někdo co je to za čidlo v tom chladičiže bych ho koupil ale nevim jaký,podle příznaku je potevřený termostat od začátku proto tak dlouhý ohřev něco tam nejde a dává to informaci že je motor teplejší než je skutečnost a spustí ty větráky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

I kdyz uz to mas vyresene, tak jen pro informaci to sem napisu, to 2. cidlo teploty umistene na vystupu z chladice je podle me termospinac a zapina ventilator, asi nezavisle na RJ motoru

 

... ale to by zase nevysvetlovalo ze jeho vymenou uz nezustava termostat otevreny. Takze jedine vysvetleni co me napada je, ze i to druhe cidlo je vyhodnocovane RJ a pokud jedno z cidel ukazuje vyssi teplotu (sice nerealnou, ale asi v mezich povolenych hodnot) RJ musi verit vyssi hodnote, aby ochranila motor, takze otevira termostat. A proto tak nezvykle dlouha doba ohrevu motoru. Protoze to vadne cidlo davalo porad hodnoty v povolenych mezich, nehlasi to zadnou chybu.

Editováno: , autor: chase
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v podstate mas pravdu, ale model 75Kw MR 2001 (AVU, BFQ, BSE) uz ma elektronicky rizeny chladici system. K termostatu pak vede jedna 2polova svorkovnice, kterou RJ vyhriva odporovy topny clanek a tim se zahriva roztazna latka v termostatu a ten se zveda a naopak. Vyhoda asi bude v tom, ze muze mit motor treba pri castesnem zatizeni 110C a lepsi spotrebu nez by mel pri castecnem zatizeni a 90C

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...