Přejít na obsah

Fólie na okna


Whitek

Doporučené příspěvky

Je tu ještě otázka, jak si Ministerstvo dopravy nebo zákonodárce vysvětlují pojem "celková propustnost světla".

Intutitvně by bylo lze předpokládat, že jde pouze o část světla v tzv. "viditelném" spektru, takže UV nebo IR filtry tuto celkovou propustnost nesnižují. Pokud se však neomezíme jen na viditelné spektrum světla, tak je třeba počítat i s těmito filtry jako snižujícími celkovou propustnost. Pro měření propustnosti by pak bylo potřeba definovat distribuci rozdělení vah přes celé světelné spektrum, které by bylo nutné dostatečně jemně naškálovat a po jednotlivých škálách měřit propustnost světla.

Druhou otázkou je směr propustnosti. Uvažujeme-li o celkové propustnosti, intuitivně tušíme, že celková se skládá z propustnosti dovnitř a propustnosti ven. Jelikož mě nenapadá důvod, proč jeden ze směrů zvýhodnit, měli bychom o nich uvažovat jako o rovnocenných, tj. s váhou 50% každý.

Jde-li nám o to, aby se interiér neohříval, musíme bránit průniku IR záření dovnitř. Na to můžeme mít 99%ní filtr, který téměř neomezí pronikání viditelného světelného spektra. Takže světlo dovnitř půjde, ale tepelná složka pronikat nebude.

Jde-li nám o to, aby nebylo vidět dovnitř, požadujeme, aby světlo nepronikalo zevnitř ven. Takže můžeme i na přední boční okna dát jednosměrný filtr, který ve směru zevnitř ven sníží intenzitu světla o 60%. Požadovaná celková propustnost světla by tak zůstala stále 70%.

Existuje někde právě závazný výklad pojmu "celková propustnost světla"?

Editováno: , autor: jarda.jezek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je tu ještě otázka, jak si Ministerstvo dopravy nebo zákonodárce vysvětlují pojem "celková propustnost světla".

Intutitvně by bylo lze předpokládat, že jde pouze o část světla v tzv. "viditelném" spektru, takže UV nebo IR filtry tuto celkovou propustnost nesnižují. Pokud se však neomezíme jen na viditelné spektrum světla, tak je třeba počítat i s těmito filtry jako snižujícími celkovou propustnost. Pro měření propustnosti by pak bylo potřeba definovat distribuci rozdělení vah přes celé světelné spektrum, které by bylo nutné dostatečně jemně naškálovat a po jednotlivých škálách měřit propustnost světla.

Druhou otázkou je směr propustnosti. Uvažujeme-li o celkové propustnosti, intuitivně tušíme, že celková se skládá z propustnosti dovnitř a propustnosti ven. Jelikož mě nenapadá důvod, proč jeden ze směrů zvýhodnit, měli bychom o nich uvažovat jako o rovnocenných, tj. s váhou 50% každý.

Jde-li nám o to, aby se interiér neohříval, musíme bránit průniku IR záření dovnitř. Na to můžeme mít 99%ní filtr, který téměř neomezí pronikání viditelného světelného spektra. Takže světlo dovnitř půjde, ale tepelná složka pronikat nebude.

Jde-li nám o to, aby nebylo vidět dovnitř, požadujeme, aby světlo nepronikalo zevnitř ven. Takže můžeme i na přední boční okna dát jednosměrný filtr, který ve směru zevnitř ven sníží intenzitu světla o 60%. Požadovaná celková propustnost světla by tak zůstala stále 70%.

Existuje někde právě závazný výklad pojmu "celková propustnost světla"?

:kol-140:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen má zkušenost:měl jsem na meganu tmavé folie na všech oknech(propustnost 75%),na všech oknech nálepku Atestu 8SD,kartičku vyplněnou s udaji o všech oknech a jejich propustností a policajti nezmohli nic!!!jen jednou mi řekli,že bych si je mohl nechat zapsat do TP abych měl 100%klid ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Jde-li nám o to, aby nebylo vidět dovnitř, požadujeme, aby světlo nepronikalo zevnitř ven. Takže můžeme i na přední boční okna dát jednosměrný filtr, který ve směru zevnitř ven sníží intenzitu světla o 60%. Požadovaná celková propustnost světla by tak zůstala stále 70%.

Existuje někde právě závazný výklad pojmu "celková propustnost světla"?

Dobrej referát...

Jen k tomu pronikání světla zevnitř ven - ono aby nějaký světlo pronikalo zevnitř ven, musí ho něco vydávat. A protože si v autě normálně nesvítíme, jde o světlo, co se dostane dovnitř skrz okna a pak se odráží od věcí uvnitř. Takže vlastně těma foliema si snížíme množství světla uvnitř auta = snížíme viditelnost předmětů v autě = není vidět dovnitř a to je ten zádrhel pro MD. Navíc folie primárně nejsou o svěle, ale o redukci škodlivýho záření a dneska se dají sehnat i čirý folie, co redukují víc než nějaký supertmavý...

Třeba citace z Autosklo Holešovice:

Od roku 2007 navíc přichází přelomová autofólie Ultra Performance 75, která svými vlastnostmi nemá obdoby. Jedná se o fólii vyráběnou nano - technologií bez metalizace. Fólie redukuje až 90% infrasložky slunečního záření (tedy tepelné složky záření) a přitom má 75% propustnost světla. Tato fólie je na voze prakticky neviditelná a umí redukovat tepelnou složku slunečního záření o 90%! Tuto fólii ocení především zákazníci, kteří nemají rádi tmavé fólie, ale přitom si jejich tepelněizolační účinek chtějí dopřát. Fólie je rovněž vhodná na vozy typu kabriolet nebo coupe, kterým ne vždy tmavé fólie sluší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajimave... Mam ted nabidku na 4500 cele auto - folie SUn GUARD??? Nejsem si ted zrovna jistej... jo a od B dozadu - (minus) 1600... Tak nevim ;)

No, tak ta cena "od B dozadu" se začíná blížit tomu, co já dal za celý auto, ale na kombajna to je fajn cenovka, šel bych do toho :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je tu ještě otázka, jak si Ministerstvo dopravy nebo zákonodárce vysvětlují pojem "celková propustnost světla".

Intutitvně by bylo lze předpokládat, že jde pouze o část světla v tzv. "viditelném" spektru, takže UV nebo IR filtry tuto celkovou propustnost nesnižují. Pokud se však neomezíme jen na viditelné spektrum světla, tak je třeba počítat i s těmito filtry jako snižujícími celkovou propustnost. Pro měření propustnosti by pak bylo potřeba definovat distribuci rozdělení vah přes celé světelné spektrum, které by bylo nutné dostatečně jemně naškálovat a po jednotlivých škálách měřit propustnost světla.

Druhou otázkou je směr propustnosti. Uvažujeme-li o celkové propustnosti, intuitivně tušíme, že celková se skládá z propustnosti dovnitř a propustnosti ven. Jelikož mě nenapadá důvod, proč jeden ze směrů zvýhodnit, měli bychom o nich uvažovat jako o rovnocenných, tj. s váhou 50% každý.

Jde-li nám o to, aby se interiér neohříval, musíme bránit průniku IR záření dovnitř. Na to můžeme mít 99%ní filtr, který téměř neomezí pronikání viditelného světelného spektra. Takže světlo dovnitř půjde, ale tepelná složka pronikat nebude.

Jde-li nám o to, aby nebylo vidět dovnitř, požadujeme, aby světlo nepronikalo zevnitř ven. Takže můžeme i na přední boční okna dát jednosměrný filtr, který ve směru zevnitř ven sníží intenzitu světla o 60%. Požadovaná celková propustnost světla by tak zůstala stále 70%.

Existuje někde právě závazný výklad pojmu "celková propustnost světla"?

Tak takovéhle rozebrání problému jsem tu ještě neviděl, fakt klobouk dolů, snad i naši zákonodárci smýšlejí podobně nebo si aspoň nechají poradit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrej referát...

Díky za pochvalu.

Jen k tomu pronikání světla zevnitř ven - ono aby nějaký světlo pronikalo zevnitř ven, musí ho něco vydávat. A protože si v autě normálně nesvítíme, jde o světlo, co se dostane dovnitř skrz okna a pak se odráží od věcí uvnitř. Takže vlastně těma foliema si snížíme množství světla uvnitř auta = snížíme viditelnost předmětů v autě = není vidět dovnitř a to je ten zádrhel pro MD. Navíc folie primárně nejsou o svěle, ale o redukci škodlivýho záření a dneska se dají sehnat i čirý folie, co redukují víc než nějaký supertmavý...

Trochu to tedy doplním:

Pravda, obvykle si ve voze nesvítíme, a když, tak ne proto, aby na nás bylo dobře vidět. Už od pohledu bych řekl, že nejvíc světla proniká do vozidla předním oknem, na které nic lepit beztak nesmíme. Nemluvě o tom, že z vozidla přeci chceme vidět ven, takže potřebujeme, aby viditelné spektrum světla pronikalo zvenčí dovnitř. Takže světla je v autě dost, odráží se od povrchů a kde se neodrazí, tam se buď pohltí (černý samet potahů sedadel :-)) nebo pronikne skrz (okenní skla).

Zabráníme-li účinně průniku viditelného světla do vozidla, tak i zabráníme jeho úniku ven, ale znemožníme si výhled. Tedy potřebujeme, aby světlo pronikalo dovnitř, jinak sami dostatečně neuvidíme. Jenže co pak s tím světlem, co proniká zevnitř ven? A na to jsem právě pamatoval, když jsem navrhoval 60%ní jednosměrný filtr.

Otázkou stále zůstává, co je opravdu zádrhel pro MD, jestli to, že není vidět dovnitř, nebo to, že není vidět ven, nebo to, že není vidět vůbec, nebo co vlastně...? Nakonec může být jedno, co je pro MD zádrhel, důležité je, co je v souladu a co v rozporu s právem.

Pokud něco je o redukci záření, tak se hodí připomenout, že světlo je elektromagnetické záření. Jestli hovoříme o světle nebo o záření, pak hovoříme o tomtéž. A pokud někdo má zájem, aby mu nebylo vidět do auta kvůli nenechavcům, tak chce redukovat množsvtví viditelného světla pronikajícího zevnitř ven. Pro tento účel je nepodstatné, jestli ono snížení provede na vstupu světla do vozidla nebo na výstupu, ale problém plynoucí z redukce světla na vstupu do vozidla jsem již popsal. Zbývá mi tedy pohlcovat viditelné světlo při úniku z vozidla.

Moje doporučení tedy zní:

1) Filtrovat (raději odrážet než pohlcovat) infračervené světlo na vstupu zvenku dovnitř a to na všech oknech.

2) Filtrovat (rději pohlcovat než odrážet) viditelné světlo na výstupu zevnitř ven.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak uz ma svoji O cernou jako bota :) dle mych predstav... A jsem nad miru spokojenej, konecne mam v aute svoje soukromi. Dela to nejakej mladej kluk a kdyz jsem na nejkoukal, jakym fofrem orezaval folie... a pak videl ten 0,1mm odskok od hrany okna, tak jsem si malem sednul na pr*el... mel to za 1,75h hotovy, atest, karticka, ucet 3600,- nikde zadna bublina ani bordel...jako fakt jsem nad miru spokojenej a muzu doporucit :)

Asi jeste ten link www.autofolie.blog.cz

Editováno: , autor: Doktorr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro všechny co mají ještě pochybnosti, jak by to mělo být:

Čelní skla nesmí být upravena ani čirými fóliemi.

Na bočních sklech sloužící k výhledu z místa řidiče nesmí být po úpravě skel celková propustnost menší než 70% .

Fólie na zadním skle nesmí zakrývat na vozidle schválenou třetí brzdovou svítilnu.

Skla upravená pomocí schválené fólie musí být opatřena štítkem s číslem atestu a označením výrobce .

Majitel vozidla musí obdržet od autorizované instalační firmy Osvědčení o úpravě zasklení.

:palec2:

Na bočních sklech sloužící k výhledu z místa řidiče nesmí být fólie vůbec!! :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro všechny co mají ještě pochybnosti, jak by to mělo být:

Čelní skla nesmí být upravena ani čirými fóliemi.

Na bočních sklech sloužící k výhledu z místa řidiče nesmí být po úpravě skel celková propustnost menší než 70% .

Fólie na zadním skle nesmí zakrývat na vozidle schválenou třetí brzdovou svítilnu.

Skla upravená pomocí schválené fólie musí být opatřena štítkem s číslem atestu a označením výrobce .

Majitel vozidla musí obdržet od autorizované instalační firmy Osvědčení o úpravě zasklení.

:palec2:

Na bočních sklech sloužící k výhledu z místa řidiče nesmí být fólie vůbec!! :palec2:

Marvel to napsal naprosto přesně. :palec2: Samozřejmě,že na bočních předních sklech být můžou.Ne každý má tónovaná skla z výrob a tím pádem může využít povolený limit do 30%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro všechny co mají ještě pochybnosti, jak by to mělo být:

Čelní skla nesmí být upravena ani čirými fóliemi.

Na bočních sklech sloužící k výhledu z místa řidiče nesmí být po úpravě skel celková propustnost menší než 70% .

Fólie na zadním skle nesmí zakrývat na vozidle schválenou třetí brzdovou svítilnu.

Skla upravená pomocí schválené fólie musí být opatřena štítkem s číslem atestu a označením výrobce .

Majitel vozidla musí obdržet od autorizované instalační firmy Osvědčení o úpravě zasklení.

:palec2:

Na bočních sklech sloužící k výhledu z místa řidiče nesmí být fólie vůbec!! :palec2:

Marvel to napsal naprosto přesně. :palec2: Samozřejmě,že na bočních předních sklech být můžou.Ne každý má tónovaná skla z výrob a tím pádem může využít povolený limit do 30%.

Na předních stahovačkách fólie prostě být nesmí!!! Můžeš mít pokovení ale fólie NE.

Editováno: , autor: prtko5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro všechny co mají ještě pochybnosti, jak by to mělo být:

Čelní skla nesmí být upravena ani čirými fóliemi.

Na bočních sklech sloužící k výhledu z místa řidiče nesmí být po úpravě skel celková propustnost menší než 70% .

Fólie na zadním skle nesmí zakrývat na vozidle schválenou třetí brzdovou svítilnu.

Skla upravená pomocí schválené fólie musí být opatřena štítkem s číslem atestu a označením výrobce .

Majitel vozidla musí obdržet od autorizované instalační firmy Osvědčení o úpravě zasklení.

:palec2:

Na bočních sklech sloužící k výhledu z místa řidiče nesmí být fólie vůbec!! :palec2:

Marvel to napsal naprosto přesně. :palec2: Samozřejmě,že na bočních předních sklech být můžou.Ne každý má tónovaná skla z výrob a tím pádem může využít povolený limit do 30%.

Na předních stahovačkách fólie prostě být nesmí!!!

Jak si na to přišel?Stanovisko MD je naprosto zřejmé,čelní propustnost 75% z výroby,přední boční propustnost min.70% a lze i dodatečně.

Technologii stanovisko MD neřeší,můžo být folie i pokovení.

Editováno: , autor: mikl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože mě na to upozorňovali když mi je dávali, že mi je tam nalepí ,ale zákon to zakazuje někde na foru na to byl i odkaz.

To že Ti to někdo řek,ještě neznamená,že je to pravda.Ne každý má tónovaná skla z výroby,ten může využít povolený limit v celém rozsahu a ti kdo mají tónování z výroby mohou dotmavit do limitu,nebo bez omezení použít bezpečnostní folii.

http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/Dov...kel_vozidel.htm

Editováno: , autor: mikl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože mě na to upozorňovali když mi je dávali, že mi je tam nalepí ,ale zákon to zakazuje někde na foru na to byl i odkaz.

To že Ti to někdo řek,ještě neznamená,že je to pravda.Ne každý má tónovaná skla z výroby,ten může využít povolený limit v celém rozsahu a ti kdo mají tónování z výroby mohou dotmavit do limitu,nebo bez omezení použít bezpečnostní folii.

http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/Dov...kel_vozidel.htm

Dále bylo zjištěno také používání bezpečnostních čirých fólií na čelních sklech. Tato úprava, jako i jakákoliv jiná dodatečná úprava čelního skla, je nepřípustná. Množí se i používání reklamních a podobných nálepek na sklech; pokud tyto nálepky nejsou schváleny ministerstvem, je nepřípustné je používat mimo případy uvedené v § 34 odst. 3 vyhlášky č. 341/2002 Sb. Zrcadlové fólie nesmí být také použity na čelním a na předních bočních sklech vozidel. V ostatních oknech mohou být použity pouze zrcadlové fólie schváleného typu, které mají v obou směrech částečnou propustnost a jejich odrazová schopnost není zaměnitelná se světelnými zařízeními vozidel – odrazkami nebo jinými znaky používanými ve vyhlášce MDS č. 30/2001.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...