Přejít na obsah

Zadní bubnové brzdy


italik

Doporučené příspěvky

To je celé mastné Zvláště ta levá strana. Vidíš že buben se po obložení pouze veze -je to vyhlazené-svítí se. Pokud by to brzdilo tak bude matnější povrch.

Ještě jsi měl podzvednout manžety a podívat se zda pod nima není vlhko- tedy brzdovka. Je neuvěřitelné kde se tam vzalo tolik pilin.

Jsou to brzdy Já bych to vyházel všechno. Prasátka a čelisti dal nové V tomto stavu to nemůže brzdit pokud mi nevěříš zajeď třeba na nejbližší STK a nech zkusit na vlastní žádost na válcích.( Vlastní žádost - i pokud to nevyhoví nepřijdeš o platnost-nemůžou ti sebrat známku).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To skrácené obložení (na úběžné části) je kvůli lepšímu brzdnému účinku (už před xx lety se tato úprava dělala např. u motorek co měly bubny) :) a co se týká toho bordelu, tak je ho opravdu hodně, ale zatím nic neměň, nejdřív vyzkoušej jak to brzdí popř. jak už ti tu radili, zajeď na STK si nechat změřit brzdy a pak podle výsledku řeš co dál, třeba to bude OK ;)

Editováno: , autor: Konny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

13. jak donutit zadní brzdu brzdit - na jawamanii se rozhořela diskuze jestli by pasovalo dozadu na 350/640

dvouklíčová brzda z 350/634 co je vepředu a tak mě napadlo proč vyměňovat zadní

brzdu za dvouklíč a nějak to tam pasovat a zkusit to samí co jsem měl na kejvačce.

Jednoduchým a přitom a účinným způsobem zvýšení účinku bubnových brzd je vhodné

umístění obložení na čelistech. Z výrobních důvodů (zaměnitelnost) se zpravidla vyrábí

náběžná i úběžná čelist jako identická. Toto umístění je však nevhodné,

neboť důsledkem třecích sil při použití brzdy je náběžná čelist vtahována,

přitlačována k bubnu (tzv. servoúčinek třecích sil), u úběžné čelisti je tomu naopak.

Vhodným umístěním pak rozumíme zkrácení obložení na úběžné čelisti bubnové brzdy

a to takovým způsobem, aby byl negativní vliv třecích sil minimalizován.

V praxi je proto obložení situováno blíže kotevnímu čepu - u klíče brzdy tak určitá část obložení chybí.

post-25458-0-45680400-1361172489_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím využiju tohleto vlákno : řeším bubnové brzdy - špatně brzdí ručka / leve kolo trochu prave skoro nic / lanovod funguje , samostavy taky / .

Pravě že problém je ten ,že se mi při zataženi ručky opíra páka pakny o kroužek Abs dal to nedopne . Klínek samostavu jsem ručně sklepnul dolu na doraz ,ale ručka nebrzdi / provozni brzda ano / Pakny maji tak 2,5 mm ,bubny maji taky už drážku .Je to už na vyměnu / pakny , bubny ? neřešil někdo něco takového dík za info 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minimální tloušťka obložení, JEN obložení, je 2,5 mm a maximální mez opotřebení bubnu, čili jeho maximální průměr, je 231 mm (nový má 230 mm).


Takže obložení máš na konci životnosti a jestli je v bubnech drážka, tak určitě jsou i ty za mezi opotřebení.


Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych přemýšlel i o těch bubnech. Jsou to sice peníze navíc, ale podle toho, že tam máš drážku to vypadá, že už opravdu budou za mezí opotřebení.

A tady nejde jen o to, že ručka bude nebo nebude zabírat výš nebo níž, ale tloušťka stěny bubnu je zde menší než může být a buben se za určitých okolní může i roztrhnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je moc hezke , ale tohle nemám a bude to dražší než nové bubny na 5 octávek :kol-46: ale ted vážně nasadil jsem nové pakny a funguje to , buben určitě už má dost za sebou,ale  něco  ještě vydrží . Ted mě čekají silentbloky na ramenech na pravé straně ten velky je vyrvany ,takže budem ještě relaxovat zítra pod autem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravim.Při přezouvání pneu sem si všiml,že mám na tabák zrezlé okraje brzdových bubnů,jen z vnitřní strany.Úplně se drolej.Samozřejmě jsou ještě origo a mají naběháno 175 tis.Má cenu to nějak řešit,může se to nějak nebezpečně zhoršovat,má kvůli tomuhle cenu kupovat nové? Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 4 měsíce později...

Zdravim lidi. Chci teď z jara dělat komplet zadní brzdy, chci vyměnit všechno, válečky, čelisti, bubny i ty rozpěrky s pružinami. Jen mi prosím napište váš osobní názor a osobní zkušenost jestli se vyplatí měnit i ty zadní štíty. Mám v nich vyrezlej ten krycí lem ale jinak se mi tak špatný nezdaj. Jsou ale pěkně mastný tak bych to nerad kupoval zbytečně, nehledě na to že bych kvůli tomu musel sundávat náboje. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vzhľadom na to že stoja cca 113eur kus a v druhovýrobe asi ani neexistujú by som ich nemenil , poriadne obrúsiť , hodiť tam origo sadu zložených čelustí s valčekmi 5J7698511 /podľa priemeru / nové klzné podložky pod pakne , podľa potreby lanká a bude to fachčiť ako má ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...