Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Tak myslím není co řešit. Kup si krátkou a je to. Já to také napřed vyzkoušel - rádio hrálo podle mě stejně a krátkou už jsem nesundal. :kol-47:

  • Autor

no, já ji kupovat nebudu, jen si ji sundám z firemního auta a dám si ji na vlastní, respektive vyměním :)

  • 3 měsíce později...

jaky je rozdil mezi dlouhou ktrerou ustrihnu a original kratkou antenou z vyroby muze to mit nejaky zasadni vliv na prijem?

zkoušel jsem měřit sílu signálu přes vag a kratší měla o 15 % menší signál

Delší anténa má rozhodně lepší příjem - ale protože autorádia mají standartně velmi silně působící systém AGC neboli automatické řízení zisku, zhoršený příjem na kratší prut se pozná opravdu až v momentě kdy auto vjede do oblasti s výrazně zhoršeným příjmem. V Práglu, kolem D1 směrem k Šalingradu se hovno pozná, tam je buď placato, nebo oblast pokrytá silnýma vysílačema a AGC je skoro pořád ve funkci tlumiče signálu. Ale zkuste příjem nějaký vzdálenější nebo s menším výkonem vysílající stanice = třeba rádia Hitrádio Magic 94.7 MHz, vysílaný z vysílače Litický Chlum u Rychnova nad Kněžnou, nebo brněnský Rádio Krokodýl na 103,0 MHz ve vzdálenosti větší jak 50-80km od místa vysílání. Tam se pozná, která anténa má lepší příjmový vlastnosti, ne při příjmu vysílače, kterej máte prakticky za prdelí a navíc má "v anténě" víc kW než má deset jeho redaktorů součet IQ.

 

Uvědomte si že všecky celoplošně vysílající FM rádia používají funkci AF (Alternative Frequencies = automatické vyhledávání jiného vysílače se stejným programem, ale na jiné frekvenci s lepší kvalitou signálu) odvozenou od systému RDS (Radio Data System = http://cs.wikipedia.org/wiki/Radio_Data_System ) .

 

 

Tudíž (například):

 

F1 naladěná v Práglu na 102,5MHz (vysílač Praha město = Mahlerovy Sady alias Žižkovskej Bajkonur) se během jízdy po D1 postupně SAMA AUTOMATICKY přeladí (pravděpodobně) na vysílač Jihlava 93,4MHz a pak na k Brnu patřící Kojál = frekvence 104,5MHz. A furt si budete říkat, jakou to máte "sqělou" anténu, když v Šalingradě přijímáte jednu stanici stejně kvalitně jako v Práglu. 

 

To samý bude platit třeba pro "ráááádio" Impuls - Prágl ho má na frekvenci 96,6MHz, Jihlava na 100,3MHz, Šalingrad na 87,6MHz, Ostrava na 89,0MHz a třeba Ústí nad Labem na 102,0MHz.

Takže ve výsledku, pokud se pohybujete po Kocourkovský republice, každý autorádio vyrobený po roce řekněme 1990 už umí automaticky přelaďovat z jednoho vysílače na druhej, aniž by posluchač poznal změnu v kvalitě příjmu...

 

Upraveno od Ekkar_z_Bastlírny

Až budeš u moře po měsíci dovolené chtít vědět,jestli už pozavírali celou vládu,nebo jen část ,tak si skus naladit radiožurnál na DV a poznáš proč je ta antena dlouhá.Obecně platí,ze čím více prostoru zaujímá ,tím je lepší.Čím menší kapacita proti kostře,tím lepší.

Až budeš u moře po měsíci dovolené chtít vědět,jestli už pozavírali celou vládu,nebo jen část ,tak si skus naladit radiožurnál na DV ...

Jenže to musíš mít na rádiu možnost ladit pásmo s amplitudovou modulací (označovaný AM) a s rozsahem DLOUHÝCH VLN (long wave = LW) neboli s kmitočty mezi 150kHz a 280kHz.

 

Český rozhlas 1 Radiožurnál přitom vysílá z vysílače Topolná u Uherskýho Hradiště na frekvenci 270kHz - bohužel, dnes už jen s výkonem omezeným na 600kW do antény. "Za komárů" se vysílalo dvojicí shodnejch vf konců zapojenejch "push-pull" neboli protifázově s výkonem 2x600kW = 1,2MW vf výkonu. Podle toho taky vypadal dřív diagram pokrytí signálem - tehdejší "Hvězda" a pozdější "Československo" byly v uspokojivý kvalitě příjmu ještě na konci 90. let zachytitelný od Británie až skoro po Ural a od severního polárního kruhu až po severní Afriku. S dnešním povoleným vyzářeným výkonem je problém chytit Radiožurnál už na hranicích Německa a Francie nebo v Itálii. Ve Skandinávii to jde ještě pár desítek km severně od břehů Baltu a v Rusku se čeština na AM poslouchat skoro vůbec nedá, protože jednak je tam zeměpisně větší dálka = ještě tam leží Ukrajina a Bělorusko, druhak se v Rusku pořád ještě na AM vysílá vícero programů a v éteru tam je víc nabuchtíno...

Upraveno od Ekkar_z_Bastlírny

zdar má někdo kod etky na tu krátkou anténu?

Řekl bych, že by to měla být ona: kód: 6R0 035 849

  • 7 měsíců později...

Ahoj :) mam na roomstrovi (pred fl) antenu cca 35cm a mam slabý signál bude stačit koupit antenu se zesilivačem nebo je to blbost ? Popřípadě jak zlepšit příjem :)

Aha :) díky :) já viděl antenu se zesikem a vedl tAm coax a červená žíla :) takže koupit tu co jsi sdílel jo ? :) díkx moc :)

I anténa "s červeným káblem" dnes běžně umí brát napájení z koaxiálu - ten červenej kabílek je vlastně jen vývod z jejího vnitřního napájecího bodu, kam se dá připojit +12V, pokud už je nataženej napájecí kabel podél anténního svodu. Buď jede na napájení po koaxiálu (a červenej káblík se nechá zaizolovanej), nebo se spojí ten červenej kabel s přívodem od pinu A5 na ISO konektoru rádia. To že origo sériová anténa přestane fungovat není od prosáknutí vody do zesilovače, je to od toho, že voda prosákne pod ní K PLECHU a tam vznikne zoxidovanej flek, kterj brání řádnýmu uzemnění (neboli ukostření na plech) celý antény.

Anténa je uzemněná pomocí ostrých hrotů matice zevnitř auta o střechu. Pod anténou je gumová podložka a lak karoserie. Tam žádnej zoxidovanej flek bránící uzemnění není.  

Když myslíš...

 

Schválně zkus změřit odpor mezi stíněním anténního kabelu a kostřicím bodem stropního světla (který musíš stejně vyndat, aby ses k patce antény dostal) u novýho auta a u auta, kde "nefunguje anténa". Před měřením vyzkratuj hroty mezi sebou a až budeš měřit to ukostření, odečti od údaje to, co ukázal měřák jen při zkratovanejch hrotech - říká se tomu odečtení odporu přívodů. Když se u funkčního kompletu bude odpor pohybovat nad pár desetinama ohmu, sním svůj klobouk. U "nefungující antény" ten naměřenej údaj bude podstatně větší.

 

Samotnej drát jako anténa prostě k příjmu nestačí, musí tam bejt vodivě do správnýho bodu připojená "protiváha", která teprve vytvoří správný podmínky pro fungování antény. A tou protiváhou je právě se stíněním = záporným pólem spojenej plech karosérie. Když se tohle spojení naruší, respektive naroste jeho odpor, příjem to negativně ovlivní natolik, že to vypadá jako by předzesilovač přestal fungovat. Člověk kterej to neví jednoduše anténu vymění - přitom kdyby před ukvapenou výměnou změřil odběr proudu, měl by daleko jasnější představu. To povolení starý matice a montáž nový samozřejmě poruší tu zoxidovanou vrstvu = funkce protiváhy se obnoví...

Můžeš sníst klobouk. I kdyby to co píšeš byla pravda, jako že není, protože zespodu střechy při výměně antény žádná koroze nebyla, tak anténa je uzemněná a má protiváhu přes koaxiální přívodní kabel a rádio. Proto překvapivě fungují dobře různé magnetické antény ať už na CB, GSM a letecké UHF pásmo, kterou každý den používám, i když nejsou na straně prutu ukostřeny. Pro názornost přikládám foto zesilovače jehož část se součástkami byla vyčištěna od původního nánosu koroze.

post-516-0-13453400-1393826797_thumb.jpg

post-516-0-92694700-1393826806_thumb.jpg

Jo to znám, stejně dopadla i moje, vyhnilej zesilovač.

Můžeš sníst klobouk. I kdyby to co píšeš byla pravda, jako že není, protože zespodu střechy při výměně antény žádná koroze nebyla, tak anténa je uzemněná a má protiváhu přes koaxiální přívodní kabel a rádio. Proto překvapivě fungují dobře různé magnetické antény ať už na CB, GSM a letecké UHF pásmo, kterou každý den používám, i když nejsou na straně prutu ukostřeny. Pro názornost přikládám foto zesilovače jehož část se součástkami byla vyčištěna od původního nánosu koroze.

Ona je anténa a ANTÉNA, víš? U některý se počítá jen se svodem, jiná má do svýho návrhu započítanou i nutnost bejt vodivě spojená s podkladovým plechem - podle toho se dělá celý přizpůsobení jak imprdelanční, tak výkonový.

V tom případě mám na Roomsteru skvěle přizpůsobenou anténu impedančně i výkonově  :mellow: . Hraje totiž jako z praku i když není maticí uzemněná ke střeše.

post-516-0-09724000-1394100687_thumb.jpg

A nemáš taky druhou anténu v čelním skle? Já ji mám a když vyšroubuju prut ze zadní, tak rádio hraje pořád dobře.

Ne v tomhle Roomsteru není. Ve své Fábii ji mám.

Druhá anténa v čelním skle je výbava pro vyšší typy rádia - s navigací neboli Columbus atp. A nevím, jestli si někdo "Kryštofa" do Rooma pořizoval nebo chce pořídit...

Tam ani Columbus nešel, před faceliftem Cruise a pak maximálně Amundsen, a ani ten už tuším u nás nejde.

  • 2 týdny později...

V tom případě mám na Roomsteru skvěle přizpůsobenou anténu impedančně i výkonově  :mellow: . Hraje totiž jako z praku i když není maticí uzemněná ke střeše.

Možná že ano. Ale hraje ti jako z praku poněkud vzdálenější stanice? Stačí zajet někam do podzemní garáže (kde můžeš stát a příjem je na cypa :-), naladit nějaký začínající šumák a otestovat anténu přišroubovanou a následně uvolněnou ze základu protiváhy. Když bude zjevný rozdíl, doporučuji ti přečíst první příspěvek od Ekkara z 3.7.2013. A pokud rozdíl není, tak potom klobouk dolů.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.