Přejít na obsah

EGR ventil


Smoker87

Doporučené příspěvky

Zdravim tohle jsem fakt musim dát protože mi přišlo že jsem fotky jestě nikdo nedal. Delší dobu mi okolo EGR vytýkal olej či co. Tak jsem se rozhodl koupit O kroužek který na toto místo patří. Druhé těsnění nebylo třeba měnit je z kovu. Drží na 5 šroubech ( imbusech ) aa musí se odcvaknou tahlo klapky. Když jsme ho sundali nestačili jsme se divit pruchod vzduch byl polovicní než má být. Vyčistit to byl docela problém ,tuhé černé kusy. Vyskrabal jsem asi tak pulku prechovky na fazome :-D .Vyčistili jsme to technickym benzínem nandali nový O kroužek. Hned při první jízdě jšel poznat rozdíl.auto si jde hezky za plynem. žádné malé pocukvání. Prostě paráda.

Doporučuju to udělat všem co maji auto 10 let nebo 180 000 km + bych asi vyměnil všechny podtlakové a tlakové hadičky třeba ( FESTO Bruno 128 tu má někde fotky)

Roman K.

post-19730-0-75183400-1309083037_thumb.j

post-19730-0-23569600-1309083073_thumb.j

post-19730-0-98015500-1309083085_thumb.j

post-19730-0-51369400-1309083094_thumb.j

post-19730-0-45498800-1309083113_thumb.j

post-19730-0-07397800-1309083128_thumb.j

Editováno: , autor: Smoker87
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde jsem četl článek o ne/povedeném motoru 1.2 ve Fábii a tam mj. psali o špatném umístění vyústění do sacího potrubí, a že za jistých okolností, ačkoliv je to ZA škrtící klapkou, se škrtící klapka kvůli tomu zase*e.

Čili předpokládám, že to mají i benzínové. Otázka zní, které už ANO a které ještě NE.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mně napadá v souvislosti se zas*aným sáním kvůli EGR a padáním do nouzáku.

Nestačilo by v některých případech, jen v některých případech, pouze vyčistit ten EGR a sací parohy?

Neříkám, že padání do nouzáků je pouze kvůli tomu, ale uvažuji:

Motor vytáčím, ždímám z něho co to de, požadavek ŘJ na tlak je nějaký, turbo podle toho tlačí, ale "v cestě" je překážka v podobě zůženého sacího potrubí. Tudíž když turbo tlačí tolik kolik je potřeba, ale nemá to kde jít, tlak za turbem ŘJ vyhodnotí jako vysoký, padne do nouzáku a hotovo :prc: .

Co tak čtu kdo vyčistil EGR tak má subjektívní pocit, že auto líp jede, líp jde zplynem, prostě zlepšení.

Je fakt, že málokdo jen čistí EGR, spíš rozebírají turba, čistí je a při této příležitosti čistí i EGR.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíš to čištění. Záleží na tom, jak hodně je sání zanesený. Někomu stačí to namočit přes noc do techničáku a někdo to musí vyšťourat kartáčkem. Teď mě napadá, že optimální by mohl být takový ten kulatý kartáček na ohebným drátu(myslím, že to je na mytí lahví).

Zručnej člověk to v poho udělá :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ach, tak to jsi mně uklidnil.

Jsem měl strach, že nějaký zádrhel bude v demontáži.

Z čištění jako takového nemám strach, bude to maras, velký maras, obrovský maras, to je mi jasné, ale pokud mám možnost mít "díl" na stole, tak je to OK. Horší by bylo, kdyby nešel sundat, muselo se to čistit na místě, apod.

Štětka na láhve: Mám strach, že mi ty parohy prasknou. Prasknou smíchy, když je budu tou štětičkou lechtat, páč nic jiného tou štětkou neudělám, než pošmidlám v tom bordelu.

Ale myslím, že jsem viděl různé drátěné kartáče různých tvarů a provedení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechtělo to z rukou dolů to máte pravdu. parohy jsem čistil plochym velkym šroubovákem a pak normalne kartáčkem na zuby a technicákem to same se samotnym EGR.Ještě jsem zjistil že mám 1mm dirku v intercooleru takže radost :aggressive: občas z ní vyteče trochu oleje a tece mi to na náfuk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem do toho dnes praštil :aggressive:

Po demontáži:

post-57881-0-41403300-1309900718_thumb.jpost-57881-0-79132900-1309900770_thumb.j

post-57881-0-52243800-1309900785_thumb.jpost-57881-0-51658900-1309900800_thumb.j

Myslím, že na 170.000 km slušné, ne?

Po čištění:

post-57881-0-30672800-1309901265_thumb.jpost-57881-0-93402300-1309901283_thumb.jpost-57881-0-75951900-1309901302_thumb.jpost-57881-0-99539200-1309901319_thumb.j

post-57881-0-55165700-1309901336_thumb.jpost-57881-0-31678500-1309901351_thumb.jpost-57881-0-00046000-1309901367_thumb.j

Líp už to nešlo :feve: .

Nejdřív mechanicky, potom benzínem.

Pak jsem si vzpomněl, že mám Servošampón. Ano tak se to jmenuje, je to takový modrý prášek v červené pixli. Je to něco jako Arva. Rozdělává se to ve vodě, podle znečištění až 200g na 10 l vody. Já jsem to udělal krapet koncentrovanější. Možná i 100 g na litr.

EGR kartáčkem na zuby, parohy jsem zaslepil na přírubě pro EGR, nalil do plna, nechal působit a šmidlal jsem to kartáčkem na zuby a takovým menším drátěným kartáčem.

Několikrát dokola.

Výsledek vidíte.

Až mi bude líto to montovat zpátky ;) .

PS: Díky tomu servošampónu nemám ani tak špinavé ruce :palec2: .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ Wojnar: Krásná práce a ukázkově vyčištěný :palec2: Řekl bych, že na 170tkm tak odpovídající stav, ikdyž jsem na těhle KM viděl i mnohem horší. Teďka se bude Octě hnedka jinak dýchat :)

Kdybych měl něco jako ten šampon, tak bych nemusel týden chodit s rukama jako kominík :feve:

Editováno: , autor: lucky.jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem do toho dnes praštil :aggressive:

Líp už to nešlo :feve: .

Nejdřív mechanicky, potom benzínem.

Pak jsem si vzpomněl, že mám Servošampón. Ano tak se to jmenuje, je to takový modrý prášek v červené pixli. Je to něco jako Arva. Rozdělává se to ve vodě, podle znečištění až 200g na 10 l vody. Já jsem to udělal krapet koncentrovanější. Možná i 100 g na litr.

EGR kartáčkem na zuby, parohy jsem zaslepil na přírubě pro EGR, nalil do plna, nechal působit a šmidlal jsem to kartáčkem na zuby a takovým menším drátěným kartáčem.

Několikrát dokola.

Výsledek vidíte.

Až mi bude líto to montovat zpátky ;) .

PS: Díky tomu servošampónu nemám ani tak špinavé ruce :palec2: .

A ako to je s jazdením? ide auto lepšie?

Editováno: , autor: Wojnar
Aspoň smaž ty obrázky z citace.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych, že na 170tkm tak odpovídající stav, ...

A to mi "můj" mechanik říká, že to má cca 100 tk stočeno. Ale já mu nevěřím :p ,

jj, šampón je tuze dobrá věc :palec2: .

@tomihanus:

nene, EGR jsem nevyndával a čistil jen tak. Bylo to vyvolané demontáží turba k čištění. K tomu je ještě baňka KO. Ale to už je mimo toto téma.

Ale počítám, že po této procedůře to auto nepoznám ;) .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...