Přejít na obsah

Roomster-Jakou motorizaci vybrat (kratší popojížďky po městě)


mari1300

Doporučené příspěvky

Zdravim,

doporučte na jakou motorizaci se zaměřit z hlediska spolehlivosti, ekonomičnosti a vhodnosti ke způsobu používání auta.Auto chci koupit ojeté, ale s nějakým malým nájezdem.

 

Auto bude ponejvíce používáno na kratší popojížďky po městě, dojíždění do práce (cca 6km jedna cesta) a  občasným delším trasám(jízda na chalupu ryby ap.).

 

Rozmýšlím se mezi některou z benzínových verzí (1.4 a 1.6) s následnou přestavbou na LPG(nebo ho koupit rovnou předělané) a nebo pokud by existovala nějaká spolehlivá  a úsporná varianta v naftě, co by neměla problém s tím městským provozem a dojížděním do práce, kdy se v zimě motor kolikrát ani pořádně nezahřeje...

 

Ve Škodováckých motorech se moc neorientuju, doposavaď jsem byl rozhodlý pro Kangoo, nebo menší variantu Qubo, ale napadla mě varianta, kdy se do Roomsteru zabuduje objemnější LPG nádrž, následně se vyrobí tzv. falešné dno kufru a údajně by se tak měl skoro úplně eliminovat schod, který v kufru Roomster má a po rozložení z. sedaček by měla vzniknou rovná ložná plocha...Neřešil to tady už někdo?

 

Od auta potřebuji aby do něj vlezly pokud možno nerozložená 2 jízdní kola a abych se v něm příležitostně vyspal(ryby) a zbyl ještě nějaký prostor na ost. věci...

 

díky

 

PS: kdyby s těmi novými 1.2TSi motory nebyly avizované problémy s rozvody a uměly jezdit trošku za méně, asi by nebylo co řešit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od auta potřebuji aby do něj vlezly pokud možno nerozložená 2 jízdní kola a abych se v něm příležitostně vyspal(ryby) a zbyl ještě nějaký prostor na ost. věci...

 

Jestli se tam vlezou dvě nerozložená kola o tom pochybuji. Sám rommstera mám a jsem rád že tam dáme bmx20". Ale samozřejmě se můžu plést a někdo doloží fotem že je to v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HTP v roomu jede asi takto 

 

ale do HTP bych asi LPG nerval,takže asi ta 1.4 16v a s tím LPG bych to asi taky nekupoval,pokuď to není nový auto,auta na LPG mají většinou totiž více najeto,raději bez a dodělat,případně alternativa by byla ještě přestavba na E85,což výjde na cca 5tis.Kč a jede líp na venzín,zatímco na LPG to jede hůř jak na benzín a je to už docela velký zásah do vozidla,popř.další omezení nesmí do podzemních garáží,každoročně výměna něčeho a prohlídky,atd,ale má to i příjemnou stránku placení u čerpačka 17kč za litr,kdy tolik stál naposledy benzín,to ani nepamatuju

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HTP jazdí na LPG úplne v pohode, a vzhľadom na to že má iba 3 valce, úprava je ešte lacnejšia ako pri štvorvalcoch. Dokonca keď nie je vyslovene zákazová tabuľa (už nie je všade), tak aj do podzemnej garáže môžeš ísť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HTP v roomu jede asi takto

ale do HTP bych asi LPG nerval,takže asi ta 1.4 16v a s tím LPG bych to asi taky nekupoval,pokuď to není nový auto,auta na LPG mají většinou totiž více najeto,raději bez a dodělat,případně alternativa by byla ještě přestavba na E85,což výjde na cca 5tis.Kč a jede líp na venzín,zatímco na LPG to jede hůř jak na benzín a je to už docela velký zásah do vozidla,popř.další omezení nesmí do podzemních garáží,každoročně výměna něčeho a prohlídky,atd,ale má to i příjemnou stránku placení u čerpačka 17kč za litr,kdy tolik stál naposledy benzín,to ani nepamatuju

moc zajímavý info a nejvíc mě dostalo toto video, to nemá chybu!!! "SwissRoomBox HD"   

Věděl by někdo co to stojí a kde se to dá koupit???

Ta přestavba na E85 je taky hodně zajímavá, má tady s tím někdo osobní zkušenost?Nemá to vliv na životnost motoru a jeho spolehlivost?

Editováno: , autor: mari1300
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mari1300: dělá to myslím nějaká brněnská firma Astes,co jsem slyšel a těch firem bude jistě nespočet.Výhoda tohoto zařízení je, že se dá nastavavat(ten, kdo to instaluje, má většinou software atd.), takže můžete ovlivňovat spotřebu, studené starty atp.Motoru to neškodí,proč by mělo,to spíš u LPG budou po čase blnout lambdy,apod.navíc LPGčko škodí ventilům,nejed už je měl ohnuté,neříkám,že přímo na HTP,ale i jiných motorizací.Na E85 to navíc jede líp jak na benzín a levněji a není to takový zásah do všeho jako v případě LPG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořád  nechápu, proč Roomster. Je plno jiných kandidátů. VW Caddy jsem posílal, co třebas Peugeot / Citroen Partner/Berlingo?

 

Dlouho jsem rozmýšlel co koupit a na všechny auta, co jsi vypsal jsem se byl podívat+ ještě KangooII. a Fiat Doblo + Qubo.

 

Nejvíce se mi líbí KangooII. díky sklopným z. sedadlům do podlahy , kdy vznikne rovná ložná plocha+jako bonus sklopné př. sedadlo spolujezdce, kdy tuto rovnou plochu prodloužíš na 2,5m!!

 

Jenže Kagoo nemá moc dobrou reputaci(Roomster je si myslím spolehlivější auto celkově) a vzhledem k tomu, jak budu auto nejvíce používat se zaměřuji na benz. motory a ten v Kangoo je dosti žravý, což ale benzíny v těchto polidštěných "dodávčičkách" budou u všech, díky váze a aerodinamickýmu odporu.Nicméně ten 1.6 v Kangoo je údajně povedený motor a spolu s LPG by dával s průměrnou spotřebou cca 8-9l smysl...

 

Oproti tomu Roomster s 1.4, co jsem se doptal, na LPG funguje naprosto spolehlivě a bez problémů a jezdit má za slušnou spotřebu 7-8l, tak si říkám, že zůstat u Škodovky pro mne bude mít jisté výhody(hafo N.D. a i ceny myslím), sice na úkor velikosti zavazadlového prostoru, ale kola co jsem se ptal a měřil , se tam vejdou a když si člověk vyrobí nějakou šikovnou desku na podlahu, tak se tam v případě potřeby taky vyspí...

 

Caddy se mi ze začátku líbilo, ale nelíbí se mi variabilita z. sedaček a citoen ani Peugeot mě neoslovily...Uvažoval jsem ještě nad F.Qubo, ale to se mi zdá už Roomster větší a praktičtější...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fiat qubo je mala krabička. Aj ja som uvažoval nad ním ale v prezlečeni-Citroen Nemo. A čo tak C3 Picasso? Super posed a aj motor 1,4 bol dosť živý, Spotrebu lpg som mal na nom 8-9 l.

Editováno: , autor: mino2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fiat qubo je mala krabička. Aj ja som uvažoval nad ním ale v prezlečeni-Citroen Nemo. A čo tak C3 Picasso? Super posed a aj motor 1,4 bol dosť živý, Spotrebu lpg som mal na nom 8-9 l.

 

spíš mi napiš, proč ne Roomster:-)

 

Já nevim, ale Citroen mi k srdci nějak nepřirostl a nelíbí se mi ty jejich přetechnizovaný přístrojový desky.

 

Mám radši klasiku, poctivý budíky s rafičkama...

Editováno: , autor: mari1300
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kolo má cca 1,7m na délku a 1,2m na výšku.

 

Roomster zavazadlový otvor jsem naměřil cca 84cm na výšku a 104cm na šířku, ložná plocha při vyjmutých sedačkách cca 1.8m.

 

Podle těchto údajů by to tam vlézt mělo, ale samozřejmě nejlépe to člověk zjistí, když to vyzkouší...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

mari1300: nejekonomičtější po městě bude HTP 51kw, nebo slabší 1.2TSI 63kw , 1.4 63kw na couračkách prí docela žere, ale nemám s ním zkušenost, u HTP, TSI bych počítal cca 7l po městě, vůbec na couračky po městě bych ani o jiném než o HTP neuvažoval, ten je do města ideální...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...