Publikováno Duben 22, 201312 r Ahoj, o víkendu mě znejistila kontrolka oleje na palubním počítači... Jedu si takhle po D1 a rozsvítí se mi oranžová kontrolka oleje (s pípnutím). Říkám si fajn, dojedu do cíle a doleju oleje. Což jsem taky po zchládnutí motoru/oleje provedl (stejný olej 5w-30 od Castrolu). Oleje tam bylo mírně pod minimem. Po dolití litru si říkám, že by měla kontrolka zhasnout. Nicméně nezhasla, což mě docela znejsitilo... Začal jsem pátrat, co by mohlo být za problém a po konzultaci s člověkem, co by měl autům rozumět, jsme došli k závěru, že vadné čidlo kontroly oleje, že jsem nejspíš někde škrábl podvozkem o něco a poškodil to čidlo (jak byla sněhová kalamita, taj možná o hroudu sněhu od kamionu autobusu). Prý je auto provozu schopné a motor maže. Tak jsem se vydal na zpáteční cestu po D1 a zhruba po 40km jízdy (po městě jsem najel dalších cca 10km celkem asi 50km po dolití oleje). Je tento jev normální nebo mám řešit čidlo stavu oleje, nebo je to něco vážnějšího? Před dolitím oleje jsem měl mírně vyšší spotřebu, po dolití spotřeba o trochu klesla... Jedná se o OII rv2006 1,6MPI Předem moc díky za reakce
Duben 22, 201312 r Ahoj, jeste zkontroluj spinac kapoty, pokud je spatny, tak si jednotka mysli, ze jsi nedolil. Nekde se to tady i resilo.
Duben 22, 201312 r Autor Ahoj, a ten najdu na kapotě zhruba kde? Jak jsem procházel internet, tak jsem na tohle taky narazil, ale nenarazil, kde to čidlo na kapotě hledat díky
Duben 22, 201312 r Mel by byt soucasti zamku, ja mam jednickovou octavii, tak moc neporadim, ale kdyz tam budou el.vodice, tak to je ono.
Duben 22, 201312 r Já nemůžu poradit, ale jsem zvědavý na výsledek. Zatím nechápu v čem by měla být souvislost mezi kapotou a olejem.....
Duben 22, 201312 r Protoze timto spinacem kapoty, vypnes oranzovou kontrolku nizke hladiny oleje, ale pokud nedolijes, tak po cca 100km se ti rozne znovu. Je to proste tak udelane...
Duben 22, 201312 r Takže stačí otevřít kapotu zavřít a zase můžeš 100km jezdit, potom znovu otevřít........
Duben 22, 201312 r To snad může vymyslet jenom škodovka...... Logiku to nemá, prostě doleju olej a hotovo, kontrolka zhasne. Proč do toho míchat kapotu. Ale nechme se překvapit, zatím tu nikdo nic nenapsal. Jak jsem napsal jsem zvědavý na rozuzlení.
Duben 22, 201312 r Ted jsem na to koukal v navodu na obsluhu. Pokud kontrolka sviti, je nizka hladina oleje. Pokud kontrolka blika, je spatny snimac. Toto je provazeno napisy na maxidotu...zkontrolujte hladinu oleje vs. snimac oleje do dilny. Kapota je tady taky popsana viz. jak jsem psal vyse.
Duben 22, 201312 r http://forum.skodahome.cz/topic/40711-kontrolka-oleje-sviti/?hl=%2Bkontrolka+%2Boleje#entry1581917 Tady popsano vse.
Duben 22, 201312 r Ahoj, já bych s dovolením dodal k tématu, že by správně nemělo dojít k tomu, že se vám rozsvítí kontrolka kvůli nízké hladině oleje, měrku je potřeba v nějakém rozumném intervalu kontrolovat. V té chvíli kdy se rozsvítí, už je to pro motor blbě, a většina z nás asi neví, jak vysoko či nízko je sací koš a jak moc to maže. A 1,8 TSi pokud jsem tomu rozuměl dobře, má dva olejové okruhy, druhý na chlazení turba, a laicky mne vyvstává otázka, že když je oleje málo, v některém z okruhů klesá tlak.....případně někdo rozveďte, nejsem odborník. O té měrce to platí nejen pro škodovky. Ze zkušenosti vím, že auto je schopné spapat třeba půllitr cestou do Amsterdamu, tj. když při výjezdu jste slušně pod půlkou, před Amstrem se může rozsvítit. Z jiného soudku - máme ve firmě i nějaké VW, a u nich zejména jsme vypozorovali, že když se jezdí s řekněme spíše podměrečným stavem oleje, auta žerou o něco více, a když se hladina drží v horní půlce, žerou míň (diesel V6, notoricky stejné trasy). Máte někdo podobnou zkušenost ? Upraveno Duben 22, 201312 r od Austin
Duben 23, 201312 r Autor o tom otevření kapoty a vypnutí kontroly na 100km bez dolití oleje jsem četl, ale dočetl jsem se o tom "jen" v sekci pro O1 (to ale neznamená, že na O2 to je jinak) Jinak s tou kapotou otevřít a zavřít jsem to zkoušel taky... ale tehdy pořád svítila. Mel by byt soucasti zamku, ja mam jednickovou octavii, tak moc neporadim, ale kdyz tam budou el.vodice, tak to je ono. Jak to myslíš součástí zámku? na té páčce na kapotě? na kličce na otevření kapoty? na klíčku od auta? Já jsem v posledních dnech najezdil několik stovek km (což mohlo odpovídat výše zmíněné cestě do Amsterodamu), ale před touto řádkou km byl olej ještě ok...
Duben 23, 201312 r rozhodujici je stav oleje na merce Pokud je ok tak jak psal nekdo vyse, v zamku kapoty je spinac, ktery detekuje otevreni kapoty. Kdyz bude spinac spatny bude ti to zlobit stejne tak jako kdyz bude vadny snimac v olejove vane.Spinac na kapote si muzes vyzkouset sam, pokud ji otevres rozsviti se ti to na display. Snimac na vane ti zjisti diagnostika v servisu.
Duben 23, 201312 r Autor díky moc stav oleje na měrce mě tak nějak ukonejšil, že by to mohlo být max. to čidlo Spínač na kapotě... Chápu dobře, že když na volnoběh otevřu kapotu, tak by se mělo rozsvítit na palubním počítači? nebo jsem mimo O:-)
Duben 23, 201312 r Otevrenou kapotu, tak jako ostatni dvere a kufr, znazornuje maxidot. Pokud mas spatny ten spinac, tak ti tu otevrenou kapotu neukaze.
Duben 23, 201312 r Autor no jo jenže já mám octávku rv 2006 kde ten maxidot není tzn. když otevřu dveře, tak mi tam svítí maličký červený obrázek auta s otevřenými dveřmi... U Maxidotu je přece velký bílý obrázek auta a je tam vidět, které přesně dveře/kapota je otevřená. Leda, že by mi při otevření kapoty svítil ten červený obrázek auta, jako když nemám zavřené dveře?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.