Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

mam dotaz...vymenil som ziarovky v stropnych svetlach v predu aj vzadu za ledky, ale aj po zamknuti auta mi stale jemne svietia (jedna sa o nahrady sa sulfitky). Cim to je? su zle ziarovky? Tie povodne vlaknove fungovali bez problemov.

Moze to mat aj suvislost s tym, ze ma obcas dost silne kopne staticka elektrina pri nastupovani alebo vystupovani z auta ked sa dotkem karoserie? dik za rady...

mne to robi tiez a podla mojich vedomosti je to OK

kvoli comu to konkretne je neviem, ale tipujem canbus ze tam pusta nejaky smiesny prud; nejaky elektrikar to urcite vysvetli

 

staticka elektrina kope kvoli inym veciam, ja mam teraz take obdobie ze v praci furt dostanem pecku od dveri a potom este od auta (aj firemneho) :D

Malý proud, který protéká původní sufitkou její vlákno ani zdaleka nenažhaví do té míry, aby emitovalo světlo ve viditelném spektru. LED diodu však i tak malý proud lehce rozsvítí.

ok, dik, aj som si myslel ze to bude tym prudom len som si nebol isty...aj tak som musel kvoli tomu z predneho stropneho svetla tu ziarovku dat prec lebo ma to pocas jazdy dost znervoznovalo...

Upraveno od Pawouk
Necituj předchozí příspěvek!

Ohledně problikávání diod je potřeba přidat k prostřední LED "sufitce" odpor 5W (třeba toto http://www.gme.cz/dratove-rezistory-do-5-w/p176963:177403/active:176963,177063), a to paralelně. Já tohle problikávání řešil před lety u strarého AEEčka i teď u nového TSIčka. Lampičku vymontovat ven a odpor napájet na plíšky vedoucí k sufitce. Odpor "zhasne" i krajní čtecí lampičky. Odpoledne sem dám fotku.

Upraveno od miklisek

  • Autor

A nebo si zvyknout, já si zvykl a nějak mi to nevadí, ba naopak v noci to vypadá jako poziční lampičky. 

nerad spamujem, moja povodna otazka zapadla, neviete nahodou niekto ako to spravit tak, aby to fungovalo ako na novych rapidoch ? Tj lampicka funguje aj spolocne s prednym prepinacom (ci uz zasvietenie alebo zhasnutie) + ako cteci lampicka

  • Autor

pershingu: nebuď línej a přečti si celé toto vlákno, je to tam popsané, hned několik způsobů. 4 listy tě snad nezabijí.

edit: Jo promiň, nečetl jsem pozorně, ty chceš něco navíc, co ti pode mnou zodpověděl Miklis.

Upraveno od Petrrr

Řekl bych, že by se musel dotáhnout ještě jeden kabel přímo od toho přepínače na přední stropní lampičce. Já tahal jen kabel od komfortky kvůli spínání lampičky po otevření dveří, protože to u MR 2013 nebylo zapojené. Mě osobně to nevadí, je to lepší pro osazenstvo vzadu, když si v noci potřebuju rozsvítit vepředu, že jim to tam nešajnuje. Ještě trochu vadí, že je vzadu jen prostý spínač a že to nejde úplně vypnout. Když v noci vystupuju třeba na pumpě, tak se jim to po otevření dveří vzadu rozsvítí. Na AEEčku jsem měl světlo z Felicie, který krytku světla řešený jako přepínač a světlo tak šlo vypnout, a nerušilo tak spící děcka.

diki, to necham asi na leto, alebo sa nato vykaslem uplne :) zasa ked su ledky v prednej lampicke tak to hodne svieti aj dozadu

  • Autor

Zase pokud mas treba male deti a poutas je do autosedacky tak to svetlo vzadu je k nezaplaceni.

Chvalim toho kto nakresli presne schemu zapojenia a hodi ju sem ;)

nerad spamujem, moja povodna otazka zapadla, neviete nahodou niekto ako to spravit tak, aby to fungovalo ako na novych rapidoch ? Tj lampicka funguje aj spolocne s prednym prepinacom (ci uz zasvietenie alebo zhasnutie) + ako cteci lampicka

Toto som sa pokúšal vyriešiť už minulé leto, ale nedošiel som na to. Skúšali sme všetko možné (otec je vyštudovaný elektrikár ale už to 20 rokov nerobí, je strojár) ale akurát mi poistky odchádzali. Pritom schéma je úplne jednoduchá. Proste niečo to drží, alebo tam zostala možnosť ktorú sme nevyskúšali. Aj som sa bol na to pýtať v škode a tam mi povedali akurát že to môžem doniesť k nim a oni sa na to pozrú. Aj som dostal jeden tip od autoelektrikára že to musí byť natiahnuté priamo s kontaktu žiarovky, ale to mi nešlo. Trochu podozrievam, že či nie je niečo v stropnej lampe u novších MR ináč premostené. Možno niekoho prehovorím na zraze kol117 . Potreboval by som schému MR 2014/2015 ako to tam je zapojené (od škody som ju oficiálnou cestou nedostal). Ale určite som s tým ešte neskončil.

Ten problém je v tom, že světýlka už dneska spíná elektronika = polovodičový spínače, ne mechanický kontakty kov na kov. Polovodiče i když jsou stejnýho typu, tak mají vždycky nějakej rozptyl a svodovej proud - a z toho plyne že i když jsou takzvaně rozpojený, vždycky přes ně nějakej zbytkovej proud teče - na rozdíl od kovovejch mechanickejch kontaktů, který když se oddělí od sebe, tak prostě 12V je moc malý napětí, aby mezi nima přeskočilo. Proto se nežádoucí parazitní "dosvicování" LEDek ve vypnutým stavu řeší třeba tak, že se k nim paralelně připojí odpor s hodnotou řádově 100-1000 ohmů, ten dokáže svést ten zbytkovej proud mimo přechod LEDky a ta se tak (skoro) dokonale zhasne. Přesnou hodnotu odporu je potřeba vyzkoušet, je jiná typ od typu jak LEDky, tak spínací = řídicí jednotky. Takže třeba v rapidu se stejnou výbavou a stejnýho ročníku budou ty odpory skoro určitě ve 2 autech stejný, ale už když bude každý jinej ročník, tak se ta hodnota může lišit. Ten odpor zároveň nesmí v zapnutým stavu odvádět "bokem" nadměrnou část proudu, aby se nesnižoval jas LEDky.

Upraveno od Ekkar_z_Bastlírny

Uz je to jasne...polovodiče...kua

Ono by v podstatě mělo stačit zapojit do série s LEDkou další diodu(diody) tak, aby ve vypnutým stavu byl jejich součet propustnýho napětí vyšší, než zbytkový napětí mezi přívodama ke světlu - a po sepnutí aby LEDky normálně svítily.

 

Jenže to je vždycky spousta laborování a zkoušení, kde je kdy jaký napětí, kterej kontakt se ve který situaci stává kladným nebo naopak spojeným s kostrou (záporným pólem) - kde není dostupný schéma z fabriky, aby se od toho dalo odpíchnout a zfleku říct "sem se musí přidat tohle nebo tamto", tam se musí zkoušet s tím nebezpečímt, že si v autě něco vyčudíš... A to se nikomu moc nechce riskovat...

  • 5 týdnů později...

Tak predsa som mal pravdu s tou prednou lampou. Už len si nájsť čas a prerobiť to.

post-84400-0-61359500-1430072026_thumb.j

To myslis aby predsa spravne vypinalo zadnu lampičku?

Presne tak, malo by to ísť.

Aj budes vediet sem hodit presnu svoju schemu ako si to prerobil? teba aby sa dalo po tebe opičit ;)

Šak ju máš o 3 príspevky vyššie :kol-48:

Lepsie sa pozera priamo na hotove konektory

Jenže ty jsi sem nedal asi to nejdůležitější a to je zapojení zadní lampičky, což je další stránka v těch schématech...... No bude mě to taky zajímat jak to propojíš a jestli to bude funkční.

post-6633-0-10105600-1430165332_thumb.jp

  • Autor

Miklis a v cem je rozdil od toho co jsme delali my? Dnes uz Rapidy maji zadni lampicky na spinane od dveri spolecne s predni lampou nebo mi neco uteklo?

My jsme propojovali z konektoru T4c/4 u zadní lapmpičky kabel k přední lampičce ke br/ge (hnědožlutému) vodiči na pozici T3a/1. Nově je v přední lampičce ta odbočka (v tasumově schématu je to úplně pravý obrázek zapojení přední lampičky), konektor už na kabelech není 3 pinový ale 4pinový a k zadní lampičce na pin T4c/4 vede br/vi (hnědofialový) vodič z pinu T4ag/4 přední lampičky. Fór je v tom, že my jsme napojovali nový kabel dozadu ještě před tím trojcestným vypínačem na přední lapičce, takže není možnost ji vypnout, vždycky má přívod proudu a proto se zadní lampička rozsvěcí i když je přední vypnutá. Teď po novu, když je to napojený až za tím vypínačem, jde dozadu proud buď přes komfortku (při otevření dveří nebo odemknutí), pak je poloha oboje vypnuto (ale samostatně zadní lampička jde zapnout díky tomu druhému přívodu T4c/1 s hnědými vodiči) a poslední poloha je zapnuto společně s přední lampičkou. Nová přední lampička bude mít 4pinový konektor a jinak udělaný vodivý dráhy. U naší původní 3 pinový se bude muset kdyžtak připojit kabel někde přímo na ty vodivý dráhy. 

Upraveno od miklisek

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.