Březen 25, 201510 r mam dotaz...vymenil som ziarovky v stropnych svetlach v predu aj vzadu za ledky, ale aj po zamknuti auta mi stale jemne svietia (jedna sa o nahrady sa sulfitky). Cim to je? su zle ziarovky? Tie povodne vlaknove fungovali bez problemov. Moze to mat aj suvislost s tym, ze ma obcas dost silne kopne staticka elektrina pri nastupovani alebo vystupovani z auta ked sa dotkem karoserie? dik za rady...
Březen 25, 201510 r mne to robi tiez a podla mojich vedomosti je to OK kvoli comu to konkretne je neviem, ale tipujem canbus ze tam pusta nejaky smiesny prud; nejaky elektrikar to urcite vysvetli staticka elektrina kope kvoli inym veciam, ja mam teraz take obdobie ze v praci furt dostanem pecku od dveri a potom este od auta (aj firemneho)
Březen 25, 201510 r Malý proud, který protéká původní sufitkou její vlákno ani zdaleka nenažhaví do té míry, aby emitovalo světlo ve viditelném spektru. LED diodu však i tak malý proud lehce rozsvítí.
Březen 25, 201510 r ok, dik, aj som si myslel ze to bude tym prudom len som si nebol isty...aj tak som musel kvoli tomu z predneho stropneho svetla tu ziarovku dat prec lebo ma to pocas jazdy dost znervoznovalo... Upraveno Březen 26, 201510 r od Pawouk Necituj předchozí příspěvek!
Březen 26, 201510 r Ohledně problikávání diod je potřeba přidat k prostřední LED "sufitce" odpor 5W (třeba toto http://www.gme.cz/dratove-rezistory-do-5-w/p176963:177403/active:176963,177063), a to paralelně. Já tohle problikávání řešil před lety u strarého AEEčka i teď u nového TSIčka. Lampičku vymontovat ven a odpor napájet na plíšky vedoucí k sufitce. Odpor "zhasne" i krajní čtecí lampičky. Odpoledne sem dám fotku. Upraveno Březen 26, 201510 r od miklisek
Březen 26, 201510 r Autor A nebo si zvyknout, já si zvykl a nějak mi to nevadí, ba naopak v noci to vypadá jako poziční lampičky.
Březen 26, 201510 r nerad spamujem, moja povodna otazka zapadla, neviete nahodou niekto ako to spravit tak, aby to fungovalo ako na novych rapidoch ? Tj lampicka funguje aj spolocne s prednym prepinacom (ci uz zasvietenie alebo zhasnutie) + ako cteci lampicka
Březen 26, 201510 r Autor pershingu: nebuď línej a přečti si celé toto vlákno, je to tam popsané, hned několik způsobů. 4 listy tě snad nezabijí. edit: Jo promiň, nečetl jsem pozorně, ty chceš něco navíc, co ti pode mnou zodpověděl Miklis. Upraveno Březen 26, 201510 r od Petrrr
Březen 26, 201510 r Řekl bych, že by se musel dotáhnout ještě jeden kabel přímo od toho přepínače na přední stropní lampičce. Já tahal jen kabel od komfortky kvůli spínání lampičky po otevření dveří, protože to u MR 2013 nebylo zapojené. Mě osobně to nevadí, je to lepší pro osazenstvo vzadu, když si v noci potřebuju rozsvítit vepředu, že jim to tam nešajnuje. Ještě trochu vadí, že je vzadu jen prostý spínač a že to nejde úplně vypnout. Když v noci vystupuju třeba na pumpě, tak se jim to po otevření dveří vzadu rozsvítí. Na AEEčku jsem měl světlo z Felicie, který krytku světla řešený jako přepínač a světlo tak šlo vypnout, a nerušilo tak spící děcka.
Březen 26, 201510 r diki, to necham asi na leto, alebo sa nato vykaslem uplne zasa ked su ledky v prednej lampicke tak to hodne svieti aj dozadu
Březen 26, 201510 r Autor Zase pokud mas treba male deti a poutas je do autosedacky tak to svetlo vzadu je k nezaplaceni.
Březen 26, 201510 r nerad spamujem, moja povodna otazka zapadla, neviete nahodou niekto ako to spravit tak, aby to fungovalo ako na novych rapidoch ? Tj lampicka funguje aj spolocne s prednym prepinacom (ci uz zasvietenie alebo zhasnutie) + ako cteci lampicka Toto som sa pokúšal vyriešiť už minulé leto, ale nedošiel som na to. Skúšali sme všetko možné (otec je vyštudovaný elektrikár ale už to 20 rokov nerobí, je strojár) ale akurát mi poistky odchádzali. Pritom schéma je úplne jednoduchá. Proste niečo to drží, alebo tam zostala možnosť ktorú sme nevyskúšali. Aj som sa bol na to pýtať v škode a tam mi povedali akurát že to môžem doniesť k nim a oni sa na to pozrú. Aj som dostal jeden tip od autoelektrikára že to musí byť natiahnuté priamo s kontaktu žiarovky, ale to mi nešlo. Trochu podozrievam, že či nie je niečo v stropnej lampe u novších MR ináč premostené. Možno niekoho prehovorím na zraze . Potreboval by som schému MR 2014/2015 ako to tam je zapojené (od škody som ju oficiálnou cestou nedostal). Ale určite som s tým ešte neskončil.
Březen 26, 201510 r Ten problém je v tom, že světýlka už dneska spíná elektronika = polovodičový spínače, ne mechanický kontakty kov na kov. Polovodiče i když jsou stejnýho typu, tak mají vždycky nějakej rozptyl a svodovej proud - a z toho plyne že i když jsou takzvaně rozpojený, vždycky přes ně nějakej zbytkovej proud teče - na rozdíl od kovovejch mechanickejch kontaktů, který když se oddělí od sebe, tak prostě 12V je moc malý napětí, aby mezi nima přeskočilo. Proto se nežádoucí parazitní "dosvicování" LEDek ve vypnutým stavu řeší třeba tak, že se k nim paralelně připojí odpor s hodnotou řádově 100-1000 ohmů, ten dokáže svést ten zbytkovej proud mimo přechod LEDky a ta se tak (skoro) dokonale zhasne. Přesnou hodnotu odporu je potřeba vyzkoušet, je jiná typ od typu jak LEDky, tak spínací = řídicí jednotky. Takže třeba v rapidu se stejnou výbavou a stejnýho ročníku budou ty odpory skoro určitě ve 2 autech stejný, ale už když bude každý jinej ročník, tak se ta hodnota může lišit. Ten odpor zároveň nesmí v zapnutým stavu odvádět "bokem" nadměrnou část proudu, aby se nesnižoval jas LEDky. Upraveno Březen 26, 201510 r od Ekkar_z_Bastlírny
Březen 27, 201510 r Ono by v podstatě mělo stačit zapojit do série s LEDkou další diodu(diody) tak, aby ve vypnutým stavu byl jejich součet propustnýho napětí vyšší, než zbytkový napětí mezi přívodama ke světlu - a po sepnutí aby LEDky normálně svítily. Jenže to je vždycky spousta laborování a zkoušení, kde je kdy jaký napětí, kterej kontakt se ve který situaci stává kladným nebo naopak spojeným s kostrou (záporným pólem) - kde není dostupný schéma z fabriky, aby se od toho dalo odpíchnout a zfleku říct "sem se musí přidat tohle nebo tamto", tam se musí zkoušet s tím nebezpečímt, že si v autě něco vyčudíš... A to se nikomu moc nechce riskovat...
Duben 26, 201510 r Tak predsa som mal pravdu s tou prednou lampou. Už len si nájsť čas a prerobiť to.
Duben 27, 201510 r Aj budes vediet sem hodit presnu svoju schemu ako si to prerobil? teba aby sa dalo po tebe opičit
Duben 27, 201510 r Jenže ty jsi sem nedal asi to nejdůležitější a to je zapojení zadní lampičky, což je další stránka v těch schématech...... No bude mě to taky zajímat jak to propojíš a jestli to bude funkční.
Duben 27, 201510 r Autor Miklis a v cem je rozdil od toho co jsme delali my? Dnes uz Rapidy maji zadni lampicky na spinane od dveri spolecne s predni lampou nebo mi neco uteklo?
Duben 27, 201510 r My jsme propojovali z konektoru T4c/4 u zadní lapmpičky kabel k přední lampičce ke br/ge (hnědožlutému) vodiči na pozici T3a/1. Nově je v přední lampičce ta odbočka (v tasumově schématu je to úplně pravý obrázek zapojení přední lampičky), konektor už na kabelech není 3 pinový ale 4pinový a k zadní lampičce na pin T4c/4 vede br/vi (hnědofialový) vodič z pinu T4ag/4 přední lampičky. Fór je v tom, že my jsme napojovali nový kabel dozadu ještě před tím trojcestným vypínačem na přední lapičce, takže není možnost ji vypnout, vždycky má přívod proudu a proto se zadní lampička rozsvěcí i když je přední vypnutá. Teď po novu, když je to napojený až za tím vypínačem, jde dozadu proud buď přes komfortku (při otevření dveří nebo odemknutí), pak je poloha oboje vypnuto (ale samostatně zadní lampička jde zapnout díky tomu druhému přívodu T4c/1 s hnědými vodiči) a poslední poloha je zapnuto společně s přední lampičkou. Nová přední lampička bude mít 4pinový konektor a jinak udělaný vodivý dráhy. U naší původní 3 pinový se bude muset kdyžtak připojit kabel někde přímo na ty vodivý dráhy. Upraveno Březen 24, 20205 r od miklisek
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.