Přejít na obsah

automatický parkovací asistent


gooseman

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny majitele SUPERBU. Mám jeden dotaz (předem omluvte složitou interpretaci dotazu:)). Právě v těchto dnech zvažuji objednávku SUPERBU COMBI. Zvažuji koupi parkovacího asistentu. Byl jsem ve třech prodejnách ŠKODA a popis jednotlivých prodejců se dosti lišil. Jde mně o to jak skutečně funguje. Video z internetu jsem již vidět. Četl jsem i články u koncernových vozů, ale nikde není popsán samotný proces parkování. Konkrétně mně v jednom autoprodeji řekli, že když parkuji tak záleží na to jak daleko zastavím u auta za které bude asistent coufat (ideální je prý vzdálenost na zrcátko). Údajně asistent má naučený jen jeden parkovací manévr. Takže pokud zastavím podél např. 2m od auta za které budu parkovat tak asistent mně to auto hodí 2m od obrubníku (bereme-li v potaz, že auto za které parkuji stojí ideálně od obrubníku).

V druhém autoprodeji mne řekli, že si auto parkovací manévr upraví samo dle auta za které parkuji (prostě zaparkuje přímo za něm aniž by mu záleželo na tom jak já zastavím daleko podél auta za které bude asistent parkovat). Děkuji za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Okolo zaparkovaných aut se má jet ve vzdálenosti 0,5 až 1,5 metru. Moje auto zaparkuje levou stranou v zákrytu s levými stranami zaparkovaných zaparkovaných aut. Pokud dám levý blinkr (vyhledává volné místo na levé straně), tak jsou v zákrytu pravé strany. Po vyhledání mezery a zastavení vozidla má být prodleva min.1 s do zařazení zpátečky a couvání (dle návodu), takže pokud chvátám a zapomenu na tu prodlevu tak se manévr přeruší. Jinak to funguje špičkově.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Díky za odpověď. Ještě bych se zeptal na to jak daleko musím zastavit jedle vozidla za které budu parkovat? S tvého příspěvku jsem pochopil, že je to jedno- asistent si zvolí takový úhel natočení kol aby zaparkoval v zákrytu s autem stojícím před tebou. Důležitá je pouze vzdálenost z jaké hledám při jízdě místo na parkování. Prodejce mně skutečně tvrdil, že zastavit musím na vzdálenost zrcátka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě jsem to byl odzkoušet.

1. Je jedno v jaké vzdálenosti jedu od řady zaparkovaných vozidel. Při zajíždění točí napřed někdy jen jednou, někdy dvakrát. Potom točí na druhou stranu a při zařazení jedničky narovná kola.

2. Je jedno kde zastavím. Když jedu hodně pomalu a ukáže mezeru na zaparkování tak stačím zastavit vedle vozidla za které budu parkovat. Když zastavím až vedle druhého vozidla stejně zajede za první (samozřejmě pokud tam nebyla další mezera). Při delším couvání si případně dorovnává směr.

3. Zaparkuje i za jediné stojící vozidlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poznamenal bych, že to umí zajet i do hodně malý mezery, ale když je auto za tebou úzký, tak by sup najel na obrubník nebo si odřel kolo - neměří vzdálenost od obrubníku, ale rovná se podle levého boku auta za tebou. Tak se mi to aspoň zdá z praxe. Využil jsem to asi jen dvakrát, všude zaparkuješ i bez toho, je to jen machrovina pro spolujezdce, kterým z toho vždycky padá brada :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tiez mam skor pocit, ze je to machrovina pre okoloiducich a cestujucich nez realna pomoc, ktora za mna zaparkuje. Niekedy mi to totiz odmietlo zaparkovat aj tam, kde som potom zaparkoval rucne (malo miesta mu akoze bolo), hoci inokedy do podobne "malej" medzery sa vopcha a pritom vie krutit volantom velmi rychlo, cize nema problem s tym, ze do malej medzery vchadzam rychlejsie nez je zdrave. Na ceste, na ktorej su pozdlzne zaparkovane auta, niekedy nezbadal medzeru vobec, hoci som uz isiel dostatocne pomaly a za mnou soferi uz cudne kukali, ze co idem ako slimak... Ked som auto kupil, schvalne som chodil toto testovat vecer na volnejsiu uliciu, na ktorej stalo par aut pred domami a nejaku rozumnu zavislost, kedy to funguje lepsie alebo horsie som nevedel najst. A pozeral som aj to, ci nemam spinavy snimac alebo ci je rozdiel pri parkovani vedla muru alebo len obrubnik so zelenou atd. Zmienka o tom, ze ides na obrubnik ak je za tebou uzke auto, je taktiez pravdiva, podobny problem ma pri parkovani v miernom obluku. Skratka je to zaujimavy doplnok, ktory casto zafunguje, ale neda sa na to vzdy spolahnut a teda treba byt pripraveny to doparkovat rucne. Myslim, ze je uplne jedno ako daleko si bocne od toho auta pred zacatim parkovania, mozno v nejakych extremnych pripadoch je s tym problem, ale normalne ziadne 2 metre zboku nehrozia. Skor je to o vseobecnej spolahlivosti systemu vidiet medzeru a/alebo jeho algoritme pocas parkovania. Par krat sa mi este stalo aj to, ze asistent sa vzdal az pocas parkovacieho manevru, ked uz cast auta bola zasunuta, povedal vtedy, ze ma malo miesta, hoci na zaciatku sa do toho pustil. Zmestil som sa vsak rucne, aj ked niekedy natesno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem ho využil asi potřetí a uprostřed parkování se mi objedvila hláška manévr ukončen - závada ESP, ale asistent mi "držel" volant. Dokud jsem to nechcíp a znova nenastartoval tak se auto nedalo řídit. Uvidíme co bude dál, jestli je tam opravdu nějaké závada.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 roky později...
  • o 7 měsíců později...

Ferda mi tuším říkal, že asistent 2.0 je potřeba rozchodit jednoutkou a přidat 2 čidla. Bavili jsme se o tom na mém autě, kde už je první verze asistenta s podélným parkováním.  Osobně jsem to použil jednou na zkoušku, jak to funguje a pak už nikdy. Ale funguje to... Jo a myslím, že zrovna Ferda to na svém supu má, tu verzi 2,0.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Budeš potřebovat dodělat boční přední i zadní čidla parkovacího asistenta, vyměnit jednotku parkovacího asistenta za

3T0 919 475D,  a taky asi čidla ABS zadních kol, pokud tam nemáš  typ WHT003858A  a  WHT003859A,   pak už jen pár kablíků a nakódovat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, jsem tu pomerne novy,stejne jako jsem novym majitelem SUPA II. Chtel bych se zeptat neco k tematu. Mam u radici paky tlacitko automatickeho parkovaci systemu. Nicmene pokazde kdyz ho zmacknu na MaxiDotu vybehne hlaska: '' Prilis nizka rychlost''  ale to se deje pri rychlosti 20,30 i 40km/h.   Nevite v cem by mohl byt problem? 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...