MaVac Vloženo 23. Květen 2013 Sdílet Vloženo 23. Květen 2013 Ahoj! Snažím se v jednom softwaru (demo od hry Automation) namodelovat motor AEE od VW a jedním z parametrů je bohatost směsi. Chci se zeptat, jestli mi je někdo schopen říct, jaký je poměr směsi u tohoto motoru? Zatím tam mám stechiometrický poměr 14.7:1 ale chtěl bych to mít "podle reality" Respektive ještě jinak, vzhledem k tomu, že má auto katalyzátor s lambda sondou, tak to bohatost směsi mění, že? Má tedy takovýto parametr vůbec smysl uvažovat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 23. Květen 2013 Sdílet Vloženo 23. Květen 2013 Ta bohatost se právě nemění. ŘJ snímá pomocí lambdy obsah kyslíku ve výfuku a korekcí objemu vstřiku udržuje bohatost na tom stechio-poměru (spíš o několik desetin % bohatší). Reaguje tak na změnu bohatosti způsobenou tím, že se neustále mění úhel otevření škrticí klapky (nikdo neudrží klapku ideálně pevně na 1 místě) a zatížení motoru, čímž se mění i rychlost proudění vzduchu celým sáním. Mění se tím neustále i tlak v sacím potrubí a tím i skutečná váha kyslíku ve spalovacím prostoru. Při požadavku na vyšší výkon přišlápneš plyn = víc otevřeš klapu. ŘJ sejme úhel klapy (má tam na to potenciometr, u modernějších motorů dokonce sama ŘJ nastavuje klapu podle úhlu a rychlosti sešlápnutí plynovýho pedálu = E-gas), podle toho a snímače otáček hrubě nastaví zvýšenou velikost dávky pro vstřik = motor se začne roztáčet a ŘJ si doměří lambdou jestli má dávku ještě přidat nebo ubrat, aby spalování bylo co nejracionálnější = aby ve výfuku nebyl zbytek volnýho nespálenýho kyslíku a zároveň aby se katík nezasíral sazema = nespáleným palivem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.