Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Já bych řekl, že ty válce simulují všechny jízdní odpory. Pokud by ne, tak už by bylo jednodušší (než nějaké válce) dát auto na špalky a nechat kola točit naprázdno ve vzduchu. :kol-32:

Co sem četl, tak nesimulujou. Maj povrch kvalitního asfaltu, kterej je jen na ždibci vozovek. Všude jinde je horší. A navíc to nepočítá s odporem vzduchu. A neměří se protečenej benzín, ale objem spalin. A až ten se přepočte na spotřebu. Proto třeba Hybrid na baterky vychází tak dobře, bo mezi měřeníma se jede projet a dobije si je.

Díky za příspěvky, asi se přestanu věnovat palubnímu počítači a budu raději trochu počítat....možná bych si mohl v obýváku za využití hrnců a vařeček vytvořit nějaký simulátor a trénovat plynulou jízdu....má dlouhodobá 5.7 se zase tedy tak neliší. Nechám to koňovi, má větší hlavu:-)

  • 2 týdny později...

Asi mám nějaký povedený kousek, mám zatím najeto 30tis. a dlouhodobá spotřeba je 5,03 podle tankování, PC ukazuje asi o 0,1-0,2 méně. Pneumatiky Bridgestone R16 205/55 letní a Michelin R15 195/65 zimní. Na zimních to žere trochu míň, což bude možná tím, že jsou pneu užší, jezdím v zimě asi pomaleji a nevozím na střeše kola.

Jinak jezdím převážně delší trasy buď sám nebo ve dvou lidech+plnej kufr krámů, dlouhodobá průměrná rychlost je většinou 65-70 km/hod, brzda silničního provozu tedy nejsem, snažím se jezdit co nejvíce plynule, předvídat a neplýtvat zbytečně energií... jak se říká, jezdi tak, jako bys neměl v autě brzdy :kol-28:

Optimální je podle mě rychlost 80-100km/h, to to jede skoro zadarmo

Rozhodně bych s autem někam zajel, v práci máme mraky 1,6, kdo jezdí na spotřebu má na palubním 4,6  a dle ccs 5,0 max. Je to věčné téma, ale 5,7 na palubním počítači vypadá na problém!

problém může být i mezi sedačkou a volantem :kol-28:

  • 2 měsíce později...

Teď jsem jel do BG 1740km  s průměrem 5,8 dle počítače 5,6. Rychlost max. 140-150km/h a cca polovina cesty klima.

Zdá se mi to dost.

  • 5 měsíců později...

Moja skúsenosť:

Dlhodobo som mal spotrebu 5,1 až 5,2 l.( v podstate od začiatku) A to jazdím aj do AT cca 1700km.

Posledne, vlastne už 2x som natankoval "prémiovú naftu" a čuduj sa svete, spotreba mi klesla na 4,8l.

Teraz mám 35000km, možna si len motor sadol ?? a klesla spotreba.

 

 

2011 1,6 TDI  - DSG

Upraveno od mvc

Na slovenskej nafte (je jedno ci OMV, alebo SHELL) som spravil o 150km menej na celu nadrz, ako na rakuskej. Preto tankujem uz len tam a samozrejme pridavam celorocne aj VIF. Priemerna dlhodoba spotreba je 4.5l, vid podpis na spotreba.sk :)

 

MR2012, manual

Upraveno od Kyselinka

  • 1 měsíc později...

3x natankovaná prémiová nafta, a včera večer cca100km za 4,8l ale čo ma prekvapilo- dlhodobý priemer klesol na 3,9L.  A to som pol mesiaca denne jazdil len 25km, len včera 100km. Mám pocit, že to papá menej  pri 2000 ot, ako keď DSG chce 1500 ot a niekedy aj menej - Brrrrrr.

 

post-38895-0-03358300-1393266109_thumb.j

post-38895-0-44848900-1393266122_thumb.j

  • 3 týdny později...

Spotřebu mám hodně závislou na počasí. Combi, manuál, gumy Continental Ecocontact 5 195/65 R15 91V předek 2.4, zadek 3.0. Při cestě z Itálie do ČR: já 90kg, můj bratr 105 Kg, 2 pasažéři vzadu 2 x 85 Kg, kufr narvaný kartony vín, olivový olej, potraviny, bagáž, odhadem tak 100 kg, tachometrových 130km/h tempomat, bezvětří, +25C z Bologna do Prahy 5.4L. Když jedu sám, tak průměr 80% dálnice 20% město 5.5L. Při "Ecorally" z Poděbrad na Barrandov, dálnice + jižní spojka,tachometrových 90km/h na 5tku  3.8L.  

 

Při cestě do Kolína nad Rýnem na FIBO sport veletrh: řidič 90kg, kulturista 95kg, vzadu ženská 60kg, vedle ní kulturista 110kg, kufr 3 tašky s věcmi, odhadem 25kg, tachometrových 130km/h a kousek před rozvadovem 6.7L - žádná sláva. Počasí: déšt a velmi silný boční vítr, +12C. Zpáteční cesta: stejné podmínky, akorát bezvětří: spotřeba v Praze 5.4L.

 

Při dotankování a přepočtu údajů z palubního počítače mám odchylku -0.2L.

 

Vzadu zátěžové pružiny MAD - odvádějí vynikající práci a zadek není nijak výrazne snížený. V airboxu vzduchový filtr KN, který testuji. 

  • 1 měsíc později...

Ja mam taky dlouhodoby prumer 5,7 l, na dalnici 140 km/h a spotreba 6,2 l. O kolik muze byt vyssi spotreba kdyz mam na aute 225/45/17. Diky

Ja som pred par dnami spravil cca 800 km do CZ (a spat), dialnica D1 (tankodrom  :doh ) 140-150km/h, mimo okresov 90-120km/h, okresy 60km/h a spotrebu som mal 5,4l/100km.

Kolesa 17" 225/45 :rolleyes:

Upraveno od Kyselinka

Chystám se ted do Itálie a auto dostane náklad. Jsem zvědavý. 4 lidi na palubě, střešní box, kufr plně naložený. Letní nově přezuté pneu Goodyear EfficientGrip Performance 195/65 R15 91 H, předek 2.4 zadek 3.0. Budu informovat.

Presne takto (4 lidi, plny kufr, rakev) jsem nedavno jel do Rakouska s 1.9 TDI. Dalnice cca 130, okresky 100 a nejake popojizdeni na miste + mensi vylet do Italie pres serpentiny. Vysledna realna spotreba 5,6 l. Jsem zvedavy na tvou. Ocekaval bych, ze budes mit urcite mensi, ale i s moji jsem spokojen.  :kol-47:

Upraveno od LucasCZE

S 1.6 TDI CR s DSG jsem jel loni na podzim (už na zimákách 195/65 R15) naotočku do Bologni (It) a zpět, dva lidi a 160kg v kufru, po dálnicích furt 140km/h a po příjezdu ukázal palubák 5,3L..

Presne takto (4 lidi, plny kufr, rakev) jsem nedavno jel do Rakouska s 1.9 TDI. Dalnice cca 130, okresky 100 a nejake popojizdeni na miste + mensi vylet do Italie pres serpentiny. Vysledna realna spotreba 5,6 l. Jsem zvedavy na tvou. Ocekaval bych, ze budes mit urcite mensi, ale i s moji jsem spokojen.  :kol-47:

 

Tak spotřeba 4 lidi na palubě, plný kufr a střešní box Thule Atlantis 560 L 6.2L na cestě do Itálie. Dálnice tachometrových 130km/h. Silný boční vítr. S výsledkem jsem spokojen

Další výsledek, tentokráte extrém. Na cestě zpět z Verony do Poděbrad. 4 lidi na palubě, v kufru 30 kartonů vín - odhad 160kg, na střeše opět Thule Atlantis 560L tentokráte plně naložený, pneu ty samé co před tím 195/65 R15 91H Goodyear Efficientgrip Performance, předek 2.4, zadek 3.0 :kol-33: , tachometrových 130km/h a výsledná spotřeba 6.5L. Přitom opět silný boční vítr. Při normální jízdě v krátkém bezvětří spotřeba v tomto nákladu na rovině 6.2 až 6.5L. Zajímavostí je, jak tento motor 1.6 TDI 77Kw reaguje na vítr. Pokud jsem měl vítr za zády, tak takto naložený jsem měl krátkodobou spotřebu okolo 5L/100km. Jakmile jsem se dostal do silného větru, tak okamžitě to stouplo o 1.5L. Dlouhodobý průměr při 2477km se střešním boxem, cestou tam naložený a cestou zpět o 160kg těžší, tacho 130km/h byl 6.2L což považuji za naprosto skvělé. Přitom motor si s takovou náloží hravě poradil, neprotestoval a směle držel dálniční tempo. Zátěžové pružiny MAD opět odvedly perfektní práci. 

 

Dlouhodobý průměr se shoduje s uživatelskými recenzemi a u mě se pohybuje okolo 5.3 - 5.4L/100km při střední zátěži, 130km/h na dálnici a mimo dálnici klidné tempo, žádná cihla na pedálu. Neshoduje se ovšem s některými články odborných recenzí, které jsou dle mne zavádějící. Novináři testují nová, syrová auta, jedou kratší trasu na dálnici a pak píšou, že spotřeba u Octavie 1.6TDI 77kw je 6.5L - žádná sláva. Ovšem již nepíšou v jakém počasí jeli při 130km/h a v jakém úseku. Pokud test proběhl ve větrném počasí a dálnice měla mírné plusové stoupání, sotva okem postřehnutelné, tak určitě spotřeba nebude 5.5L na 100km. Dále je tento motor kritizován, že ve spodních otáčkách netáhne a je letargický. S ničím podobným jsem se u tohoto motoru nesetkal v mém případě. Motor je svižný a sbírá se od 1500 otáček a táhne až k 5000. Chová se jako benzín, je třeba ho více vytáčet díky delším převodům. S opravdu letargickým a nelineárním projevem jsem se setkal u motoru 1.5Dci 78Kw 6ti kvalt u Renault Megane Grandtour. Myslel jsem, že tento motor bude bomba, ale poté, co jsem okusil, že do 2000 tis otáček se neděje opravdu nic, motor vůbec netáhne a pak od 2000 tis následuje razantní nástup výkonu, který uvadá po 4000 tis otáčkách jsem změnil názor. 1.6 TDI je oproti 1.5Dci skvělý motor. Slušela by mu 6 stupňová převodovka, ve 130km/h 2200 otáček a méně poruchová spojka a EGR ventil. 

Super "recenze" spotreby. Jen bych se jeste zeptal: Udavane hodnoty spotreby jsou podle palubniho PC? Zkousel jsi to i vypocitat podle tankovani? Klidne to totiz muze vyjit o 0,5 l vic...

Mne palubak ukazuje na chlp presne, ako je realna spotreba  :kol-47:

Mne taky, mozna na dva chlupy. :D Ale to asi neni zrovna pravidlem. Ja si musel upravit korekci, predtim mi PP ukazoval cca o 0,4 l mene.

Upraveno od LucasCZE

Ja som tiez chcel upravit korekciu a tak som si to zacal vsimat. No zistil som, ze vobec nemusim, lebo mi to ukazuje od novoty uplne presne :kol-27:

I na setiny? :)

Tak to máš super :lol::'>

Super "recenze" spotreby. Jen bych se jeste zeptal: Udavane hodnoty spotreby jsou podle palubniho PC? Zkousel jsi to i vypocitat podle tankovani? Klidne to totiz muze vyjit o 0,5 l vic...

Ano, zkoušel jsem na pumpě a palubní počítač ukazuje přesně. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.