Přejít na obsah

Chip tuning FRS 96kw


Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

stal jsem se majitelem Fabie RS 96kw r.v. 2003. Má najeto nyní 191 000Km . Jelikož jsem mladý a nezkušený, bych chtěl radu od zkušenejších a zasvěcených borců. Studoval jsem různé články a fóra  ohledně chip tuningu, ale nikde jsem nebyl schopný najít dostatečné info. 

 

Proto se tedy ptám: Je vhodné investovat do chipu u tohoto motoru? Pokud ano je potřeba ještě udělat nějaké dodatečné úpravy? 

 

Zajímá mě jestli to třeba nezkrátí životnost turba nebo třeba celého motoru a jesltli má chip opravdu vliv i na spotřebu. 

 

díky moc za postřehy

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tohle je asi snad jeden s nejvic vhodnych motoru pro chipovani. proto se s nim jezdi i zavody. dodatecen upravy potreba nejsou pokud nechces vic jak 120kw

pak prichazi na radu hybridni turbo, vetsi trysky vetsi IC atd.

ale pokud se tak mlady tak si myslim,ze ti chip na 120 kw bude bohate stacit.  me osobne staci i tech max 90 kw co mam. ale najdi si nekoho,kdo ti to udela proadne na jako me jeden debilek co mi slibil,ze mi to  doladi az vyzkousim jetsli klesla spotreba nebo kdyby zacla klouzat spojka a vysral se na me.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj :) pokud máš teď motor v pohodě asi bych se chipu nebál.. já sám mám chip (125kw bez jiných úprav) na autě už asi rok a půl (cca 35tis km) auto jezdí deně a naprosto v pohodě a bez problémů,nekouří nežere olej !!  :) Lidi před chipem varujou ale podle mě ..pokud se k autu chováš tak jak máš tzn. nejezdíš pořád na plný plyn,porád negumuješ jako blázen,dochlazuješ a osobně bych doporučil měnit kvalitní olej každých 10tis tak se podlě mě prostě nemá co podělat :) mě auto slouží nonstop koupil jsem ho když mělo 69 teď mám cca 200tis a všechno kromě spojky je na motoru původní .. motor zní krásně čistě vše funguje jak má :)  jinak ke spotřebe.. dlouhodobou mám 6.8 což je o pulitr méně než před chipem ..ale ono jde spís otom že když máš tenhle výkon tolik nato nemusísš slapat aby to jelo :) chip nech udělat někde kde je to ověřený ikdyž mě osobně ho dělal kamarád na parkovišti asi hodinu (takže sem se dost bal) ale bylo to zadarmo a auto jezdí pořád takže odvedl asi dobrou práci :) z mé strany bych ti CHIP určitě doporučil :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

6,8? tak to bych se musel zblaznit s takovym autem jezdit do prace. to snad zere min aj 1,4rka.kolega ma  passata kterej vazi asi 1500kg a  jezdi za 5,7.  takova spotreba neni normalni pokud nemas nejaky velky trysky plus veci jako gumy  215 apod  ani to ne spis hlavne jizda ve meste v hustem provozu. timto ho prosimte nestras. jo a jak si prisle na to,ze mas 125kw kdyz ti to dlela kamarad na parkovisti? byl si na brzde? ja na brzde taky nebyl a proto  odhaduju radej mensi vykon i kdyz podle zrychleni pod 90 kw mit nemuzu. ale narovinu ti   rikam,ze spotreba u TDi i kdyby  nejakeho leona 110kw neni normalni nad 6 litru.

s tim olejem bych to doporucil u kazdeho motoru po 10 tis ja osobne sem menil i po 7500 a urcite to motoru prospelo.

A podelat se samozrejme ma co,ale je to na tom kolik si nechas dat chlapy maji na tom motoru pres 200 koni a nevim jestli to zvlada bez problemu prevodovka spojka tam vim,ze se jen preoblozi a pritlacnak to ma silny,ale tem skrinim od VW moc neverim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tohle je asi snad jeden s nejvic vhodnych motoru pro chipovani. proto se s nim jezdi i zavody. dodatecen upravy potreba nejsou pokud nechces vic jak 120kw

pak prichazi na radu hybridni turbo, vetsi trysky vetsi IC atd.

ale pokud se tak mlady tak si myslim,ze ti chip na 120 kw bude bohate stacit.  me osobne staci i tech max 90 kw co mam. ale najdi si nekoho,kdo ti to udela proadne na jako me jeden debilek co mi slibil,ze mi to  doladi az vyzkousim jetsli klesla spotreba nebo kdyby zacla klouzat spojka a vysral se na me.

 

myslím si, že zrovna u FRS už jen po chipu je VELMI vhodný větší IC (optimálně FMIC), protože ten mezichladič je u FRS opravdu malý, dokonce drobně menší než u klasické Fabie ATD - AXR, jinak trysky na FRS s EU3 dají v dobrém stavu až kolem 230 PS.....

 

Ondík: pokud ty narovinu říkáš, že spotřeba nad 6/100 je u ARL nenormální, já ti narovinu říkám že normální je.....jasně, dá se za méně, ale není problém jezdit dlouhodobě nad 6 litrů, je to o trase, řidiči , autě (kolech, váze), "umění jezdit s TDi" a o tom jak člověk auto využívá - vychutnává....a zrovna u ARL běžně bývá kolem 6 a lehce nad 

 

Dar3cek: neupsal jsi se? u FRS je 6.8/100 opravdu už celkem dost....neříkám že je to extrém, ale zrovna s FRS se dá krásně jezdit kolem 5.5 dlouhodobý kombinovaný, ale jestli jezdíš dost město a blbneš chápu :) 

 

Bonder: kvalitní chip nijak extrémně životnost motoru neovlivní, ALE.....zrovna u FRS bych si dal velký pozor na stav spojky (dvouhmotnostní setrvačník a obložení lamely), stane se že po chipu s tím nájezdem km je spojka již načatá a s nahnaným kroutícím momentem prostě nevydrží a začne klouzat, nebo setrvačník chrastit (řešením je nový setrvačník a optimálně lamela přeobložená HDSkem 57 - organikou ).....dále je problém v mezichladiči, který už v serii má v létě co dělat - je vhodné udělat do podběhu pravého kola v místech IC lamelky pro lepší odvod horkého vzduchu, optimálně pak vpředu umístěný větší intercooler (FMIC).....jinak je FRS na chip jak dělaná, motor snese opravdu hodně a s Fábinou to pří +- 160-180 PS slušně cvičí :) spotřeba je dle mne +- stejná, dle využití auta (při blbnutí je jasný, že si vezme víc, při ustálený jízdě dle pravidel dokáže jet i za menší spotřebu)

 

PS: po chipu je dobré měnit olej v kratších intervalech...osobně měním olej po 10tkm

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jak rikas je to o stylu jizdy. ja kdyz mel nachipovane JTD vychutnaval sem si to porad a spotrebu sem pod 6 litru nestahl,ale pouze z jednoho duvodu: jezdil sem casto s vozikem  a jezdil sem 95% mesto. a CR zere proste vic s TDI se rovnavat neda.

ja ted zacinam zkouste ostrejsi rezim a stale jsem  na ceste do prace na 4,8 max jenze mam takovej blbej dojem,ze mi ten debil co mi to nachipoval nejak zblbnul RJ,protoze na budiku nafta mizi driv jak predtim a naucil sem se jak zrhruba se mu da verit,takze vysledkem muze byt klidne o litr vic musim overit dotankovanim. ale jinak ja to stale beru tak,ze fabia RS ma sice vetsi vykon,trysky turbo atd,ale ja mam combika a jezdim ve 3 lidech coz taky neni zanedbatelne. a o tom co mi na aute zvysuje spotrebu ani nemluvit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc za postřehy :) TDIfuna jsem četl dobré reference. No motor je v dobrém stavu bych řekl. Před koupí jsem si ji nechal píchnout na diagnostiku a nic neukázala, pak jsem se v tom svezl i s mechanikem a ten mi to auto posvětil. (Auto Heller Opava). 

 

No jinak základní údržbu jsem provedl, nechal opravit co byla potřeba. Autem jezdím denně, občas ji protáhnu na okreskách. Kvůli toho jsem takové auto taky chtěl. 

Výkon dramaticky zvyšovat nechci. Maximálně chip + nové brzdy. 

 

Chlapi ještě mi prosím vysvětlete jak se dochlazuje :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...