Přejít na obsah

Převodovka DSG


omicron

Doporučené příspěvky

Několikrát jsem již s DSG v zimě zapadl a postup jak z toho ven je jednoduchý a ani rozhoupání mi nedělalo problém. Stačí vypnout ASR, zařadit na manuál aby tam zůstala jednička a pak to jde samo (bez hrabání). Auto se normálně dá rozhoupat (i když méně než s manuálem). Jakmile jsem ale zkoušel vyjet ze závěje na D a se zapnutým ASR tak jsem byl bez šance.

Obecně je při chtěném prokluzu ( hl. právě v situacích na horách ve sněhu, když se chce člověk někam vyškrábat) žádoucí vypnout ESP či ASR. Nevím jak bude makat uzávěrka EDS, si myslím že v případě rozjedu do klouzavého kopce to bude znatelně lepší než běžné auto bez tohoto prvku, ale to je jen laická úvaha, protože sem to v zimě ještě neměl. Co se týče tvého rozhodování 4x4 nebo DSG, tak bych se připojil k názoru milos_s Pokud jsi z rovin, kup si DSG, jestli jsi z kopců, tak si DSG rozmysli.. Já sem střední čechy, tak tady jednoznačně do zácp a kolon DSG, bydlet na horách tak bych upřednostnil 4x4. Bohužel se kombinace obojího v Oktávii asi jen tak nedočkáme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jsem z pomezí Vysočiny... :) tak nevím. Zrovna příjezd k vratům do dvora je v dost velkým kopci(musím otevřít vrata) a rozjíždět se z místa 150 m pod nimi, kde je rovinka mě moc neláká. Pravda je, že v tomhle místě nepomáhá ani to "houpání" Buď se to chytne nebo ne, ale jemná práce se spojkou to většinou vždy vyřeší. To couvání z kopce po cca 2s mě tedy také dost překvapilo, ale zvyknul jsem si na přidání plynu..., no bylo to 4x4 navíc nebylo kluzko... :)

No pomýšlím na Superba, ale píšu sem, pač v příslušné sekci je mrtvo. Na kombinaci DSG a 4x4 bych musel stejně čekat, teď to dělají jen s 3,6 FSI. Jízda s ním byla příjemná, ale je to moc peněz, navíc ta spotřeba....

4x4 si dovedu dost dobře představit i když ta spotřeba mě i v kombinaci s 1,8 TSI docela odrazuje. No zatím řeším tu DSG. Ohledně ní mě ještě zajímá, jak vydrží ty spojky, když je jedna pořád vypojená (u manuální by to asi neprospívalo ložiskům),ale tady je to zřejmě řešené jinak.

Děkuji za zkušenosti... kdyby byly další, budu moc rád, zajímají mě hlavně ty rozjezdy.... Už proto, že Superb je těžší než Octavie a 1,8 TSI zas nejni tak těžkej motor, který by nápravu pořádně zatížil.

Ja by som sa ani tej 3,6-ky nebál. Ono to nemá turbo, takže tam spotreba až tak nekolíše ako u 1,8 TSI. Ak teda jazdíš skôr úsporne, ber 1,8 aq ak jazdíš viac dynamicky, tak sa už podľa mňa oplatí V6. Ale ja by som u SII volil jednoznačne 2,0 TSI.

Ohľadom snehu, ja mám DSG od Audi a aj napriek tomu, že som mal prepnuté na manuál a ESP vypnuté, tak mi to pri snahe vyšplhať sa na zasnežený kopec neustále prehrablo a vtedy to preradilo na 2-ku a potom som sa už prestal hýbať vpred a skončil som. Toto nemajú nejako vychytané.

A ešte by ma zaujímalo, ako sa správa 7st DSG u Škodoviek, keď sa ide po meste, je tam 7.st a potrebujem náhle zrýchliť. Podradí to povedzme na 4-ku priamo, alebo to skáče po jednotlivých stupňoch?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja by som sa ani tej 3,6-ky nebál. Ono to nemá turbo, takže tam spotreba až tak nekolíše ako u 1,8 TSI. Ak teda jazdíš skôr úsporne, ber 1,8 aq ak jazdíš viac dynamicky, tak sa už podľa mňa oplatí V6. Ale ja by som u SII volil jednoznačne 2,0 TSI.

Ohľadom snehu, ja mám DSG od Audi a aj napriek tomu, že som mal prepnuté na manuál a ESP vypnuté, tak mi to pri snahe vyšplhať sa na zasnežený kopec neustále prehrablo a vtedy to preradilo na 2-ku a potom som sa už prestal hýbať vpred a skončil som. Toto nemajú nejako vychytané.

A ešte by ma zaujímalo, ako sa správa 7st DSG u Škodoviek, keď sa ide po meste, je tam 7.st a potrebujem náhle zrýchliť. Podradí to povedzme na 4-ku priamo, alebo to skáče po jednotlivých stupňoch?

No v době mého rozhodování ještě 2,0 TSI nenabízeli, ale i tak mi přijde ta 1,8 jako snad jistější volba... těch motorů totiž běhá spousta a mám pocit, že je osvědčený... jezdím spíš klidně (tedy pokud mohu soudit) - povětšinou.... Jinak 3,6 TSI je výborný motor, podle toho co jsem měl možnost poznat - moc se mi líbil.. ale je už nad limit mých financí co jsem ochoten do auta dát a hlavně provoz.. raději budu investovat do výbavy.

Proč ti přijde 2,0 TSI lepší....? Jen z hlediska výkonu.. nebo i provozních nákladů na údržbu..?

DSG se mi taky moc líbila... byla u 3,6 jen 6 stupňová, ale pracovala výborně... Měl jsem pocit, že v případě rychlé akcelerace řadila přímo i o 2 stupně... ale zas tolik jsem s tím autem nenajezdil, abych ti odpověděl na na jistotu nehledě na to, že jsi se ptal na 7st.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...podľa mňa oplatí V6. Ale ja by som u SII volil jednoznačne 2,0 TSI....

Asi bych jiz sel do te V6ky, je to urcite spolehlivejsi motor nez bude jakekoliv turbo, je to V6ka :-), a jeji zvuk je docela "dobry".

Ta 2.0TSI nevim, ale TFSI (napr. davane do RS, nevim, zda-li to je stejny motor) je neprijemne hlucny, mel jsem ten motor v zapujcenem RSu, a na trvale jezdeni by to pro me nebylo... A myslim, ze ta spotreba bude podobna, mam 1.8TSi, a ta dokaze byt poradne zizniva ;)

A ešte by ma zaujímalo, ako sa správa 7st DSG u Škodoviek, keď sa ide po meste, je tam 7.st a potrebujem náhle zrýchliť. Podradí to povedzme na 4-ku priamo, alebo to skáče po jednotlivých stupňoch?

Podradi to primo, mam 7DSG s 1.8TSi. Neskace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koupil jsem O2 1,9 tdi s dsg r.v.2005... ale v motoru pri N a P neco tluce, pri zvyseni otacek je vse OK, nemate s tim nekdo zkusenosti ci nevite co by to mohlo byt? pripadne poradit nejaky odborny servis? dik

To bych neřešil, občas se setkávám s tím, že někde někomu neco cvaká, ale pokud to jede nebo se to nějak drasticky nezhoršuje, tak bych to nechal být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyby to bylo neco malyho, tak bych to neresil, ale tohle jsou celkem rany, mam obyvy zda to neni neco s prevodovkou...:-(

Zkus se zeptat nějakého garážového mechoša. A nebo že by raději značkový servis Škoda? Ale pozor, zdaleka né všichni značkoví již umí DSG. Největší zkušenosti s DSG mají velké servisy VW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Asi bych jiz sel do te V6ky, je to urcite spolehlivejsi motor nez bude jakekoliv turbo, je to V6ka :-), a jeji zvuk je docela "dobry".

Ta 2.0TSI nevim, ale TFSI (napr. davane do RS, nevim, zda-li to je stejny motor) je neprijemne hlucny, mel jsem ten motor v zapujcenem RSu, a na trvale jezdeni by to pro me nebylo... A myslim, ze ta spotreba bude podobna, mam 1.8TSi, a ta dokaze byt poradne zizniva ;)

V tomto sa asi nezhodneme, ale ja 2,0 TFSI v OII RS mám a naopak mi príde celkom tichý. Práve tento rok riešim odhlučnenie auta a motor odhlučňovať neplánujem. Vadí mi najviac hluk od kolies. Vďaka rozumnému sprevodovaniu totiž motor točí veľmi rozumné otáčky a väčšinou ho temer nepočuť. A jazdím aj podstatne tichšími autami (extrémom je Lexus 600hL). Faktom ale je, že najnovšia veria 2,0 TFSI 155 kW od Audi so systémom premenlivého zdvihu ventilov má ešte o čosi krajší zvuk a na voľnobehu už nie je počuteľné pre 2,0 TFSI typické cvakanie.

V SII som jazdil s 2,0 TDI a je určite lepšie odhlučnený, než v OII.

2,0 TFSI mi príde pre SII ako optimum hlavne po stránke výkonu a zároveň sa dá kúpiť aj bez pohonu 4x4 (čo predsa len ide do peňazí ako pri kúpe, tak aj pri prevádzke). A predpokladám, že kvoli menšej náplni oleja a napr. aj počtu sviečok bude servis na 2,0 TSI o niečo lacnejší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S hlučností motorů v autech je to dost zamotané...

Také mám 1.8 TSI a říkám si, jaké to je krásně tiché auto.

Proti OI 1.8 20V to je pravda, při všech režimech tak o 6 až 7 dB (to je 1/4 hluku).

I já jsem měl ze Škodovky asi na 6 týdnů půjčené RS 2.0 TSI a říkal jsem si, jak je ten motor hlučný.

Když jsem si vzal do auta hlukoměr, proti mé 1.8 jsem prakticky nebyl schopný zjistit rozdíl.

Ale určitě byl tam, jednak při akceleraci, jenže to hlukoměr pořádně nevzal.

Hluk v autě hodně kolísá (okolní hluk, nerovnosti silnice) a během pár sekund akcelerace se to nedalo změřit.

Pak je 2.0 hlučnější při nízkých otáčkách (pod 1600 otáček).

Prý oboje souvisí s "laděným výfukem".

Při ustálené rychlosti a normálních otáčkách motoru jsou ale oba motory stejně hlučné.

Někdy je holt ucho citlivější, než měřák...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výfuk u RS vydáva počuteľný basový zvuk, ale v interéri ho našťastie temer nepočuť. Ale súhlasím s tým, že pod cca 1500 otáčok ten basák do interiéru prenikne o truchu viac, než vo vyšších otáčkach. Našťastie to je celkom príjemný zvuk, ktorý posádku neobťažuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, dotaz, bohužel klid a užívání DSG mi po najetých 12500 km začíná kazit podle mě trochu nezdravý zvuk od převodovky. Problém sem začal zjišťovat hl. při popojíždění v koloně kdy neustále přidám uberu tak se line od motoru takový bouchání. Přirovnal bych to třeba u staré vykvrdlané poloose která má vůli a jak to zabere a zase přibrzdí tak to bouchá. Cítím to totiž i v nohou od podlahy a pedálu. Jinak převodovka řadí správně, funkce nijak nezhoršena. původně sem myslel, že to nějak třeba rozepínají spojky nebo tak něco, ale dal sem si i na manuál aby to neřadilo a dělá to stejně. Je to jako by se uvnitř něco uvolnilo. Nevíte někdo co by to mohlo být? Nesetkali jste se s tím? Mám novou 7 st. DSG Díky za tipy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, dotaz, bohužel klid a užívání DSG mi po najetých 12500 km začíná kazit podle mě trochu nezdravý zvuk od převodovky. ...Je to jako by se uvnitř něco uvolnilo. Nevíte někdo co by to mohlo být? Nesetkali jste se s tím? Mám novou 7 st. DSG...

No ja bych rychle upaloval do servisu, zvlaste mas-li to tak jak chapu v zaruce.

Ahoj, nevim jestli to tu někde je a číst cca 25 stránek se mi opravdu nechce:) Můžete mi poradit jak často se má měnit olej v DSG, kolik ho tam je, jakej tam patří, je někde ukazatel hladiny atd.? Díky moc

Olej v DSG se meni obvykle po 60 kkm, cca 6,5 l, pouziva se JEN original ATF olej od Skody. Olej samozrejme hlida elektronika, o ukazateli hladiny netusim.

Vsechno ale najdes v manualu, pokud nemas, da se stahnout ze Skoda webu. Pokud jsi DSG novacek, tak Ti urcite nezaskodi si to mistni forum projit ;)

Myslim ale, ze jsou to zbytecne otazky, vymenu bych nechal ZCELA jiste na servisu (nejlepe autorizovanem).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja bych rychle upaloval do servisu, zvlaste mas-li to tak jak chapu v zaruce.

zítra tam jedu, budou mi přidělávat spoiler, který koněčně po 2 měsících od předání sehnali, pěkně jim to tam nadiktuju, jen se ze svých zkušeností vím, že oni to určitě slyšet nebudou, protože to by se s tím museli zabývat. A ono to není zase tak tragicky, já to slyším, (navíc i cítím v podlaze a plynu, protože se to lehce přenáší) trochu se o auta zajímám, člověk který je vyloženě na auta antitalent, tak by si toho asi všimnout nemusel. Znám spoustu lidí, ktrý mají vymlácený kde co, pomalu se s tím nedá jet a řeknou ,,já nic neslyším,,. Jestli tam budou takový odborníci, tak sem v háji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja bych rychle upaloval do servisu, zvlaste mas-li to tak jak chapu v zaruce.

zítra tam jedu, budou mi přidělávat spoiler, který koněčně po 2 měsících od předání sehnali...

Ten predni spoiler ? Pokud ano, tak at Ti ho poradne prilepi, ale opravdu super, me to 2x upadlo, psal jsem o tom na svem profilu u konkurence (tady me to nekdo nebo neco smazal)...

Jinak s tim prokazovanim mam docela dobrou zkusenost ty zvuky nahrat (je-li to dostatecne slysitelne), protoze to samozrejme funguje tak, ze kdyz to budes predvadet, tak nic slyset nebude ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne to bude spoiler zadních pátých dveří, taková ta stříška u 3tího brzdového světla. Jinak nahrát by to bylo dobrý určitě, ale zase tolik to uvnitř auta slyšet není a venku to při rychlosti 50 km.h špatně budu nahrávat.Uvnitř to spíš cítím v podlaze a pedálu jak se to nese. Jak říkám, ono to zatím není nic drastického, ale jelikož se to rozhodně nevylepšuje.

Jo a jen na okraj, nemáte někdo malou navi Amundsen? Sem si tam nechal udělat kabel MDI do schránky na flešku abych mohl hrát z ní písničky a pořád to zlobí, při každém zapnutí to vcelku dlouho inicializuje a někdy ani vůbec nenačte. Tak by mě zajímalo jestli to někdo má a jak mu to maká.(to jen tak na okraj)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám amundsena i kabel k usb a po zapnutí to dělá to samý, co popisuješ. Musím pak usb vytáhnout a znova připojit, aby to makalo. Nevím, jestli je to chyba nebo vlastnost, ale sere to.

A jinak bych asi pokračoval v tématu o amundsenu nebo o mdi. :)

Tu je téma? sem si nevšiml, no to si mě uklidnil, dnes v servisu říkali, že se na to podívají, tak uvidím, když tak napíšu.

Tak sem dnes byl v servisu, po trochu naléhání mi přivedli technika který to semnou projel. TAk se mi podařilo navodit situaci i bouchání ukázat, že to slyšel. Řekl, že to bude tím jak DSG se snaží kvůli úspoře tam nacpat pořád co největší stupeň. Tak to na 50 km/h má třeba 6tku a nějakých 1200 otáček a jak se přidá a ubere tak ty vule se prostě víc ozvou, to udělá i MP, prostě se to drbe v menších otáčkách. Přiznám se, že mě to taky napadlo už před tím. Nicméně že to mám při první výměně stejně uvédst jako závadu a že to vše projdou a překontrolují. A co se týče vibrací a neklidností při jízdě, tak je to prostě přenos z vozovky. Dali mi zatím na dva dny nového Roomstra 1.2 TSI a je to úplně to samé, takže prostě už dál neřeším budu jezdit. Asi sem slyšel trávu růst. -D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Jo a jen na okraj, nemáte někdo malou navi Amundsen? Sem si tam nechal udělat kabel MDI do schránky na flešku abych mohl hrát z ní písničky a pořád to zlobí, při každém zapnutí to vcelku dlouho inicializuje a někdy ani vůbec nenačte. Tak by mě zajímalo jestli to někdo má a jak mu to maká.(to jen tak na okraj)...

MDI mam s Columbusem.

Ale myslim, ze "jadro pudla" Vaseho problemu bude v souborovem systemu "flešky" nebo USB disku, ktery k MDI pripojujete.

MDI oficialne podporuje jen FAT, resp. FAT32, s NTFS ma problemy, ktere jsem pozoroval jako podobne Vasim (ja pripojuju 500GB USB disk s MP3 verzi s casti me domaci hudeb. knihovny).

Doporucuji FAT32.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej v DSG se meni obvykle po 60 kkm, cca 6,5 l, pouziva se JEN original ATF olej od Skody. Olej samozrejme hlida elektronika, o ukazateli hladiny netusim.

Vsechno ale najdes v manualu, pokud nemas, da se stahnout ze Skoda webu. Pokud jsi DSG novacek, tak Ti urcite nezaskodi si to mistni forum projit ;)

Myslim ale, ze jsou to zbytecne otazky, vymenu bych nechal ZCELA jiste na servisu (nejlepe autorizovanem).

Určitě to nebudu měnit sám:) Chtěl jsem to je vědět pro info. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MDI mam s Columbusem.

Ale myslim, ze "jadro pudla" Vaseho problemu bude v souborovem systemu "flešky" nebo USB disku, ktery k MDI pripojujete.

MDI oficialne podporuje jen FAT, resp. FAT32, s NTFS ma problemy, ktere jsem pozoroval jako podobne Vasim (ja pripojuju 500GB USB disk s MP3 verzi s casti me domaci hudeb. knihovny).

Doporucuji FAT32.

Jo a jak to změním, zase až tak daleko v PC elektronice nejsem. Já tam mám pouze MP3, tak bych to zkusil, jestli by to nepomohlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám FAT a stejně to zlobí. Nevím, jestli by to třeba nemohlo být i tím, že jsou na usb disku nahrané i jiné soubory (programy, dokumenty, fotky...). Je to jen domněnka.

Jak jsem psal, Skoda doporucuje FAT32 (ne FAT), osobne vyzkouseno ze s tim neni problem.

NTFS disk se velmi pomalu nacita, nekdy vubec ne, mohou se poskodit data (opet osobne vyzkouseno).

Jiny obsah rozhodne nevadi, Columbus stejne zobrazi jen to, co umi prehrat (MP3/WMA)...

Jo a jak to změním, zase až tak daleko v PC elektronice nejsem. Já tam mám pouze MP3, tak bych to zkusil, jestli by to nepomohlo.

Pripoj si ke svemu PC ci NTB onu mechaniku (flash drive ci externi HDD), a v jeho vlastnostech uvidis v jakem souborovem systemu Tvuj disk je (obvykle FAT/FAT32/NTFS). Pokud je jiny nez FAT32, je potreba ho konvertovat na FAT32 (umi napr. Partition Magic nebo podobne utility), nebo jeste lepe ho zazalohovat si muziku, zformatovat ve FAT32 (jsou utility, ktere umi i velke disky) a pote muziku zpatky prekopirovat na disk ve FAT32. MDI by pote nemel mit problem...

Asi bychom to meli prestehovat do tematu MDI, tady je to o DSG.

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...