Přejít na obsah

Převodovka DSG


omicron

Doporučené příspěvky

Pokud máš tak zásadní výhrady k chování DSG při předjíždění, zkus si na předjíždění předvolit režim S. Třeba to splní tvé představy. Naprosto nechápu, proč neumíš využívat hlavní přednost DSG, a tou je úsporná jízda v nízkých otáčkách. Dovolím si specifikovat chybu, kterou pravděpodobně děláš-máš těžkou nohu na plynu.

Moc jsi mě nečetl: na DSG kritizuji to, že skoro při každém přidání plynu podřazuje a tím zvyšuje spotřebu.

DSG totiž drží nízké otáčky jen při ustálené rychlosti (a s tempomatem). Jinak zběsile podřazuje.

Na téma spotřeby a ekono ralye jsem přečetl několik knih a zabýval jsem se i trochu teoriemi ohledně motoru (účinnost plnění pod plynem a pod.)

Omicrona mimochodem překvapila moje nízká spotřeba. Ona tedy popravdě zas tak moc nízká není, já auto moc nešetřím (to bych si nekupoval tenhle motor), ale spotřebu dost snižuji TÉŽKOU nohou. Dále manuálním řazením v nízkých otáčkách, hodně využívám tempomat (třeba po projetí obcí při 55 km/h na šestku nechávám auto na 100 km/h zrychlit pomocí tempomatu. Nejdřív podřadí na pětku, pod 70 tam dává šestku a na necelé osmdesátce řadí sedmičku. Skvělé zrychlení, motor je tichý a zbytečně moc to nežere. Bez tempomatu ale řadí v mnohem vyšších otáčkách.

Základem nízké spotřeby totiž jsou (jak správně říkáš) co nejnižší otáčky, ale k tomu oblast co nejvyššího kroutícího momentu motoru. To znamená u benzínu plný plyn, u turba to není tak docela pravda, tam je nejvyšší účinnost tak při 80 procentech kroutícího momentu, záleží na typu motoru.

Takže těžká noha je základem nízké spotřeby - myšleno v pravém slova smyslu, t. zn. co nejvyšší sešlápnutí plynu, ale co nejdřív podřazovat na vyšší kvalt.

Podle podřazování mi to připadá, jako by byla DSG v mém autě přizpůsobena atmosférické 1.4 nebo 1.6 a ne motoru s víc než dvojnásobným kroutícím momentem...

Na druhou stranu je mi jasné, že někomu tohle vyhovuje: je to benzín, ať se točí...

Souhlasím, ale až když je to potřeba, ne když se normálně rozjíždím.

Od toho je přece režim S, jinak ať se drží v ekonomickýc otáčkách, kde tento motor krásně táhne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já sem si tam taky dal 3ramenný volant s pádlama, sem zvyklý brzdit motorem a domnívám že takhle je to s tím pádýlkem lepší, podřadit si. Ale co sem četl, tak se to musí přidržet že? Chvilku a pak se to přepne do manuálního režimu. Pak když chci zase ,,D,,, tak přidržet pravé pádlo . Jen mi známej co pádla má, říkal, že je stejně moc nepoužívá, že je línej a ,,D,, mu vyhovuje.

To je další věc, co mě na DSG vadí:

Proč při manuálním podřazování dává "meziplyn". Se skutečným meziplynem to nemá nic společného, ten by byl při rozepnuté spojce.

Takhle to zbytečně cuká autem a snižuje brzdící účinek. Jedu třeba po městě z mírného kopečka, auto se rozjíží přes 55, tak prostě podřadím, abych zvýšil brzdící účinek. A ta blbá DSG v tu chvíli přidá plyn a ještě víc zrychlí, sice třeba jen o 2 km/h, ale už člověk může být na radaru, takže ještě šlapu na brzdu...

V automatickém režimu to přitom nedělá, tam je podřazování skoro neznatelné.

Pokud se přepne do manuálu jen pádly, DSG sama určuje, kdy přepne zpět na automat.

Takže to občas udělá, když se to nehodí. Pak šlápnu na plyn a zase podřazuje.

Prý je to její "inteligence". Třeba při jízdě z kopce na automat nepřepne, aby se udržel brzdící účinek.

Někdo to tady myslím výstižně shrnul:

DSG je pro toho, kdo chce jezdit a nic neřeší.

Kdyby moje žena řídila, asi by jí vyhovovala.

Jenže já jsem technik a druhou inteligenci v autě nepotřebuji !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam ted najeto 20tis km s 1.8TSI DSG a co mi na DSG nejvic vadi je, ze obcas pri predjizdeni prevodovka podradi, auto se tvari ze pojede jak raketa a najednou behem nekolika desetin vteriny (kdy vyjedu do leveho pruhu) zase radi a toto druhe razeni je pocitove (nevim jestli i realne) strasne pomale. Rezim S s tim nic neudela. Mozna je to zpusobeno tim, ze DSG neumi radit primo z licheho stupne na lichy, ale musi tam aspon na chvili hodit sudy stupen. Jednou se mi dokonce stalo, ze jsem chtel predjizdet, auto vyrazilo, ja vyjel do leveho pruhu a najednou DSG zacala radit vyse a toto razeni trvalo tak dlouho, ze jsem se lekl, ze nastala nejaka porucha a prestal jsem predjizdet.

Jinak to, ze DSG i pri malem seslapnuti plynoveho pedalu okamzite podrazuje je proste vlastnost teto prevodovky. DSG pri plynule jizde okamzite radi co nejvyssi stupen a to nejde dohromady s tim, aby pri slapnuti na plynovy pedal (zrychleni) nepodrazovala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já sem si tam taky dal 3ramenný volant s pádlama, sem zvyklý brzdit motorem a domnívám že takhle je to s tím pádýlkem lepší, podřadit si. Ale co sem četl, tak se to musí přidržet že? Chvilku a pak se to přepne do manuálního režimu. Pak když chci zase ,,D,,, tak přidržet pravé pádlo . Jen mi známej co pádla má, říkal, že je stejně moc nepoužívá, že je línej a ,,D,, mu vyhovuje.

Na prepnuti do manualniho modu staci kterymkoliv padlem udelat nejakou volbu, napr. kdyz chci zacit brzdit motorem, tak v D (plna automatika) staci stisknout padlo pro razeni dolu, neni treba nijak "pridrzet". Nebo preradit jese vyse, nez zaradila sama DSG, opet stiskem padla, ktere radi nahoru. Netreba se bat, DSG si samozrejme hlida otacky pro razeni, takze se motor nepretoci apod.

To pridrzeni se tyka JEN prechodu z takto navoleneho "manualu" zpet do D rezimu, anikz bych musel sahat na hlavni joystick. Anebo samozrejme joystickem DSG lehce prepnout do manualu a zpet.

Mimochodem, padal jsou velmi vyborne prave pro rychle brzedni motorem, aniz bych dal ruce z volantu, nekdy je to zase pohodlenjsi joystickem, podle toho, jak sjou ruce unavene...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc jsi mě nečetl: na DSG kritizuji to, že skoro při každém přidání plynu podřazuje a tím zvyšuje spotřebu.

DSG totiž drží nízké otáčky jen při ustálené rychlosti (a s tempomatem). Jinak zběsile podřazuje.

Na téma spotřeby a ekono ralye jsem přečetl několik knih a zabýval jsem se i trochu teoriemi ohledně motoru (účinnost plnění pod plynem a pod.)

Omicrona mimochodem překvapila moje nízká spotřeba. Ona tedy popravdě zas tak moc nízká není, já auto moc nešetřím (to bych si nekupoval tenhle motor), ale spotřebu dost snižuji TÉŽKOU nohou. Dále manuálním řazením v nízkých otáčkách, hodně využívám tempomat (třeba po projetí obcí při 55 km/h na šestku nechávám auto na 100 km/h zrychlit pomocí tempomatu. Nejdřív podřadí na pětku, pod 70 tam dává šestku a na necelé osmdesátce řadí sedmičku. Skvělé zrychlení, motor je tichý a zbytečně moc to nežere. Bez tempomatu ale řadí v mnohem vyšších otáčkách.

Základem nízké spotřeby totiž jsou (jak správně říkáš) co nejnižší otáčky, ale k tomu oblast co nejvyššího kroutícího momentu motoru. To znamená u benzínu plný plyn, u turba to není tak docela pravda, tam je nejvyšší účinnost tak při 80 procentech kroutícího momentu, záleží na typu motoru.

Takže těžká noha je základem nízké spotřeby - myšleno v pravém slova smyslu, t. zn. co nejvyšší sešlápnutí plynu, ale co nejdřív podřazovat na vyšší kvalt.

Podle podřazování mi to připadá, jako by byla DSG v mém autě přizpůsobena atmosférické 1.4 nebo 1.6 a ne motoru s víc než dvojnásobným kroutícím momentem...

Na druhou stranu je mi jasné, že někomu tohle vyhovuje: je to benzín, ať se točí...

Souhlasím, ale až když je to potřeba, ne když se normálně rozjíždím.

Od toho je přece režim S, jinak ať se drží v ekonomickýc otáčkách, kde tento motor krásně táhne.

Tak ti člověče nevím, asi máme každý jiné auto. Když jezdím v normálním režimu (plynulá jízda, manželka na sedadle spolujezdce a dodržuji předpisy), s lehkou nohou na plynu mi DSG řadí od jedničky až po sedmičku a otáčky motoru se pohybují v rozsahu 1400-2200. Nikdy ne více!!! A to v žádném případě nejsem brzda provozu a akcelerace vozidla je nadprůměrná (sleduji-li, jak zrychlují ostatní auta v provozu, ve srovnání se mnou). Samozřejmě, že pokud začnu šlapat na plyn, auto značně ožije, ale to si musím být vědom toho, že otáčky motoru jdou značně nahoru a ekonomika provozu je někde úplně jinde. Ale v tomto režimu spotřebu a otáčky neřeším, jinak bych si takové auto nekoupil. Tak že když to shrnu: je třeba vědět, v jakém režimu chci právě jet (a podle toho přidávat plyn) a DSG bezpečně pozná, jaký jízdní režim člověk zvolil. Pokud tedy jedeš předvídatelně (a to v jakémkoliv režimu), tak se DSG chová rovněž předvídatelně a funguje jako švýcarské hodinky. Pokud však u jízdy autem nepoužívám mozek, dokážu tu převodovku zblbnout tak, že se bude chovat nepřirozeně a nepředvídatelně. Je jenom na tobě, jak s ní budeš chtít a umět jezdit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že máme každý jiné auto, je docela dobře možné :-)

Po reklamaci spotřeby ve škodovce mi mimo jiné přehráli firmware DSG (při přijímání mi řekli, že tam mám již třetí a to muselo být z výroby, v servisu mi do té doby nic nedělali !!!), nový úplně jinak (dřív) řadí v automatickém režimu z 1 na 2.

Myslím si, že také jezdím normálně, v životě jsem nedostal pokutu za překročení rychlosti (najeto mám stvky tisíc km na několika autech).

Jasně jsem ale napsal, že nejezdím vyloženě s lehkou nohou, rád bych běžně využil aspoň polovinu rozsahu plynu (jinak bych si nekupoval 1.8 TSI).

A v tomto případě převodovka běžně řadí až skoro u 4 tisíc.

Asi je zkusím ve Škodovce provětrat.

Škoda, že jsi zdaleka, bylo by skvělé si vzájemně vyzkoušet auta...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já sem si tam taky dal 3ramenný volant s pádlama, sem zvyklý brzdit motorem a domnívám že takhle je to s tím pádýlkem lepší, podřadit si. Ale co sem četl, tak se to musí přidržet že? Chvilku a pak se to přepne do manuálního režimu. Pak když chci zase ,,D,,, tak přidržet pravé pádlo . Jen mi známej co pádla má, říkal, že je stejně moc nepoužívá, že je línej a ,,D,, mu vyhovuje.

Mne stačí ťuknúť a hneď mám podradené a na istú dobu v manuálnom režime. A dokonca ak sú také nízke otáčky, že vyššie preradiť už nemožno, tak obidve páčky (ľavá aj pravá) podradia. Ak chcem manuál natrvalo, musím presunúť volič do strany a potom sa to už neprepne samo na automatiku. Samozrejme radiť ide páčkami pod volantom.

milos_s: Motor má relatívne najnižšiu spotrebu v oblasti maxima výkonu a absolútne najnižšiu spotrebu v oblasti maxima točivého momentu.

Dnes som si vyslovene dával pozor a skúšal všakovako pridávať plyn. Záver je ten, že rozhodne nemožno jednoznačne povedať, kedy to podradí. Ale aj keď to podradí, tak u mňa to rozhodne netrvá 2 sekundy! Dokonca tvrdím, že to je zaručene menej aj ako jedna sekunda. Pritom nezáleží, kam to podradí.

Vezmime konkrétne príklady:

1) Idem po meste po okruhu 65 km/h na 7° (cca 1200 ot). Pridám viac plynu, lebo potrebujem obiehať a mám tam v momente 3°. Nikdy sa mi nestalo, že by to v takejto situácii radilo postupne alebo cez viacej prevodových stupňov. Ak pridám menej plynu, tak by to zaradilo 4° alebo vyšší. Presne podľa toho, koľko plynu pridám.

2) Idem po okreske 100 km/h na 7° (cca 2000 ot) a pridám plyn. Ak ho pridám len do 30-35% dráhy plynu, tak sa vôbec nepodradí, ak budem pridávať viacej, podradí sa o jeden stupeň. Ak by som aj potom stláčal plyn postupne ďalej, dôjde po chvíli k podradeniu ešte o jeden stupeň.

3) Idem po diaľnici 135 km/h na 7° (cca 2500 ot) a pridám plyn. Môžem ho stlačiť asi na 50-55% a auto začne zrýchľovať bez podradenia. Len ak by som pridal viac, dôjde k podradeniu.

A analogicky sa to správa ka idem hore kopcom, tak vtedy to podradí o niečo skôr, než pri rovnakej situácii na rovine, naopak dole kopcom to podradí až pri omnoho väčšom pridaní plynu než na rovine.

Medziplyn to dáva pri podraďovaní len vtedy, ak brzdíš motorom, a teda sú otáčky vyššie. Ak dochádzaš ku križovatke a nemáš nohu na plyne, tak si to podraďuje bez medziplynu. A je to medziplyn a dávam ho aj ja u manuálu, keď brzdím motorm. Netrpia tak synchróny a aj cítiť, že rýchlosť zapadne na miesto podstatne ľahšie. A medziplyn to je, dáva sa fakt pri rozopnutých spojkách. Stačí sa len dívať na otáčkomer. Ak by spojka nebola rozopnutá, tak by to celým autom muselo zákonito škubnúť vpred, lebo inak by otáčky tak rýchlo nemohly vyskočiť.

Mam ted najeto 20tis km s 1.8TSI DSG a co mi na DSG nejvic vadi je, ze obcas pri predjizdeni prevodovka podradi, auto se tvari ze pojede jak raketa a najednou behem nekolika desetin vteriny (kdy vyjedu do leveho pruhu) zase radi a toto druhe razeni je pocitove (nevim jestli i realne) strasne pomale. Rezim S s tim nic neudela. Mozna je to zpusobeno tim, ze DSG neumi radit primo z licheho stupne na lichy, ale musi tam aspon na chvili hodit sudy stupen. Jednou se mi dokonce stalo, ze jsem chtel predjizdet, auto vyrazilo, ja vyjel do leveho pruhu a najednou DSG zacala radit vyse a toto razeni trvalo tak dlouho, ze jsem se lekl, ze nastala nejaka porucha a prestal jsem predjizdet.

Jinak to, ze DSG i pri malem seslapnuti plynoveho pedalu okamzite podrazuje je proste vlastnost teto prevodovky. DSG pri plynule jizde okamzite radi co nejvyssi stupen a to nejde dohromady s tim, aby pri slapnuti na plynovy pedal (zrychleni) nepodrazovala.

Mne teda prevodovka podradí z hocijakého stupňa (ale skúšal som to len zo 7°) na hocijaký. Teda zaradilo mi to zo 7° na 3°, 4°, 5° alebo 6°. Teda priamo 7° na iný, nie postupne.

Tak ti člověče nevím, asi máme každý jiné auto. Když jezdím v normálním režimu (plynulá jízda, manželka na sedadle spolujezdce a dodržuji předpisy), s lehkou nohou na plynu mi DSG řadí od jedničky až po sedmičku a otáčky motoru se pohybují v rozsahu 1400-2200. Nikdy ne více!!! A to v žádném případě nejsem brzda provozu a akcelerace vozidla je nadprůměrná (sleduji-li, jak zrychlují ostatní auta v provozu, ve srovnání se mnou). Samozřejmě, že pokud začnu šlapat na plyn, auto značně ožije, ale to si musím být vědom toho, že otáčky motoru jdou značně nahoru a ekonomika provozu je někde úplně jinde. Ale v tomto režimu spotřebu a otáčky neřeším, jinak bych si takové auto nekoupil. Tak že když to shrnu: je třeba vědět, v jakém režimu chci právě jet (a podle toho přidávat plyn) a DSG bezpečně pozná, jaký jízdní režim člověk zvolil. Pokud tedy jedeš předvídatelně (a to v jakémkoliv režimu), tak se DSG chová rovněž předvídatelně a funguje jako švýcarské hodinky. Pokud však u jízdy autem nepoužívám mozek, dokážu tu převodovku zblbnout tak, že se bude chovat nepřirozeně a nepředvídatelně. Je jenom na tobě, jak s ní budeš chtít a umět jezdit.

Mne to radí na vyšší prevodový stupeň v takých otáčkach, ako mám stlačený plyn. Takže ak mám stlačený plyn len mierne, tak neprevýšim povedzme 2000 otáčok (ale zrejme ako sú jednotlivé prevodové stupne od seba postupne menej a menej od seba vzdialené, tak radenie 1°->2° pri 2000 ot, 2°->3° už pri 1950 ot a napokon 6°->7° pri cca 1600 ot.). Ak ale pridám viac plynu, tak pri rozbiehaní dôjde otáčkomer povedzme až k hodnote 2500 ot. A hore kopcom to radí až pri dosiahnutí vyšších otáčok, než pri rovnako stlačenom plyne na rovine. Čo je podľa mňa úplne správne. Rovnako to robím aj u manuálu. A presne ako píšeš, ak sa vodič chová aspoň trochu predvídateľne (zvyčajne pri plynulej jazde, jedno či pomalej, alebo rýchlej), tak sa DSG správa úplne perfektne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne teda prevodovka podradí z hocijakého stupňa (ale skúšal som to len zo 7°) na hocijaký. Teda zaradilo mi to zo 7° na 3°, 4°, 5° alebo 6°. Teda priamo 7° na iný, nie postupne.

Jo, mozna to dokaze preradit z licheho na lichy primo. Ja se pri predjizdeni nedivam, co mam zarazeno, ale proste mi vadi, ze pri predjizdeni to nekdy podradi, vyrazi na chvili jak raketa a behem chvilicky radi vyse, coz pocitove trva strasne dlouho. Hlavne se mi to stava pri predjizdeni z nizsich rychlosti do 80km/h.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám DSG6 a o ní jsem někdy četl toto (ale asi to bude stejné i pro DSG7):

Jelikož jsou to vlastně dvě "půlpřevodovky" R-1-3-5(-7?) a 2-4-6, tak o dva kvalty musejí přeřadit "s mezidechem", tedy ze 6 na 4 přes 5, což se ale vůbec neprojeví - spojky jsou rozpojené, ani na displeji to není. Trvá to jen o chvilinku dýl.

A jestli třeba ze 6 na 3 by uměla přeřadit rovnou, když je každý jiná "půlpřevodovka", to nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na prepnuti do manualniho modu staci kterymkoliv padlem udelat nejakou volbu, napr. kdyz chci zacit brzdit motorem, tak v D (plna automatika) staci stisknout padlo pro razeni dolu, neni treba nijak "pridrzet". Nebo preradit jese vyse, nez zaradila sama DSG, opet stiskem padla, ktere radi nahoru. Netreba se bat, DSG si samozrejme hlida otacky pro razeni, takze se motor nepretoci apod.

To pridrzeni se tyka JEN prechodu z takto navoleneho "manualu" zpet do D rezimu, anikz bych musel sahat na hlavni joystick. Anebo samozrejme joystickem DSG lehce prepnout do manualu a zpet.

Mimochodem, padal jsou velmi vyborne prave pro rychle brzedni motorem, aniz bych dal ruce z volantu, nekdy je to zase pohodlenjsi joystickem, podle toho, jak sjou ruce unavene...

Aha, takže když vezmu situaci, že jedu z kopce dolů na 7st. , tak si levým pádlem cvaknu třeba na 5st. a brzdím motorem bez plynu a pak kopec končí a začnu na tu 5tku přidávat a ono to samo zase začne řadit v plném aut.režimu? To samo pozná, že už nechci ten 5tý stupeň a chci jet normálně? Na ten trvalý manuál, bych to musel přehodit pákou do strany jo? To by bylo super, podřazování při brždění motorem bych využíval, jen sem si lámal hlavu, že bych to zase musel uvédst do plného aut. nějakým úkonem( např. přidržením pravého pádla nebo pákou) Tak jestli to dělá samo, tak zase jedna super zpráva. Ježíš já už se nemůžu dočkat, v pátek mi ji vyrábějí. :prc:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na brzdeni motorem neni treba prepinat do manualu, staci pri jizde z kopce pribrzdit a DSG sama podradi pro vetsi brzdny ucinek motoru. Co mi na tomhle ale vadi, ze kdyz uz nechci brzdit motorem, tak se to neda nejak jednoduse zrusit, bud se musi pridat plyn nebo manualne dat vyssi rychlost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, takže když vezmu situaci, že jedu z kopce dolů na 7st. , tak si levým pádlem cvaknu třeba na 5st. a brzdím motorem bez plynu a pak kopec končí a začnu na tu 5tku přidávat a ono to samo zase začne řadit v plném aut.režimu? To samo pozná, že už nechci ten 5tý stupeň a chci jet normálně? Na ten trvalý manuál, bych to musel přehodit pákou do strany jo? To by bylo super, podřazování při brždění motorem bych využíval, jen sem si lámal hlavu, že bych to zase musel uvédst do plného aut. nějakým úkonem( např. přidržením pravého pádla nebo pákou) Tak jestli to dělá samo, tak zase jedna super zpráva...

Kdyz prejdu z plne automatiky na manual tim, ze si padlem podradim dolu (i treba o ty 2 stupne), zustane DSG VZDY (az na vyjimky - viz dale) v manualnim modu. Samozrejme je natolik inteligentni, ze dokaze preradit sama, pokud budou otacky nejak kriticke (ridic zapomene, ze je v manualu), ale nebude to v optimalnich otackach jako v plnem automatice, nebot predpoklada vlastni rozhodnuti ridice. Iniciativu tedy prebere v okamziku, kdy je evidentni, ze ridic na to zapomel, nebo jsou otacky pro motor nejak jiz nebezpecne. Ale zustane v manualu. Mam pocit, ze se me stalo, ze po delsi dobe, kdy nejak sama predikovala, ze ridic casto zapomina radit spravne (zapomina dejme tomu na to ze je v manualu), tak ji dojde trpelivost a prejde sama zpet do D (resp. S, pokud tam bylo naposledy S).

Prechod do plne automatiky - pridrzeni praveho padla na cca 2 sec., nebo prekliknuti joysticku z D do manualu a zpet.

Take do plne automatiky prejde pri jakemkoliv zastaveni, a myslim i u zpomaleni, u ktereho je nutne podrazeni (tady si jiz nejsem uplne jisty). Jeste do automatiky myslim prejde DSG sama pri aktivaci pameti tempomatu (ktery si drzi posledni nastavenou rychlost).

Na brzdeni motorem neni treba prepinat do manualu, staci pri jizde z kopce pribrzdit a DSG sama podradi pro vetsi brzdny ucinek motoru. Co mi na tomhle ale vadi, ze kdyz uz nechci brzdit motorem, tak se to neda nejak jednoduse zrusit, bud se musi pridat plyn nebo manualne dat vyssi rychlost.

To je sice pravda, ale neni to nijak razantni, i kdyz si pamatuje ridicuv jizdni styl a uci se. Kdyz ten plyn pridas (pri takovem opakovanem sjizdeni kopcce), ona si to bude pamatovat, a nebude podrazovat. Pokud ches opet brzdit motorem, staci parkrat brknout na brzdu, a DSG to interpretuje jako pozadavek a na pribrzdovani i motorem. Prevodovka je svym zpusobem dost chytra a ucenliva (urcite vice nez zebrinak :-) ), a tak se neustale prizpusobuje ridicove stylu rizeni, a sama tak modifikuje svuj algoritmus razeni.

Ovsem dobre brzdeni motorem (s peknym meziplynem) provadi DSG az v rezimu S, samozrejme nejlepe to bude asi (tak sam vyuzivam casto) v manualnim rezimu pomoci padel, nebo joystickem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TAk mě napadlo, jak sme tu psali o to manuálním řazení, že je to nepřirozeně obráceně, že dozadu se podřazuje a dopředu zase řadí nahoru. Vždyť by to nemělo být těžké předělat, stejně je to elektricky, tak by podle mě měli jít jen přehodit dráty od těch spínaču v té řadící páce a chodilo by to obráceně. Co si o tom myslíte vy? Ale to by chtělo kdyby tady byl nějaký mechanik co tu řadičku už viděl rozebranou

Editováno: , autor: Klokan.Jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mechanik nejsem, ale řadičku jsem rozdělanou měl.

Konec volící páky se pohybuje kolem desky plošných spojů a bezkontaktně ovládá čidla na desce. Možná půjde o magnet a magnetická čidla, něco jako Hallovy sondy. Každá poloha volící páky, včetně přepnutí do manuálního režimu spíná příslušné čidlo. Deska se podle servisního manuálu nedá vyndat a neopravuje se. Celá volící páka je katastrofálně přístupná, asi až po demontáži volící páky a ta se asi musí vyndat zpod auta po demontáži spusty prvků.

Řešení bych spíš viděl v elektronice, která by konvertovala příkazy po CAN sběrnici...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam uz 2. DSG prevodovku, logika rucni predvolby me jiz nijak nevadi, naopak to nejakou logiku po zvyknuti ma - k sobe jakoby brzdim, takze radim dolu, od sebe zrychluji, takze radim nahoru. Proc by mel koncerm kopirovat jine vozy jinych znacek? Pred prvni DSG jsem jezdil bud s kvedlackou, nebo s HDM automatem (pobyt v USA a S.A.), ktery rucni predvolbu nemel (jen "PRND12").

Takze me to nijak zvlast nevadi, nemam zadny zvyk z nejakych zavodnich sekvenci, jak maji mozna jini, co si na to stezujou. Spise mam pocit, ze si na to stezujou Ti, kteri vlastne DSG nemaji, to je tu docela zvykem ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mechanik nejsem, ale řadičku jsem rozdělanou měl.

Konec volící páky se pohybuje kolem desky plošných spojů a bezkontaktně ovládá čidla na desce. Možná půjde o magnet a magnetická čidla, něco jako Hallovy sondy. Každá poloha volící páky, včetně přepnutí do manuálního režimu spíná příslušné čidlo. Deska se podle servisního manuálu nedá vyndat a neopravuje se. Celá volící páka je katastrofálně přístupná, asi až po demontáži volící páky a ta se asi musí vyndat zpod auta po demontáži spusty prvků.

Řešení bych spíš viděl v elektronice, která by konvertovala příkazy po CAN sběrnici...

Aha, no to sem myslel, že je to jednodušší, tak to se na to vykašlu.

omicron

- Spise mam pocit, ze si na to stezujou Ti, kteri vlastne DSG nemaji, to je tu docela zvykem ;)

Nerej jo :) , sem se jen ptal , třeba si zvyknu, jen když sem s tím jel, tak to bylo první co sem spletl. Svezl sem se kousíček i v rally autě a tam to mají - dopředu + dozadu a přišlo mi to přirozenější. Brzdím, tlačí mě to dopředu, tak sebou tlačim i páku a podřazuju. Zrychluji tlačí mě to dazadu řadim dozadu . I když ono ta 1.6 TDI v tom 1,5t autě mě asi moc tlačit nikam nebude. :D :D Taky sem jezdil v USA s HDM (bílá toyota 4 runner- mám ji v obrázku ) a proti tomu je DSG luxus

Jenda69

Koukám, že máš Octavia 2 Elegance 2006 1,9TDI DSG , jak jezdí? Jakou máš spotřebu? Není těch 77 KW na DSG slabej?

Editováno: , autor: Klokan.Jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám na to dvě mnemotechncké pomůcky:

• plyn u letadel je taky dopředu (možná i u lodí?)

• "+" je z pohledu řidiče nahoře a "" dole

Zkraje jsem si to taky párkrát spletl.

S letadlem nelitam, ale obcas namorne jachtarim, a je pravda, ze pomocny motor jachty miva ovladani, tak jak ho popisujes (tzn. obracene). Presto, ze jsem to mel jiz mnohokrat v ruce (ne kazdy den, ziji v CR), nemam pocit, ze by to ve nechaval nejaky zvyk, ktery se protlacuje i pro ovladani DSG prevodovky... Je to samozrejme ale nazor, priznavam, ze kdyz jsem DSG ovladal poprve v predch. aute, ocekaval jsem opacnou logiku, ale zvyk to zcela setrel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

omicron

- Spise mam pocit, ze si na to stezujou Ti, kteri vlastne DSG nemaji, to je tu docela zvykem ;)

Nerej jo :) , sem se jen ptal , třeba si zvyknu, jen když sem s tím jel, tak to bylo první co sem spletl. Svezl sem se kousíček i v rally autě a tam to mají - dopředu + dozadu a přišlo mi to přirozenější. Brzdím, tlačí mě to dopředu, tak sebou tlačim i páku a podřazuju. Zrychluji tlačí mě to dazadu řadim dozadu . I když ono ta 1.6 TDI v tom 1,5t autě mě asi moc tlačit nikam nebude. :D :D Taky sem jezdil v USA s HDM (bílá toyota 4 runner- mám ji v obrázku ) a proti tomu je DSG luxus

Jenda69

Koukám, že máš Octavia 2 Elegance 2006 1,9TDI DSG , jak jezdí? Jakou máš spotřebu? Není těch 77 KW na DSG slabej?

Nechtel jsem se Te nijak dotknout konkretne (vim ze to bylo se smajlem :) ), ale opravdu to zde tak byva.

Jinak jsi si mozna nevsiml v mem podpisu, ale me predch. auto (naj. cca 120 kkm) bylo prave "Octavia 2 Elegance 2006 1,9TDI DSG", takze Te mohu zcela ubezpecit, ze DSGcko je k tomu to motoru to prave orechove. Je to vyborne zprevodovane a nastavene, a motor se prave diky DSG nezda nijak slabej. Pokud by me byval neoslovil TSi, a sel opet do O2, tak bych opet asi volil kombinaci 1.9TDI+DSG. Idealni kombinace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám, že máš Octavia 2 Elegance 2006 1,9TDI DSG , jak jezdí? Jakou máš spotřebu? Není těch 77 KW na DSG slabej?

Stejně jako Omicron - pohoda. Mám ho rok a delší tratě pod 6 ale většinou tak do 6,5l/100 (pal. počítač hlásí tak 5,9 :) ). Nevím, jestli je to moc nebo málo, ale je to +/- pořád stejný.

Řadí to pěkně, táhne to taky dobře. Občas se až leknu, když přidám - jak tam ty kvalty padaj a tlačí mě to do sedačky.

Předtím jsem měl 1.8 20V 92kW a tohle se rozjede určo rychlejc, jenom na dálnici třeba ve 150 ten benzín zrychloval líp. Ale ten hluk motoru (5.000 ot.?) a ta spotřeba!! (průměr kolem deseti...)

K tomu řazení - ručně jsem měl potřebu zařadit asi tak pětkrát: v zimě, když brzdim z kopce motorem a chci brzdit víc (to je zážitek, jak s meziplynem zařadí úplně do přesných otáček) a v horách v serpentýnách, kde zbytečně řadí nahoru a zase dolů(nevidí mrcha dopředu) jenom vyklopím do strany...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechtel jsem se Te nijak dotknout konkretne (vim ze to bylo se smajlem :) ), ale opravdu to zde tak byva.

Jinak jsi si mozna nevsiml v mem podpisu, ale me predch. auto (naj. cca 120 kkm) bylo prave "Octavia 2 Elegance 2006 1,9TDI DSG", takze Te mohu zcela ubezpecit, ze DSGcko je k tomu to motoru to prave orechove. Je to vyborne zprevodovane a nastavene, a motor se prave diky DSG nezda nijak slabej. Pokud by me byval neoslovil TSi, a sel opet do O2, tak bych opet asi volil kombinaci 1.9TDI+DSG. Idealni kombinace.

Jo jasný v pohodě, já to myslel z legrace, určitě si na to zvyknu v pohodě, sem rychle přizpůsobivej. Ty by si šel do 1.9 TDI DSG i když je to v podstatě dojíždějící? vše je už o generaci dál a to je to co mi právě dnešní den vyrábějí 1.6 TDI a 7DSG. Po projetí s 1.6 TDI MP sem si říkal že je to jako benzín, už to nemá ten turbokopanec, táhne plynule celou dobu. Bohužel to tím někdy dává pocit, že to nejede, ale je to pouze pocit, jede to úplně stejně jako 1.9 TDI. Ale je to podstatně tišší. Puvodně sem taky chtěl 1.9 TDI s DSG, ale pak mi všichni v salonech říkali, že by už vzali to nové. A i pocit, že mám nové auto se starými střevy se mi moc nezdál. Já sem právě na to zvědavej, protože právě v testech 5st. MP vytíkají že VW dává k té 1.6 TDI, že má dlouhé kvalty a že je to línější, že by to chtělo 6st.MP čekám, že právě rozdělení na 7 stupňů tomu jen prospěje nejen v dynamice, ale i ve spotřebě.

Jenda69

-Mám ho rok a delší tratě pod 6 ale většinou tak do 6,5l/100 (pal. počítač hlásí tak 5,9 :) ). Nevím, jestli je to moc nebo málo, ale je to +/- pořád stejný.

Myslím že je to dobrá spotřeba, já mám u své 81 KW spotřebu 5,0l/100km a když jezdím druhou v rodině OII 77 kw, tak jezdím za 5,8 l/100km a to je v manuálu. Je fakt, že víceméně dálnice 150 a normál sil. 110 km/h

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, takže když vezmu situaci, že jedu z kopce dolů na 7st. , tak si levým pádlem cvaknu třeba na 5st. a brzdím motorem bez plynu a pak kopec končí a začnu na tu 5tku přidávat a ono to samo zase začne řadit v plném aut.režimu? To samo pozná, že už nechci ten 5tý stupeň a chci jet normálně? Na ten trvalý manuál, bych to musel přehodit pákou do strany jo? To by bylo super, podřazování při brždění motorem bych využíval, jen sem si lámal hlavu, že bych to zase musel uvédst do plného aut. nějakým úkonem( např. přidržením pravého pádla nebo pákou) Tak jestli to dělá samo, tak zase jedna super zpráva. Ježíš já už se nemůžu dočkat, v pátek mi ji vyrábějí. :prc:

Mne sa po zaradení páčkami pod volantom automat po nejakom čase (30 sekúnd, alebo koľko, nemeral som to) sám vráti do automatického režimu. Ale ak si podradím páčkami napr. na tiahlom klesaní, tak to zostane v manuálnom režime až dovtedy, kým pod kopcom nepríde rovinka a začnem pridávať. Vtedy sa to po istom čase prepne do automatiky a správa sa to už ako obvykle. Samozrejme ak prepnem páku do manuálneho režimu, tak to je vždy v manuálnom žežime a automat do toho zasiahne len ak by boli otáčky privysoké alebo prinízke.

TAk mě napadlo, jak sme tu psali o to manuálním řazení, že je to nepřirozeně obráceně, že dozadu se podřazuje a dopředu zase řadí nahoru. Vždyť by to nemělo být těžké předělat, stejně je to elektricky, tak by podle mě měli jít jen přehodit dráty od těch spínaču v té řadící páce a chodilo by to obráceně. Co si o tom myslíte vy? Ale to by chtělo kdyby tady byl nějaký mechanik co tu řadičku už viděl rozebranou

To rozhodne nebude také jednoduché. Zvyčajne je to plošák s kopou súčiasok a až z toho plošáku vedú nejaké drôty. Teda zvyčajne už CAN. A napríklad mnohé veci sú riešené tak, že povedzme 4 tlačidlá majú len 2 kábliky a nie 5, ako by sa zdalo. Takže tam akosi nie je čo prehadzovať.

Mam uz 2. DSG prevodovku, logika rucni predvolby me jiz nijak nevadi, naopak to nejakou logiku po zvyknuti ma - k sobe jakoby brzdim, takze radim dolu, od sebe zrychluji, takze radim nahoru. Proc by mel koncerm kopirovat jine vozy jinych znacek? Pred prvni DSG jsem jezdil bud s kvedlackou, nebo s HDM automatem (pobyt v USA a S.A.), ktery rucni predvolbu nemel (jen "PRND12").

Takze me to nijak zvlast nevadi, nemam zadny zvyk z nejakych zavodnich sekvenci, jak maji mozna jini, co si na to stezujou. Spise mam pocit, ze si na to stezujou Ti, kteri vlastne DSG nemaji, to je tu docela zvykem ;)

Ja teda DSG mám a vadí mi to práve preto, že som predtým mal BMW s automatom a tam to radenie fungovalo tak, ako u závoďákov, teda vyššie rýchlosti dozadu. Čiže presne naopak ako u koncernu VW/Audi.

Tá analógiami s loďou a lietadlom mi nepríde správna. Plyn sa pridáva dopredu = zrýchlenie. A keď chcem zrýchliť u automatu, tak podradím, takže dopredu, nie?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už můžu fundovaně přispívat do diskuse DSG,včera jsem si auto přivezl. najezdil sem cca 250 km. Takže obecně to jede pěkně, bynamicky cca stejně jako 1.9 TDI. Co je rozdíl teda v hlučnosti to je paráda. A tedy co se týče DSG. Řadí pěkně rychle, plynule samozřejmě sem tam nějaká ta prodleva ty cca 2 s je, ale je to přesně v případě agresivnějšího šlapání na plyn. Je úplně cítit jak jí vyhovuje klidná jízda (může být i svižnější), myslím klidná na pynovém pedálu, když se dává prostor pro rozhodnutí. Co se týče toho sem velice spokojen jeví se to hodně dobře. Co mohu konstatovat, tak že na sžití s ní určitě nestačí pár kilometrů ani tech 250km. Chce to pár tisicíc. Ale už teď sem přicházel na to jak lze krásně ovlivňovat řazení. když se mi třeba zdálo že už by to mohlo zařadit, tak stačilo nepatrně ubrat (ale opravdu skoro jen pocitově) a ona hned zařadila výše a pak zase hned přidat. Prostě poslouchá jak pejsek a je to jen o té práci s plynem.Jediné co bych trochu vytknul, že je tam ta snaha pořád tam nacpat co nejvyšší stupeň. Citelné je to hl. ve městě, kdy to točí jen třeba 1200 ot. motor to sam vezme, ale je hlučnější, přitom kdyby to mělo zařazeno o stupeň níže, byl by hluk daleko menší a i pružnost mnohem lepší. Takhle při sešlápnutí to cca ty 2s nedělá nic, pak podřadí a teprve zrychluje. (bavím se o rychlosti kolem 50-60 km/h) Na běžné silnici je to OK tam to točí více ot. Už sem využil i pádla, je to dobré. Zatím jen na brždění motorem ( i když 1.6 TDI zrovna moc velký brzdný účinek nemá), ale je to příjemné. Jak sme se tu bavili o podřazení pádly a vracení zpět do ,,D,, tak opravdu se to za chvíli samo vrátilo do ,,D,,. Nebo když se brzdil motorem, podřazoval pádly a až do úplného zastavení, tak se to taky přeplo zpět na ,,D,,. Jinak celkově to zatím hodnotím velmi pozitivně a spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Gratulácia k novému autu! Prajem veľa šťastných kilometrov bez nehody.

Vidím, že si princíp DSG pochopil. Teda že stačí jazdyť aspoň trochu plynulo a pre DSG predvídateľne. Ale ak človek chce, tak stačí plyn pridať alebo ubrať a ono to zmení rýchlosť. To je presne o tom prispôsobovaní sa prevodovke, čo sa tu preberalo. Ohľadom tých 2 sekúnd, asi fakt bude nejaký rozdiel medzi DSG od Škody a od Audi. Ja mám to podradenie pri pridaní plynu prakticky okamžité a je pritom jedno, či to zo 7° podradí na 6° alebo akýkoľvek iný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už můžu fundovaně přispívat do diskuse DSG,včera jsem si auto přivezl. najezdil sem cca 250 km. Takže obecně to jede pěkně, bynamicky cca stejně jako 1.9 TDI. Co je rozdíl teda v hlučnosti to je paráda. A tedy co se týče DSG. Řadí pěkně rychle, plynule samozřejmě sem tam nějaká ta prodleva ty cca 2 s je, ale je to přesně v případě agresivnějšího šlapání na plyn. ...

Takhle při sešlápnutí to cca ty 2s nedělá nic, pak podřadí a teprve zrychluje. (bavím se o rychlosti kolem 50-60 km/h) Na běžné silnici je to OK tam to točí více ot. Už sem využil i pádla, je to dobré....

Jinak celkově to zatím hodnotím velmi pozitivně a spokojenost.

Toz, vitej v klubu :palec2: A uzivej !

Ten 2sek. problem jsem jeste nikdy neregistroval (DSG na 1.9TDI a nyni DSG na 1.8TSI), to je opravdu dost velka prodleva, ktera neni u DSG (velmi rychla prevodovka) zcela normalni. Ja bezne podrazuji padly i o 2 rychl. stupne naraz (pri brzdeni motorem), a prevodovka radi v podstate okamzite, pri podrazeni o 1 stupen bleskove (do 0.5 s). To prodleni muze byt zavada, nebo ochrana otacek motore, zkus vysledovat, zda-li pro takovem prodleni nemas nahodou otacky v nejake prilis vysoke oblasti, zvlaste i ropaka...

Ohľadom tých 2 sekúnd, asi fakt bude nejaký rozdiel medzi DSG od Škody a od Audi. Ja mám to podradenie pri pridaní plynu prakticky okamžité a je pritom jedno, či to zo 7° podradí na 6° alebo akýkoľvek iný.

Myslim, ze jsou prevodovky stejne, az na nejake konstrukcni upravy spojene se zastavbou do ruznych aut, to zpozdeni, jak jsem psal vyse neni zcela normalni...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...