Přejít na obsah

Převodovka DSG


omicron

Doporučené příspěvky

V pohodě, už končíme, zkusím to jak píšeš. Jinak tady sem si dovolil malé dokumentační útržky videa za kolik jezdí 1.6 TDI se 7 st. DSG.

Na to že sem jel poměrně dost svižně, je to slušný. Pořád nějaké rozjíždění, bždění, uzavírky, těch 123 km/h bylo přes alpské motání, kopce a tunely docela dost. Navíc sem tam zapoměl napsat že je to s klimou na automatik

Editováno: , autor: Klokan.Jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím kolegy s DSG, mám problém.

Po prvotních nadšeních z mého autíka je tu první problém (auto mám 2 a půl měsíce a najeto na něm cca 5tisíc). Dnes jsem přes den normálně jezdil a vše bylo v pořádku, klasicky jsem dal páku do polohgy P a vypnul klíček a zamknul auto. Když jsem asi po 6 hodinách nastartoval a zařadil R tak se auto jakoby chtělo rozjet (podle zvuku motoru kdy zabírá spojka, ale nerozjelo se). Zkusil sem dát D a opakovalo se to samé- auto se jakoby snaží rozjet ale nejede. Zkusil sem dát do polohy P, ale ouha- nechtělo mi to tam vlézt. Párkrát jsem zkusil přeřadit a potom to skošilo do P a já mohl vyndat klíč ze zapalování. Zkusil sem znova nastartovat-bez problémů, sešlápnul brzdu a zařadil R a opět auto nejelo, ani na D, prostě nic. Když sem zkusil dát N (ukazuje mi to jak převodovka tak maxidot) tak nejde z autem pohnout- takže to vypadá, že tam je pořád P, ikdyž svítí něco jiného. Momentálně lze vyndat klíč ze zapalování ať je tam na páce zařazen jakýkoliv režim - což normálně nešlo. Když zařadím R, zapnou se parkovací senzory a svítí couvačky, takže tam asi ta zpátečka je, jen když pustím brzdu tak se změní zvuk motoru jako při rozjezdu ale auto se ani nepohne a na přidání plynu se pouze zvedají otáčky anic. to samé při režimu D nebo S. Podle manuálu jsem se snažil odblokovat převodovku abych mohl auto aspon odtáhnout, ale to se mi prostě nepodařilo. Vzhledem k tomu, že bylo už moc hodin tak to budu se servisem konzultovat až zítra a dost se děsím co to je a kolik ta sranda bude stát:-( Máte někdo představu nebo zkušenost?

Auto má udajně najeto 145tisíc a je to rok 2006, 1,9tdi. Až do dneška jsem si liboval jak to skvěle řadí a jaká je to pohoda, ale tohle mně

dost zlomilo, vzhledem k tomu, že mám za týden jet na dovolenou do ciziny a autem. Při představě, že se mi tohle stalo v itálii uff.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A odbrzdil sis ručku? :)

m Jasně že jsem zkoušel jestli není ručka, ale já jí stejně vůbec nepoužíval, když je tam P - tedy je to rovnou zabržděný. Auto stojí normálně na rovině tak není potřeba ručky. Přijde mi, že tam je nějakým způsobem zaseklý právě režim P. Jak sem tak koukal po netu tak se prej dá sehnat nová převodovka za 30, takže víc by ta sranda stát neměla, tak to se asi zabít ještě nepujdu. to až zítra asi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak sa hlásim po cca 2500 km skúseností so 7° DSG so suchými spojkami vo Fabii II. Nebudem tu nič vypisovať, lebo som všetko už napísal TU. Je tam toho o DSG pomerne dosť a mám z prevodovky fakt veľmi dobrý dojem. Správa sa ešte lepšie, než 7° DSG od Audi so spojkami v olejovom kúpeli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to máš RSo jo? no to je pěkný, asi jede co? Já sem taky velice spokojený se 7 st. DSG. Myslím že je to už zase o něco vychytanější než 6st. v oleji. Sem jí dával zabrat na dovolený na Sardinii a Korsice, samé kopce a zatáčky, řadila jako divá. Navíc tam bylo krásně na ní vidět, jak si upravuje řazení podle stylu jízdy. Když sem jel chvíli stoupání, tak začala motor víc vytáčet a naopak z kopce dolů stačilo jen lehce přišlápnout brzdu (stačilo jen aby sepnul spínač) a už podřazovala a brzdila motorem. Říkám rovnou člověk který s automatem DSG nenajede aspoň 2-3 tis. km nemůže objektivně hodnotit. Chce se s tím naučit jezdit, správně šlapat na plyn a pak DSG poslouchá jak pejsek a to při projížďce 50-100km nezvládne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to máš RSo jo? no to je pěkný, asi jede co? Já sem taky velice spokojený se 7 st. DSG. Myslím že je to už zase o něco vychytanější než 6st. v oleji. Sem jí dával zabrat na dovolený na Sardinii a Korsice, samé kopce a zatáčky, řadila jako divá. Navíc tam bylo krásně na ní vidět, jak si upravuje řazení podle stylu jízdy. Když sem jel chvíli stoupání, tak začala motor víc vytáčet a naopak z kopce dolů stačilo jen lehce přišlápnout brzdu (stačilo jen aby sepnul spínač) a už podřazovala a brzdila motorem. Říkám rovnou člověk který s automatem DSG nenajede aspoň 2-3 tis. km nemůže objektivně hodnotit. Chce se s tím naučit jezdit, správně šlapat na plyn a pak DSG poslouchá jak pejsek a to při projížďce 50-100km nezvládne.

Nechci nijak snižovat tvé zkušenosti, ale jsem přesvědčen, že nemáš pravdu s tím hodnocením DSGéčka. Když jsem kupoval svého mazla 1,8 TSI-DSG(přímo v Mladé Boleslavi), měl jsem o funkci automatické převodovky pouze teoretické znalosti, které jsem nabyl pouze důkladným studiem zdejší diskuse o DSG. Jedinou praktickou zkušenost jsem získal pouze z doporučení prodejců škodovek, pořídit si DSG. Takto teoreticky vybaven jsem zasedl za volant svého nového mazla (manželka seděla vedle mně)a již po prvních kilometrech jízdy s DSG jsem mohl konstatovat, že tato převodovka se chová přesně tak, jak jsem od ní očekával. Upozorňuji, že jsem řidičem již 25 let. Cesta domů s novým autem cca 350 km mě pouze ubezpečila, že jsem si vybral dobře a již nikdy nechci jinak. Pokud musím služebním autem s manuálním řazením, již to tak nevychutnám. Nyní po pěti měsících má mé auto nalítáno 12 000 km (mimo jiné Německo-Holandsko)a ještě se mi nestalo, že by mě DSG zklamala (klep,klep). A to jezdím všechny režimy jízdy. Jediná věc, ke které mám jisté výhrady je právě ta jízda z dlouhého kopce s bržděním motorem.Vůbec se mi nelíbí otáčky motoru, při kterých se projevuje jeho brzdný účinek. Samozřejmě, že tato situace má praktické řešení, a já ji řeším manuálním nastavením dle mně správného rychlostního stupně pádlem u volantu, abych udržel otáčky motoru kolem 2000, a raději sem tam přibrzdím brzdou. Jedinnou věc, kterou jsem se musel u nového auta naučit, je včasné pouštění pedálu plynu a dojíždění setrvačností. Nejsem typ řidiče, který jezdí stylem brzda-plyn, a motory TSI mají na rozdíl od klasické atmosféry v běžném režimu takřka nulový brzdný účinek. Rovněž jsem pochopil, že ekonomika provozu je při tomto způsobu jízdy úplně někde jinde. Průměrnou dlohodobou spotřebu mám 7,0 litrů (klimatizace 50/50) a ještě to půjde dolů, a to prosím nejsem žádný šetřílek, mám rád svižnou jízdu. Kdyby to záleželo na mě, nařídil bych řidičům-začátečníkum nejdříve jízdu s manuálním řazením, ať se naučí techniku jízdy, a až poté bych jim dal k dispozici automatickou převodovku. Ona totiž ta automatická převodovka (a to je asi její jediná chyba) nenutí řidiče tolik přemýšlet při jízdě vozidlem. A to je pro nezkušeného řidiče špatně, mě už na cestách zaskočí právě jen to nepřemýšlení mladých řidičů a řidiček (tím, že nepřemýšlí, stavá se jejich jízda nečitelná a nepředvídatelná). Ale to je pouze můj osobní názor a přeji všem, aby byli s DSG převodovkou spokojeni stejně jako já.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Navíc tam bylo krásně na ní vidět, jak si upravuje řazení podle stylu jízdy. Když sem jel chvíli stoupání, tak začala motor víc vytáčet a naopak z kopce dolů stačilo jen lehce přišlápnout brzdu (stačilo jen aby sepnul spínač) a už podřazovala a brzdila motorem.

Podle mne DSG se nijak neuci neci styl jizdy. To co popisujes je pouze reakce DSG na sklon vozovky, pro ktery je v aute cidlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mne DSG se nijak neuci neci styl jizdy. To co popisujes je pouze reakce DSG na sklon vozovky, pro ktery je v aute cidlo.

No jenže ono to podřazuje i z mírného kopce. Myslím, že možná sklon to vyhodnocuje,ale to co popisuju já je závislé na vyhodnocení délky času sešlápnutí brzdy a její intenzity. A jak často to děje. Když to uděláš jednou tak se to hned neupraví, ale když jedeš z kopce dolů déle tak cto prostě vyhodnotí všechny informace a upraví to např. to podřazování, brždění motorem nebo řazení nahoru. A to je prostě oproti klasickým automatům změna v inteligenci aut.převodovky.

Co se týče předchozího příspěvku, tak na těch zkušenostech si trvám. Pochopitelně mluvím o tom člověku, který s AP nejezdil. Na to aby vychytal rychlost a plynulost sešlapování plynu tak aby to řadilo přesně tak jak je potřeba prostě nestačí 50-100 km. Osobně sem se 100% sžil s DSG až tak kolem najetých 2 tis.km a to mám pár set tisíc km odježděných.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska mě DSG nepotěšila...

Jedu si po státní a blížím se ke křižovatce.. podřadil jsem ručně ze 6ky 2x "asi" na 4ku ... pak jsem hned přehodil zpět na D a pomalu začal projíždět křižovatku 50km/h. Sešlápnu mírně plyn a NIC, sešlápnu znovu NIC tak jsem se podíval na budíky, zařazený stupeň byl 5, režim D a otáčky kolem 1200. Celé to trvalo asi 5s! Přepnul jsem rychle na manuál a ručně podřadil na 3ku, pak už vše fungovalo jak má... Doufám že se tohle stalo poprvé a naposled :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a ty se divíš když se jí do toho tam ser..š? Proč když podřadíš ručně, přepínáš ještě před X zpět na ,,D,,? To je jasný, že si tam vrátí to svoje co chce ona. Proč teda nejedeš a až za X tam nedáš zpět ,,D,,? Když s ní děláš takový brikule, tak ji tak zblbneš že chudák neví co dřív, pravděpodobnost chyby je veliká. Jak říká můj kamarád co jezdí s automaty snad odjakživa: automat je od toho aby jezdil na ,,D,,, dáváš za to takový prachy, tak proč se mu do toho motat. A má pravdu.Jen zcela vyjímečně do toho šáhnu pádly na volantu, jinak to ovládám nohou, popř dám ,,S,, jinak se do toho nemotám a takové věci se mi nikdy nestaly.

Editováno: , autor: Klokan.Jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslim, ze nemas pravdu (Klokan.Jack), DSG neni stary a hloupy HDM automat, pro ktery mozna plati to, co tvrdi Tvuj kamarad.

S DSG jezdim stejne jako "RichardD", jezdil jsem tak i na predchozi 6ti rychlostni DSG u TDI, i nyni se 7kvaltem u TSi. Take pred krizovatkama obcas padly podrazuji pro vyuziti brzdneho ucinku motoru, pote na hrane krizovatky davam zpet D (staci pridrzet prave padlo), abych pak prostor krizovatky (nebo rondelu) projel zcela automaticky. Prevodovku to nijak nemate, neblbne a presne vi co dela... Neni to zadny dementni HDM automat ze 60 ci 70 let, ale moderni a pomerne inteligentni soustroji.

To co se RichardoviD stalo bylo spise nejake prehrati ci neco podobneho, mel jsem za dobu 2 DSG prevodovek jen jednu podobnou (zde popsanou) udalost na starsim aute (6 DSG), kdy se prevodovka asi prehrala (ve velkem vedru), cca 15 minut stavkovala (vsechno blikalo - na Maxiku i LED u Joysticku), pak se umoudrila a dal pokok. V servise ani na diagnostice pote vubec nic nenasli, ani v pameti poruch (!)... Nicmene si myslim, ze u nove 7 DSG uz to asi maji lepe vychytane, loni jsem s ni na jihu Evropy jezdil ve 40 stupnovych vedrech s castym razenim a malymi rychlostmi, zcela bez potizi :) .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslim, ze nemas pravdu (Klokan.Jack), DSG neni stary a hloupy HDM automat, pro ktery mozna plati to, co tvrdi Tvuj kamarad.

A můžeš mi prosím říci kde si v předchozím mém příspěvku vyčetl tohle co píšeš? Tehle blábol sem nikdy neřekl. Si to pořádně přečti. Já píšu , že když dám nějakých cca 60 tis za DSG, tak je trochu škoda se v tom hrabat ručně. To sem si mohl koupit rovnou MP. Právě proto že je to již inteligentní AP, tak řadí ještě blíže požadavku řidiče i v ,,D,, tak na co se v tom před X hrabat. Ještě to pochopím, kdy se připravuju na nějaké předjíždění a je potřeba mít větší otáčky, ale tady mě to příjde trochu nanic. Jinak já s ní letos jezdit 6 tis. km v Itálii ve vedrech a náročných podmínkách a makala jako hodinky. Mmj. zřejmě i proto, že sem se jí do toho nehrabal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím ze DSG je oproti HDM o kus dál. Známý má Hyundai SantaFe r.v. 2008 s HDM automatem a strašně se mi divil že používám při jízdě (např. při dojíždění k semaforu plynule bez nutnosti brzdění motorem) neutrál. On když jede z kopce 100km/h, dá neutrál a pak zařadí zpět na D tak mu tam automat dá 2ku a motor solidně zařve a přetočí se. DSG tohle nedělá. Jedna z prvních věcí co bych u testování při vyrobě dělal, by bylo právě neustále rychlé přepínání režimů, takže podle mě to nebyla vlastnost, ale chyba! Vždycky to takhle dělám a vzpomínám že jsem měl stejný problém možná už kdysi na kruháči když jsem ručně podřadil o dva stupně, ale plyn nereagoval dokud jsem nepřepnul na D (na rozdíl od první popsané situace).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A můžeš mi prosím říci kde si v předchozím mém příspěvku vyčetl tohle co píšeš? Tehle blábol sem nikdy neřekl. Si to pořádně přečti.

Napsal sji, ze "...Jak říká můj kamarád co jezdí s automaty snad odjakživa: automat je od toho aby jezdil na ,,D,,, dáváš za to takový prachy, tak proč se mu do toho motat....", to jsem si tedy precetl moc dobre.

Takze znovu, Tvuj kamarad, co jezdi s automaty odjakziva, ma evidentni zkusenost pouze s HDM, takze jeho rady tady neplati, a proto jsem napsal, ze "DSG neni stary a hloupy HDM automat, pro ktery mozna plati to, co tvrdi Tvuj kamarad". Co je na tom za blabol (?), je to zcela srozumitelne... Mozna si to beres moc osobne :-)

I ja znam spoustu lidicek, kteri odjakziva jezdi na "automatech" (tj. HDMkach), a v pripade me prvni DSG pred nejakymi 5 lety vubec netusili, ktera bije, a jali se me rovnez "radit", ze nesmim za jizdy davat N, dokonce prerazovat o 2 stupne naraz (!), nepouzivat vubec rucni razeni a spoustu jinych rad, ktera palti u HDM, ale nemaji nic spolecneho s technologii 2spojkoveho automatu.

DSG ma proste spoustu nadstandardnich funkci (znamych spise od beznych rucne razenych prevodovek), ktere jsou u HDM zapovezeny, neni zadny duvod, proc je nevyuzivat (rucni "skutecne" razeni, brzdeni motorem, launch control atd...)

Souhlasím ze DSG je oproti HDM o kus dál. Známý má Hyundai SantaFe r.v. 2008 s HDM automatem a strašně se mi divil že používám při jízdě (např. při dojíždění k semaforu plynule bez nutnosti brzdění motorem) neutrál. On když jede z kopce 100km/h, dá neutrál a pak zařadí zpět na D tak mu tam automat dá 2ku a motor solidně zařve a přetočí se. DSG tohle nedělá.

Jo, jo, je to tak, i muj kolega, ktery jezdi kombikem Volvem S80 (cca 2 roky stare), ma obrovske problemy s HDM automatem, ktery neskutecne skube, za jizdy se dostava znicenonic do obrovskych otacek (je TD), ozyvaji se hrozne rany. Takze k jiz trvajicimu soudnimu sporu kvuli takrka rozpadajici se predni naprave (strasne tuhe rizeni), kterym se jiz zabyva DAS, pridava v soucasnosti i tu HDM prevodovku, coz je u auta za takrka 1,75 megaKc a necele 2 roky stareho neco nepredstavitelneho. Nedavne se svezl v me LK, a byl sokovan, co DSG v S rezimu na dalnici s motorem 1.8TSI delala. Byl neskutecne ohromen a prijemne prekvapen...:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...takže podle mě to nebyla vlastnost, ale chyba! Vždycky to takhle dělám a vzpomínám že jsem měl stejný problém možná už kdysi na kruháči když jsem ručně podřadil o dva stupně, ale plyn nereagoval dokud jsem nepřepnul na D (na rozdíl od první popsané situace).

Taky bych řek, že to bude nějaká chybka elektroniky...vracíš tam pádlem zpátky ten režim D? Co to vyzkoušet s pákou?

Jinak ty řeči o ježdění pouze na D s DSG mi připadnou dost zpátečnické. Právě to jsou ty funkce, za které si platím, lepší možnosti ovládání proti HDMM a přitom možnost komfortu "úplného automatu". A pokud už tam jsou, musí fungovat - to co popisuje RichardD může být i dost nebezpečné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky bych řek, že to bude nějaká chybka elektroniky...vracíš tam pádlem zpátky ten režim D? Co to vyzkoušet s pákou?

Pádla ještě nemám a popisovaná situace byla za použití páky. Je ale opravdu možné že to bylo nějaké "přehřátí" jak říká omicron. Auto jsem kupoval v 63tis a předchozí majitel říkal že olej se v DSG měnil. Podle faktur ze servisu tam je položka "olej Haldex" 5000 Kč ale popravdě mi připadá, že se způsob řazení a rychlost postupně zhoršují (právě jakoby olej dosluhoval).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Minuly tyden jsem obcas pri rozjizdeni registroval, ze se auto v rozjizdeni pri prerazeni z 1 na 2 (automat. rezim D) jakoby otrese, jakoby to melo chcipnout, takovy ten pocit, ze spojka pustila moc brzy, nebo otacky byly moc nizke. Delalo to casteji a casteji, az jsem z toho pri poskakovani po Jizni spojce mel docela strach, takze jsem druhy den rychle upaloval do servisu. Diagnostika jim hned zobrazila chybu na DSG "Prilis mala vule na spojce 1 ...", s tim, ze na to hned doporucila mechanicke reseni. Je ale pry na to nejaka softwarova aktualka ze Skody (pro 7DSG), takze hned naloudovali novy firmware pro DSG, a zdalo se, ze je to OK.

Po nejakych 100 km se to ale zopakovalo, takze dnes to jiz museli nastavit znovu primo mechanicky, tak jak to jejich prenosna diagnostika puvodne doporucila...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minuly tyden jsem obcas pri rozjizdeni registroval, ze se auto v rozjizdeni pri prerazeni z 1 na 2 (automat. rezim D) jakoby otrese, jakoby to melo chcipnout, takovy ten pocit, ze spojka pustila moc brzy, nebo otacky byly moc nizke.

Tak presne toto som si vsimol aj ja. Tiez mam 1.8 TSI DSG7. Vsimol som si, ze tieto otrasy resp. vibracie su pri prechode z 1 na 2 pri velmi malej rychlosti, cize najma pri pomalom pohybe v kolonach/zapchach. Ak sa pohynam svizne, tak to nevybruje. Nechcel som s tym zatial ist do servisu, ale ked vravis, ze je na to nejaky update, tak sa mozno pojdem na to spytat, kedze kludna letna premavka uz skoncila a dopravne zapchy uz mam na dennom poriadku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Chcem Vas poprosit o radu. Mam problem s DSG (2.0TDI) najazdenych 70 000 km a obcas za tepla mam po pridani plynu pocit akoby smykala spojka potom nieco v prevodovke skubne a uz zrychluje normalne to sa deje na 5 a 6 stupni a este sa obcas stava aj to ze pri prudkej akceleracii pri radeni na vyssi stupen z 2 na 3 nieco taktiez skubne. Taktiez sa mi stalo ze pri zjazde s prudsieho kopca prevodovka mala prevodovka zaradenu D2 a auto sa rozbehlo ako kedy tam bol neutral resp.zaradeny podstatne vyssi prevodovy stupen ( na maxidote stale D2) a cca po 100 metroch akoby sa to spamatalo a zrazu auto zacalo brzdit motorom tak ze otacky vybehli na 4000 to sa udialo za studena rano po nastartovani.

Auto bolo dnes v servise a vybavili to tym ze diagnostika na prevodovke ziadnu zavadu neukazala a nech jazdim dalej a ked som sa opytal ci sa tam da nieco mechanicky skontrolovat pripadne nastavit povedali ze nic len ked sa meni olej urobi sa zakladne nastavenie cez VAS.

Viete mi niekto pls poradit. Vdaka

Editováno: , autor: wrc5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, omicron

Mám ten samý problém, pomohlo mechanické nastavení ?. Byl jsem též na přehrání softwaru, kde byla závada odstraněna. Bohužel jenom na krátkou dobu, po ujetí cca.. 300 Km, je Vše zpět. Ale u mě se závada projevuje vždy, když je auto zahřáté, jinak řadí bez chyby.

1,8 TSI DSG superb combi

Děkuji za odpověď nebo radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...