Přejít na obsah

Převodovka DSG


omicron

Doporučené příspěvky

Tak jsem Golfíka čipl a trošku vyzkoušel,mám ho teprve druhý den a vcelku jo,jde to.Bohužel i u DSG jsou urřité prodlevy,ale dá se tím jezdit krásně.je potřeba si zvyknout.Jinak je tam odhadem cca 100kw(77 série) a to už s tím autem docela pěkně hýbe.Trošku srovnání s Octávii,přeci jen je to na stejném podvozku atd.

Takže Golf je určitě oproti Octávce lépe odhlučněn,není tam tak výrazný hluk motoru(hodně zde probíraný),tím,že je kratší se lépe ovládá a jede opravdu jako na kolejích a i interiérem je opravdu na tom trošku dále než Octávie.

Výhody Octávky je samozřejmě kufr,u té mojí jsou i lepší brzdy,ale to mlže být dané výrobcem kotoučů a desek.Jinak obě auta mají najeto zhruba stejně,Golf 73000 octa 87000,což je zanedbatelný rozdíl.

Obě auta mají sport podvozek-originál,Octávia je ale více tvrdší a uskakanější,golf i když sedí jak přišitý,je komfortnější.

Já teda jel taky z Golfem pětkou a to několikrát,ne teda s TDI,ale byla to 1.4 59kw a právě mě překvapilo jak to byl v tom autě hlučnej motor,hlavně v otáčkách byl slyšet jak kdybych ho měl na klíně.Byl ve výbavě Comfortline a můžu říct teda za sebe a pár lidí na čem jsme se schodli že to je od VW ten nejošklivější interiér co kdy VW u Golfa udělal,to teda zas podle mého vkusu má Oct.II v interiéru silně navrch,zpracováním to bude tak nastejno,ale desing u mě jasně vede Oct.II a to určitě né proto že Oct.II mám.Jó taková trojka Golfík na svou dobu měl interiér a palubku jednu báseň,čtyrka ta byla už taková nemastná neslaná,to už se mi třeba než u tí čtyřky líbil víc u Oct.I co měl brácha v Eleganci a ta pětka Golf už mi absolutně vůbec nic neřiká ba spíš vůbec nelíbí.

Jinak v tom pohodlí,ta pětka Golfík byl na plech.15" a já mám Oct.II na 16" a že bych se cejtil v Golfu comfotnějc to se říct nedá,tady bych to rovnal tak na stejno,ale na druhou stranu sem s nim nezávodil nebo nějak nerval v zatáčkách,beru to v porovnání v běžném provozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím jak ty,ale mi stojí před barákem obě auta tak mám přímé srovnání.Co se týče designu palubovky,to je věc každého,mě jde o dílenské zpracování atd,kde golf je na tom o dost líp.Žádné projevy větru jako u OII,velké krycí těsnění dole na dveřích atd.Porovnávám stejnou motorizaci,takže si myslím,že je to dost objektivní a ten golf je o dost tišší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím jak ty,ale mi stojí před barákem obě auta tak mám přímé srovnání.Co se týče designu palubovky,to je věc každého,mě jde o dílenské zpracování atd,kde golf je na tom o dost líp.Žádné projevy větru jako u OII,velké krycí těsnění dole na dveřích atd.Porovnávám stejnou motorizaci,takže si myslím,že je to dost objektivní a ten golf je o dost tišší.

Jasně desing záleží na každim jaký má kdo vkus to beru,ale toho Golfa V 1.4 59kw jsem měl skoro 3/4 roku doma takže porovnávano a přesedáváno po delší dobu a né jednorázově.Schválně se zkusim projet s tou pětkou s TDI 77kw,ten jeden řidič co u mě jezdí ho má tak zkusim porovnat tu hlučnost,ale on sám s toho svého Golfa přesedá u mě do Oct.II TDI 77kw a teda nikdy nic neřikal že by byla hlučnější.To schválně zkusim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím jak ty,ale mi stojí před barákem obě auta tak mám přímé srovnání.Co se týče designu palubovky,to je věc každého,mě jde o dílenské zpracování atd,kde golf je na tom o dost líp.Žádné projevy větru jako u OII,velké krycí těsnění dole na dveřích atd.Porovnávám stejnou motorizaci,takže si myslím,že je to dost objektivní a ten golf je o dost tišší.

OII s 1.9TDi+DSG je o dost tižší než 1.9TDi s manuálem, proto ti mohl G připadat tak rapidně jinde akusticky (i když nevyvracím, že může a asi i má víc izolací apod.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OII s 1.9TDi+DSG je o dost tižší než 1.9TDi s manuálem, proto ti mohl G připadat tak rapidně jinde akusticky (i když nevyvracím, že může a asi i má víc izolací apod.)

Ano, přesně tak, už jsem o to myslím také někdě zmiňoval, že DSG převodovka je u O2 (nejen) výrazně tišší než stand. mechanická 5(6) rychlostní převodovka.

A také O2 s DSG ve verzi 2.0TDI je o dost hlučnější než ve verzi 1.9, byl to jak jsem psal mj. jeden z důvodů, proč jsem raději šel do 1.9 DSG, s tím, že pokud by to nestačilo, raději bych 1.9ku kvalitně chipoval, s čímž jsem měl pčedchozí vynikající zkušenost z O1.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyzkoušel.Já jel teď s octou 350 km a hned 350 km zpět s golfem,prakticky jsem hned přesedl a fakt je to znát.

Ono ještě jedna věc,třeba já mám 5ks Oct.II s TDI 77kw (roky 2005,06,07) a můžu říct že tak dvě z nich se hlukově projevují naprosto stejně,ty ostatní..mezi nima už je trochu rozdíl.Mě třeba osobně přijdou nejtižší ta jedna poslední z 2005 a ta první z 2006 kterou mám já pro sebe,pak když sednu do těch posledních z 2007 tak ty mi přijdou nejhlučnější,né zas nějak ohromně,ale moje pedantský uši to slyšej že tam určitej rozdíl je,tak je vidět že né každej motor je stejnej.A podotýkám že všichni moji řidiči maj nařízeno jezdit jen k Shellu,max.OMV a přidávat aditiva VIF.Jó kdyby každej jezdil k jiný pumpě tak to pochopim,ty PD jsou dost háklivý na naftu,ale každej do toho rve to samé.

Každopádně mě tu občas překvapuje to jak si někdo ohromně stěžuje na hlučnost,protože mě teda nějak nadmíru hlučný nepřijde a to že mám za sebou Passaty TDI 66kw,81kw,96kw a tak možná oproti Passatu 96kw kde byl navíc motor uložen podelně což je taky velký rozdíl,tam utíka ten hluk spíše do stran než ke kabině....je tak rozdíl při tom rozjezdu kde si v Oct.II trochu zachrčí a prostě trochu víc slyšet je,ale to je spíš jen uložením motoru a nějak šílení rozdíl to rozhodně není......byl bych určitě první stěžovatel.

Znám lidi co přesednuli ze starého Passatu co jsem měl i já z roku 2002 do toho nového posledního Passatu kde už je motor uložen napříč jak u Oct.II a první co řekli je že ten novej Passat je hlučnější než ten starej.

A pamatuji si i na článek(SM nebo AutoTip)...Test VW Touran s TDI 77kw,tak třeba co se hlučnosti týče psali že v něm se tento motor projevoval nejhlučnějc ze všech dřívě testovaných aut s tímto motorem..kde byla mimochodem i Oct.II,takže tady asi nejde ani tak o to jestli je TDI 77kw ve VW,Audi nebo Škodovce.

Každopádně těm kdo si stěžuje na hluk motoru u Oct.II bych nechal svést v jedné z mojich Carravell R5-2.5TDI 128kw/174k,sice je nadherně kultivovanej na volnoběh,ale při rozjezdu a akceleraci huláka tak že taková Oct.II je proti tomu jak elektomobil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Na jaře chci koupit OII 1,9 TDI a přemýšlím jestli manuál nebo DSG, přečetl jsem celý téma a nezjistil jestli má nějaký problém nebo něco podobnýho. jaký je rozdíl ve spotřebě mezi manuálem a automatem? Škodovka udává litr navíc u automatu proto mě trošičku zarazilo když jsem narazil na to ze by DSG měla být úspornější než manuální řazení. Její princip samozřejmě znám a projel jsem se s oběma a DSG mě hodně zaujalo :)

Díky za odpovědi

Editováno: , autor: Feri.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

karlos3: řekl bych, že ta rozdílná hlučnost mezi různýma MR může být daná i jiným množstvím paliva apod. vzhledem k rozdílným emisním hodnotám (EURO3 vs EURO4) např.

Feri: nižší spotřeba možná proto, že motor je stále v tahu? Nicméně OII 1.9TDi DSG Combi mám kupovanou novou v záři 06 a rozhodně o litr míň nežere, spíš víc - dlouhodobý průměr cca 6.8-7.1L/100km a auto (najeto cca 34500km) jezdí z 80% dálnice v CZ (sice 140km/h téměř vždy což je o 50km/h víc, než jak se počítá prům. spotřeba, ale i tak).

Mám ještě FRS a ta je s jízdama z 70% v Praze na dlouhodobým průměru 6.3L/100km...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde jsem tam vyčetl že údajně žere míň a to se mi taky nezdá ( možná to bylo u toho 7stupňovýho co se chystá a bylo to porovnáváno se 6 stupňovou ale z toho textu to spíše vypadalo na srovnávání s manuálem ) , proto jsem napsal že by měla žrát víc. A nějaký další zkušenosti? Potkal se už někdo s nějakou poruchou?

Editováno: , autor: Feri.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dlouhodobě mám kolem 6-6,5, a to to nijak nešetřím.

S DSG zadne problemy (mam 70 kkm), jen servis v 60 kkm. Zcela bezrpoblemove, mimoch. o ni zde bylo napsany tuny prispevku, staci jen poradne hledat.

Ze svého okolí nevím o nikom, kdo by s manuálem a stejnou motorizací (tzn. jen 5ti stupn. prevodovka) mel i o litr méně, to asi tezko...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já měl 1,9 TDi a měl jsem přsně o ítr míň jak píšeš.teď mám Passat 2,0 TDI s DSG a mám přesně o litr víc jako můj kolega co má to samé v manuálu.Stejný rok,stejný combi,stejný motor.A ono je do logické.Automat nikdy nebude předvídat dopředu a hlavně nevidí dopředu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, to máš pravdu, příspěvků jsem našel a přečetl mraky ale nikde nenarazil na to jestli s DSG jsou vůbec nějaké problémy ( údržba je samozřejmost ) Jenom jsem nenarazil na to jestli se nakonec někdo odhodlal chipovat DSG a zda bylo nutné " přechipovat " i tu převodovku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já měl 1,9 TDi a měl jsem přsně o ítr míň jak píšeš.teď mám Passat 2,0 TDI s DSG a mám přesně o litr víc jako můj kolega co má to samé v manuálu.Stejný rok,stejný combi,stejný motor.A ono je do logické.Automat nikdy nebude předvídat dopředu a hlavně nevidí dopředu.

No Cosby, nevím zda-li oba hovoříme o tom samém. Já hovořím o stylu jízdy přavážně dálnice a dálk. jízdy, s rychlostmi kolem 170-180 km/hod. (zejmena Nemecko) + centra mest s neustalymi starty a popjizdenimi. Dovolim si velmi pochybovat, ze s O2 1,9TDi a tim tedy 5ti šaltem budes mit v takovem provozu dlouhodoby prumer 5,5 l/100. Ale zazraky jsou mozne :-)

Vesmes se setkavam se spotrebou srovnatelnou s DSG, a nebo naopak horsi nez u mé DSG u O2 1.9 TDI.

Ale mozna jsem zaujaty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty mi chceš říct,že pokud jedeš na dálnici 170 + město máš s DSG 5,5??jinak o pár řádku výš píšeš jiné průměry.Já DSG mám,zaujatý nejsem a tvrdím,že s manuálem dosáhneš spotřeby o litr menší.Mám příme srovnání s kolegou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, to máš pravdu, příspěvků jsem našel a přečetl mraky ale nikde nenarazil na to jestli s DSG jsou vůbec nějaké problémy ( údržba je samozřejmost ) Jenom jsem nenarazil na to jestli se nakonec někdo odhodlal chipovat DSG a zda bylo nutné " přechipovat " i tu převodovku...

No mozna proto, ze zatim s DSG nekdo zadny zasadni problem nemel. Ja znam radu lidi s timto zazrakem, a ani ja, a ani oni zadne potize nemaji. Nekteri s tim maji nalitano jiz kolem 120-140 kkm, no problem, ja mam asi 80 kkm.

Take se muzes podivat do nemeckeho fora o O2 - Nemci si DSG do O2 berou docela masivne a jsou ji docela nadseni (oproti tem nasim zapsklym cechackum)...

O chipovani O2 s DSG se psalo hodne, nevim zda-li zde, ale urcite na auto.cz a autorevue.cz. Jinak se za to stavi renomovane chip firmy, ja o tom uvazoval, ale zatim nemam potreby, ani na tech "autobahnech"...

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty mi chceš říct,že pokud jedeš na dálnici 170 + město máš s DSG 5,5??jinak o pár řádku výš píšeš jiné průměry.Já DSG mám,zaujatý nejsem a tvrdím,že s manuálem dosáhneš spotřeby o litr menší.Mám příme srovnání s kolegou.

Ne to netvrdim, asi spatne ctes, ja pri kombin. spotrebe jizdy po autobahnu (tzn. nejmene 170-180) a centry velkých měst u nas i venku mam kolem 6.5. Proste vyssi spotrebu neudelam, at jezdim jak chci... Proste to vice nejde :-)

Naopak pochybuji o tom, ze mas s 5ti kvaltovym manualem (pri takovem provozu jako jsem popsal ja) tech 5,5/100 km. To se jiste da udelat (i mene), ale tak pri nejakem mistnim popojizdeni, bez rychlych autobahnu a castych startu. Rocne tak 20-30 tis. km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrovna min.týden jsem se ptal na Oct.II 1.9TDI s DSG u známého v autor.servisu jak jsou na tom,protože bych ted na jaře tak 2x Oct.II s DSG pořídil,tak mi řekl že žádné problematické tam neměli a na otázku spotřeby mi řekl at zapomenu na bláhové články o tom že DSG má stejnou spotřebu jako s manuálem,jemu to v praxi ukazalo o min.litr víc,měl Oct.II s DSG jako služebáka.Když jsem mu řekl že mám ted s manuálem dlohodobou 5,4l (kombinace město-dálnice)tak mi řekl at u DSG počítám s min.6,5l.To ale neřešim nějakej litr navíc,spíš je pro mě důležitá ta spolehlivost a hlavně že to nejezdí za 10l/100km.

S DSG jsem se svezl a moc se mi zamlouvala,akorát škoda že už tam nedávaj tu novější - 7.kvalt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...