Přejít na obsah

technicke nedokonalosti Octavie RS


iphonik4

Doporučené příspěvky

Zdravím. Jsem majitel Octavie II facelift RS 2.0 TDI s DSG přrvodovkou. Octávii jsem koupil před 2 měsíci, když měla najeto kolem 25.000 km (předváděcí vůz přímo od Škoda Auto). Zatím spokojenost. Nicméně po skoro 3 měsících užívání toho vozu mě začalo vrtat hlavou několik nejasností, ke kterým bych rád znal Vaše názory. Ke každému jsem přiložil 2 fotografie, které stačí zvětšit rozkliknutím. Tady jsou:

 

1) Všiml jsme si u předního rámu (A) nedoléhajícímu obkladu, který je potažen textilem (tam, kde se nachází hlavový airbag). Nedoléhá jak ten u řidiče, tak ten u spolujezdce (u spolujezdce je to ještě patrnější). Známý mí říkal, že to má u Octavie mk2 stejně, ovšem mě se nechce věřit, že česko/něměcký u nejprodávanějšího automobilu (aspoň z jejich koncernu na českém trhu) výrobce by měl něco řešené tímto způsobem.

1.JPG2.JPG

 

2) Stejnou pochybnost mám ohledně sluneční clony u střešního okna. Moje předchozí Škoda Superb z roku 2003 měla stejné střešní okno a vnitřní kryt této slony byl z černého plastu. Ovšem tady jsem si všiml řekl bych až nechutně zpracovaného kusu "laminátu" (jestli to vůbec je laminát). Máte z vnitřní strany také tento kus laminátu? Nepatří na něj ještě náhodou nějaký černý plastový kryt? Ten kus laminátu je (sice zřídka, ale přece) vidět i přes zavřené střešní okno, které je samozřejmě tónované.

3.JPG4.JPG

 

3) Jak jsem již zmínil, jsem majitelem dieselového agregátu o objemu 2.0 l s výkonem 125 kw. Za chladičem jsou před samotným motorem jakési 4 gumové průduchy, které fungují, jako "membrány" (vzduch jde jedním směrem). Jenže po převzetí vozidla jsem si všiml, že byla polovina z nich zastrčené dovnitř (jako je tomu na fotografii u levé horní), jenže to mi jaksi nedávalo smysl, protože vzduch by měl proudit směrem k motorové části, takže jsem je dal tak, jak jsou ty ostatní. Je to tak správně?

5.JPG

 

4) Tato otázka je bez obrázku. Jedná se o tachometr. Tento jev jsem nepozoroval v rychlostech nad cca 80 km/h. Jedná se o to, že pokuď akceleruji a ustálím se na určité rychlosti (např 40 km/h), tak ručička mírně poskakuje nahoru a dolu (tak cca o milimetr) a ustáli se až tak po 10 sekundách.

 

Na závěr pár fotografií automobilu :)

1.png2.png3.png4.png
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Ten sam problem, jen bych upozornil, ze mam zakladni verzi auta (Prima) a ta byla v roce 2010 bez hlav. airbagu ...

 

2. Stresni okno bohuzel nemam, nemohu posoudit

 

3. Mam vsechny volne, tak aby vzduch bezproblemu proudil dovnitr

 

4. Zadne "poskakovani" rucicek jsem nepostrehl u jakekoliv rychlosti ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je to docela dost citlivý na světlo, takže stačí, aby si stál třeba v noci někde u svítící lampy a někdy senzor usoudí, že není zas až taková tma a nerozsvítí světla, taky mi to občas někdy nerozsvítí, ale když auto odemknu podruhé tak už se světla rozsvítí. To jsi zkoušel? V tom bych problém nehledal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@007: jaj, děkuji moc za vše. Jsem rád, že na tomto fóru fungují lidé, jako 007, kteří plní smysl diskuzní stránky, jako je fórum. A ne jen věční rypalové a chytráci :) Jinak asi došlo k nedorozumění, já mluvil o o vnitřní straně sluneční clony (to je ten "kryt", který se odsunuje zároveň s oknem a zasunou se musí ručně. Ten kryt, který se používá, aby nebylo vidět přes střešní okno do interiéru) :) Ty fotografie, které jsem postoval jsou foceny při odlopeném okně se zasunutou clonou. Je to ta poloha, která okno nezasune, ale v zadní části odklopí. O tom mluvím :) nicméně moc děkuji

 

Tak TADY je odkaz na mnou natočené video tachometru. Všimněte si rychlosti 50 km/h (cca 0:10), jak ručička skáče. Co si o tom myslíte?

Editováno: , autor: iphonik4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za pochvalu, teď už jsem to pochopil. Omlouvám se, jestli jsem ti tím způsobil nějaké problémy v servisu. Ještě se zkusím podívat a nafotit to, taky mě to zajímá, jak to tam je, protože jsem se na to před tím nijak nesoustředil.

 

A ty skákající ručičky tachometru jsem ještě neviděl.

Editováno: , autor: 007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I ja se pridavam k tem rucickam, tohle vidim poprve, jak bylo psano, pichni to na reklamacku a je to ... jinak i kdyz mas nejake ty problemy se stresnim oknem, tak ti to tise zavidim, libilo by se mi to mit, ale ta cena za dodelani bude asi velka a kdovi, zda-li by si nekdo na to troufl ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@007: nemáš zač, já díky. Nikdy se nemlouvej, když jsi chtěl někomu pomoct. Žádné problémy jsi mi nezpůsobil, ja budu jedině rád, pokud si se pletl a s mým oknem nic není. To uuž bych si se servisákem vyřešil :) tak se na to prosím mrkni

@MaroCZ: jop, funkčně jsem s oknem naprosto spokojen. Jenom teď musím vyřešit tuto kosmetickou vadu :) snad to tak ale má byt. Každopádně sice jsem za něj rád, ale kdybych střešní okno neměl, tak by mi ani nějak moc nechybělo. Climatronic stačí :D

 

Každopadně tacháč půjde na reklamaci ve čtvrtek, tak dám vedět, o co šlo... Snad to kluci na servisu zjistí.

Editováno: , autor: iphonik4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@007: super! Takže teď (i podle těch kruhů - zřejmě výlisů) vidím, že se jedná o totožný materiál, jako mám já. Můj vypada "žlutějši" a jdou vypadat ty vlákna z kompozitu (narozdil od fotek 007), protože já to fotil na přímém slunku. A jak sám 007 zjistil na předchozích snímcích, tak ten laminát (nebo co to je) vypadá na různém světle jinak :D když nasimuluji světelné podminky, jako 007, tak to mám naprosto stejné. Navíc servisák mě přesvědčil (podle žluté eReSky), že je to v pořádku. Takže ještě jednou děkuji 007!! :) dobrá práce Bonde :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže nové info... V servisu mi řekli, že vada tachometru sej im neprojevila a že jim diagnostika ukazovala podnapětí v systému. To údajně mohlo být tím. Takže nabili baterii, udělali její test (prošla na skoro 90%) a řekli, že to jediné by mohlo způsobovat onen problém. Samozřejmě, že nic nespravili, jenže kamarád mi ukazoval, jak mu poničili v jiném servisu přístrojovku po výměně tachometru, tak na to asi kašlu.. Pravda je, že ručička skáče tak o milimetr a během 5 sec to ustane... Takže mě to nějak moc neobtěžuje. Jinak mám další dotazy  :kol-48:

1) Jak je to s automatickým svícením? Kdy se vlastně aktivují hlavní světlomety? Já měl za to, že jen ve tmavém prostředí, ale ony svítí i na ostrém slunku.. Je to taky funkce? A co mě taky štve jsou senzory stěračů. Teď v těch vedrech stačí vjet do stínu a stěrače se aktivují. Míváte je zapnuté na auto? Nebo úplně deaktivované?

2) Co mě taky dosti trpí jsou upadané "závaží" uvnitř kola... Postupně odpadávají. Na zadním mám dokonce jen 3 (viz foto). Ony totiž drží jen pomocí oboustranné lepící pásky  :kol-32: Mám si s tím vůbec dělat vrásky?

IMG_4240.JPG

 

3) Poslední věc se týká Columbu. Pokud si v nastavení "zaškrtnu" aktivovat AUX, tak jej v MEDIA vidím (viz 1. obrázek). Jenže kolikrát se mi stane, že je neaktivní a nemohu na něj ani kliknou (viz 2. obrázek) a musím jít do nastavení, možnostu "aktivovat AUX" "odškrtnout" a znovu "zaškrtnout", aby se mi znovu objevila. Je to zřejmě SW chyba v Columbu. Také Vás to otravuje?

IMG_4241.JPGIMG_4242.JPG

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavni svetlomety se aktivuji bud pokud je nedostatecna intenzita svetla, pokud prsi nebo pokud jedes 140 km/h a vice. Nevim jak za toho deste, ale pokud prekrocis danou rychlost, hlavni svetla zhasnou az po zdechnuti motoru. Nestaci tedy napr. sjet z dalnice.. Hledal bych chybu u tech steracu. Pokud ti automaticky setrou, pravdepodobne ti to i rozsviti svetla, ktera urcite nezhasnou za 10 sekund...

 

Jinak ja mam sterace stale na auto a nemam zadny problem. Za sucha mi jeste nikdy nesetrely...

 

Zavazi trapi i me. Nevim, jestli je toto nejak resitelne. Mozna jen spatne ocistili disk pred nalepenim?

 

EDIT: Tak je to jak pise Stanson pode mnou. Stejne tak zhasinaji (asi 5 min) po desti.

Editováno: , autor: LucasCZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skusil som sa zamysliet nad tym senzorom na okne, ked vravis ze ti blbnu aj stierace aj svetla. Nemal si nahodou menene celne sklo? Ak hej, tak sa vo vacsine pripadou davaju uplne nove senzory na okno aj s novym gelom, ak sa to neurobi, senzory takto blbnu. Pred nedavnom menil kamarat sklo na octavii RS, a robi mu presne to iste co tebe, stierace stieraju za sucha, svetla raz svietia raz nie, coming home a leaving home funguje ako kedy sa mu chce. Skus sa na tuto malickost pozriet ;)

 

Este doplnim, ze ak si mal menene sklo, to moze potvrdzovat odstavanie tapacirov na stlpikoch, mozu byt len zle nacvaknute a zle prisrobovane...

Editováno: , autor: NRoctavia
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týče závaží, možná, že jsem jen plašil. Našel jsem na protilehlém místě kusy toho lepidla (viz první foto). Takže jsou to zřejmě pozůstatky z posledního převážení (ikdyž nechápu, proč strhávali všechno závaží, aby potom znovu lepili na opačnou stranu kola.. Stačilo pouze odebrat/přidat další závaží na původním místě. Psal jsem si se známým, který je vedoucí hlavního servisu pro Škoda/VW v Olomouci a napsal mi, že by to neřešil a počkal s vyvážením až do výměny kol za zimní.

IMG_4251.jpg

@NRoctavia, LucasCZE: S těma senzorama mi to řekli i v servise. Dělali mi i diagnostiku celého systému skrz reklamaci toho tachometru a vše funguje ok. Kdyby se senzorem nebylo něco OK, tak by jim to hlásilo. Jako obecně se dá říct, že funguje dobře, jen má na můj vkus příliš velkou citlivost. Podle mého názoru sklo měněno nebylo. Automobil je vybaven sunsafe glass a čelní sklo je podle kódů (viz druhé foto) taktéž sunsafe z výroby (u předváděčky by tam přece šoupl normální) a navíc to "těsnění" kolem okna vizuálně odpovída těm 2 letům stáří. Vozidlo nemá ani 30t km a výměnu z důvodu havári mohu vyškrtnout (nebylo havarované, koupeno jako předváděčka od Škodovky, překontrolovány výrobní data nárazníků, světel, atd., přeměřena tloušťka laku. A okno údajně nebylo nikdy měněno ani z důvodu poškození například ptákem, či kamením. Sklo je původní sunsafe z výroby.

IMG_4276.JPG

Editováno: , autor: iphonik4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...