Přejít na obsah

Clintův pirátský klub


Clint

Doporučené příspěvky

Petrrr: myslím, že jsi to napsal dobře. Navíc se tímto způsobem šetří synchrony, spojka i popř. kardany(kříže) a taky to šetří rozvodové řetězy, řemen. Jen dodám, že meziplyn dávám napůl. Tzn. s jedním vyšlápnutím spojky. ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrovna jsem chtel reagovat, ze se snad vubec o meziplynu nebavite. Pokud drzis plyn, tim padem i motor v otackach (vcetne setrvacniku, jak pises), ale pri prerazeni nevyslapnes spojku 2x, tak se nemuzes bavit o meziplynu. Proto jsi dostal reakce, ze meziplyn nikdo nedava.

Jinymi slovy, musis rozlisovat meziplyn a udrzovani motoru v otackach, ktere s meziplynem nema nic spolecneho (krome drzeni plynu).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

konečně taky někdo kdo nesnáší kombíky :)

do OII kombi s drátěnou přepážkou jsem v létě vždycky nacpal složenej Zodiac s konzolí řízení, opravdu velkej 18 k motor, veškerý příslušenství (a že ho bylo), zavazadla s oblečením a jídlo na dva týdny a vyrazil k moři. V tomhle ohledu na kombajn nostalgicky vzpomínám. Jinak ho ale k životu taky nepotřebuju. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrovna jsem chtel reagovat, ze se snad vubec o meziplynu nebavite. Pokud drzis plyn, tim padem i motor v otackach (vcetne setrvacniku, jak pises), ale pri prerazeni nevyslapnes spojku 2x, tak se nemuzes bavit o meziplynu. Proto jsi dostal reakce, ze meziplyn nikdo nedava.

Jinymi slovy, musis rozlisovat meziplyn a udrzovani motoru v otackach, ktere s meziplynem nema nic spolecneho (krome drzeni plynu).

 

Zrovna jsem chtel reagovat, ze se snad vubec o meziplynu nebavite. Pokud drzis plyn, tim padem i motor v otackach (vcetne setrvacniku, jak pises), ale pri prerazeni nevyslapnes spojku 2x, tak se nemuzes bavit o meziplynu. Proto jsi dostal reakce, ze meziplyn nikdo nedava.

Jinymi slovy, musis rozlisovat meziplyn a udrzovani motoru v otackach, ktere s meziplynem nema nic spolecneho (krome drzeni plynu).

ale on tam tu spojku dvakrát vyšlapává, to je přeci jasně vidět 

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja vyslapuji spojku dvakrat pokud jsem to dobre pochopil. Tedy mam treba 5ku seslapnu spojku v poloze neutralu spojku pustim se soucasnym brnknutim o plyn pak zase seslapnu spojku s dorazenim na 4ku. Tedy dvakrat mackam spojku. Zpusob co popisuje motosman sice roztocis motor ale s vyslapnutou spojkou preci neroztocis setrvak pokud se tedy nemylim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravdu má Petrr, bez druhého vyšlápnutí spojky je to celé k hovnu. Nicméně, já se s tím nezdržuju, meziplyn tam dám opravdu výjimečně, naposledy jsem ho dával ve V3S a staré Liazce. (neměly synchronizaci)

 

Pamatuju v autoškole, učil jsem meziplyny nejdříve ve Favoritu a před křižovatkou po mě chtěli postupné podřazování s meziplyny. Instruktor nohy na palubce, měl to na háku. Já se tak soustředil na meziplyny, že jsem neměl už čas pořádně brzdit a už vůbec ne zatáčet. Tak jsme při odbočování vlevo z hlavní vlítli na protilehlej chodník. Instruktor, jak měl haxny na palubce nestačil zareagovat a málem jsme vzali barák :D

Tenkrát se mohl posrat...blbeček :)

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale on tam tu spojku dvakrát vyšlapává, to je přeci jasně vidět 

Mas pravdu. Predtim jsem reagoval z mobilu a video si nepoustel.

 

 

Proto jsem psal napůl. Je třeba si uvědomit, že dříve ty motory chodily tak nějak jemněji. Dnes ho řídí počítač a je to loterie. Zářný příklad je podřazování u DSG.

Jo, to "napul" jsem pochopil. To si myslim dela temer kazdy, z tohoto fora asi uplne kazdy.

 

 

No ja vyslapuji spojku dvakrat pokud jsem to dobre pochopil. Tedy mam treba 5ku seslapnu spojku v poloze neutralu spojku pustim se soucasnym brnknutim o plyn pak zase seslapnu spojku s dorazenim na 4ku. Tedy dvakrat mackam spojku. Zpusob co popisuje motosman sice roztocis motor ale s vyslapnutou spojkou preci neroztocis setrvak pokud se tedy nemylim.

Tim padem neber muj predchozi prispevek vazne. Opravdu davas pravy meziplyn, ktery, pokud ho umis rychle, urcite pomuze. Ja ho bohuzel neumim, treba casem.. Jinak setrvak samozrejme roztocis i s vyslapnutou spojkou. Setrvak je pripojeny na klikovku stale, spojka odpojuje setrvak od prevodovky ne od motoru.  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://www.autoforum.cz/testy-aut/prvni-test-skoda-superb-2013-1-8-tsi-4x4-stejna-a-prece-jina/?3

Doporucuji mrknou na video kde ridi p. Janda, ktereho ja povazuji za Pana ridice s velkym P. Je videt ze podrazuje z meziplynem. Tady samy zavodnik a divi se. Motosmane vysvetli jim o co jde. Dnes neni potreba kvuli absenci synchronu v prevodovce radit s meziplyny jak nahoru tak dolu jak tomu byvalo u starych nakladaku. Popr. U podrazovani u 120 aby tam clovek tu rychlost vubec narval. Dnes moderni auta sice nevyzaduji podrazovani s meziplynem. S pouzitim meziplynu je to vsak efektnejsi ve zrychleni. Kdyz clovek podrazuje bez tak mu klesnou otacky a prerazenim na nizsi stupen se diky kompresi auto zbrzdi. S meziplynem se motor drzi porad v otackach i diky roztocenemu setrvaku a tak auto nezpomali navic se drzi v efektivnejsich otackach a zrychleni je tak vetsi nez bez meziplynu. Zase je fakt ze dnes s turbobenziny kdy tahnou od spoda uz to treba neni tak vyrazne, ale porad je to znat.

 

Nejsem závodník a při běžné jízdě nepociťuji, že by mě podřazování bez meziplynu nějak omezovalo. Tož tak.

 

Co se myti tyce jsem rad ze nejsem divne a nejsem v tomto sam :-)

Pawouku to jsi stastny muz. Jedine co je blbe ze podvozek si clovek sam neumeje. To resim vzdy na jare horkou vabkou na rampe ze znamosti na jedne soukrome mycce kde se myji nakladaky.

Já to mytí zas tak neprožívám - ano, mám rád, když je auto čisté. Ale abych do toho cpal tisíce za nějaké detailingové kosmetické přípravky (a pak to deset hodin leštil), nebo nespal z toho, že podvozek jde blbě umýt, tak to zase ne. Až takový otrok auta nejsem. Navíc, kdo z vás to auto bude mít déle, než pár let? Nejsme v dobách rozvinutého socialismu, kdy člověk měl tu škůdku (nebo žigula) skoro na celý život a aby mu nezkorodovala za dva roky, musel se hodně činit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobre setrvak roztocis ale synchrony ne. No jeste nejsem tak rychlej jak bych chtel, ale jde to. Problem mam lehkej z 6 ny 5 protoze pred tim jsem nikdy 6ti kvalt nemel tak je to pro me takove neprirozene. No a to podrazovani pri brzdeni je vubec nejtezsi a to neumim ale nekdy bych rad. Akorad se mi nechce to ucit na novem aute.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobre setrvak roztocis ale synchrony ne. No jeste nejsem tak rychlej jak bych chtel, ale jde to. Problem mam lehkej z 6 ny 5 protoze pred tim jsem nikdy 6ti kvalt nemel tak je to pro me takove neprirozene. No a to podrazovani pri brzdeni je vubec nejtezsi a to neumim ale nekdy bych rad. Akorad se mi nechce to ucit na novem aute.

By mě zajímalo, co ti tedy přináší tyto prostocviky? Baví tě to, nebo vyjedeš asi o půl vteřiny rychleji?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobre setrvak roztocis ale synchrony ne. No jeste nejsem tak rychlej jak bych chtel, ale jde to. Problem mam lehkej z 6 ny 5 protoze pred tim jsem nikdy 6ti kvalt nemel tak je to pro me takove neprirozene. No a to podrazovani pri brzdeni je vubec nejtezsi a to neumim ale nekdy bych rad. Akorad se mi nechce to ucit na novem aute.

a proč děláš nepřirozený věci ?  :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při podřazování dávám VŽDY meziplyn na dvě spojky! Jinak je to úplně k ničemu a jen "na efekt". Osobně např. na sjezdech z dálnice podřazuji ve 115km/h s meziplynem za 4, v 90ti s meziplynem za 3 a na sjezdu mám 60 a můžu to na trojčičku držet a za zatáčkou pak můžu opět akcelerovat a řadit nahoru (buď 4° nebo rovnou 5°).

Meziplyn by měl otáčky motoru přiblížit do výsledného spektra otáček nižšího převodového stupně - jinak příliš trpí (jak popsal Pavel) komponenty spojky a setrvák. Zároveň pak není žádná díra v otáčkách ;)

 

A jak je ukázáno v tom videu s tím SAABem, tak chlapec sice dvakrát "hamptá" po spojce, ale nikdy jí nevyšlápne úplně. Tedy totálně o ničem. A stejně tak stát na brzdě a zároveň pouštět spojku do záběru - dvě protisobě působící síly, které se někde uprostřed musí potkat. A zpravidla se potkají na setrváku; ten ale v jednu chvíli může absorbovat jen sílu působící z jedné strany a druhou propouští...

 

A že je meziplyn z období poválečného a dob V3eSek, LIAZů a dalších vehiklů není tak zcela pravda. Sice tam synchrony jsou, ale podřazováním se tyto "kameny" s náběhovými hranami opotřebovávají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych pravdu rekl bavi. Jinak mi co mame "slaboucka" auta kde nam vysokej kroutak nepomuze tak preci jen je to znatelna pomucka. dobre pri brzdeni podrazovat z meziplynem to clovek tak nevyuzije jako pri podrazovani pri predjizdeni. A kdyz si to vyzkousis, uvidis jaky je v tom rozdil. Samozrejme je nutne se to naucit delat rychle. Ja uz se to ucil na me prvni staricke ascone, nejdriv pomalu a pak postupne zrycloval po tom co clovek zkoordinuje ruku a nohy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Honzo tak ty jsi profi jezdec. Dik za upresneni. Tedy brzdit a zaroven podrazovat s meziplyny neeeee. Proto jsem se na zacatku ptal. Jde mi o auto v prve rade. Jinak mas pravdu ze i me se zdalo ze tu spojku nevypousti uplne. Myslel jsem si ze ma ts spojka kratsi chod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...