Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Sef si vcera koupil O3 1.4 TSI v myslivci. Hodil jsem s nim debatu o Skodovkach a o mem Rapidu tak se lehce orosil. [emoji3]

Na pobavení.....
1b9aff3f93057dfba7789df4a01da766.jpg

A hele Cupra se pokakala :t že by se dostal kačírek z okruhu až tak daleko kokto :lol:

Petře kecáš určitě jsi mu myslivce pochválil jako správnej řiťolezec :D

Jiste, rekl jsem mu, ze lepsi auto si nemohl koupit. [emoji3]

To určitě. ;-). Už jsi jak z toho MD. By mě zajímalo co tam hulej.

  • Autor
před 47 minutami, Petrrr napsal:

Sef si vcera koupil O3 1.4 TSI v myslivci. Hodil jsem s nim debatu o Skodovkach a o mem Rapidu tak se lehce orosil. emoji3.png

Tak mu dej na mě telefon, něco mu řeknu o autech (ne o hračkách pro děti) a hned bude klidnější. A ty si budeš hledat jiné místo :D

  • Autor

To měl tedy ten Petrrrův šéf ukrutnou smůlu, že našel a pohovořil zrovna s takovým zapřisáhlým antiškodovákem a nýmandem :D

Tchán si ji koupil minulý týden... 1.4 TSi a jen co vyjel za bránu dealera, tak píchnul... Jooo sere se to hned jak vyjedeš [emoji23]

Smejd, to rikam. Sam sef rikal. Hodne projektujeme pro Skodovku v MB vzduchotechniku ve vyrobe atd. Sotva neco za velke penize postavi, vyuzivaji toho 2 roky a uz se to meni boura predelava atd. zase na 2 roky. Z toho plyne, ze vse je dnes rychlokvaska v scheisse kvalite.

No jasně - škodovka vybrala určitě nějaký šmejdský pneu. :w00t1:

Skoda nevyrabi pneu? Ja myslel ze kdyz je to auto Skoda ze se vyrobilo ve Skode. [emoji3]

Skoda auto ne ze nevyrobi ani sroubek, ale ani uz neumi ohlidat kvalitu toho sroubku co jim vyrabi nekdo jinej. Abych byl ale objektivni Skoda v tom neni samozrejme sama.

Pawouku ta fotka s tim turbem bylo u tvyho auta? To je narez. Jak se to vubec podari vyfotit, protoze kdyz se ubere zatez tak pri tak vysokych teplot ta teplota prudce pada dolu a chladne. To musel nekdo po hodne vysoke zatezi rychle zastavit a s pripravenym fotakem vybehnout a hned fotit. [emoji3]

Ta fotka je možná z nějakého okruhu kde tomu nakládal Kokta celé dopoledne a potom ho šli hned vyhodit a dali nové. Za běžného provozu i při ostré jízdě tohohle nedosáhneš... A kdyby se tohle dělo běžně, tak to uděláš tak možná 5x a to turbo můžeš vzít a vyhodit a můžeš ho dochlazovat třeba hodinu. Ten materiál změní vlastnosti a tím i vůle mezi statorem a rotorem a pak buď nebudeš mit výkon kvůli velkým vůlím nebo v horším případě když se křivky roztažnosti rotoru a statoru sejdou, tak ho roztrhneš

Nevím, jestli je to přímo tato fotka, ale někdo sem na foru dával podobnou po ostré jízdě. Teď už si nepamatuji, jestli to bylo na dálnici, nebo v kopcích. Ono než stačíš zastavit, vyběhnout a vyfotit, tak to už nemusí takto žhnout. Nicméně teplota výfukových plynů tam může být přes 900°C a otáčky až někam k 250 000. A to diesely nemají.  Samozřejmě za běžných podmínek silničního provozu toho nedosáhneš.

Třeba u 1.4 TSI je to dimenzováno na 950°C a u twinchargeru 1.4 TSI na 1050°C. Takže se s tím počítá.

U 1.8 TSi u Superba II naměřili na turbu údajně otáčky v nejvyšší zátěži bezmála 300000 otáček to je už masakr, ale jak říkám, tohle se normálně pod kapotou neděje, jsou to uz extrémy...



ps: u nás se taky počítá u turbín s nějakými provozními teplotami a s nějakými extrémními stavy, ale není to stavěno, aby se ty extrémní stavy dostavovaly opakovaně...

Tak to už je úlet. V nějakých továrních materiálech jsem viděl právě těch 250 000 ot. pro motory TSI jako maximum. Nebylo to nějak upravené?

Ty jo to nevím, četl jsem článek o turbech a bylo tam tohle. Dělali testy na koncernových autech (mě zajímal tedy primárně TDi motor) ale jak jsem to cetl celé tak právě tam byla informace o tom Superbu a bylo tam číslo teď střílím od boku 291 500 ot. Prostě chybělo málo ke 300000 ot. Takže to je fakt už cesta k záhubě. To už jsou na tom lépe ty kombinované systémy - kompresor s turbem... Tady to musí všechno odpracovat jen to turbo, navíc jsou celkem malá...

Teď nějak nevím, jestli by stačilo jenom dělat ta turba o něco větší, jestli by se tím otáčky rapidně dokázaly snížit... U turba jde o objem dodaného vzduchu nebo o tlak?

To je v tomto pripade jedno a to same, ne? Samozrejme jde o to, dostat do valce vice vzduchu, takze objem. Ale aby se tam vzduch dostal, musi mit tlak. :kol-32:

A cim vetsi turbo bude, tim vetsi bude i turboefekt (turbodira).

Upraveno od LucasCZE

jj, a u velkého turba jsou pak velké setrvačnosti - viz 2.0 TDI 140 kW vs 110 kW. Proto se dnes dávají dvě (anebo tři, čtyři) turba.

No jo no, kdyz stringo jezdis jak kloubocnik. Zaklad je okruh, tam se nauci clovek aspon ridit.

Host
Toto téma je nyní uzavřeno pro další odpovědi.

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.