Přejít na obsah

Clintův pirátský klub


Clint

Doporučené příspěvky

Kluci já tu nechtěl řešit problém se spotřebou, osobně si myslím, že to je u mě OK. Před chipem jsem jezdil o cca necelý litr méně, což jsem ale věděl, že spotřeba půjde nahoru, ty kecy o tom, že po chipu bude auto žrát méně jsou jen pro tupouny, pokud nedělají chip právě na snížení výkonu.

Spíš jsem to chtěl porovnat s RS PD a RS CR motorama a o kolik víc žerou TSi RSka... Je to jen tak pro zajímavost. Kdo chce jezdit na spotřebu, nemá auto se 130kw a více ne? Ale na druhou stranu mě zajímá o kolik jsou CR úspornější a o kolik TSi žerou víc ve stejné kw třídě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě je to zase věčně diskutované téma. A co taky jiného probírat v hospodském fóru, než výkon, spotřebu a náklady na provoz... no možná ještě výbavu a použité materiály na sedačkách  :kol-98:  (pozn. redakce)

Editováno: , autor: Stringo
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyz se uz resi ta spotreba,

objevil jsem ve fabce tempomat, tak jsem si rekl ze ho zkusim - kdyz ho vsichni pouzivaji a vsichni s nim jezdej za min (pritom moje kratke testovani na D1 v O2 bylo presne o opaku) a musim znovu rici, ze dnes je to cca 4 den testovani (tedy 7 jizd, každá 25km) a vysledek je takovy, ze mam spotrebu zhruba o 0.3 - 0.6l desetin vetsi (na dieslu), nez kdyz jedu bez nej a take cesta po zacinajici lehce plne D8 mi prijde i nebezpecna s tempomatem, jsem takovej nesvuj... kdyz vidim bliknout v dalce cerveny svetlo dam nohu z plynu a pote pripadne brzdim, tempomat jede a brzdit jeste neni nutne, takze zbyva tempomat jen vypnout nebo to nechat na kost a pak brzdit

takze tempomat se mi jevi jako dobra ficura na "prazdne" dalnici, ale za cenu komfortu (pro me spis stresu ze nemam situaci pod kontrolou, vim staci brzda ci spojka a tempo je off, ale i tak), se plati vyssi palivo... kdo ma s tempomatem nizsi spotrebu tak dle meho ma mezery v jizde bez neho a nedokaze predvidat, jinak si to fakt nedokazu vysvetlit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radiusi, já TMP používám řekněme denně hlavně v obci, kdy mam problém udržet 50km/hod. (ne ve městě, tam je to hotovo, ale ve vesnicích hlavním průtahem pořád). Jinak na dálnici taky jedu z 90% na TMP a je to jak říkáš kvůli pohodlí, nikdy mě nenapadlo zkoumat primárně při TMP spotřebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radiusi - neumíš jezdit s tempomatem, to je jediné vysvětlení. Se zeptej Mavericka, jaké spotřeby dosahuje s tempomatem. :kol-47:  Já osobně svoji nejnižší spotřebu s TSI jsem dosáhnul s tempomatem - bylo to ovšem na rovinatější trase. Vysvětlení je logické - řidič nikdy neudrží stejnou rychlost dlouhodobě, což tempomatu nečiní problém. Totéž platí i na dálnici.

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono je to otázka, také se mi stalo, že už jsem měl s tempomatem vyšší než na manuál. Ovšem protože jsem z kopce vyhazoval kvalt a jel na neutrál, kdežto při tempomatu z kopce brzdíte motorem a tím pádem vám tam tempomat pak i z kopce občas šoupne trochu plynu. Další věc je, že pokaždé fouká jiný vítr, někdy víc a někdy méně, někdy do zad a někdy proti, vítr udělá hodně. Další věc je provoz, když vás brzdí a vy vypínáte tempomat, pak zapnete a on tam nasolí plnej knedlik, aby dosáhnul požadované rychlosti, spotřeba roste.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

každej kdo má ropáky si myslí, že významně ušetří, to je nesmysl. Koncernové diesly jsou samozřejmě úspornější,  (litr a půl oproti benzínu - což je prd), ale vemte si třeba diesly u Opela, nebo Peugeotu. Jel jsem s dvoulitrem 160k minulý týden a ani prodejce se netajil tím, že jezdí s tímto motorem za nějakých 7,5-8,0/100km. Kolega má dvoulitra v Opelu a pod osm nejde, sám jsem na to koukal.

 

Prostě víc koní vyžaduje víc žrádla, přímá úměra. jestli chcete šetřit, kupte si malolitráže a nešlapejte na plyn.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když necháš kvalt a jedeš z kopce bez plynu, tak normální vlastnost čtyřdobého motoru je jeho brždění. Samozřejmě patrnější na nižší kvalty. Zkus na stejném kopci při jízdě z kopce vyhodit kvalt a dojedeš mnohem dál, než když tam necháš pětku či šestku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ozi nesouhlasím, vyfotím ti dlouhodobej u Opela. Nedostane se pod 7,5. Kolega nadával, že mu tak žere, je nasranej. Ale tak si těžké auto. No a ten Peugeot, to byla 3008, 160k dvoulitr. Prodejce říkal, že to co píšou v papírech je nesmysl.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako ze motor brzdi z kopce je jasny - i kdyz zalezi na jeho prudkosti a podle toho se to projevuje - to je fyzika, tu nezpochybnuji, ale vyrazovat? to je jako v dobe 120tek, kdy se z kopce motor chcipal, aby se setrilo...

 

S tim peugotem, to verim, pokud je to takova krabice, ja jezdil oboje Astry v minule praci. S 5008 kdyz jsem ji mel pujcenou na jednu cestu do Ostravy tak jsem mel s 1.6 TSI (nebo jak oni znaci turbobenzin) spotrebu 14 ;)

 

Spotreby v papirech lze kratkodobe dosahnout v dobrych podminkach a u nekterych motoru ji slo i prekonat, ale od doby, kdy se automobilky perou o zakazniky predevsim tim jakou ma jejich auto spotrebu na papiru, tak je jasne, ze hodnoty se realite pstupne zacnou vzdalovat a bude tezke to dostat do nejakeho rozumneho pomeru zpet... :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nebranim se i tomu ze s tempomatem neumim, ale je mi divny, ze ani jednou se to nepovedlo

ja na pozadovanou rychlost auto plynule (klidne pomalu)roztahnu a pak dam cudl dolu - v reci tempomatu, tuhle rychlost udrzuj, takze kotel tam tempomat nedava - to byla prvni vec, kterou jsem zkusil eliminovat a samozrejme nezapinam tempomat, kdyz vim ze to nema moc smysl (uz jen jak jsem psal, mam pocit ze nejsem panem situace), takze tady bych problem nevidel

kdyz jedu po dálnici, tak nikdy nevyrazuju, kdyz mam chut, tak necham nohu furt stejne a pod kopcem mam ze 120ti 160 a pak se to pomalu samo vrati, obcas proste dam nohu z plynu a drzim to kolem 120ti, podle nalady; obcas to pod kopcem roztahnu s citem na 160 a v kopci to necham padat zpet na 120 - tohle ale moc nedelam, temer vubec, pac jakmile to udelam, uz nohu nesundam a dokud nevidim 6.5l, tak kulim dam

a posledni dobou obecne jezdim rychlejs, pac si uzivam prazdny dalnice, v lete zas budu jezdit pomalu, az bude vsude samej pip.

Tahle inteligence tempomatu chybi, jen se to rozjede o 2km/h vic, uz to brzdi, pritom staci predvidat a ze v urcite mire to lze i ze zatizeni vozu.

Nicmene tato "inteligence" nejde pouzit na sluzebaku, tam nejezdim dalnicni streky, ale mestsky okruh, mesto a kratky usek pred zacatkem D8 - vlastne porad prazsky okruh. Docela me ten tempomat otravil :D

Ps:

tata ma Peugeot 307 SW, 1.6 HDI, 66KW, auto jezdi perfektne a zere mu 5.1l, takze i krabice muze byt usporna, vpodstate jezdil na stejno jako ja s O1 a nedinej rozdil byl v tom, ze ja radil u 1900-2000ot a on musi min 2300 kvuli obsahu, jinak v tom nebyl zasadni rozdil, je videt ze stara rotacka zere vic jak TDI CR (=stejny princip jako HDI).

Svara ma 307 Break - stejne jako SW, jen to nema panoramatickou strechu a neni pro 7lidi - papirove a zeru mu 2.0HDI 66kw 7l, ale je nutno dodat, ze s bavorakem M5 jezdil za 15l benzinu (jeho tata za 11l) a k nim domu vede dlouhosahly kopec s velkym prevysenim, takze to mu i dle meho pres litr spotrebu zhorsuje.

Editováno: , autor: Radius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nojo, kdyby jeden prodejce napsal, že mu diesel žere osm litrů, tak by šel českej človíček koupit k druhému, co má psáno šest :D

 

Hele Ozi, já běžně vyřazuju, když mám náladu tedy, z kopce, jedu si pěkně na volnoběh a nemusim přidávat, zejména při dlouhém klesání....

 

 

To mi připomíná Renault Megane, když jsem s 1,4 TCI, kde byla psána spotřeba kolem šesti a mě prodejce říkal, že se pod deset nedostanu. A měl pravdu, po předváděcí jízdě tam bylo skoro 11/100 :D

 

Nebo další...Honda Civic 1,8 benzín. Atmosféra. Jel jsem 150 na dálnici a výsledek 11/100, po hodinovém vrácení, kdy jsem jel i okresky tam bylo krásných 9,2/100....:D 

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já taky někdy vyřadím, ale to je podle momentální provozní situace a je to skutečně jen někdy. Ono když tam nechám šestku, tak to motorem prakticky nebrzdí a stačí čudlíkem tempomat vypnout. Na dálnici toto neprovozuji - ve vyšších rychlostech vyřazovat je nesmysl - auto pak stejně zpomaluje. Takže zapnu tempomat třeba na 140 a frčím. To, co píše Radius, že zrychluje ze 120 na 160, pak to nechá zpomalit, je podle mě nesmysl. Takových šoumenů, co neumí, nebo nechtějí udržet nějakou stálou rychlost, ale na D1 potkávám docela dost. Nejvíc mě nas*rou, když mě předjedou a pak zpomalí - když mě toto někdo udělá několikrát za sebou, dávám plný kotel a pryč od něj.  :kol-44: 

  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...