Přejít na obsah

Clintův pirátský klub


Clint

Doporučené příspěvky

Johnny, ale tak s tvym stylem jizdy se nedivim, kdyz jsme jeli na sraz tak jsem mel prumer pres 10 litru a to po Praze obvykle fakt nemam :kol-31:

 

jinak TDI umi usporne, stejne jako benzin umi, ale je to o prioritach. Pokud oba motory postavime vedle sebe a obe auta pojedou stejne, tak TDI ma proste nizsi spotrebu, ale nenin to o tolik, aby se to vyplatilo pri malem kilometrovem najezdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vlastně ani teď už nevím, co si příští rok koupím.

 

Na jednu stranu se mi benzín líbí a výkon také, na druhou stranu nafta by ušetřila nějakou kačku, pač jezdím skoro jen dálnice....

 

Není to snadné :)   Asi to nechám bejt a budu to řešit později. Zajdu se asi zase někam svézt....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

koukam ze si me tu berete do klavesnice vice, nez je zdrávo

1) kdyz za neco zaplatim, tak ocekavam ze to bude fungovat co nejdele, ale min 2 roky - vzpomente si na svoje denni sviceni, takyjsem koktu porad uhaneli na reklamaci a to jste to meli zadaco!

2) Clinte prave jsi vyhral uz asi podruhe projizdku moji Octavii a muzes i ridit - kdyz jsou to tak skvele auta. Jestli se budes zase kroutit, tak jsi posera. Ja chapu ze premiovy motor je tichy, jede a nezere (krome oleje, ktery je stale v norme), ale skoda prezentovala Octavii Tour jako Octavii a tak clovek cekal Octavii - ale s Octavii to auto ma malo spolecneho a pak treba pochopis, proc porad nadavam - a vsimni si ze na vykon motoru nenadavam, na svuj obsah jede a zere vyborne. Nadavam na hlucnost a nedodelky. Octavia 1 TDI je tissi nez benzinova O2 Tour. Vadi mi, ze skoda toto neprezentuje, tutla a taji. Auto vyzkouset neslo, protoze v ani jednom salonu Tourku nemeli k vyzkouseni. Vadi mi treba proc je socialni oktavka prezentovana jako oktavka, vzdyt to nema 90 procent zakladni výbavy a to co to ma, tak nedosahuje kvalit vyssi vybavy. Treba narazim na uplne jiny sedacky, o kterych se clovek nedozvi jinak, nez kdyz se sveze jinym autem.

3) servis je kapitola sama o sobe, nemam problem s tim, ze je neco drazsi nez jinde, ale za tu prirazku by meli nabidnout neco navic - treba kvalitni praci a ne odrbany 3 elektrony ze 4.

4) Clint by mohl vypravet o lakovani, nemel jsi nahodou noveho superba, ktery mel z vyroby lakovany dvere vickrat, nez bylo zdravo? Nebylo by treba fer to auto prodavat levnejs nebo minimalne rici, ze se omylem zasekla pistole a tak se to laklo vice?

5) fanda skodovek jsem, akorat je znat to zrcadlo... kdyby udelali praci pctive, tak jen vychvaluju. Nebo jste odemne slyseli negativniho slova na pana, co mi tahal dulky? Ne a cim to asi bude... a proc jsem ho doporucoval vsem?

  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to vezmu jednoduše a opravdu jen teoreticky.

Rozdíl TSi oproti TDi (cca stejné kW)  je 2,5l / 100km. To je na nádrži při dojezdu obou aut řekněme reálných 600km , tak je to 15,6 na nádrži. Já když tankuju 2x za měsíc, tak je to měsíčně 31 litrů a ročně tedy 75 litrů, což při vynásobení ceny paliv, které jsou cca stejné 36,50kč/l vyjde nám rozdíl za rok 13700kč a za 5 let je to 68500kč na palivu. To už je docela dost velká suma na to, že nenajezdím těch 20 000km a víc za rok. Pokud tedy koupim auto ojeté a podaří se koupit TDi za slušnou cenu a většinou lépe vybavenou než TSi (nevím proč ale je to tak, když jsem koukal na výbavy, jsou více vybavené TDi), tak je to silný argument na to, proč koupit TDi. Když se kupuje nové auto, tak je jasné, že vyjde provoz TSi a pořizovací cena na nižší oproti TDi a tedy tyto náklady na provoz se ani po 5ti letech nesrovnají. Takže závěr po finanční stránce je takový, že Nové auto rozhodně TSi, ojeté auto ze 70% lepší TDi...

 

Druhá věc je ta, co od auta majitel chce, TSi je zábavnější na úkor spotřeby, to si musí každý rozmyslet. Auto se buď kupuje na ježdění (tedy kouká se na užitnost, výbavu a spotřebu), nebo pro pocit a tam jde spotřeba stranou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, asi souhlasím Stringo. TDI se mi při koupi nového auta zaplatí při mém nájezdu až po 2,5 roku, to jsem si vypočítal. Při koupi ročního vozu je pak asi výhodnější TDI, to je jasné.

 

Radius: U Superba byl už z fabriky opraven zadní pravý sloupek, aniž by o tom první majitel věděl (přelakování). Proto se mu zhruba o týden z ničeho nic opozdilo dodání vozu. Zjistil jsem to až při prodeji já, čtečkou laku. Asi to někde škrábli....což se stává. Jinak projížďku tvým vozem potvrzuji a rád se zúčastním jako řidič :)

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stringo ja bych to vdel trochu jinak a sice, ze stare dobre PD se jeste vylpatilo ojete, protoze nemas filtr pevnych castic a dalsi eko-kurvitka, pak to je samozrejme jasna volba. U novejsich si myslim, ze rozdil se zacne postupne smazavat, navic, treba legendarni 1.9 TDi, ktera je nahrazena mnohem horsi (z meho pohledu) 1.6 uz neni ani z dalky takovy trhak. Takze bych to videl asi tak nejak.

 

Jinak v zasade s tebou souhlasim a nemam s tvym nazorem ani nejmensi problem.

 

A kdyz jsme u toho, puvodne jsem chtel RS TDI, ale cenovy rozdil 100-150 tisic pri stejne vybave by se mi proste jen tak nevratil a to si radej uziju par poradnych jizd a trochu to holt zadotuju na benzinu, to se neda nic delat. Na druhou stranu by se mi to pri vymene DPF zase srovnalo, takze tak asi nejak... ;)

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by mě zajímalo, jak to s těma DPF vlastně je, někdo trvdí, že je není potřeba měnit, že se vypalují dobře, někdo tvrdí zase, že moc dlouho nevydrží....

 

Jak je to s nimi tedy opravdu? Kolik stojí novej?

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje zkusenost je asi takova, ze auto ma najeto pres 110tis km, je skoro dva a pul roku stare. Jezdi dlouhe trasy, pri vypalovani se snazim dokoncit cely cyklus. Vysledek je takovy, ze posledni dva mesice se filtr vypaluju skoro kazdou jizdu a to i nekolikrat. Drive to takhle casto nedelalo a proto si myslim, ze to neni dobre. V servisu delali "radoby regeneraci", dokonce uz dvakrat a vysledek se nemeni. Takze filtru se bojim, ze odejde. Prymyslim, jestli najit firmu, ktera to vycisti poradne po demontazi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavej článek popisující problém pevných filtrů:

 

http://www.auto.cz/dieselova-pro-proti-cast-ii-jak-neucpat-filtr-pevnych-castic-64339

 

Tak při představě, že mi něco hoří dalšího pod zadkem :D a že má motor najednou slabší zátah....nevím nevím

 

 

Jdu si dát druhého panáka Naturálu :D

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...