Přejít na obsah

Clintův pirátský klub


Clint

Doporučené příspěvky

Hodina pravdy se přiblížila, jedu si půjčit O3 LaK s 2,0 TDI 110KW manuál a projedu si svojí obvyklou pouze dálniční pracovní cestu v ustálené 150km/h tempomat se zahřátým motorem (tam a zpět kvůli výškovému profilu) a ještě dnes Vám se dám fotografii

dosažené průměrné spotřeby. Rád to porovnám s mojí 1,8 TSI, jaký tam bude rozdíl :)  Tak se těšte na výsledky, tím udělám zásadní škrt v diskuzích o kouzelné spotřebě....a možná že ne ;), třeba budu překvapen.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli se pleteš, budeš do smrti tady dieslákům dělat služebníčka. Jinak termín vyhovuje, je fajn, že je to pátek a pak je prodloužený víkend navíc. Potřebuji tam ovšem koktu, vrchního kodéra, bez dcerky nepřijedu, resp. bez kokty nepřijedu :kol-28:  Je třeba mi nakódovat stěrače. :kol-47: Do Aše samozřejmě můžeme, to mám pořád blíže, jsou tam ty červené podniky atd. :kol-18:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hodina pravdy se přiblížila, jedu si půjčit O3 LaK s 2,0 TDI 110KW manuál a projedu si svojí obvyklou pouze dálniční pracovní cestu v ustálené 150km/h tempomat se zahřátým motorem (tam a zpět kvůli výškovému profilu) a ještě dnes Vám se dám fotografii

dosažené průměrné spotřeby. Rád to porovnám s mojí 1,8 TSI, jaký tam bude rozdíl :)  Tak se těšte na výsledky, tím udělám zásadní škrt v diskuzích o kouzelné spotřebě....a možná že ne ;), třeba budu překvapen.

 

Tak ji nějak hezky pofoť :-) bo já furt nevím kdy ji budu mít :-)

ENJOY

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bude porovnávat jiná auta, ale řekl bych spíše v mírný neprospěch svých tvrzení. Páč bude porovnávat starší benzín vs. novější diesel a vůbec celé auto O2 vs. O3 (aerodynamika, váha a jiné další odlišnosti, které by mělo nahrávat novějšímu modelu). Tedy pokud se jeho závěry prokáží, bude to nade vší pochybnost. Osobně si myslím, že tam bude větší rozdíl, než jak si Clint myslí, ale necháme se překvapit. Strýc s novým Supem myslivcem s 2,0TDI 103 kw jezdí za 6,5, má 10tis najeto. Též bych čekal, že to bude méně dejme tomu do 6 litrů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pánové, právě jsem se vrátil z testu a výsledky příznivce dieslu asi moc nepotěší. Jak jsem testoval?

 

Vozidlo: Škoda Octavia Combi, 2.0 TDI, 110KW, LaK, manuální převodovka.

 

IMG_6466.JPG

 

1/ Zahřál jsem motor na provozní teplotu a před nájezdem na dálnici jsem vynuloval počítač:

 

Před.JPG

 

 

2/ Nasadil jsem tempomat na rychlost 150km/h tachometrově a ujel úsek R6 Nové Strašecí - Praha Ruzyně, cca 35km stále stejnou rychlostí. (jen dvakrát   

    jsem krátce zpomalil, když mi tam vjelo auto z pravého pruhu)

    Protože trasu jezdím denně, vím, že celkový profil je mírně z kopce. na konci úseku po sjetí z dálnice jsem vyfotil průměrnou spořebu:

 

Po 1. úsek.JPG

 

 

3/ Vynuloval jsem opět počítač průměrné spotřeby a najel jsem na stejnou dálnici v opačném směru. nastavil jsem opět 150km/h tempomat a udržoval celou cestu stálou rychlost. Celkový profil úseku je mírně do kopce. Po sjezdu z dálnice jsem zastavil a vyfotil průměrnou spotřebu:

 

Po 2.úsek.JPG

 

 

4/ Pokračoval jsem ostřejším tempem (jak jsem zvyklý) na Kladno a auto odevzdal. Ještě jsem vyfotil průměrnou spořebu: (tato průměrná spotřeba zahrnuje druhý dálniční úsek a okresky směr z Nového Strašecí na Kladno)

 

Ukončení testu.JPG

 

 

 

Takže pokud si oba výsledky aritmeticky sloučím a vypočítám průměr, vychází mi průměrná spotřeba na 7,25 l/100km ;)  

 

Po pravdě, čekal jsem to kolem sedmi. Tak a teď se ptám, kde jsou ty 4-5 litrů spořeby při 180km/h???? Výsledky mého TSI dodám později, ale předpokládám

navýšení spotřeby tak max. o jeden litr/100km.

 

 

Pozn: musel jsem za dvě kilča vzít ropu, ale konečně vím, co jsem vědět chtěl ;)

post-32269-0-76805800-1414409993_thumb.j

post-32269-0-63159800-1414410223_thumb.j

post-32269-0-80846900-1414410344_thumb.j

post-32269-0-90188800-1414410441_thumb.j

post-32269-0-87050600-1414410716_thumb.j

Editováno: , autor: Clint
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bude porovnávat jiná auta, ale řekl bych spíše v mírný neprospěch svých tvrzení. Páč bude porovnávat starší benzín vs. novější diesel a vůbec celé auto O2 vs. O3 (aerodynamika, váha a jiné další odlišnosti, které by mělo nahrávat novějšímu modelu). Tedy pokud se jeho závěry prokáží, bude to nade vší pochybnost. Osobně si myslím, že tam bude větší rozdíl, než jak si Clint myslí, ale necháme se překvapit. Strýc s novým Supem myslivcem s 2,0TDI 103 kw jezdí za 6,5, má 10tis najeto. Též bych čekal, že to bude méně dejme tomu do 6 litrů.

S takovým Supem se dá jezdit i kolem 5,5 - 5,7 do 130 km/h - mám vyzkoušeno, ovšem auto bylo poloprázdné. Ve vysokých rychlostech už těžko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja ti nevím pawouku kde sem psal, že moje předchozí TDI jeezdilo za 4-5 litru po dálnici... mimochodem co to má za pneu ta laurina?, bridgestony?

 

akorát ty to budeš srovnávat s O2, kde máš 16" gumy(na rozměru tolik na dálnici nezáleží) a předpokládám uplně jinou značku a jinou tvrdost pneu....

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co mi vadilo byl adaptivní tempomat, protože zpomalil za autem, které mi tam vjelo z pravého pruhu a udržoval za ním tu chvíli, než se zařadilo zpět konstantní rychlost. Potíž je v tom, že se to drželo v hodně bezpečné vzdálenosti a tomu řidiči se nazpátek do pravého pruhu moc nechtělo, pač si myslel, že mi tahle rychlost vyhovuje. Jsem zvyklej totiž se takovému autu nalepit na zadek, aby pochopil, že mě zpomalil a že se má co nejdříve zase uklidit do pravého pruhu. To jaksi zde nejde. (resp.jde, ale musim už šlápnout na plyn a to auto dohnat)

 

Druhej problém byl, že mi tenhle Hravcomat při jízdě v levém pruhu na dálnici občas zareagoval zbytečně na náklaďák v pravém pruhu a auto začalo zpomalovat, i když levej pruh byl naprosto volnej :(

 

Jinak tempomat má svojí extra páčku dole pod volantem, pod páčkou blinkrů, na nezvyklé pozici a hůře se na ní dostává, ale asi jde o zvyk.

 

Jo, 18" kola, dost mě překvapily, ani nebylo auto tvrdé, uplná pohoda. 19" jsou pocitově větší skok....

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja ti nevím pawouku kde sem psal, že moje předchozí TDI jeezdilo za 4-5 litru po dálnici... mimochodem co to má za pneu ta laurina?, bridgestony?

 

akorát ty to budeš srovnávat s O2, kde máš 16" gumy(na rozměru tolik na dálnici nezáleží) a předpokládám uplně jinou značku a jinou tvrdost pneu....

Nevymlouvej se na pneumatiky, ty ti udělejí maximálně pár desetin a ne dva litry. Jde tu o obecný princip, kdy nafťáci nejsou soudní a píšou bludy.

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jiný nafťáci budou psát, že měl Clint u O3 3/4 plnou nádrž, ačkoliv u svého jezdí max. s 20 litry. To je hned u O3 hmotnost o 30-35kg více. Jinak u svého vyndá rezervu, nezapne rádio, odšroubuje anténu, a zalepí spáry mezi díly karoserie.

Po pravdě jsem čekal spíše do těch 6,5 u O3. Ještě musíš dovalit fotky z 1,8 TSI, dnes udělané, páč teplota vzduchu atd. aby ti někteří neoponovali.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdysi jsem měl půjčenou O2 4x4 v nějakém dieselu na cestu z Dejvic do Roudnice a ta spotřeba byla děs. To bylo v době, kdy jsem si myslel, že ropy jezděj na vzduch. Ale taky jsem viděl sousedovu 1.9ku a na palubáku 2,5 dlouhodobá. Jezdil v noci kilem do Chamu a z5. A pak se v tom vyznejte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak 2,5 jsem neviděl ani na Babettě :D To, dokud neuvidím, tak neuvěřím :)  A asi už neuvidím.....

 

Když to shrnu:

 

Jinak Laurin a Dement, trochu mi vadila ta elektrická sesle,než jsem ji vyšteloval, to trvalo. Pak jsem ji chtěl dát dolů a zjistil jsem, že už nejde, připadal jsem si tak trochu jako slepice na bidílku ;)  No a o Hravcomatu jsem už psal ....to nechci. (jak reaguje falešně na auta v jiném pruhu)

 

Jo a ještě jedna věc, v závěru jízdy na dálnici jsem vyhodil kvalt podle zvyku a normálně to na mě začalo řvát, ať koukám zařadit!  To se palubák asi zbláznil :D Už to opravdu kecá do všeho, tfuj......

 

Jo a ještě...ta hnědá v introši moc luxusně nevypadá....lepší černá ;)

 

Co me nepříjemně překvapilo byly zase ty neustále vibrace do volantu, když to stálo, když to jelo, prostě brněl volant. Ale zvykl jsem si a po nějaké době už jsem na to nemyslel. Nicméně, jak jsem přesedlal zpět do svého, to je uplná lahoda, pocit z volantu, že se držím zábradlí, nikde nic, žádné vibrace, ticho v kabině.... ;)

 

Jak jsem psal, 18" kola mě překvapila, nejsou tak tvrdá, jak jsem si myslel, naopak.

 

Co se týče té spotřeby, ukázalo se, že ve vyšších rychlostech TDI dovedou žrát jako všechny motory. Nicméně souhlasím, že na okreskách se s nimi dokáže jet relativně úsporně.

Editováno: , autor: Clint
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Si řikám, kolik by tam asi bylo při dálničních 180 ;) (to už testovat ale nebudu, už takhle na mě šéf prodeje vozidel koukal očkem podezřelým, pač věděl, že jsem s tím autem už jednou jezdil) :D

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...