Přejít na obsah

Clintův pirátský klub


Clint

Doporučené příspěvky

Dneska mě navštívila excelence Honza ;)  Projeli jsem oktávkou zkušebně trasu na letiště s výsledkem asi 6,5/100km (zahřátý motor) na tempomat 140. Poté došlo k vynulování a zpáteční jízda 140 bez tempomatu dle rad Honzy s výsledkem zhruba o necelý litr nižším, kde naopak díky profilu trasy na tempomat dosahuji o cca 0,3 litru vyšší než na cestě do práce. Tím se ukázalo, že tempomat si prostě schrupne o pár deci navíc. Na zpáteční cestě se ovšem nekonalo nějaké vytáčení motoru a řazení nahoru bylo dříve, než já jsem zvyklý. Každopádně zajímavé postřehy a rád jsem Honzu viděl ;)

Editováno: , autor: Clint
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kokto úplně jednoduše. Dávno, hodně dávno s tím v Čechách přišla Tatra. Měli to vymyšlené na systému podtlaku. Auto sice jelo ustálenou rychlostí, bohužel spotřeba letěla nahoru. Pak s tím raději přestali. No a dnes je to jiné, takové elektronické. Ono ve skutečnosti to auto více nežere. Ten rozdíl je dán snahou tempomatu držet stejnou rychlost a na to potřebuje nějaké palivo. Řidič se tomu snaží vyrovnat, ale nikdy této přesnosti nedosáhne a jede o chlup pomaleji. A rozdíl je na světě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale to neni kvuli tempomatu samemu, ale proto, ze tempomat se snazi udrzovat stejnou rychlost. Takze treba do kopce nebo v zatackach bezny ridic zpomali, ale tempomat porad pridava. Naopak z kopce to nekdo necha vice rozjet ale tempomat se snazi motorem brzdit tak, aby jel nastavenou rychlosti. A to je cely rozdil. Kdybyste plynem udrzovali rychlost jak to dela tempomat, bude spotreba i prumerna rychlost stejna. Tempomat by naopak mohl dosahovat lepsi spotreby na rovine. Tam totiz bezny ridic porad malinko pridava a ubira. A to spotrebuje vice paliva, nez neustale jet naprosto stejnou rychlosti.

Editováno: , autor: LucasCZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Honza má ještě jinou teorii, při jízdě na tempomat a přechodu z kopce do kopce má tempomat potřebu tam nacpat víc plynu najednou,aby okamžitě vyrovnal rychlost, bohužel toho plynu tam nacpe víc než je potřeba a následně ubere. To okamžité plné přidání plynu se projevuje na spotřebě negativně. Člověk reaguje jinak, při jízdě z kopce a následně do kopce sešlápne plyn jen zvolna. (tedy kromě Kozáka), Mohli jsme si to dnes ověřit na aktuální spotřebě, která při přechodu do stoupání skokově chvilkově vzrostla a náhle opadla...

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

post-12637-1427310158,3152_thumb.jpg

Peeetrrr, co to tu zas o me siris, nemuzu za to, ze se Hyundai o zakazniky stara, ne jak ve Skodovce, kdy starost konci cinknutim kasy a pak uz jen cekaji na servis a zas na cinknuti kasy.

Ja to auto nechtel, ale uz jsem mel klicky a na 14 si ho mam pujcit, tak co jsem mel delat. Ja rikal ze auto bez metalizy neni u me auto a kor v chude bile... ale uz me strkali dovnitr. Odjistili nejaky P a uz to jelo dopredu.

Clinte jsi si jistej?

http://forum.skodahome.cz/index.php?/topic/124742-Clintův-pirátský-klub#entry2025551

Meli by jsme se bez nich dnes lip, meli bychom svetovy jazyk, more, mezinarodni menu a buh vi co jeste.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Shodli jsme se s Honzou, že při dlouhém klesání je lepší vyhodit kvalt, než jet se zařazenou rychlostí. Překvapilo mě, že aktuální spotřeba na volnoběh se za jízdy liší podle rychlosti auta (nevím, co na to má vliv, ale dávalo to jiné čísla při 140 a jiné při 50ce) Nicméně se jednalo +- pár deci. Při 140 to ukazovalo na volnoběh jen 0,5 litru/100km.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je logicke. Motor spotrebuje stejne paliva. Ale pokud mas na volnobeh spotrebu napriklad litr na hodinu a pokud jedes rychlosti 100 km za hodinu, tak ti PP ukazuje spotrebu litr na 100 km. Pokud ale pojedes rychlosti 50 km za hodinu, tak uz ti PP ukaze 2 litry na 100 km, protoze to pojedes 2 hodiny. To je snad logicke. :kol-32:

Editováno: , autor: LucasCZE
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...