perceptio Vloženo 25. Listopad 2023 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2023 (editace) Tak za zkoušku by to třeba stalo, mohl by to být zajímavý pokus. Člověk by musel sehnat trubku vnitřního průměru o průměru týče a říznout ji napůl... Já spíš ale ještě zkusím tu vyvažovačku s přítlačným válcem jako takový poslední pokus udělat něco s gumama. Pak půjdu případně dál... Nebo koupím nové gumy. A už asi ne XL, ale dal bych 91H. V TP je mám zapsané taky. Editováno: 25. Listopad 2023, autor: perceptio Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 25. Listopad 2023 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2023 Jo jo, řezat válec s dírou na na první pokusy zbytečně moc "vydizajnované". Stačilo by cokoliv, co má nějakou hmotnost, nevím, třeba 100 - 200 g. Já mám někde v garáži větší "lanové svorky" Lanová svorka DIN EN 741 - Lana - řetězy (lana-retezy.cz), Ale 🙂 zítra chci dávat fungl nové gumy, tak nevím jestli budou třást volantem. Staré třásly, ale jen tak decentně, tak jsem to něřešil, ale na pokus by to bylo dobré. Ještě mně napadla možnost, že by třesení volantu mohla ovlivňovat sbíhavost kol. Když bude okolo nuly, tak se nevymezí vůle v řízení a ložiskách a i malé nevyvážení kol by mohlo třást volantem. Když by se udělala (v mezích tolerance) největší možná sbíhavost, tak by se to mohlo zlepšit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
perceptio Vloženo 25. Listopad 2023 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2023 Tak když si vzpomeneš, tak sem pak určitě napiš zkušenosti s novýma gumama 😉. Ta sbihavost by třeba taky možná mohla pomoct. Zní to i poměrně logicky... Ale nečekal jsem, že něco takový budu řešit u superba. Mám ho chvíli a tohle je docela zklamání. Jinak super auto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel Abé Vloženo 11. Ledna Sdílet Vloženo 11. Ledna Zkušenosti s řešením vibrací na volantu Superb II, TDI 103kW, 4x4, rv 7/2013 Před rokem jsem koupil Supa II, najeto 88T km. Popis problému : vibrace mezi 120km/h a 150km/h. Zvláštní bylo, že po projetí levotočivé zatáčky vibrace v přímém směru začaly, po projetí pravotočivé zatáčky vibrace zmizely. Občas se vibrace bez důvodu objevily, občas mizely. Při zrychlování se vibrace zvětšovaly, při zpomalování se zmenšovaly. Protože najezdím ročně dost km po dálnicích, docela mne to štvalo. Původní lité disky jsem vyhodil, pořídil jsem z druhé ruky další sadu disků - údajně dobré. Při vyvažování jsem vyžadoval vyvážení s tolerancí pouze 1g, (což se vždy dařilo), kola vypadaly napohled v pořádku. Vibrace stále pokračovaly. Provedena geometrie, převážení kol u několika pneuservisů - bez výsledku. Provedena geometrie, závada stále nevyřešena. Nakonec pro projití této diskuze a dalších info jsem se objednal na vyvažovačku HUNTER, (Svitavy, Polní 5), chlapík velmi ochotný, mi řekl, že tři ze čtyř disků jsou "kopnutý", přesto provedl pootočení pneu na discích, kola vyvážil a zkontroloval geometrii. Celkem za rozumnou cenu. Podařilo se tímto snížit vibrace o cca 60 - 70 procent. V tomto okamžiku jsem okamžitě objednal 2 nové originál disky ve škodovce, dal je dopředu, zadní dva disky jsem si nechal narovnat - vibrace úplně zmizely - auto jede jako nový (i když naše dálnice by potřebovaly překonávat spíš na vznášedle). Resumé: Přední náprava na SUP II je dle mého názoru kvůli technickému řešení a materiálovému složení extrémně citlivá na jakékoliv nevyvážení a křivé disky, náprava vibrace přebírá, snad i zesiluje a hodí je na volant. Není schopná jakékoliv i minimální nerovnosti kol kompenzovat. Řešení: než začnete vydávat peníze za jakékoliv díly přední nápravy, doporučuju zejména na přední nápravě používat disky buď originál, nebo takové, které mají středový otvor stejný jako originál, za každou cenu se vyhýbat diskům s distančními vložkami (zkušenost z minulých aut), disky před montáží ověřit že jsou opravdu nové, rovné nebo nechat odborně narovnat. Nutné si uvědomit, že na našich silnicích jsou pasti na mamuty, a po projetí větší díry a rány do kola nutno zkontrolovat disk, protože se nárazem naruší vyvážení i pokřiví disk a rozhodí se geometrie... Trápil jsem se s tím rok, snad tato info někomu pomůže.. i když někomu je to jedno, už jsem slyšel tvrzení, že dokud nevidíte znak na volantu rozmazaně - tak je to ok... ale mne ty vibrace dost s... prudily... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
perceptio Vloženo 6. Února Sdílet Vloženo 6. Února Tak se zdá, že u mne problém vyřešen! Doufám. Ťuk, ťuk. Prostě jsem koupil nové gumy. Je to k posrání, ale zkusil jsem to. Ale tentokrát 91H namísto 94V (XL). Podle mě tomu nesedí právě ten vyšší index. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.