Jump to content

Vibrace volantu


Feri1

Recommended Posts

Tak za zkoušku by to třeba stalo, mohl by to být zajímavý pokus. Člověk by musel sehnat trubku vnitřního průměru o průměru týče a říznout ji napůl... 

Já spíš ale ještě zkusím tu vyvažovačku s přítlačným válcem jako takový poslední pokus udělat něco s gumama. Pak půjdu případně dál... Nebo koupím nové gumy. A už asi ne XL, ale dal bych 91H. V TP je mám zapsané taky. 

Edited by perceptio
Link to comment
Share on other sites

Jo jo, řezat válec s dírou na na první pokusy zbytečně moc "vydizajnované". Stačilo by cokoliv, co má nějakou hmotnost, nevím, třeba 100 - 200 g. Já mám někde v garáži větší "lanové svorky" Lanová svorka DIN EN 741 - Lana - řetězy (lana-retezy.cz), Ale 🙂 zítra chci dávat fungl nové gumy, tak nevím jestli budou třást volantem. Staré třásly, ale jen tak decentně, tak jsem to něřešil, ale na pokus by to bylo dobré.

 

Ještě mně napadla možnost, že by třesení volantu mohla ovlivňovat sbíhavost kol. Když bude okolo nuly, tak se nevymezí vůle v řízení a ložiskách a i malé nevyvážení kol by mohlo třást volantem. Když by se udělala (v mezích tolerance) největší možná sbíhavost, tak by se to mohlo zlepšit.

Link to comment
Share on other sites

Tak když si vzpomeneš, tak sem pak určitě napiš zkušenosti s novýma gumama 😉. Ta sbihavost by třeba taky možná mohla pomoct. Zní to i poměrně logicky... Ale nečekal jsem, že něco takový budu řešit u superba. Mám ho chvíli a tohle je docela zklamání. Jinak super auto. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Zkušenosti s řešením vibrací na volantu

Superb II, TDI 103kW, 4x4, rv 7/2013

Před rokem jsem koupil Supa II, najeto 88T km.

Popis problému : vibrace mezi 120km/h a 150km/h. Zvláštní bylo, že po projetí levotočivé zatáčky vibrace v přímém směru začaly, po projetí pravotočivé zatáčky vibrace zmizely. Občas se vibrace bez důvodu objevily, občas mizely. Při zrychlování se vibrace zvětšovaly, při zpomalování se zmenšovaly. Protože najezdím ročně dost km po dálnicích, docela mne to štvalo. Původní lité disky jsem vyhodil, pořídil jsem z druhé ruky další sadu disků - údajně dobré. Při vyvažování  jsem vyžadoval vyvážení s tolerancí pouze 1g, (což se vždy dařilo), kola vypadaly napohled v pořádku. Vibrace stále pokračovaly. Provedena geometrie, převážení kol u několika pneuservisů - bez výsledku. Provedena geometrie, závada stále nevyřešena.

Nakonec pro projití této diskuze a dalších info  jsem se objednal na vyvažovačku HUNTER, (Svitavy, Polní 5), chlapík velmi ochotný, mi řekl, že tři ze čtyř disků jsou "kopnutý", přesto provedl pootočení pneu na discích, kola vyvážil a zkontroloval geometrii. Celkem za rozumnou cenu. Podařilo se tímto snížit vibrace o cca 60 - 70 procent.

V tomto okamžiku jsem okamžitě objednal 2 nové originál disky ve škodovce, dal je dopředu, zadní dva disky jsem si nechal narovnat -  vibrace úplně zmizely - auto jede jako nový (i když naše dálnice by potřebovaly překonávat spíš na vznášedle).

Resumé: Přední náprava na SUP II je dle mého názoru kvůli technickému řešení a materiálovému složení extrémně citlivá na jakékoliv nevyvážení a křivé disky, náprava vibrace přebírá, snad i zesiluje a hodí je na volant. Není schopná jakékoliv i minimální nerovnosti kol kompenzovat.

Řešení: než začnete vydávat peníze za jakékoliv díly přední nápravy, doporučuju  zejména na přední nápravě používat disky buď originál, nebo takové, které mají středový otvor stejný jako originál, za každou cenu se vyhýbat diskům s distančními vložkami (zkušenost z minulých aut), disky před montáží ověřit že jsou opravdu nové, rovné nebo nechat odborně narovnat.

Nutné si uvědomit, že na našich silnicích jsou pasti na mamuty, a po projetí větší díry a rány do kola nutno zkontrolovat disk, protože se nárazem naruší vyvážení i pokřiví disk a rozhodí se geometrie...

Trápil jsem se s tím rok, snad tato info někomu pomůže..  i když někomu je to jedno, už jsem slyšel tvrzení, že dokud nevidíte znak na volantu rozmazaně - tak je to ok... ale mne ty vibrace dost s... prudily...

 

  • Díky 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 11 months later...
SuperB II 2015 103kW facelift 3T Manuál 6ti kvalt
Problém - vibrace/chvění volantu
Volant se chvěje/vibruje za současného splnění těchto bodů:
Auto akceleruje (je přidaný plyn), čím víc se přidá tím větší vibrace jsou
Rychlost je víc jak 140km/h
Kolo vozu jsou srovnaná (nezatáčí se)
Je jedno jestli je zařazena 4,5 nebo 6 rychlost.
 
Co již bylo vyměněno/odzkoušeno:
Několikrát převážená kola (i přehození z nápravy na nápravu)
Sbíhavost
Přezutí letní, zimní i celoroční
Poloosy
Ložiska
Silentbloky pod motorem a převodovkou
Spojka spolu s dvouhmotou
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...