DejvFabia Vloženo 5. Srpen 2013 Vloženo 5. Srpen 2013 Posledniho pul roku jde slyšet na me Fabii 1.4 TDI 55kw ( najeto 165 000 ) zvlaštní zvuk z motoroveho prostoru.. Zkoušeli jsme sundat klinový řemen a jde to slyšet i tak .. Rozvody dle servisni knižky jsou dělána ve 100 000 km ( neni zaručené, že měnili i vodní pumpu ), ale už je to 7 let. Přikladam odkaz na video .. Jde to slyšet při volnoběhu . takové .. sss (chvilinku nic) a zase sss .... Díky moc za rady a typy. https://www.youtube.com/watch?v=vx2ym_gSvrM Citovat
DejvFabia Vloženo 7. Srpen 2013 Autor Vloženo 7. Srpen 2013 Jj neni to vubec zdravy zvuk ... Zitra ještě sjedu Vídeň, rozvody už mam koupeny i s vodní pumpou, tak v Pátek to budem měnit. Myslim si, že to dělá vodní pumpa .. Když to bude dělat pořád, tak budu pátrat dál. Každopadně rozvody budu mit alespon z krku. Citovat
DejvFabia Vloženo 9. Srpen 2013 Autor Vloženo 9. Srpen 2013 Tak rozvody vyměněné. Zvuk zůstal Každopadně mam alespon jistotu, že to nejsou ty rozvody. Ale te zvuk mě pořád štve. Nějaké typy ještě? Díky moc .... Citovat
DejvFabia Vloženo 10. Srpen 2013 Autor Vloženo 10. Srpen 2013 (editace) Díky.Ještě podotýkám, že to dělá při zahřátém motoru. Za studena nic. Editováno: 10. Srpen 2013, autor: DejvFabia Citovat
libero Vloženo 10. Srpen 2013 Vloženo 10. Srpen 2013 toto nie: taky jsem přemýšlel nad alternátorovou volnoběžkou, napínací kladkou a řemenem.... tu píše,že to skúšali bez klinového remeňa: Zkoušeli jsme sundat klinový řemen a jde to slyšet i tak .. robí to aj pri vymáčknutej spojke?? Citovat
DejvFabia Vloženo 10. Srpen 2013 Autor Vloženo 10. Srpen 2013 (editace) Jojo, zvuk se nemění a pořád si jede svoji píseň .... Nikdo nic? Editováno: 12. Srpen 2013, autor: DejvFabia Citovat
nicsu Vloženo 25. Srpen 2013 Vloženo 25. Srpen 2013 Dělá mi to úplně to samé. Když je auto studené, zvuk slyšet není, ale jak se ohřeje, tak to začne. Chtěl jsme se toho zbavit, tak jsem postupoval stejně - výměna kompletních rozvodů včetně pumpy, výměna napínací kladky řemene alternátoru, zkouška úplně bez alternátoru a bez úspěchu. Jediné co mě napadlo je ještě vyměnit napínák a řetěz co pohání olejové čerpadlo. Auto jsem kupoval z firmy, ve které pracuji, má najeto aktuálně poctivých 140tis a 40tis už to ten zvuk dělá. Citovat
DejvFabia Vloženo 27. Srpen 2013 Autor Vloženo 27. Srpen 2013 Přesně tak .. Vubec nevim co s tim .. Taky mě napadl řetěz od olejového čerpadla .. Citovat
mastik Vloženo 18. Září 2013 Vloženo 18. Září 2013 Zhodit vanu a skontrolovat napinak retaze. Ten vyvazovak tam ma slusnu vahu a dava zabrat aj retazi, aj ked som este nepocul o tom, ze by s nou boli problemy. Ak sa bude zhadzovat vana, tak vybranie na zotrvacniku musi byt dolu... Citovat
DejvFabia Vloženo 29. Září 2013 Autor Vloženo 29. Září 2013 Za týden měníme olej, tak to rovnou zkontrolujeme a dám vědět. Citovat
DejvFabia Vloženo 9. Říjen 2013 Autor Vloženo 9. Říjen 2013 Zdravím, tak jsme měnili dnes olej. Náš známý - majitel servisu Audi, VW .. říkal, že to nemám řešit. Že tomu nic nehrozí, že je to zatím zbytečná investice to měnit. V případě , že by se to nějak zhoršilo, tak mám přijet. Ale, že si mam být jistý, že ten řetěz nespadne. Jen to trochu šustí. Citovat
Pepa007 Vloženo 9. Říjen 2013 Vloženo 9. Říjen 2013 No tak tomu bych moc nevěřil. Minulý měsíc kolegovi z práce se ráno na služebáku rozsvítila kontrolka mazání. Volá můžu s tím jet? Říkám mu buď čidlo ,nebo opravdu nemaže. Nejeď. Zavolal odtahovku. Ten nastartoval, najel na odtahovku, odvezl z Jabluňkova do Třince. Prasklý řetěz co žene olejové čerpadlo, oprava na firmu cca něco pod 30000,- Předpokládám, že dávali i ložiska Přesnou specifikaci opravy neznám. Je to Fab 1,4TDI 59kW model 2007, najeto cca 160000km. Žádné podezřelé zvuky před tím nebyly. Citovat
DejvFabia Vloženo 12. Říjen 2013 Autor Vloženo 12. Říjen 2013 Tak nakonec jsme po tom pátrali a máš pravdu. Našel jsem na netu pár článků, kde se to řešilo a občas ten řetěz praská. Psal tam mechanik, že doporučuje to měnit po 150 tis. km. Akorát se mi nezdá, že platili okolo 30 000,- To mi přijde strašně moc.. Já budu kupovat celou sadu rozvodového řetěze za 2700,- >> http://www.autodily-online.cz/cs/E-shop/Osobn%C3%AD_automobily/Produkty/FEBI/32266 . Takže všem těm co mají 1.4 TDI doporučuji též provést po těch 150 tis. Ať předejdete zbytečným problémům. Až to budeme mít hotové, tak dám vědět. Citovat
one-z Vloženo 13. Říjen 2013 Vloženo 13. Říjen 2013 Přijde mi, že něco podobného slyším taky, ale nejvíce od rozvodů a myslim si, že celou dobu, co je doma auto, takže 50tkm. Mezitím se dávaly rozvody a drážkový řemen nový, altík a napínací kladka je teď taky měněná a asi nejhlučnější to bylo po výměně rozvodů, což jsem i někde četl, že jak je řemen tuhý a všechno nový, že jsou potom o trošku hlučnější. No já to řešit nebudu, teď to má 236tkm, tak jestli se to dožije 300tkm a bude to pořád doma, tak možná ten řetěz vyměním, ale imho by to znělo jinak. Citovat
Pepa007 Vloženo 17. Říjen 2013 Vloženo 17. Říjen 2013 Hlučnější po rozvodech v souvislosti jako, že nový řemen je tuhý? To je nesmysl. Pokud je motor po rozvodech hlučnější je to zpravidla tím, že se třeba dělal na barvičky a pod. a není dobře nastavená buď synchronizace vačka klika ,nebo u rotaček je špatně předvstřik. Citovat
one-z Vloženo 17. Říjen 2013 Vloženo 17. Říjen 2013 Synchronizace je 0, tak jako před výměnou... Dneska mne možná napadlo co by to u mne mohlo být, ale ještě si to potřebuji ověřit... Citovat
-honza_ Vloženo 26. Říjen 2013 Vloženo 26. Říjen 2013 tak jak jste dopadli? mě to děla podobny zvuk.. měl jsem nejprve za to že to dělá altik ale asi na tom budu stejně... Citovat
one-z Vloženo 26. Říjen 2013 Vloženo 26. Říjen 2013 No, to co jsem si chtěl ověřit a zapomněl jsem na to.. Jestli si vzpomeneš, tak odpoj budící napětí (konektor na altíku), nastartuj a uvidíš jak to běží "bez zátěže", ještě líp shodit řemen ať se vyloučí klima a altík úplně. Citovat
DejvFabia Vloženo 27. Říjen 2013 Autor Vloženo 27. Říjen 2013 tak jak jste dopadli? mě to děla podobny zvuk.. měl jsem nejprve za to že to dělá altik ale asi na tom budu stejně... Ještě jsem nijak nedopadl, čekám na stréca kamioňáka, až přijede z práce, z Nizozemska, tak potom vyměníme ten rozvodový řetěz s napínakém .. Jak psal one-z, rovnou shoď řemen, ať vyloučíš alternátor a klimu. Zkus to a dej vědět. Citovat
-honza_ Vloženo 28. Říjen 2013 Vloženo 28. Říjen 2013 (editace) jo a prosím tě, zkus pak porovnat vibrace auta popř. motoru před a po výměně... zajímá mě jestli se ten motor trochu zklidní, protože ten řetěz když se vytahá tak vyvažováky určitě nebudou v základní poloze a když to už ani napínak nepobere tak bude asi řetěz fest vytahaný.. díky,,, PS: a bylo by fajn, kdybys nám to nafotil Editováno: 28. Říjen 2013, autor: -honza_ Citovat
kortyzon Vloženo 12. Prosinec 2013 Vloženo 12. Prosinec 2013 nevim jestli to souvisi ale u fabii casto delalo ramus spojkovy lozisko chtelo to jeste jednou vyslapnout spojku aby to prestalo Citovat
DejvFabia Vloženo 30. Prosinec 2013 Autor Vloženo 30. Prosinec 2013 Zdravím, tak jsme to ještě nedělali. Ale už to začínám pomalu zase řešit.. Na 80% to je ten napínák/klouzák řetězu pohánějící olejové čerpadlo. Problém pořád stejný. Za studena nechrastí, zahřátý chrastí ... Nene, toto se spojkou nemá nic společného, to jsme zkoušeli. Citovat
PARAMEDIC Vloženo 3. leden 2014 Vloženo 3. leden 2014 Posledniho pul roku jde slyšet na me Fabii 1.4 TDI 55kw ( najeto 165 000 ) zvlaštní zvuk z motoroveho prostoru.. Zkoušeli jsme sundat klinový řemen a jde to slyšet i tak .. Rozvody dle servisni knižky jsou dělána ve 100 000 km ( neni zaručené, že měnili i vodní pumpu ), ale už je to 7 let. Přikladam odkaz na video .. Jde to slyšet při volnoběhu . takové .. sss (chvilinku nic) a zase sss .... Díky moc za rady a typy. https://www.youtube.com/watch?v=vx2ym_gSvrM To sss a sss dělá taky i mě, ale né tak razantně. Kámoš má taky 1.4 TDI 51kw a dělá mu to samé. Ve městě máme 2 taxíky 1.4 TDI a zvuk sss je totožný s mím i tvým. Je to normální. Taky mám měněnou nedávno komplet rozvody s pumpou, spojku novou. Už jsem si na ten zvuk zvyknul a to má auto najeto 200tis.km. Citovat
PARAMEDIC Vloženo 3. leden 2014 Vloženo 3. leden 2014 Ahojte. Prosím poraďte mi někdo. Mám Fab 1.4 TDI 59kw. Dnes jsem z ničeho nic zaslechl nově vzniklé cvakání z motorového prostoru. Problém je ten, že když jedu a "šlápnu na to" tak jakoby více z pravé strany se při vyšších otáčkách kolem 3000 ot./min. ozývá cvakání, jako by ze směru od toho ventilu zpětného vedení výfukových plynů, tam jak je ta stříbrná klapka, zvrchu vede hadička na podtlak. Při volnoběhu slyším jakoby takový zvuk koprese, když se něco pumpuje, nevím jak to popsat. Největší záhadou je pro to, že to nědělá pokaždé. O auto se poctivě starám, vše pravidelně měním, autu dopřeju, ale tento zvuk co popisuji a jeho četnost mi nejde do hlavy. Na VAG bez závady. Měl jsem sundaný horní dekl na vačce, ale tam je viditelně všechno ok. Motor krásně táhne, nikde nic neteče, olej se mi neztrácí. Sundával jsem sání co jde do té stříbrné klapky nad motorem, dělalo to abnormální rachot při zapnutém motoru, tlak vzduchu šel ven místo dál do motoru sacím potrubím. Potom jakmile ten cvakající/pumpující zvuk ustal, znova jsem vytáhnul rouru sání k tomu ventilu nad motorem a zvuk byl o mnohem slabší, takový normální. Ještě jsem sundal tu hadičku co je připoje shora a ta saje-podlak tam je. Nevím jestli nebude špatný ten ventil zpětného vedení výf.plynů. Děkuji za cenné rady. Citovat
DejvFabia Vloženo 3. leden 2014 Autor Vloženo 3. leden 2014 To sss a sss dělá taky i mě, ale né tak razantně. Kámoš má taky 1.4 TDI 51kw a dělá mu to samé. Ve městě máme 2 taxíky 1.4 TDI a zvuk sss je totožný s mím i tvým. Je to normální. Taky mám měněnou nedávno komplet rozvody s pumpou, spojku novou. Už jsem si na ten zvuk zvyknul a to má auto najeto 200tis.km. To je zajímavé. Doufám, že se z toho nevyklube nějaký větší problém. To už jsem tu psal, podle mě to sss .. sss .. dělají vyšoupané " kluzáky " od napínáku řetězu ženoucí olej. čerpadlo - viz obrazek A co se týče toho tvého nového "zvuku" tak to vůbec netuším .... :/ Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.