Přejít na obsah

Motor 2.0 TDI CR 103 kW


KRYSIMLADE

Doporučené příspěvky

chtěl jsem se zeptat,jestli je normální u cr cffb,že když je motor studený,nebo spíš ne moc zahráty.Tak na volnobeh ma zvýšené otáčky cca 1tis.Když už je teplota vyšší někde přes 75 a olej asi taky tak klesnou někam pod 800.Když jsou ty vyšší tak je samo i vyšší spotřeba tak 1l/h.U Pd mi to takhle nedela..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teploty tak nějak,co byly poslední dny.Dnes ráno cca 3 nad nulou a večer možná 2,ale nějaký den předtím jsem koukal bylo asi 6nad nulou.Topení je pro mě normal tak 20,21 na mě spolujezdce mám na 19.Ventilátor tak na 2-3.

Editováno: , autor: PetrKV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad DPF, tam můžou být otáčky zvýšené z důvodu přivstřiku nafty, který má sloužit k rychlejšímu zahřátí katalyzátoru a DPF filtru (není to určitě přesné, když tak mě opravte).

V případě, že DPF regeneruje jsou taky zvýšené otáčky, ale k tomu navíc jede i sahara a to bez ohledu na okolní teplotu.

Ad PTC, tam se to má tak, že u SII se spína automaticky při teplotách <=5°C nebo pokud je topení dáno na maximální teplotu - otáčky jsou zvýšené kvůli vysoké spotřebě toho topného elementu.

V OII si nejsem jistý, ale ten PTC byl spíše takovou nahodilou výbavou, kdy třeba auta určená pro export na jih jej neměla, ani u nás to nebylo pravidlem. Nicméně i pokud by tam byl, tak bude u PD určitě jiné řízení motoru, kdy v jeho případě stačí klasické volnoběžné otáčky k vykrytí zátěže alternátoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, 

zvýšený volnoběh je normální, hlavně po ránu, kdy mi jde do minuty teplý vzduch. Kvůli nízkým ranním venkovním teplotám je aktivní elektrický člen výhřevu vzduchu v topení, tím je vyšší zátěž alternátoru a zvýšený volnoběh. Tento jev je až do doby, kdy je motor asi na 3/4 ohřátý.

 

Nebo pokud ŘJ motoru se zrovna rozhodně aktivně regenerovat DPF (tady jsou ale otáčky zvýšené i při ohřátém motoru)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Ja nevim,ale u me CFFB vydava pri padani otacek celkem pazvuk,ktery mi moc normalne neprijde.Tech pazvuku je tam vic,jsou kolem 2tis/ot,kdyz jdou otacky nahoru i dolu..Timhle me celkem CR neprijemne prekvapil proti PD.

 

A mam "novinku" kdyz neni motor zahraty,nebo spis uplne minimalne,tak mi pri akceleraci je jedno jestli za 2 za 3(to je slyset nejvic) pri otackach 1500-2000 vydava jako by takove silnejsi vrceni.. do kabiny pronika od motoru strana kaslik spolujezdce.Kdyz stahnu okno je to i slyset z venku.Jak se motor vic zahreje okamzite to prestava,uplne studeny to taky neudelal,jen lehounce zahraty...nevim co to je.Kdyz jsem to slysel prvne myslel jsem,ze motor se chysta nejak koncit :kol-48: ale uz takhle jezdim asi 8tis km a je to stejny..

Editováno: , autor: PetrKV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někdy po studeném startu má ten motor hodně nepěkný zvuk, ono asi hodně bude záležet i na počasí, jak je tlak a vlhkost vzduchu.

Ale je to zvláštní, někdy mi přijde úplně tichý, jindy plný nějakých divných zvuků. Teď nechám vyměnit olej, tak uvidíme jestli se něco změní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak jak po vymene oleje?Ja jsem nic nezaznamenal.Jednou jsem vyjel z domu,bylo teplo,otevrene okno a auto vydavalo od tech 1500-2000 hrozne zvuky,mozna se nejak chystala regenerace,nemuze to taky trochu delat EGR? Ten jsem u PD odpojil,ciste jen konektor auto od te doby jezdi bez pazvuku a lip..(sviti kontrolka motoru a blika zhaveni),ale proste auto jede skvele.U CR jsem se nedival kde je a jak je jiny,nez u starsiho PD BMP.

 

U CR jsem si vsiml jsem jen uz parkrat regenerace DPF,podle vyssich otacek na volnobeh a behu sahary.To u SII 103kW PD nedela,zas to tam je lepe poznat,protoze auto proste jede jinak.V CR to tolik necitim.Ta sahara mi kdyz auto chcipnu bezi jeste docela dlouho,to nevim k cemu to jako je...

 

Chci zmerit po kolika km ta regenerace probiha u CR,nemate nekdo zmereno?U PD cca 400km a nejak jsem nepoznal rozdil jestli auto jelo dalku,nebo po meste.

Znamej ma take CR 103kW a bude to davat do servisu,protoze mu to regeneruje skoro "porad" auto najeto cca 40tis a pribyva mu i olej...auto v zaruce.Ujede 600km,prijede pred dum a regenerace,uz ho to stve.

Takze to zacnu vic sledovat,ten olej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jak po vymene oleje?Ja jsem nic nezaznamenal.Jednou jsem vyjel z domu,bylo teplo,otevrene okno a auto vydavalo od tech 1500-2000 hrozne zvuky,mozna se nejak chystala regenerace,nemuze to taky trochu delat EGR? Ten jsem u PD odpojil,ciste jen konektor auto od te doby jezdi bez pazvuku a lip..(sviti kontrolka motoru a blika zhaveni),ale proste auto jede skvele.U CR jsem se nedival kde je a jak je jiny,nez u starsiho PD BMP.

 

U CR jsem si vsiml jsem jen uz parkrat regenerace DPF,podle vyssich otacek na volnobeh a behu sahary.To u SII 103kW PD nedela,zas to tam je lepe poznat,protoze auto proste jede jinak.V CR to tolik necitim.Ta sahara mi kdyz auto chcipnu bezi jeste docela dlouho,to nevim k cemu to jako je...

 

Chci zmerit po kolika km ta regenerace probiha u CR,nemate nekdo zmereno?U PD cca 400km a nejak jsem nepoznal rozdil jestli auto jelo dalku,nebo po meste.

Znamej ma take CR 103kW a bude to davat do servisu,protoze mu to regeneruje skoro "porad" auto najeto cca 40tis a pribyva mu i olej...auto v zaruce.Ujede 600km,prijede pred dum a regenerace,uz ho to stve.

Takze to zacnu vic sledovat,ten olej.

Na olej půjdu tak na konci června, ještě nemám dostatečný náběh. Půjdu po 15 tis.km. Tak pak poreferuju.

Jinak jsem teď seděl v autě, a poslouchal různé zvuky :D a přišel jsem na to, že převodovka je pěkně hlučná. Jak člověk vyšlápne spojku najednou je takové ticho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

filtr se ti bude regenerovat různě podle zanešení , já jezdím víc po městě , mě to regeneruj cca po 700 km jelikož mám na filtr najeto hodně tak to poznám že auto si zahulí jak si přivstřikuje naftu před filtr aby se zvýšila teplota hoření a samozřejmě zvíšený volnoběh, důležitý je že když sahnu do koncovek výfuku tak mám čistý prsty...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No prvni mereni po kolika km regenerace trochu sok,po 300km, beru tedy podle behu vetraku,kdyz jsem auto chcipnul pred domem.Pekne si vetral dal.Bylo to v noci a zadne zavody se predtim nekonaly,i jsem citil teplo a trochu ten klasicky zapach okolo auta,takze byla :-)

 

Jezdim take spis po meste,ale u PD standartne 400km.A to ma o vic nez 100tis/km vic najeto.Tam je vyhoda,je to lip poznat,ze probiha,tak se ji snazim za jizdy ukoncit a nechcipat driv.

Poznam i podle teploty oleje,vzdy jde vice nahoru.U CR to tak nevidim.

Nechapu,ze uz nevymysleli nejakou signalizaci regenerace i te automaticke.Ne nucene,co uz se rozsviti kontrolka.

U SI 2,0 TDi s DPF se krasne zvedla spotreba i na volnobeh a bylo jasno.U SII uz ten pocitac asi schvalne lze..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Předpokládám, že sekci zde (Superb II) či u kolegů s Yetim ohledně motorů -dotazů/poruch 2.0 TDi jsi si nastudoval......

Vysloveně chronické problémy CR motorů II. generace (tj. MR 2011) nějaké konkrétní nejsou.

Ovšem důležitá je prevence! Tj. CR motor je nutné občas projet a nechat tím prostor pro regeneraci DPF a hlavně žádnou "No name" naftu!

Kromě DPF a vstřiků (viz. řádek výše) tento motor není vysloveně choulostivý na "to" či "ono".

Vyvažováky se u CR II už taky řešit nemusí. I přes prodloužený interval výměny oleje doporučuji jeho výměnu po MAX. 15 tis. km!

 

 

CR motor kvůli DPF tedy nemá rád časté studené starty a krátké trasy. CR motor se oproti mé předešlé zkušenosti s 1.9 TDi z VW Passatu ohřívá pomaleji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...