Přejít na obsah

Olejová mlha tlačící se z motoru


Hardys

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny přátele Octavia II 1,9 Tdi

Koupil jsem toto pondělí O II Elegance r.v. 2004 - najeto 111tis.,prav. servis v aut. servise což jsem si i telefonicky ověřoval. Už při koupi jsem věděl že trochu močí olej pod nalévacím víčkem nahoře na motoru a stéká pod něj do žlábku, původně jsem myslel, že že bude jen vymačkané těsnění tak jsem ho vyměnil za nové, vše otřel a vysušil, ale při najetí asi 10 km se olej pod víčkem objevil zas, zkoušel jsem také přihnout pacičky ze spoda víčka, aby to víc přitlačilo a možná se to maličko zlepšilo, ale olej teče dál, na těsnění je i vidět otlak že sedí dobře. Zkrátka je vidět, že to uvnitř tlakuje. Když za běhu motoru vyndám měrku oleje tak je znát,že to tam taky tlakuje. Ve Škodovce v servise mi řekli, že by se toho nebáli, jiný mechanik zase, že se s tím ještě nesetkal a měl podezření že to má víc najeto, nebo jezdili bez oleje. Auto jsem kupoval v jistém 3A bazaru a mám možnost ho vyměnit za jiné a nebo v servise nechat zjistit co to je za závadu (to už by mě něco stálo) a uplatnit na to pojistku na mech. závady, tak se rozhoduju a žádám někoho zkušeného o radu čím to může být a kolik by řádově stála oprava. Díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, ve Škodovce by měli vědět, zda je to závada, kt. vyžaduje nějakou větší finanční investici a zda je to velká závada. Pokud ne, tak to asi nebude ten správný autorizovaný servis Škoda :help: .

Jen aby to nebylo načaté těsnění pod hlavou, stačí aby byla někde měnší netěsnost a už to bude někam tlakovat. Ale jestli moto jede dobře a voda v oleji nebo obracene není, tak by to tesneni byt nemelo. S tím bych šel vážně jen do servisu. :palec2:

Já už se z autobazarů vyléčil, proto kupuji jen auta od soukromých majitelů na inzerát domů. Uvidíš, kde auto stálo, majitel ti k tomu něco poví atd. a neposloucháš nějaký kecy starýho Blažka z bazaru....ale to je jen na okraj.

třeba ti někdo odpoví, kdo už se s tím setkal...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těsnění od hlavou by to mohlo být a fouká to do mazacího kanálu.Ale jako první bych zkontroloval odvětrání z ventilovýho víka do sání jestli ho někdo neucpal protože se mu dostával olej do sání což je u TDI normální jev.Tam tudy musí veškerý tlak z motoru odcházet ba naopak při nastartovaným motoru by tam měl být spíš podtlak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těsnění pod hlavou to zřejmě pánové nebude že?Pokud by to tlačilo do mazacího kanálu tak už je hlava se vstřikama zadřená nemyslíte? Když už tak tento tlak se vyskytuje profouknutím komprese mezi pístnímy kroužky a je to normální jev(Samozřejmě do jisté míry)Ale schválně si zkuste za teplého motoru otevřít nalejvací víčko u svých vozů a uvidíte že fučej všechy. Já osobně bych zkusil koupit víčko nové a basta.Přeci jenom mám zkušenost při výměně těsnění a i přihnutí plíšku se utěsnění vždy nepovede.Nové víčko vždy pomohlo a stojí orig. do 3 stovek.

No a pro jistotu si můžeš nechat změřit tlaky válců.Meli by být nad 30atm. ale z praxe bývá kolem 35atm. ;)

Hodně zdarů!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuju mockrát za Vaše názory a zkušenosti, mezitím jsem se ptal taky různých mechaniků, nejvíc to tedy vypadá na unikající tlak přes kroužky, který je neobvykle vyšší.

Těsnění pod hlavou spíš vylučuju, myslím že by pod víčkem musela být aspoň trochu emulze jako třeba u Š 120.

Sázel jsem na to odvětrání motoru vedené přes víko hlavy válců do sání, demontoval jsem víko hlavy, je tam zalisovanej jakoby ventil, kterej odpouští přetlak do sání, celý jsem to pořádně propláchl,použil Arvu a vyfoukal vzduchem, ale nevypadalo, že by se tam olej usazoval, v trubici bylo jen trochu oleje bez usazenin,i když v trubici sání u klapky zpět. vedení výf. plynů se dělá pěkná vrstvička. Od vyčištění jsem najel asi 250km a pár kapek se pod víčkem zas objevilo.

Jěště chci zjistit jak moc bude ubývat olej a pak nechám motor prověřit v H. Brodě u Racka tam by to snad měli zjistit a prověřit jak funguje pojistka na mech. závady, pak to tady napíšu.

Taky musím říct,že tohle je jediná vážnější závada kterou jsem zjistil, auto fakt šlape jak hodinky,krásně táhne odspoda, výborná spotřeba, sedí jak přibité, zatím jsem moc spokojený, ani se nedivím, že jich na silnici tolik potkávám :):palec2:

Nové víčko taky zkusím. Jěště zvažuju nechat motor pročistit přísadou do oleje před výměnou oleje, prý to pročistí připečené kroužky a ty si pak líp sednou, prý takhle řešej velkou spotřebu oleje.

Tak přeju taky hodně zdaru!

Editováno: , autor: Hardys
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Michalk neznamená že když děláš u Kučery na salonu že víš všechno nikdo tu neříká že to těsnění je prošvihlí do mazacího kanálu ale ono může bejt do kanálu kterým ten olej stejká dolů zpět do vany už jsem tohle

řešil tudíž to nemožný není. Pak by mohl bejt ten motor trochu chycenej na kroužkách,a na to by stačil petrolej při výměně oleje vyndat žhavičky zalejt petolejem a občas trošku zahýbat klikou aby se písty a kroužky pohly a uvolnily.Zbytek petroleje se odsaje pomocí stříkačky s hadičkou.

Jen pro zajímavost není to náhodou načipovaný?Já to měl čiplý,ubejval mi olej a bylo to taky kolem víčka orosený a teď to mám zpět na původní kw tak jak to má bejt a olej se neztrácí a kolem víčka je sucho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Michalk neznamená že když děláš u Kučery na salonu že víš všechno nikdo tu neříká že to těsnění je prošvihlí do mazacího kanálu ale ono může bejt do kanálu kterým ten olej stejká dolů zpět do vany už jsem tohle

řešil tudíž to nemožný není. Pak by mohl bejt ten motor trochu chycenej na kroužkách,a na to by stačil petrolej při výměně oleje vyndat žhavičky zalejt petolejem a občas trošku zahýbat klikou aby se písty a kroužky pohly a uvolnily.Zbytek petroleje se odsaje pomocí stříkačky s hadičkou.

Jen pro zajímavost není to náhodou načipovaný?Já to měl čiplý,ubejval mi olej a bylo to taky kolem víčka orosený a teď to mám zpět na původní kw tak jak to má bejt a olej se neztrácí a kolem víčka je sucho.

Ahoj, to pročištění petrolejem ještě zvážim, myslíš, že to může být účinnější než přísadou do oleje?

Myslím, že to načipovaný není, nejlíp mi to akceleruje asi od 2 až 3 tis.ot/min , pak už to tak razantně nejde, načipovaný motory podle mě točej plynule až do 4 tis ot. ne-li výš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, to pročištění petrolejem ještě zvážim, myslíš, že to může být účinnější než přísadou do oleje?

Myslím, že to načipovaný není, nejlíp mi to akceleruje asi od 2 až 3 tis.ot/min , pak už to tak razantně nejde, načipovaný motory podle mě točej plynule až do 4 tis ot. ne-li výš.

jj před 2 tis do těch 2,7 možná 3 to akceleruje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak teď jsem zrovna řešíil závadu spalin v prostoru olej. vany a pod krytem rozvodů. Ale takové množství, že motor nešel nastartovat. Po odšroubování víčka nalévání oleje motor naskočil, ovšem za obrovského fučení spalin z víka rozvodů. Skoro jasně proseklé těsnění pod hlavou, nebo taky možnost zk...ýho některého těsnění na jednom ze vstřiků, ale... Po změření tlaků ve válcích byly všechny 4 OK a všechny naprosto stejné. To by při seklém těsnění, nebo jakékoliv jiné ďouře do prostoru válců asi nebylo možné. Ještě že jsme se neukvapili a nesundaiil tu makovici, byla by to další zbytečná práce a investice (zafixovat rozvody, demontáž všeho okolo, nové těsnění pod hlavu, zabrousit hlavu atd.) a všechno vlastně zbytečně. Tak co dál? Odkud by se kuňa mohl ten obrovskej tlak v tý vaně brát? Nakonec jsme se soustředili na turbo a pic kozu do vazu... Lopatka v sací sekci na s...ku. Takže to bylo jasný. Odpojili jsme vratnou hadičku oleje z turba do vany, šoupli ji do flašky a nastartovali. A bylo po tlaku... Takže, vylágrovaný futýrka osičky lopatek turba tak, že propouštěly spaliny z hnací sekce přes mazací kanálky do vracečky oleje do vany. No a při takhle roze...ných lágrech se asi lopatky dotkly těla turba a bylo vykydáno.

Takže se zase potvrdila již známá špičková kvalita turb v O2 1,9 TDi PD 77kW. A nebo to může mít na svědomí možná i nižší kvalita použitého oleje, to fakt ale už nevím. Určitě tomu mohlo napomoci i letošní počasí (v zimě až - 30stC, kdy si opravdu musím sebekriticky přiznat, že nebyl vždycky čas čekat těch známých 1-2min na vychladnutí turba na klapačku ;) . No a motor zdechnul uprostřed křižovatky, při výjezdu z ní, kdy jsem přidal na dvojáka voves a turbo zabralo. Byl to zrovna asi letošní nejteplejší den cca 35stC. Ten olej musel bejt ten den asi hooodně řídkej :aggressive: ,tak akorát, aby těm lágrům v turbu už nechutnal (byl tam 5W30, tedy v létě řidší než 40tka - tím nechci vůbec nic říct o vhodnosti jakéhokoliv oleje ;) a nerad bych tu tímhle výrokem rozpoutával jakoukoliv horkou diskusi - musím si popel na hlavu sypat především sám sobě, jak už jsem naznačil, v zimě jsem neměl až tak čistý svědomí kol5 ).

No ale teď už je to relativně na dobré cestě, tím chci říct, že nové turbo je na cestě :)

Určitě nikomu z vás tuhle blbou zkušenost nepřeju. Ještě že na tý křižovatce nikdo nebyl, nebo že se to nestalo při nějakým trochu riskantnějším předjíždění. To bych to tu už asi nepsal.... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo ještě bych chtěl dodat, že do toho chcípnutí na tý křižovatce bylo vše v naprostý pohodě, okta si vrněla jako kotě, bez jakýchkoliv náznaků budoucí katastrofy. Je taky docela možný a skoro bych řekl i logičtější, že se ty lágry v turbu vykloktaly až při rozletění těch lopatek rozhozením vyvážení osičky třeba nasátím nějaké částečky, nebo nějakýho jinýho bordelu.

No v každým případě je vidět, že je na světě všechno pouze relativní (i na první pohled motor jako lusk může během pár vteřin umřít :feve: ). Je to tak nějak jako když někoho kopnete špičatou polobotkou do řiti; oba dva jste na tom relativně stejně - oba dva máte polobotku v pr..li lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdar, s tím turbem to je zajímavý a další možnost, já jsem však zjistil toto, s jedním opravářem co má to samé auto jsme si vyměnili víčka nalívání a už při našroubování šlo jeho víc ztěžka, pak jsem na dovolené najel přes 1tis. km a světe div se, pod víčkem bylo sucho :) a jen co jsem měl zase zpátky staré, už to zas rosilo, nové víčko se mi kupovat nechtělo tak jsem tam dal ještě jedno podobné těsnění, našroubovat to jde docela dobře a ztuha a pod víčkem ani kapka. On když tam měl moje víčko tak mu to ale nerosilo takže zřejmě můj motor tlakuje o něco víc. Zatím to už řešit nebudu a jsem rád že to takhle dopadlo, děkuju za rady a názory :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Ahoj,

 

nedavno jsem zjistil, ze mam asi celkem velky problem. Po vytahnuti merky oleje nebo povoleni vicka olejoveho hrdla se ze vznikleho otvoru vali "mlha" (viz videa). Kde by mohl byt problem? Pistni krouzky? Gufera ventilu? Nebo neco jineho?

 

Motor 1.9 TDI, BJB, najeto 188 tkm. (Podle me podstivych, ale nevim jiste, auto jsem koupil z bazaru...)

 

Spotreba je rekl bych dobra, cca 6.1 l pri normalnim jezdeni, zadne loudani se (toto je realna spotreba, ne podle PP). Vykon se mi zda odpovidajici motoru. V RJ zadne chyby.

 

http://www.youtube.com/watch?v=3H0InQLikEE

http://www.youtube.com/watch?v=P2vzB84_94M

 

Mnohokrat dekuji za jakekoliv smysluplne rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

smysluplně říkám, že to je celkem normální stav úměrnej najetým km. Kdybys to neotevíral za chodu, věděl bys hovno a nikdy to nejspíš ani nezjistil. Jestli to nejsou vysloveně spaliny (kouř), což usuzuju že ne, když mluvíš o "mlze", jsou to olejový výpary. Já nevím hoši, že potřebujete pořád něco zkoumat, ausgerechnet na takhle jetých autech. K čemu to je dobrý ?  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snazil jsem se hledat jak tady, tak na Google, ale nic jsem k tomu nenasel. Staci nezadat spravne slova a neni sance tady na foru neco najit.

Spadl mi kamen ze srdce. Nemam az tak potrebu neco zkoumat, ale tohle vypadalo na problem. Mylil jsem se, to je jedine dobre. Od tohoto prece fora jsou, ne? Aspon jsem s tim nejel do servisu a nevypadal jako idiot (nebo spise nevysolil zbytecne ranec penez a navic pro ne nebyl dalsi hlupak).

Takze diky a klidne to nekam presun.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...
  • o 3 roky později...

O2 1.9tdi PD 77kW, BJB, BXE

Příznaky: olej na výstupu z víka odvětrání klikové skříně, chladící kapalina ok, EGR od oleje, bez koře z výfuku 

Kontrola:vyšší hodnota kompresního tlaku (28-33 barů)

Homemade kontrola: vana dolů, odmastit válce, L kolo dolů, točit motorem přes matku klikové hřídele........... hlasitý únik vzduchu z jednotlivých válců

Příčina: 99% stírací kroužky na pístech

Cena opravy: sada pístních kroužků 1200CZK, brus hlavy 3000CZK, nové těsnění pod hlavou 1200CZK, nová membrána odvětrání klikové skříně 350CZK

+práce

118067873_739077430281350_5950503345819464830_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=aLult-vPaLgAX8gWs7C&_nc_ht=scontent.fprg3-1.fna&tp=6&oh=3bf465802bf555509a21b003ac8abc11&oe=5F6F015B

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...