Tak teď jsem zrovna řešíil závadu spalin v prostoru olej. vany a pod krytem rozvodů. Ale takové množství, že motor nešel nastartovat. Po odšroubování víčka nalévání oleje motor naskočil, ovšem za obrovského fučení spalin z víka rozvodů. Skoro jasně proseklé těsnění pod hlavou, nebo taky možnost zk...ýho některého těsnění na jednom ze vstřiků, ale... Po změření tlaků ve válcích byly všechny 4 OK a všechny naprosto stejné. To by při seklém těsnění, nebo jakékoliv jiné ďouře do prostoru válců asi nebylo možné. Ještě že jsme se neukvapili a nesundaiil tu makovici, byla by to další zbytečná práce a investice (zafixovat rozvody, demontáž všeho okolo, nové těsnění pod hlavu, zabrousit hlavu atd.) a všechno vlastně zbytečně. Tak co dál? Odkud by se kuňa mohl ten obrovskej tlak v tý vaně brát? Nakonec jsme se soustředili na turbo a pic kozu do vazu... Lopatka v sací sekci na s...ku. Takže to bylo jasný. Odpojili jsme vratnou hadičku oleje z turba do vany, šoupli ji do flašky a nastartovali. A bylo po tlaku... Takže, vylágrovaný futýrka osičky lopatek turba tak, že propouštěly spaliny z hnací sekce přes mazací kanálky do vracečky oleje do vany. No a při takhle roze...ných lágrech se asi lopatky dotkly těla turba a bylo vykydáno.
Takže se zase potvrdila již známá špičková kvalita turb v O2 1,9 TDi PD 77kW. A nebo to může mít na svědomí možná i nižší kvalita použitého oleje, to fakt ale už nevím. Určitě tomu mohlo napomoci i letošní počasí (v zimě až - 30stC, kdy si opravdu musím sebekriticky přiznat, že nebyl vždycky čas čekat těch známých 1-2min na vychladnutí turba na klapačku . No a motor zdechnul uprostřed křižovatky, při výjezdu z ní, kdy jsem přidal na dvojáka voves a turbo zabralo. Byl to zrovna asi letošní nejteplejší den cca 35stC. Ten olej musel bejt ten den asi hooodně řídkej ,tak akorát, aby těm lágrům v turbu už nechutnal (byl tam 5W30, tedy v létě řidší než 40tka - tím nechci vůbec nic říct o vhodnosti jakéhokoliv oleje a nerad bych tu tímhle výrokem rozpoutával jakoukoliv horkou diskusi - musím si popel na hlavu sypat především sám sobě, jak už jsem naznačil, v zimě jsem neměl až tak čistý svědomí ).
No ale teď už je to relativně na dobré cestě, tím chci říct, že nové turbo je na cestě
Určitě nikomu z vás tuhle blbou zkušenost nepřeju. Ještě že na tý křižovatce nikdo nebyl, nebo že se to nestalo při nějakým trochu riskantnějším předjíždění. To bych to tu už asi nepsal....