Přejít na obsah

JasonX

Uživatel
  • Počet příspěvků

    3
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení JasonX

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Jo ještě bych chtěl dodat, že do toho chcípnutí na tý křižovatce bylo vše v naprostý pohodě, okta si vrněla jako kotě, bez jakýchkoliv náznaků budoucí katastrofy. Je taky docela možný a skoro bych řekl i logičtější, že se ty lágry v turbu vykloktaly až při rozletění těch lopatek rozhozením vyvážení osičky třeba nasátím nějaké částečky, nebo nějakýho jinýho bordelu. No v každým případě je vidět, že je na světě všechno pouze relativní (i na první pohled motor jako lusk může během pár vteřin umřít ). Je to tak nějak jako když někoho kopnete špičatou polobotkou do řiti; oba dva jste na tom relativně stejně - oba dva máte polobotku v pr..li
  2. Tak teď jsem zrovna řešíil závadu spalin v prostoru olej. vany a pod krytem rozvodů. Ale takové množství, že motor nešel nastartovat. Po odšroubování víčka nalévání oleje motor naskočil, ovšem za obrovského fučení spalin z víka rozvodů. Skoro jasně proseklé těsnění pod hlavou, nebo taky možnost zk...ýho některého těsnění na jednom ze vstřiků, ale... Po změření tlaků ve válcích byly všechny 4 OK a všechny naprosto stejné. To by při seklém těsnění, nebo jakékoliv jiné ďouře do prostoru válců asi nebylo možné. Ještě že jsme se neukvapili a nesundaiil tu makovici, byla by to další zbytečná práce a investice (zafixovat rozvody, demontáž všeho okolo, nové těsnění pod hlavu, zabrousit hlavu atd.) a všechno vlastně zbytečně. Tak co dál? Odkud by se kuňa mohl ten obrovskej tlak v tý vaně brát? Nakonec jsme se soustředili na turbo a pic kozu do vazu... Lopatka v sací sekci na s...ku. Takže to bylo jasný. Odpojili jsme vratnou hadičku oleje z turba do vany, šoupli ji do flašky a nastartovali. A bylo po tlaku... Takže, vylágrovaný futýrka osičky lopatek turba tak, že propouštěly spaliny z hnací sekce přes mazací kanálky do vracečky oleje do vany. No a při takhle roze...ných lágrech se asi lopatky dotkly těla turba a bylo vykydáno. Takže se zase potvrdila již známá špičková kvalita turb v O2 1,9 TDi PD 77kW. A nebo to může mít na svědomí možná i nižší kvalita použitého oleje, to fakt ale už nevím. Určitě tomu mohlo napomoci i letošní počasí (v zimě až - 30stC, kdy si opravdu musím sebekriticky přiznat, že nebyl vždycky čas čekat těch známých 1-2min na vychladnutí turba na klapačku . No a motor zdechnul uprostřed křižovatky, při výjezdu z ní, kdy jsem přidal na dvojáka voves a turbo zabralo. Byl to zrovna asi letošní nejteplejší den cca 35stC. Ten olej musel bejt ten den asi hooodně řídkej ,tak akorát, aby těm lágrům v turbu už nechutnal (byl tam 5W30, tedy v létě řidší než 40tka - tím nechci vůbec nic říct o vhodnosti jakéhokoliv oleje a nerad bych tu tímhle výrokem rozpoutával jakoukoliv horkou diskusi - musím si popel na hlavu sypat především sám sobě, jak už jsem naznačil, v zimě jsem neměl až tak čistý svědomí ). No ale teď už je to relativně na dobré cestě, tím chci říct, že nové turbo je na cestě Určitě nikomu z vás tuhle blbou zkušenost nepřeju. Ještě že na tý křižovatce nikdo nebyl, nebo že se to nestalo při nějakým trochu riskantnějším předjíždění. To bych to tu už asi nepsal....
×
×
  • Vytvořit nový...