Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

No to neni tak jednoduche ani pro cloveka, co se v tom orientuje, predpisy se neustale meni. Napr. ja mam na aute jeste vylepenu emisni nalepku a nyni se pry uz nelepi. Zmena stiha zmenu.

tak nálepku mám i já na Fábči, ale jen proto, že jí nesundali, aby tam nebyl nějaký poškrábaný flek na značce, přece jenom tam se lepila vícekrát, než na Roomovi, kde mi ji teď naposled sundali ... ale to je mimo téma ... koneckonců uvidíš

Musím ale říci, že dát za výměnu nádrže, tedy za práci s razítkem, 4 tisíce Kč, je celkem opravdu dost. Když koukám na ceny nádrží pro veřejnost a představuji si ceny pro montážníky a velkoodběratele, které jsou určitě také někde jinde, tak mě napadá co je na tom tak pracného a jak dlouho to vlastně trvá. Někde jsem četl, že výměna vnitřní nádrže okolo 2-3 hodin se vším všudy.

To musi byt za max 1 hodinu hotove, vzdyt to drzi jen na dvou nebo ctyrech sroubech a pak jeste odmontovat multiventil. Co by na tom mel delat 3 hodiny?

nechceš jít dělat ke mně? byl bys dobrý pracovník, někdy totiž dojede auto, které je tak zarezlé, že ty šrouby nejdou vůbec povolit, před tím se ještě zjistí, i když ti majitel řekne, že je nádrž prázdná, že v ní něco zůstalo, odřezat flexou to nesmíš, aby ti to nebouchlo, takže to musíš odsát, vytěsnit plyn, pak ještě z potrubí, tobě bych zaplatil tu hodinu, pak ještě strhnul z výplaty, že nedodržuješ bezpečnostní předpisy....třeba by jsi zrovna takovou nádrž dělal i 6 hodin, protože dodatečně zjistíš, že je zespodu podlepená montážní pěnou aby nevibrovala, tak pak vyndat takovou nádrž je na pos..ní....takže kecy stylu, je to do hodiny jsou opravdu úsměvné....

Tak pak bylo celkem vhodné cenu za výměnu stanovovat i dle odmakaných hodin a ne jen dle velikosti nádrže. 

Toto je diskuse o ničem...já jsem majitel firmy, který zodpovídá za vše ve firmě, stará se o práci zaměstnancům, odvádí za ně zdravotní, sociální,shání jim práci, musí jim pro práci zajistit teplo, světlo, mzdu, zajistí a zaplatí školení, ochranné pomůcky, něco vrazit pro rozvoj firmy, zaplatit úvěry firmy,a ještě něco za to vše by mělo zůstat i na mé výplatní pásce, s tím snad souhlasíte...opačná strana je ta, když pak někdo řekne, ježíši, von si vzal za výměnu nádrže 1000 Kč, to je zloděj....sedněte si a popřemýšlejte, kolik máte Vy na výplatní pásce, pokud jste zaměstnanci, co jste za celý měsíc udělali,někteří neudělali, kolik jste vykouřili cigaret, vypili kafí, prokecali s kolegy,prosurfovali na internetu  na úkor práce, a pak se můžeme bavit o tom, co je a není drahé.... 

Upraveno od karel.lpg

Tak jasne, je to jen zakon nabidky a poptavky. Kdyz jsou lidi, kteri jsou ochotni zaplatit 6000 Kc za vymenu LPG nadrze, tak proc bys je nezkasl? To je to same, jako kdyz autorizovany servis Skody nauctuje zakaznikovi 1l motoroveho oleje za 600 Kc, proc ne, kdyz to je zakaznik ochoten zaplatit?

Tak jsem dnes menil LPG nadrz ve Felicii, zacal jsem v 9 rano, starou jsem vyndal za 40 minut a kdyby byla nova uplne stejna, tak by mi montaz nove trvala take asi 40 minut, zkuseny mechanik to musi mit ale rychleji. Bohuzel i kdyz jsem koupil toroidni nadrz od stejneho vyrobce se stejnym oznacenim, tak byla dira pro trubicky jinde a otvor pro ventil take jinde, takze jsem se s tim delal do 18 hod., musel jsem udelat diru v pro trubicky v plechu na nadrzi jinde a naohybat trubicky jinak kvuli odlisne umistenemu ventilu, nakonec mi jeden spoj mezi ventilem a trubickou uchazel, tak jsem to zase rozdelal a namazal jeste tesnenim Loctite 577, necham to zaschnout a snad to bude zitra dobre. Nastesti uchazel jen spoj trubicky vedouci k motoru, takze jsem neprisel o 30 litru LPG, co jsem tam nechal natankovat.

no ono hlavně na tlakovou zkoušku se nebere skoro plná nádrž ;)

Tak ja nejsem zadny profik, delal jsem to poprve v zivote.

  • 9 měsíců později...

Mám ve Fabii toroidní nádrž I.M.Z. illesi (48 litrů, průměr 600) a jelikož skončila již platnost, musím ji vyměnit. Hledal jsem kdo dělá I.M.Z. a asi už se nevyrábí (nebo jen CNG nádrže). Je možno vyměnit nádrž za jinou od jiného výrobce? Multiventil je Tomasetto. Nadrž i multiventil jsou s novou homologací EHK 67-01.

  • 10 měsíců později...

Zdravím všetkých a Karla zvlášť,chcem sa spýtať priamo na výmenu nádrže po 10-tich rokoch.Mám montáž Lovato Easy Fast 01 seq.

Montáž bola robená 26.5.2008 takže plynie posledný mesiac,pozajtra 4.5.2018 idem na STK+EK,takže mám ešte mám ešte 3 rýždne k dobru,je to tak?

Na STK by namal byť problém že.na doklade od nádrže je  rok budowy (výroby): 2008,čo je na nádrži to som neskúmal,zaujíma ma iba rok montáže.

Odobríš mi to že je to OK a môžem byť v poho s STK ešte so starou nádržou do výmeny 26.5.2018.

Ďakujem.

Záleží na datumu výroby nádrže, ne na tom, kdy byla namontovaná...pokud je na nádrži nějaký štítek, bude se vždy  brát v potaz měsíc a rok výroby...podle toho je i revize,konec revize je platná pouze do konce životnosti nádrže, déle ne...takže ti nechci brát iluze, ale myslím si, že ti STK dají max na měsíc, budeš muset nádrž na plyn vyměnit... 

OK,uvidím ako to dopadne,ale čisto teoreticky,tak potom sa dá ako nová montáž LPG použiť nádrž napr.2 roky stará a neznalý majiteľ bude jazdiť až na to nepríde sám alebo na STK,ak to tam niekto aj fyzicky skontroluje to je nefér,malo by sa to počítať podľa dňa montáže pretože odvtedy je pod tlakom,ale aj tak ďík za odpoveď.

neměl jsem to 2 roky, ale u jedničkové jsem to měl obdobně, že nádrž byla vyrobena v prosinci 2004 a montáž v květnu 2005. Výměnu jsem řešil až v únoru 2015, měsíc před STK 03/2015), s vědomím, že 2 měsíce jezdím s propadlou nádrží. Ale do STk jsem to rozhodně udělal, páč to vždy kontrolovali a jet tam kvůli nádrži podruhé, se mi fakt nechtělo

borci, nechci vam brat iluze, ale kdo opravdu poctivě jezdí na všechny roční či 20ti tisicové revize? Víte,kolik lidí si uděá stk s nádrží, která je u konce s tlakovou zkouškou, udělá tím pádem ještě novou revizi, a pak vesele jezdí další 2 roky, aniž by nádrž měnili a řešili to..?

To sice jo, jenze datum vyroby vyrazene na nadrzi si na TK fotili, pokud bude propadle (pres 10 let) nebo i necitelne, tak pres TK neprojde, na datu montaze nezalezi, je to tak jak psal Karel.

 

 

Taky přispěju se svou troškou do mlejna. Vloni dělal švagr STK na autě s nádrží LPG, která měla expiraci za cca 2 měsíce ode dne, kdy byl na STK. Revizi LPG udělal tak, že mu "očuchal" mechanik případný únik u reduktoru a vstřikovačů a za 5 min jel i s potvrzením pryč. K nádrži mu u revize nikdo nelezl. Ještě se ho explicitně zeptám, zda mu na STK koukali na nádrž nebo ji dokonce fotili, nicméně faktem je, že STK prošel bez ztráty květinky :-). Myslím, že JirkaBrno to vystihl, jak to v praxi chodí... Pokud na to člověk výslovně třeba u revize nebo STK neupozorní, řekl bych, že si blížící se expirace nádrže málokdo všimne. Každopádně příští rok má švagr zálusk jít na revizi a STK už s propadlou nádrží, když viděl, jak to posledně bez problémů prošlo. Pokud tedy auto dřív neprodá :-). Tak sem potom můžu napsat, jak dopadl...

Tak pokud je v době revize, či v době kdy jde auto na technickou kontrolu, nádrž ještě do stáří 10 let, tak auto musí z tohoto hlediska projít.

před 13 hodinami, Malta napsal:

přesně tak, STK už taky není co bývalo

Naopak, STK už konečně není to co bývalo...pomalu a jistě budou vypadávat problémová auta...

 

revize se resi jen razitkem do protokolu a odevzdanim patricneho poplatku.. mne cuchacem auto nikdy nikdo neprochazel.. na stk nevim, jak to chodi, pac technik si veme auto a ja sedim v prijimaci hale  a ctu svet motoru.. za pul hodky technik auto vyveze ven a rekne je to ok.. tot moje poznatky

no karle nevim, potkavam spoustu aut, kterym se huli z vyfuku tak, ze by nemela na silnici co delat uz davno..

Mé zkušenosti s revizemi. Vždy kontrola všech součástí, výrobního čísla nádrže atd. a porovnávání s doklady, vše očuchané - u nádrže, vedení, plnění a v motoru. Krom toho čuchaní je to stejné na STK. Takže u mě by na prošlou nádrž všude přišli. Mě čeká výměna příští rok.

před 21 hodinami, karel.lpg napsal:

Naopak, STK už konečně není to co bývalo...pomalu a jistě budou vypadávat problémová auta...

 

no jasně, ale kontrola readness mi už přijde ...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.