Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Jak je to s prepinanim LPG/plyn - jezdim 6 km do prace

Doporučené odpovědi

ale muze upalit katalyzator

Vysvětlete to tchýni   :kol-131:

  • 2 roky později...

Nazdar borci,

 

v lete 2015 som kupil Seat Ibiza HTP 2002 12V 47kW s lpg BRC Sequent 24. Cele leto vsetko OK, az doteraz kym nespadla teplota pod -9°C. Dochadzam do prace cca 25 km avsak uz viackrat sa mi stalo, ze kontrolka na prepinaci lpg ostala stale cervena aj napriek tomu, ze teplota motora uz bola davno 90°C a tak som absolvoval celych 25km na benzine.. Pri nejakych -5°C sa na lpg normalne prepne po prejdeni cca 3km. Zatial som myslel, ze pri kureni v zime to hatapka jednoducho nevyhreje cez chladic, tak sa previedla "narocna technicka uprava" (karton pred chladic :kol-18:  ) avsak bez ucinku. Vie prosim Vas niekto co by to lpg mohlo este blokovat?

 

Dikes

jak psal Jirka, Karel.LPG je člověk co by ti mohl pomoci, řekl bych že tepl.čidlo na reduktoru by to mohlo být, ale Karel zajisté řekne přesně co by to mohlo být, má to v malíčku

Bez napojení a získání online dat a diagnostiky to bude jen hádání z křišťálové koule.....může to dělat více věcí, pokud má tento typ BRC čidlo teploty na reduktoru, může do jednotky hlásit jinou teplotu..múže to být i varianta bez čidla teploty, tam se to řídí teplotou plynu,u některých aut to pak v zimě dělalo problémy, dodělávali jsme tam čidla pro čtení teploty vody, .nebo je v softu nastavená teplota pro ochranu vstřikovačů(spíš nenastavená a je tam původní od výrobce), tím pádem při nižší teplotě sice je systém prohřátý, ale vlivem jízdy nebo stání vozidla do rána venku jsou prochladlé a nedojde k přepnutí až po delší době jízdy,může být i špatný tlak plynu/velký podíl butanu, tím pádem se plyn neodpařuje a neudělá tlak, ale spíš bych to viděl na tu nenastavenou teplotu, nejvíc se to projevuje na dovezených autech z jižních států/Itálie,Francie/, tam auta jezdí, když se dovezou auta k nám, v zimě mají problém.....je to třeba napojit a vše potřebné přenastavit, pak to půjde...    

čau,u BRC se nedá nastavit nízká teplota na přepnutí jako třeba u STAGu, 15°,každopádně zkontroluj jak ti běhá voda přes reduktor,jestli se rychle zahřívá. Velký vliv má i jeho zapojení do okruhu,délka hadic apod. některé montáže jsou špatně provedené. Pokud dáš reduktor do série s topením,ohřeje se rychle,ale topení má zpoždění, paraelní zapojení má opačný efekt. Někdo tam vepředu psal,že se haťapka pomalu ohřívá protože má malý objem-blbost- manželky přepíná v tomhle počasí po 700 m. jo taky zkontroluj jestli máš dost vody v chladiči. :kol-47:

chceš říci, že v -8°C se jí ohřeje po 700m :kol-28: ?? Tak to asi parkuje ve vyhřívané garáži ne? :kol-28:

Diky chalani,

 

dnes rano bolo u nas -15, tak som po navrate z prace po 25 km jazde otvoril kapotu a chladic uplne studeny okrem okolia privodu v hornej casti chladica. Reduktor bol vsak vlazny (35°C?) Nechal som ho naprazdno bezat pri cca 2000 ot/min a po nejakom case (cca 4min) sa plyn normalne prepol a chladic mal cely okolo 50°C. Neviem teda kde bude pes zakopany. Pri zbeznej obhliadke vsak sa zda, ze cidlo teploty je umiestnene takmer na spodku v rohu chladica a asi jedoducho v tejto zime sa neprehreje cely objem chladica rovnomerne. 

 

Ako ste pisali skontrolujem este miesto ako je ohrev zapojeny do okruhu.

 

 

RE: Karel.lpg: Hmm, veru moja  Hatapka je povodom Talianka...

Upraveno od steeler

Strogas: co to plácáš za nesmysly, tak mi pak vysvětli, proč mi moje BMW X5 přepíná už při dosažení 15 stupňů i při teplotě -20. Mám totiž právě vypnuté ty ochrany a zkouším různá nastavení, Městskou polici i nás máme nastavenou tak, že i v zimě když skočí do auta a vyrazí, tak jim auto do 200m přepíná...ale to je právě o nastavení těch ochran v programu, klasicky se to nenastavuje, spíš ani montážníci neví kde a jak to nastavit,  Stag je to nejprimitivnější co je, tam moc možností není....

Steeler: tak jak jsem psal, buď je to jinak nastavené v softu, podle toho, jak jsi psal že je z Itálie,může být snímání vody napojeno přímo na teplotní čidlo motoru, nebo ta horší varianta, nemá žádné, tím pádem se to řídí jen podle teploty plynu, což pak tady v zimním období má problém... nebo ještě zkontrolovat zda cirkuluje voda, Fabia ve volnoběhu opravdu má malou cirkulaci, spíš žádnou, nebo může být zanesené kalem potrubí k reduktoru nebo přímo v něm,případně ještě může propouštět termostat, těch věcí může být víc.... 

Upraveno od karel.lpg

Diky chalani,

 

 Reduktor bol vsak vlazny (35°C?) Nechal som ho naprazdno bezat pri cca 2000 ot/min a po nejakom case (cca 4min) sa plyn normalne prepol a chladic mal cely okolo 50°C

 

 

Co teplota na budících při jízdě? Drží se na 90°C?

Topí auto po 5-10km v pořádku?

Chytni po 10km jízdy obě hadice do chladiče. Jsou stejně teplé? Jsou rozdílně teplé - jedna studená?

Reduktor po 10km jízdy má cca 35°C?

Jsou hadice do topení vozu stejně tak studené? Je napojení vody do reduktoru para nebo serio?

Odhaduji - termostat nebo vodní pumpa nebo obojí.

dnes při -5 stupnich přepnutí na LPG po 2km... nema nahodou přepinat BA-LPG až je na reduktoru teplota cca 30 stupnu minimalně pravě proto, aby se mohl plyn odpařovat, či spíše 40 stupnu..??? Pak nevím jak muže v zimě, když skočí do auta hned LPG přepínat.. to maj vyhřívaný reduktor ne?Pokud se LPG blbě odpaří může se dostat tekute LPg do valcu..což nebude 2x košer...

Je to ještě o něčem jiném...základem je kvalitní plyn, ovšem cen kolem 11-12 Kč se to moc netýká, tyto plyny obsahují víc butanu než je třeba pro zimní provoz, já vím přesně, kolik propanu mám v plynu co nabízím,takže je jistota, že se velice dobře odpařuje...druhou věcí je napojení systému na OBD vozidla, kde si systém stahuje data, hlavně ty po nastartování, tím pádem se dá nastavit studený provoz, dávku plynu za studena, takže i nižší teplota při přepnutí mu nevdí, automaticky si ochudí systém, aby nebyl bohatý a nerozsvěcoval check, s přibývající teplotou si sám doreguluje množství plynu aby motor pracoval v uzavřené smyčce přesně tak jak má, ale to se třeba tvého systému Tartarini vůbec netýká....jsou to takové speciálně funkce které BRC umí, jsou to hodiny a hodiny zkoušení na vlastním autě...dost mechaniků nabízí plyn a domů jede s TDI, já naopak jezdím skoro pořád s napojeným PC, to mě pak posouvá dopředu, a o tom to je... 

Upraveno od karel.lpg

Jestli nemáš po 5 km na budíkách 90 st. tak máš v háji termostat.Na pumpu to nevypadá to by se zase přehřívalo.

A na chladiči máš čidlo teploty, co spíná ventilátor proti přehřátí.A jestli jsi nebyl ještě na seřízení od koupě tak bych to okamžitě pořešil a přitom dal nový svíčky a filtr vzduchu.

Upraveno od GOLF10

jenže když je pod nulou, čidlo teploty pro ventilátor to vůbec nemusí spínat, ledaže by dal karton na celý chladič, a jel delší dobu...hlavně nedbej rad s výměnou vzduchového filtru, ochudíš směs paliva a vzduchu a půjdou ti do kytek ventily -opravdu dobrá rada nad zlato, když se reduktor  neohřívá-

děkuji za vysvětlení.

Ahojte,

 

zatial som zistil toto:

 

1. reduktor je napojeny paralelne s kurenim

2. po starte v garazi /3°C/ mu to trva s prepnutim na LPG 4 min

3. pri jazde hore kopcom drzi T-90°C (aj ked ho trapim 4500ot/min neprehreje sa), dole kopcom pomaly chladne, ak vsak mam zaradenu rychlost dokaze schladnut na 6km az na 50°C  (cestou do aj z prace prechadzam cez horsky prechod)

4. reduktor dlhooo drzi teplotu okolo 30°C aj ked je zavrety ventil kurenia a vtedy mu este stale nedovoli cidlo prepnut na LPG

 

Nasiel som toto na fore od ekkar_: 

Je to tak, Fábie (a Roomy taky - nevím jestli i Octy, Supové a Yetiové) má stáleprůtočný radiátor topení a teplota vzduchu "do kabiny" se reguluje jen polohou klapek, regulujících proud vzduchu. Takže nejdříve se ohřívá motor a tenhle "malý" topný okruh a teprve když teplota dosáhne 90°, začne se otevírat termostat. Jenže - jak do kanálů v motoru "šplejchne" studená kapalina z chladiče, termostat se zase zavře a "malý okruh" se zase dohřívá na 90°C. Než se ohřeje celá náplň, trvá to minimálně 10 minut, v případě dodatečného ohřevu LPG ještě déle. 

 

je to tak aj u mojho motora AZQ? To by mi vysvetlovalo neskutocne dlhu dobu ohrevu v zime a sucasne studeny "zakartonovany" chladic...

Upraveno od steeler

Jak jsi zjistil, že máš na reduktoru 30 stupňů....jak jsem psal, můžou tam být usazeniny a je tím pádem vodní okruh málo průchozí...nejlépe zaškrtit obě hadice do topení a hned by se vědělo, zda teplá voda teče do reduktoru.....

Upraveno od karel.lpg

steeler-no hele, reduktor je napojen na maly okruh ne? tzn nastartujes, zapnes topeni, to vse je malej okruh+reduktor, termostat je zavreny.. jedes autem, zahriva se kapalina, z topeni jde vlazny vzduch, tzn ze mas teplotu 30.40 stupnu, MEL by byt reduktor ohraty a system by mel prepnout z BA na LPG.. potom se otevre termostat a ano, jde tam studena kapalina z chladice, ale kolik ji tam natece, nez se zavre termostat? Termostat ma stupen otevreni, a zavreni, to je otevira treba pri 90stupnich a zavira pri 80, takze je nesmysl, aby byl hned otevreny tak, ze ti zchladi celou napl kapaliny, proste se otevira a privira s tim, jak se voda ohriva, to by ti prece netopilo topeni ne? tzn ze se ti prubezne behem par minut ohreje kapalina v chladici na provozni teplotu.. a termostatem je behem ohrivani velkeho okruhu  porad udrzovana teplota v malem okruhu v rozmezi cca 80 stupnu, podle toho, jak ma termostat nastaven limiti otevreni/zavreni..

 

To se delo ve felde kdyz bylo ruple tesneni pod hlavou.. auto topilo topilo jakmile se zahralo tak prestavalo topit, z ventilatoru sel ledovy vzduch a po chvili zase zacalo topit.. presne tohle mi delala felda s prasklym tesnenim..

Já bych se zaměřil na pořádnou kontrolu toho chlazení motoru. Možná ti to chladne moc a je pořád otevřený termostat. Já to dělám pěkně v klidu na volnoběh. Nastartuji auto, nechám ho běžet, napojím diagnostiku a kontroluju teplotu vody jak pro budíky tak pro motor. Někdy vrazím i místo víčka do nádržky teploměr. A tak to nechám běžet až do sepsnutí venntilátorů chlazení a postupně sahám na hadici od termostatu do chladiče. Pak je dobře vidět, kdy termostat otevírá. Pokud je hadice teplá brzy po startu, je termostat otevřený pořád. Do nějakých cca 85°C by neměl otevřít. Pak to nechám běžet až do 95°C, kdy mi sepne první stupeň chlazení a roztočí se ventilátory, které mají vlastní spínač. Takhle odzkouším všechny tři čidla teploty a termostat.

OaF1 takto som to dnes skusil a privod do chladica sa zacne hriat od cca 2 min od nastartovania motora. Teple vsak je len okolie vstupu do chladica takze asi fakt nedoviera termostat. 

 

karel. hadice do reduktora sa hreju rovnako rychlo  ako kurenie avsak setsakramentsky dlho trva zohriatie od 30 na 50°C (dnes od startu 13min po zopnutie cidlom na LPG na volnobeh) privod do reduktora je o cca 7°C teplejsi ako vyvod podla bezkontaktneho teplomera.

 

btw naposledy som pocul zopnutie ventilatora na chladenie pred cca mesiacom, kedy sa manzelka ucila na cvicisku pre autoskoly asi 1/2 hod behu motora pri minimalnom pohybe auta. 

 

Skusim asi vymenit termostat a potom pojdem na diagnostiku LPG.

od 30 na 50 to musí byt ohřate za minutu, dvě.. pořád by mělo být zavřený termostat a jede jen malý okruh,tzn hadice k topení a od topení, reduktor.. chladič a vše co vede k němu musí byt studený, dokud se neotevře termostat a nefrnkne tam studenou vodu... nevím jak je to u tveho auta, stahni si nekde příručku, mrkni ktere jsou hadice od čeho a laboruj.. možná víčko od expansky, možná díra v těsnění pod hlavou??? Jen tak to blbnout nemuže, musí to přece fungovat, není duvod, aby se tui ohřéval malý okruh pul hodiny, to je nesmysl.. možná to není vubec problem v LPG ale v chladici soustavě..netlakuje ti to do vody? 13 minut ohřívat rozdíl 20 stupnu? za 13 minut musí byt voda ohřata na 90 stupnu 10x..

Jirka  olej je cisty a voda v expanzke tiez. Zacinam predpokladat tiez ten termostat, takze uvidim ked ho rozoberiem.

Niekedy na Fabii I MPi mi prasklo take plastove ucho kt.drzalo cast termostatu a ten prepustal a robilo podobne problemy a pravdupovediac budem rad ak to bude on a nie LPG.

asi jsem měl uvést teplotu,bo naše vlast je velká...u nás bylo okolo 0C°,Karle,mě taky Yeti s BRC přepíná než zavřu vrata a můžou se čerti ženit,měl by sis napíchnout taky STAG,možná bys zjistil,že to co popisuješ u BRC umí taky a možná i pár věcí navíc.Ale to je jedno,každý si hájí své.Každopádně s tebou souhlasím jak s kvalitou LPG tak s těmi borci v TDI. Můj yeťák má v sobě třetí systém a o octavce ani nemluvím. Pánové všeho s mírou,když si plyn pustíte do studenýho motoru,tak vám nalítá neodpařený plyn do vstřiků a zašvíkne se vám to,pokud nemáte kapalnou fázi,ale to pak řešíme, něco jinýho. Zapoměl jsem: u reduktorů TOMASETTO může nabobtnat těsnící guma a přicpe průtok.

no karlovi šlo spiš o to, aby se vytahl zase nad ostatní systémy,--. ovšem mně je to srdečně jedno, mně těch pár korun navíc za benzín nezabije, aspon se projedou vstriky a je vše OK, než laborovat a do studenýho motoru prát kapalný LPG tak to radši pár km pěkne na BA a je klid..včera jsem bral max motion 100 za 31.40.. a v práci parkuju v teplé garáži, vesměs.. takže mi to stejně přepne asi po 300 metrech..

Mně spíš šlo o to jak karel dělá to, že se mu přepne hned BA-LPG při mrazivém motoru..

Až pojedu na servis do Boskovic tak se poptam, jestli s tím má servisák zkušenosti.. pro zajímavost..

No Karel si muže hajit svoje LPG, nepochybuju, že ho má asi kvalitní,at je cena jaká chce, ale já k němu stejně jezdit nemužu, protože je ode mě asi 170 km.. já jsem odkázán na LPG v Brně a okolí a tam asi těžko můžu zjistovat kvalitu LPG, protože nepochybuju o tom, že s každým závozem je kvalita LPG rozdílná..

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.