Přejít na obsah

Príčina prepálených ventilov na HTP


speedsplat

Doporučené příspěvky

Ano technici takto podavali rečičky že ten kat a hlava po vymene sa viac ventily už nepodpali. Najprv davali uplne nove hlavy potom neskôr už to boli hlavy repasovane s novyn katom.

Nechcem to tu znovu opakovať lebo som to už tu pisal že sa mi podpalili ventily aj z vykuchanym katom. Tak si myslim že podpalovanie nebude katom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsi mi ušetřil starosti.Chtěl jsem to ověřit vyndáním katu a přeprogramováním jednotky-aby nehlásila chyby.Tak to dělat nebudu.Já mám naštěstí tdi a tuto postiženou htp má švagr.Ve 40tis repas hlavy a po dalších 10tis opět ale i s katem na kulanci v autoriz. a ted má asi 65tis a zatím drží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi by to bylo víc práce než užitku, ale když už nad tím tak dlouho bádáš..... Kdybych to dělal já (ale nebudu :-)) tak bych to složil s mechozdvihátky, změřil vůle, vyrobil vymezovací podložky, rozebral, dal podložky pod zdvihátka a mohlo by to běhat. Sací bych nechal hydro. 

Ale ono se to tady kecá. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určo by sa dalo velmi jednoducho lebo som parkrat taky stary motor kružkoval že hydra od karbonu tak nešli von že som musel použiť kombinačky. rozlupli sa niektore hydra. je tam obyčajny spetny ventil ktory keby sa vyhodil tak by stačilo to hydro vypodložiť na požadovanu vôlu len ako odmerať tu volu ked sa tam nedostaneš. No neviem neviem až tak velmi som nad tym neuvažoval a neviem či to ma vyznam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje vysvětlení je pořád stejné - vysoká provozní teplota motorového oleje a s tím spojená jeho rychlá degradace a tvorba karbonu a úsad, která omezí funkci hydrozdvihátek a k tomu,že ventily někdy nedovírají. Protože se výfukové chladí jen stykem s ventilovými sedly, tak když ten kontakt nemají, přehřívají se a praskají.

Řešení - kromě namontování chladiče oleje - vidím jen ve zkrácení intervalů výměn oleje a používání jen nejkvalitnějších syntetických olejů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapékat by se kroužek nemusel, ale vzhledem k tomu, že teplota oleje na horním pístním kroužku je tak o 110 st.C vyšší než ve vaně, bylo by zajímavé se podívat jaký je bod vzplanutí používaného motorového oleje.

Jestli se olej v motoru spaluje a kolik ukáže spotřeba oleje.

Pokud olej z motoru nekape žádnou netěsností, je jediná jeho cesta ven přes spalovací prostor.

A zplodiny hoření zbylý olej pochopitelně zatěžují.

Můj oblíbený TWS 10W-60 má bod vzplanutí 230 st.C.

Jak jsou na tom vaše oleje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určo by sa dalo velmi jednoducho lebo som parkrat taky stary motor kružkoval že hydra od karbonu tak nešli von že som musel použiť kombinačky. rozlupli sa niektore hydra. je tam obyčajny spetny ventil ktory keby sa vyhodil tak by stačilo to hydro vypodložiť na požadovanu vôlu len ako odmerať tu volu ked sa tam nedostaneš. No neviem neviem až tak velmi som nad tym neuvažoval a neviem či to ma vyznam.

Když se ti povedlo hydra rozebrat nešlo by (nepomohlo by) zvětšit vůli mezi "pístem a válcem"?

 

Z hydrostavu má při stlačení (během otevření ventilu) uniknout nepatné množství oleje a tím se vytvoří potřebná vůle při zavření ventilu. Když někdo v dobré víře používá viskoznější olej, který netěsností hydra špatně uniká, vůle se vytvoří malá nebo pokud vahadlo někdy odskočí od vačky, může se udělat "přesah".

 

Nemuselo by se brousit celá válcová plocha hydra, stačilo by na něj vybrousit rovnou plošku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

,,Když se ti povedlo hydra rozebrat nešlo by (nepomohlo by) zvětšit vůli mezi "pístem a válcem"?,, Ale to určite skušala fabrika aby sa nepodpalovali ventily.(myslim si)

 

 

,,Nemuselo by se brousit celá válcová plocha hydra, stačilo by na něj vybrousit rovnou plošku,, Urob načrt ako to mysliš a daj to sem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta dírka, kterou přitéká do hydra olej je nad tou komůrkou s kuličkovým jednocestným ventilem. I když vyteče ze všech mazacích kanálů olej, tak v té komůrce zůstane. Tlak není potřeba, jde jen o to, aby komůrka byla plná oleje. Olej může při odstavení uniknout jen ze zatíženého hydra (s otevřeným ventilem), ale tam se doplní při následující otáčce vačky. Nad kuličkovým ventilem bude dostatečná zásoba oleje na naplnění komůrky.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...

Už dlhšiu dobu som rozmýšlal, prečo sa na motore HTP môžu tak vo veľkom kaziť ventile. Existujú rôzne teórie, prečo sa to deje, no väčšina z nich bola vyvrátená. Uvediem príklady:

 

1) Prepálený olej, pretože katalyzátor je blízko olejového kanála: hubo44 nám ukázal, že žiaden olejový kanál sa na prednej strane hlavy nenachádza a tiež veľa užívateľov tvrdilo, že (skoro) od začiatku menili olej pri cca 7500km ale aj tak sa im ventile podpálili. Takže asi to s tým olejom nebude úplne tak pravda a v skutočnosti sa veľmi neprehrieva. Tak či onak si nemyslím, že výmena o pár km skôr môže mať len a len pozitívne vplyvy na motor (napr. v USA ešte stále bežne menia oleje po 5000 až 8000km)

 

2) Rozpadávajúci sa katalyzátor, ktorý zanesie výfukové ventile: v tomto prípade zasa pomohol hubo, ktorý v jednom príspevku spomína, že po repase hlavy odstránili katalyzátor a hlava bola po niekoľko desať-tisíc kilometroch znova v háji, takže katalyzátor v tomto prípade nezohnal žiadnu rolu.

 

 

Ďalej som tu na fóre veľa krát počul, že taxikárom alebo obchodným zástupcom vydržia tieto motore hafo km bez nutnosti väčšieho mechanického zásahu. Naopak dôchodcom odchádzajú ako na bežiacom páse, niekedy pokojne aj len po 50tis km. Z toho som si teda utvoril jeden jediný záver:

 

...motor HTP sa absolútne nesmie podtáčať, pretože ak sa podtáča (spomente si na to hučanie keď sú otáčky hlboko pod 2000ot/min a človek sa snaží prudko akcelerovať), tak v motore vznikajú obrovské vibrácie, vďaka ktorým sa vyklepú sedlá ventilov a potom to všetko začína. Osobne si nemyslím, že otáčky okolo 2000ot/min sú úplne v poriadku a snažím sa to vždy držať okolo 2200ot/min, prípadne viac, pretože vtedy je cítiť, že má motor dobrú svižnosť ale pri mestskom provoze to stále nie sú otáčky, pri ktorých by motor zbytočne veľa hučal. 

 

Avšak tým, že ide zima chcem upozornitť, aby aj zahrievanie sa robilo plynulo a aby človek tomu ihneď po štarte nedupal na krk. Radšej si minútku dve posedieť v aute, prichystať si autorádio, uložiť si veci a potom sa pomaly vydať na cestu. Pri precíznej práci so spojkou sa  dajú otáčky pri jazde imrvére udržať okolo 2100ot/min a tak aj v zime je motor zahriaty relatívne rýchlo, no stále, dovolím si tvrdiť bezpečne.

 

A spotreby sa absolútne netreba báť, pretože aj napriek tomu, že motor stále "točím", tak moje priemerka sa ešte nedostala NAD 7l/100km a to väčšinu tras robím len v meste.

Příspěvek od Pavelo SK přesně vystihuje i můj názor k této problematice.

Nemohu to sice nijak dokázat, ale normálním selským rozumem je jasné z projevu toho motoru, že nelze s ním jet v záběru pod cca 2.200 ot/min. Já normálně jezdím 2.800 až 3.600 ot/min, prostě pokud je potřeba často podřazuji a to klidně i na rovině, motor jede zlehka, snažím se jej držet co nejvíce v ustáleném režimu, není problém. Zajímavé je, že i v takových režimech (ustálené, byť poměrně vysoké otáčky) je spotřeba překvapující.

Takhle "naučený" motor jede fakt svižně s malou spotřebou. Jediný problém, jak v podstatě ignoruji otáčky pod 2.200, tak pokud se tam náhodou dostanu, je to v prdeli, vůbec to nejede :kol-46:

Do zlata by se měl též tesat předposlední odstavec z citace Pavelo SK, to mě učili ještě za komančů v autoškole v 89 roce: opatrně se studeným motorem. Mě se osvědčilo po nastartování motoru (studený start) počkat, až aktuální spotřeba poklesne na 1.2l/hod. To v zimě chvíli trvá, mezitím se dá např. očistit sklo. Pokud je teplo, je to samozřejmě otázka cca deseti sekund, mezitím se přivážu :kol-34: Pak to opatrně rozjezdit, pokud možnost, abych nezdržoval provoz. Naštěstí mám možnost motor alespoň trochu zahřát ustálenou jízdou cca 800m při 2.000 ot/min na druhý převodový stupeň (to je výjimka :kol-48: ), pak pomalu přidávat.

Prozatím mám 113.000 km bez problémů, uvidím.

Editováno: , autor: Pat
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pat ale tuto sa debatovalo o 6V ty maš myslim 12V tam je uplne ina hlava. Teraz som si robil repas hlavy pred 40tis km som ju robil a viac nevydržala a totio vozidlo robi iba dlhr cesty do nemecka. Treti valec mal 11,5 tak som radšej to urobil ale motor bežal ešte pekne pravidelne a stačilo 2x liznuť sedlo frezou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na mé HTP 6V podpalene ventily pri 70 000 km. Jel jsem v lete trasu 80 km po dalnici rychlosti 140 km/hod, po sjezdu z dalnice zacal strilet vyfuk , zastavil jsem, slehal plamen ve spoji vyfuku. Oprava 12000 Kc. tyden v opravne, v nastrojarne vymena voditek a vyfukovych.. ventilu. Znamemu provedena oprava v Hradci za 6000Kc.Hodne to lidi prodava ,v bazaru to nikdo nezjisti. Autoservisy uz maj smluvni opravce hlavy. Dle meho nazoru je pricinou vznikle vule ve voditku vysoka teplota. Je to konstrukcni vada.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...