Přejít na obsah

gourney

Uživatel
  • Počet příspěvků

    290
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení gourney

Nováček

Nováček (1/14)

6

Popularita

  1. Ono 5w40 a 10w40 je strasne maly rozdiel. Jedine viskozita za studena sa lisi. Ide hlavne o to ake normy ten olej plni. Helix Ultra 5w40 bude vo vsetkom lepsi nez kazdy 10w40 (pokial sa nebavime o zavodnych specialoch) Pribehy o znicenych motoroch po zmene viskozity su urcite pravdive, ale pricinou byva ze motor uz ma davno nejaku zavadu alebo je olej vyslovene nevhodny. Ak si do HTP nalejem olej pre moderne diesle, a po case bude nadmerne opotrebeny, mohol by som obvinovat viskozitu 5w30. Ale skutocny problem by zrejme boli aditiva.
  2. 3.5 je asi OK. Uz som mal olej skor 2 cm nad max a nic sa nestalo. Pre istotu som akurat dodatocne vybral filter aj s trochou oleja. 3l vysli obvykle tesne pod MAX. Prakticky zhodny motor - AZQ
  3. To je moc! Radsej to ani nestartuj Este tak 3.5l by asi bolo OK - pokial bol stary olej fakt dobre vypusteny. Chcelo by to trochu vypustit, ale opatrne. Nemeral si nahodou hladinu na mierke po vypnuti este studeneho motora?
  4. Co s tym ten majitel musel robit? Nedostatok oleja a slapanie na plyn?
  5. Tak to začína byť zaujímavé. Tuning znamená vyššie nároky na udržbu i majiteľa auta, takže si fakt prečítaj tých 18 stránok :-) Bez ohľadu na to ktorý olej vyberieš doporučujem potom rozbor vyjazdeného oleja. Tým sa odchytia i začínajúce problémy, môže to zachrániť motor. Alebo v prípade že je všetko úplne OK ušetriť prachy za zbytočne drahý olej a zbytočne časté výmeny. HTP má často problémy už bez úprav takže bol by som opatrný. O aký tuning konkrétne sa jedná?
  6. To je fakt, krátka odpoveď neexistuje a všetky informácie tu už zazneli. Ak to mám zhrnúť každý olej z Tvojho výberu splní svoju funkciu, možno je zásadnejšie včas vymeniť než vybrať "lepší". Závisí trochu i od toho či auto jazdí moc krátkych jázd alebo často využíva výkon. I tak nebude žiadny z tých olejov vyslovene nevhodný.
  7. Ja som to mal veľmi podobné pri polovičných km. Všetko OK až na ventily a vodítka. Ani z katalyzátora sa nedal vyklepat biely keramicky prach. Olej sa menil max. po 10t, obvykle 7-8 a pár krát to bol 5W-50. Akurát bola možnosť že k tomu prispeli veľmi staré sviečky - asi ešte od výroby.
  8. Kým sa podpálené ventily včas odchytia - motor ešte beží vcelku normálne, možno vibruje na voľnobeh - tak ešte sa to zaobíde bez krúžkovania, nie? Tie zničené krúžky boli myslím v prípadoch keď boli veľké rozdiely v tlakoch.... Inak susedovi sa 6V verzia podpálila pri nájazde cca 16000 km (nechýba tam nula). Boli to prevažne krátke jazdy, to áno. Auto mali od nova, žiadny stočený tachometer.
  9. Myslím sem tam maximálka po diaľnici tak ako ja kedysi :-) Čo je práve v tomto motore iné (myslím hlavne 12V) že by bol problém s odvodom tepla cez sedlo? Tiež som sa niekde dozvedel že 6V verzia má EGR riešené vnútorne, ale pevným časovaním ventilov nastaveným tak aby sa plyny mierne vracali do valca. No neviem či je to vážne tak.
  10. Podla Tvojej poslednej vety by sa problem tykal vylucne dost zatazovanych aut a tie co jazdili na pohodu by ten problem nemali. Pripadne tam bude este nejaka dalsia pricina. Je sedlo nejake ine nez v ostatnych motoroch alebo je cela hlava zle chladena?
  11. Môj zoznam čomu sa vyhnúť teda nie je kompletný :-) Sú to informácie ktoré sa dosť ťažko zháňajú. V tomto prípade dokonca Jaroslav Černý, ktorý sa vyjadruje dosť opatrne, tvrdil že jak je to možné radšej sa ACEA Cx vyhnúť. Ktoré API majú obmedzené ktoré aditíva? Tiež sulfáty alebo niečo úplne iné ? Zatiaľ som niekde videl kritiku voči API SL a SM a SN má byť zase OK. No babo raď :-) Staršie API už budú mať len "staršie" oleje.
  12. Súhlas - na bežné podmienky bude stačiť i najlacnejší 10w40 pokiaľ plní normu. Hlavné je včas ho meniť. Možno by som si dal pozor aby tam nebola norma ACEA CX, no to sú zase drahé oleje. Oleje ako new life budú možno lepšie na extrémne podmienky , i tam môže byť rozdiel malý. Jazdy maximálkou mi to vydržalo i s lacnými olejmi (ale často menemými) V lete uvidím ako si viedol diesel v zimných mrazoch, som zvedavý či tam bude nejaký rozdiel v opotrebení.
  13. Ale už si tu mal i 6V motor čo mal najazdené vysoko nad 400 tisíc... či to už nebol pôvodný motor?
  14. New life 0w-40 je práve jeden z najlepších olejov čo sa tam dajú použiť. Používa ho často Porsche a znáša aj vysoké teploty. Jazdiť na plný výkon by som sa s ním nebál. Má PAO základ a z toho vyplývajú tieto vlastnosti. Nadšenci čo posielajú vyjazdený olej na analýzu (bohužiaľ nikto z nich nemá presne tento motor) tvdia že s ním majú najnižšie opotrebenie. Samozrejme je o niečo drahší...
  15. To je slusne. Jazdil majitel nejakym specifickym stylom (dlhe trasy, na spotrebu ci naopak nesetril...) ?
×
×
  • Vytvořit nový...