hubo44 Vloženo 29. Duben 2014 Sdílet Vloženo 29. Duben 2014 ,,vysoka teplota. Je to konstrukcni vada.,, Tak tak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 30. Duben 2014 Sdílet Vloženo 30. Duben 2014 Ale bolo aj dost HTP 6V co najazdili mnoho km (300 tisic a viac) a vsetko v poriadku. Vsetky tieto auta jazdili miernym tempom alebo ma niekto aj nejaku vynimku ? Mne sa teda podpalilo HTP 12V a teda nemyslim ze by to bolo podtacanim. Vysoku teplotu ventilov pri rychlych jazdach ale nemozem vylucit ako pricinu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 30. Duben 2014 Sdílet Vloženo 30. Duben 2014 12V som repasova iba asi 5X ale hlavu 6V mi donesu skoro každy tyždeň. Nahlaseny je taxik 44KW LPG 2011 130tis. km tak som zvedavy ako bude hlava vypadať. Ked to bude brutalne tak vyfotim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 30. Duben 2014 Sdílet Vloženo 30. Duben 2014 Hm, to by súhlasilo s tým že je to zlá konštrukcia, moc tepla, a že 12V je na tom lepšie. Tak trochu ale dúfam že sa to týka len nejakých horších kusov a ostatné vydržia všecko :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 1. Květen 2014 Sdílet Vloženo 1. Květen 2014 Pokud by to byla (jen) konstrukční vada, tak by to trápilo všechny 6V motory. Ale protože netrápí, tak je to několik příčin a bylo by vhodné odhalit a zaměřit se i na ty další a nejen to odbýt tím, že je to konstrukční vada. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 2. Květen 2014 Sdílet Vloženo 2. Květen 2014 (editace) Nevím jak moc je to hloupý nápad, ale nemohlo by to být špatným časováním rozvodu? Poloha rozvodového kola není proti vačkovému hřídeli zajištěna perem, je pouze nasunuté a přitažené šroubem.nastavení rozvodu.pdf Editováno: 2. Květen 2014, autor: McMatej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 2. Květen 2014 Sdílet Vloženo 2. Květen 2014 Mohlo by to byť časovanim ale nie posunutim kolečka na vačke ta drži dobre aj bez zaistenia napr. klinom. Tu myslim na časovanie ako špatne navrhnute konštrukterom. Ani u jedneho auta som nevidel takto zakarbonovane sedla ventilov ako u HTP. (dosadacie plochy ventilov) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 2. Květen 2014 Sdílet Vloženo 2. Květen 2014 Zakarbonovaná sedla? 8-) Sedla, která se navařují tvrdokovem aby se nezatloukala a je na nic karbon, který jde oškrabat šroubovákem? To je nějaký divný, to by být nemělo. Pokud by se ventily zavírali, tak se ten karbon otluče, takže se nezavírají. A nezavírat se můžou jedině kvůli špatně pohyblivým hydrozdvihátkům. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 2. Květen 2014 Sdílet Vloženo 2. Květen 2014 Zvysene mnozstvo karbonu prave mala byt jedna z moznych pricin podpalenych ventilov - ci su to uz zakarbonovane sedla alebo priamo hydrostely. Na tej vyssej teplote oleja nieco pravdy mozno bude. Ak s tym niekto jazdi na plny vykon a olej necha tych 15000 km tak sa nedivim ze je tam dost karbonu. To ze je tam asi o liter menej oleja nez v starom OHV tiez dost zhorsi situaciu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 3. Květen 2014 Sdílet Vloženo 3. Květen 2014 Dneska som hovoril s našim mechanikom. Jeden sused asi drží rekord - HTP 6V sa mu podpálilo pri 17000 km. Kupoval ho nové, ale moc sa s ním nejazdilo. Obvykle to boli krátke jazdy po okolí v rozumnom tempe. Zvláštne že iní ľudia zase majú ten istý motor a vydrží im viac než 300000 km. Jediné vysvetlenie čo mi napadá, že tam výrobca vedome dal menej kvalitnú sériu nejakých dielov (či už to boli vodítka, sedlá alebo samotné ventily) a šetril vyslovene na motoroch HTP, lebo v iných sa to nestáva. Keď už je podpálený ventil tak potom sa do toho valca dostanú výfukové plyny zo zvodov, ak je v katalyzátore náhodou bordel, tak aj ten to nasaje a ak je ventil moc zlý tak sa snáď môže zachytiť karbón aj na sedle. Proste potom sa objavia rôzne dalšie závady. A samozrejme u motora ktorý je náchylný na podpálenie sa to podtáčaním alebo vysokou záťažou len urýchli. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
susliak Vloženo 3. Květen 2014 Sdílet Vloženo 3. Květen 2014 Auto moto magazin priloha Profi je clanok na temu o long life a zivotnost motora a okrem ineho je spominana 1,2htp. Prikladam foto,nechce sa mi to prepisovat.Dakujem za pochopenie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 4. Květen 2014 Sdílet Vloženo 4. Květen 2014 Díky za článok. No niektoré tie informácie o HTP sú už trochu zastaralé. To že blízko katalyzátora nie je žiadny olejový kanál sa tu už riešilo. Súhlasím ale že je istejšie skrátiť výmeny oleja (tých 15000 km je prehnaná hodnota vhodná len v určitých prípadoch) a motor nepodtáčať. Inak pre HTP 12V som si odskúšal maximum 3.3l oleja. Tá oficiálna hodnota je tak do pol mierky a počíta sa aj s tým že niekto odflákne vypustenie starého oleja a potom sa to ľahko preleje. Pokiaľ teda viem, tie horšie kusy HTP sa podpálili vždy, aj keď neboli podtáčané, bol menený olej atd... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 29. Duben 2015 Sdílet Vloženo 29. Duben 2015 Trochu by som oživil tému: Stretol sa niekto s podpálenými ventilmi u HTP v autách od Volkswagenu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 30. Duben 2015 Sdílet Vloženo 30. Duben 2015 Několik Pol znám a problém žádný,všechna jsou ke všemu 6V. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tycoon Vloženo 6. Červen 2015 Sdílet Vloženo 6. Červen 2015 Díky za článok. No niektoré tie informácie o HTP sú už trochu zastaralé. To že blízko katalyzátora nie je žiadny olejový kanál sa tu už riešilo. Súhlasím ale že je istejšie skrátiť výmeny oleja (tých 15000 km je prehnaná hodnota vhodná len v určitých prípadoch) a motor nepodtáčať. Inak pre HTP 12V som si odskúšal maximum 3.3l oleja. Tá oficiálna hodnota je tak do pol mierky a počíta sa aj s tým že niekto odflákne vypustenie starého oleja a potom sa to ľahko preleje. Pokiaľ teda viem, tie horšie kusy HTP sa podpálili vždy, aj keď neboli podtáčané, bol menený olej atd... IMHO je přehřívání oleje HTPéčka dáno úplně něčím jiným a to je chybějící chladič oleje, o kterém se taky psalo. Dal jsem si tu práci a zjistil jsem, že čtyřválcové motory VW/Audi z těch dob mají vždy chladič oleje (je integrovaný do držáku olejového filtru). HTPéčko, ačkoliv vychází právě ze šestnáctistovky VW, ten chladič nemá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xp3 Vloženo 6. Červen 2015 Sdílet Vloženo 6. Červen 2015 Hatapky je velka skoda, v roce 2003 se o ni psalo s nadsenim a velkym ocekavanim, oproti ohv mpi velky krok dopredu, jak v pokrokove konstrukci, tak v jizdnim projevu, no a aususove hlavy a neschopnost namalovat v pro/e chladic oleje ji poslal k ledu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 6. Červen 2015 Sdílet Vloženo 6. Červen 2015 HTP olej nepřehřívá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 7. Červen 2015 Sdílet Vloženo 7. Červen 2015 Je pravda že asi 2 ľudia to tu merali a pri predpisovej jazde na diaľnici to stále nebola žiadna katastrofa. Možno vyššia teplota než u iných VW motorov, ale stále únosná pre každý olej. Zaujímalo by ma, ako to bude s tým prehrievaním pri plnej rýchlosti, má niekto ešte ten teplomer? :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 7. Červen 2015 Sdílet Vloženo 7. Červen 2015 (editace) Trochu by som oživil tému: Stretol sa niekto s podpálenými ventilmi u HTP v autách od Volkswagenu? Několik Pol znám a problém žádný,všechna jsou ke všemu 6V. Zrovna vloni, když jsem byl u svýho "dvorního mechoše" s Drobkem na servisce při 60 000 se mu tam "povalovalo" jedno takový - tmavěmodrý Polo s HTP 6V - motor vyvěšenej ze závěsů a aby nevypadnul na podlahu, tak opásanej popruhem přes dřevěnej hranol položenej nahoře na hadrech prostřenejch přes blatníky, sundaná hlava položená na ponku, ventily vykvetlý jak růžičky... Mechoš říkal, že má najeto necelejch 80 000 - ale že prej to je jedno z těch nejstarších polo - hátépéček, ročník 01 nebo 02. Bude to něco podobnýho jako u fábul ze stejný doby - záleží kus od kusu. Tož asi tak... Je pravda že asi 2 ľudia to tu merali a pri predpisovej jazde na diaľnici to stále nebola žiadna katastrofa. Možno vyššia teplota než u iných VW motorov, ale stále únosná pre každý olej. Zaujímalo by ma, ako to bude s tým prehrievaním pri plnej rýchlosti, má niekto ešte ten teplomer? :-) Jenže olej se přehřejvá jinde, než se měří - teploměr je ve vaně, která se ochlazuje prouděním vzduchu pod autem, ale místo kde se olej nejvíc přehřejvá a degraduje je hlavní mazací kanál, vedenej vodorovně po "boční" straně bloku. Vzhledem k příčný poloze motoru v autě jde ten kanál taky napříč auta - a zrovna jako na potvoru po přední straně motoru, kde je hned v jeho bezprostřední blízkosti sběrný vejfukový potrubí a katalyzátor uložený před blokem motoru. TAM se olej nejvíc hřeje právě v době, kdy má motor nejvyšší zatížení a doslova kdy mu "písty lítaj z vejfuku" = sběrný potrubí i kat jsou rozžhavený do červena "jak pěťák", tak ten kanál se taky pěkně rozhicuje - novější provedení mají mezi blokem a katem plechovej "štít" proti sálavýmu teplu, ale stejně je to k hojnu... Jediný řešení, který přineslo zlepšení tepelný bilance v olejovým hospodářství motorů je přechod na řadu EA211, kde je hlava obráceně, vejfuková část směřuje dozadu a katalyzátor je taky za motorem, ne před ním nebo pod ním. Největší zdroj sálavýho tepla se tak dostal na druhou stranu motoru než na jaký je hlavní olejová instalace a tím se podstatně snížilo sekundární ohřívání oleje. Editováno: 7. Červen 2015, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 7. Červen 2015 Sdílet Vloženo 7. Červen 2015 Pořád dokola ty samé lži. Olejový kanál není na přední straně motoru. viz fotka v příloze Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 7. Červen 2015 Sdílet Vloženo 7. Červen 2015 Tak kde se v tom motoru sakra bere ten karbon??O proti jiným motorům je ho výrazně víc a týká se to i aut,co se u nich mění olej tak jak má,po 15000. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 7. Červen 2015 Sdílet Vloženo 7. Červen 2015 Pořád dokola ty samé lži. Olejový kanál není na přední straně motoru. viz fotka v příloze Tak. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 7. Červen 2015 Sdílet Vloženo 7. Červen 2015 Jenom tam je hned vedle katalyzátoru hlavní výtlačnej kanál od čerpadla k filtru a zase zpátky od něj, kterýma teče komplet celej vteřinovej objem mazání motoru... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 8. Červen 2015 Sdílet Vloženo 8. Červen 2015 Tak kde se v tom motoru sakra bere ten karbon??O proti jiným motorům je ho výrazně víc a týká se to i aut,co se u nich mění olej tak jak má,po 15000. Ona tá teplota oleja určite JE vyššia než u motorov MPI. Myslím že to bolo skoro 110 stupňov na diaľnici. Ten interval 15000 km je vhodný možno pre tie OHV ktoré má 4,5 litra oleja a nižšie teploty. HTP má 3l. Potome ešte najlacnejší olej na trhu určite nechá za sebou viac karbónu než Helix Ultra a podobné. Asi v tom by som to videl. Vyjazdený olej sa dá poslať na analýzu, ak by mal niekto HTP ktoré dostáva zabrať, bolo by zaujímavé vidieť jak na tom je.... Jenom tam je hned vedle katalyzátoru hlavní výtlačnej kanál od čerpadla k filtru a zase zpátky od něj, kterýma teče komplet celej vteřinovej objem mazání motoru... Je fakt že ten filter je blízko zvodov a katu..... ale medzi nimi je tak 5 cm medzera kde prúdi vzduch a neviem aký veľký účinok bude mať sálavé teplo. Možno by sa dal nejaký tepelný štít. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 8. Červen 2015 Sdílet Vloženo 8. Červen 2015 Od katalyzátoru je to dobrých 20 cm. viz tady Olej to nehřeje, tady chyba není, to je špatná stopa. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.