Přejít na obsah

Príčina prepálených ventilov na HTP


speedsplat

Doporučené příspěvky

Ale bolo aj dost HTP 6V co najazdili mnoho km (300 tisic a viac) a vsetko v poriadku.

Vsetky tieto auta jazdili miernym tempom alebo ma niekto aj nejaku vynimku ?

 

Mne sa teda podpalilo HTP 12V a teda nemyslim ze by to bolo podtacanim.

Vysoku teplotu ventilov pri rychlych jazdach ale nemozem vylucit ako pricinu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohlo by to byť časovanim ale nie posunutim kolečka na vačke ta drži dobre aj bez zaistenia napr. klinom.   Tu myslim na časovanie ako špatne navrhnute konštrukterom. Ani u jedneho auta som nevidel takto zakarbonovane sedla ventilov ako u HTP.  (dosadacie plochy ventilov)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zakarbonovaná sedla? 8-) Sedla, která se navařují tvrdokovem aby se nezatloukala a je na nic karbon, který jde oškrabat šroubovákem? To je nějaký divný, to by být nemělo. Pokud by se ventily zavírali, tak se ten karbon otluče, takže se nezavírají. A nezavírat se můžou jedině kvůli špatně pohyblivým hydrozdvihátkům.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zvysene mnozstvo karbonu prave mala byt jedna z moznych pricin podpalenych ventilov - ci su to uz zakarbonovane sedla alebo priamo hydrostely.

Na tej vyssej teplote oleja nieco pravdy mozno bude. Ak s tym niekto jazdi na plny vykon a olej necha tych 15000 km tak sa nedivim ze je tam dost

karbonu. To ze je tam asi o liter menej oleja nez v starom OHV tiez dost zhorsi situaciu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska som hovoril s našim mechanikom. Jeden sused asi drží rekord - HTP 6V sa mu podpálilo pri 17000 km. Kupoval ho nové, ale moc sa s ním nejazdilo. Obvykle to boli krátke jazdy po okolí v rozumnom tempe. Zvláštne že iní ľudia zase majú ten istý motor a vydrží im viac než 300000 km. Jediné vysvetlenie čo mi napadá, že tam výrobca vedome dal menej kvalitnú sériu nejakých dielov (či už to boli vodítka, sedlá alebo samotné ventily) a šetril vyslovene na motoroch HTP, lebo v iných sa to nestáva. 

Keď už je podpálený ventil tak potom sa do toho valca dostanú výfukové plyny zo zvodov, ak je v katalyzátore náhodou bordel, tak aj ten to nasaje a ak je ventil moc zlý tak sa snáď môže zachytiť karbón aj na sedle. Proste potom sa objavia rôzne dalšie závady.

A samozrejme u motora ktorý je náchylný na podpálenie sa to podtáčaním alebo vysokou záťažou len urýchli. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za článok. No niektoré tie informácie o HTP sú už trochu zastaralé. To že blízko katalyzátora nie je žiadny olejový kanál sa tu už riešilo. Súhlasím ale že je istejšie skrátiť výmeny oleja (tých 15000 km je prehnaná hodnota vhodná len v určitých prípadoch) a motor nepodtáčať. Inak pre HTP 12V som si odskúšal maximum 3.3l oleja. Tá oficiálna hodnota je tak do pol mierky a počíta sa aj s tým že niekto odflákne vypustenie starého oleja a potom sa to ľahko preleje. 

Pokiaľ teda viem, tie horšie kusy HTP sa podpálili vždy, aj keď neboli podtáčané, bol menený olej atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...

Díky za článok. No niektoré tie informácie o HTP sú už trochu zastaralé. To že blízko katalyzátora nie je žiadny olejový kanál sa tu už riešilo. Súhlasím ale že je istejšie skrátiť výmeny oleja (tých 15000 km je prehnaná hodnota vhodná len v určitých prípadoch) a motor nepodtáčať. Inak pre HTP 12V som si odskúšal maximum 3.3l oleja. Tá oficiálna hodnota je tak do pol mierky a počíta sa aj s tým že niekto odflákne vypustenie starého oleja a potom sa to ľahko preleje. 

Pokiaľ teda viem, tie horšie kusy HTP sa podpálili vždy, aj keď neboli podtáčané, bol menený olej atd...

IMHO je přehřívání oleje HTPéčka dáno úplně něčím jiným a to je chybějící chladič oleje, o kterém se taky psalo. Dal jsem si tu práci a zjistil jsem, že čtyřválcové motory VW/Audi z těch dob mají vždy chladič oleje (je integrovaný do držáku olejového filtru). HTPéčko, ačkoliv vychází právě ze šestnáctistovky VW, ten chladič nemá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hatapky je velka skoda, v roce 2003 se o ni psalo s nadsenim a velkym ocekavanim, oproti ohv mpi velky krok dopredu, jak v pokrokove konstrukci, tak v jizdnim projevu, no a aususove hlavy a neschopnost namalovat v pro/e chladic oleje ji poslal k ledu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je pravda že asi 2 ľudia to tu merali a pri predpisovej jazde na diaľnici to stále nebola žiadna katastrofa. Možno vyššia teplota než u iných VW motorov, ale stále únosná pre každý olej. 

Zaujímalo by ma, ako to bude s tým prehrievaním pri plnej rýchlosti, má niekto ešte ten teplomer? :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu by som oživil tému:

Stretol sa niekto s podpálenými ventilmi u HTP v autách

od Volkswagenu?

 

 

Několik Pol znám a problém žádný,všechna jsou ke všemu 6V.

Zrovna vloni, když jsem byl u svýho "dvorního mechoše" s Drobkem na servisce při 60 000 se mu tam "povalovalo" jedno takový - tmavěmodrý Polo s HTP 6V - motor vyvěšenej ze závěsů a aby nevypadnul na podlahu, tak opásanej popruhem přes dřevěnej hranol položenej nahoře na hadrech prostřenejch přes blatníky, sundaná hlava položená na ponku, ventily vykvetlý jak růžičky... 

 

Mechoš říkal, že má najeto necelejch 80 000 - ale že prej to je jedno z těch nejstarších polo - hátépéček, ročník 01 nebo 02. Bude to něco podobnýho jako u fábul ze stejný doby - záleží kus od kusu.

 

Tož asi tak...

 

 

 

Je pravda že asi 2 ľudia to tu merali a pri predpisovej jazde na diaľnici to stále nebola žiadna katastrofa. Možno vyššia teplota než u iných VW motorov, ale stále únosná pre každý olej. 

Zaujímalo by ma, ako to bude s tým prehrievaním pri plnej rýchlosti, má niekto ešte ten teplomer? :-)

Jenže olej se přehřejvá jinde, než se měří - teploměr je ve vaně, která se ochlazuje prouděním vzduchu pod autem, ale místo kde se olej nejvíc přehřejvá a degraduje je hlavní mazací kanál, vedenej vodorovně po "boční" straně bloku.

 

Vzhledem k příčný poloze motoru v autě jde ten kanál taky napříč auta - a zrovna jako na potvoru po přední straně motoru, kde je hned v jeho bezprostřední blízkosti sběrný vejfukový potrubí a katalyzátor uložený před blokem motoru.

 

TAM se olej nejvíc hřeje právě v době, kdy má motor nejvyšší zatížení a doslova kdy mu "písty lítaj z vejfuku" = sběrný potrubí i kat jsou rozžhavený do červena "jak pěťák", tak ten kanál se taky pěkně rozhicuje - novější provedení mají mezi blokem a katem plechovej "štít" proti sálavýmu teplu, ale stejně je to k hojnu... 

 

Jediný řešení, který přineslo zlepšení tepelný bilance v olejovým hospodářství motorů je přechod na řadu EA211, kde je hlava obráceně, vejfuková část směřuje dozadu a katalyzátor je taky za motorem, ne před ním nebo pod ním. Největší zdroj sálavýho tepla se tak dostal na druhou stranu motoru než na jaký je hlavní olejová instalace a tím se podstatně snížilo sekundární ohřívání oleje.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak kde se v tom motoru sakra bere ten karbon??O proti jiným motorům je ho výrazně víc a týká se to i aut,co se u nich mění olej tak jak má,po 15000.

 

Ona tá teplota oleja určite JE vyššia než u motorov MPI. Myslím že to bolo skoro 110 stupňov na diaľnici. Ten interval 15000 km je vhodný možno pre tie OHV ktoré má 4,5 litra oleja a nižšie teploty. HTP má 3l. Potome ešte najlacnejší olej na trhu určite nechá za sebou viac karbónu než Helix Ultra a podobné. Asi v tom by som to videl. 

Vyjazdený olej sa dá poslať na analýzu, ak by mal niekto HTP ktoré dostáva zabrať, bolo by zaujímavé vidieť jak na tom je....

 

 

Jenom tam je hned vedle katalyzátoru hlavní výtlačnej kanál od čerpadla k filtru a zase zpátky od něj, kterýma teče komplet celej vteřinovej objem mazání motoru... 

 

Je fakt že ten filter je blízko zvodov a katu..... ale medzi nimi je tak 5 cm medzera kde prúdi vzduch a neviem aký veľký účinok bude mať sálavé teplo. Možno by sa dal nejaký tepelný štít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...