Publikováno Listopad 1, 201311 r Zdravím, jako nováček na tomto fóru (ale zasloužilý formanista) mám následující problém: Na STK mi zjistili, že znatelně míň brzdí LZ kolo. Naštěstí byli hodní a nevyhodili mě, ale měli hromadu řečí. Zadní brzdy byla komplet udělané cca 5 tis. km předtím, takže by vše už mělo správně sedět. Napřed jsem myslel, jestli nefixluje samostav, ale po vypuštění a šlápnutí na pedál vzorně zabzučí. Jediné, co mi z toho vychází, je vadný rozdělovací ventil (protější přední brzdí normálně, takže špatný tlak ve válci to nebude, prasátko je zánovní, neteče a volně se hýbe, obložení není zamaštěné a je velice zánovní). Napadá vás nějaká jiná příčina?
Listopad 1, 201311 r Co trubky? Nemáš jí ucpanou- zmáčklou vod heveru? Stalo se nám to cca před 6 lety na firemním favoritu. Kluk dal špatně špalek a už to bylo.
Listopad 1, 201311 r Autor Díky za tip, pro jistotu ještě zkontroluju, ale myslím, že ne. Mám origo hever pod práh.
Listopad 2, 201311 r Kolega měl podobnej problém - na STK mu naměřili nadměrně velkou nesymetrii v účinku zadních brzd. Podotýkám, že bubnovejch. Ale technik když slyšel, že brzdy jsou relativně nedávno "dělaný", učunil zajímavej pokus - nechal auto na válcích a opakovaně nechával brzdy roztočit a znovu a znovu na ně dupal - A EJHLE, JAK SE POSTUPNÝM PRUDKÝM BRŽDĚNÍM BRZDY OHŘÁLY, ÚČINEK SE RAPIDNĚ ZLEPŠIL I NA DOPOSUD "VÁHAJÍCÍM" KOLE A PO CCA DVACÁTÝM ZABRŽDĚNÍ UŽ AUTO BEZ JAKÝHOKOLIV DALŠÍHO SERVISNÍHO ZÁSAHU NAPROSTO NORMÁLNĚ TESTEM PROŠLO!!!! Takže - buď to zkus ukecat někoho, kdo má válcovou zkušebnu brzd, jestli by se o podobnou akcičku nepokusil, anebo si vyhlídni nějakej příhodnej kopec a několikrát za sebou ho sjeď za prudkýho přerušovanýho brždění, aby si obložení dokonale "sedlo". Teprve pak bych se začal starat o to, jestli jsou pakny správně seřízený a jestli obložení správně sedí nebo není zasraný něčím nežádoucím.
Listopad 6, 201311 r Autor V době, kdy jsem šel na STK, měly brzdy po opravě najeto asi 5tis. km. Teď jsem si při přezouvání sundal pro kontrolu oba bubny a opravdu, na té "slabší" brzdě je obložení viditelně míň jeté. Odvzdušněné to musí být dobře, jinak by nebrzdilo ani kolo naproti (PP) a to je v pohodě. Na druhou stranu, ta nesymetrie se dá poznat opravdu jenom třeba na písku nebo štěrku, kdy pravé kolo hrábne dřív. Jinak to brzdí rovně, i když pustím volant.
Listopad 7, 201311 r Nesymetrie zadních brzd se při brzdění neprojevuje změnou směru jízdy tak jako u předních.
Duben 16, 201411 r Autor Tak jsem vyměnil oba rozdělovací ventily, přitom dal novou kapalinu (to teda byl fujtajbl) a uvidíme. Na válcích auto nebylo, ale při intenzívním brzdění na asfaltu kola "píšou" zhruba stejně. Zajímavé, že kapalinu jsem měnil naposledy před cca 3 lety, když mi vytekl jeden okruh. S autem se moc nejezdilo (dohromady tak 10-15 tis. za tu dobu) a přesto kapalina připomínala spíš nazelenalou kaši
Duben 16, 201411 r To je úplně normální - kapalina se dělá na bázi glykolů a ty se vyznačujou vysokou pohltivostí pro vodu. Takže právě když se málo jezdí a voda z kapaliny se nemá jak odpařovat (když se nejezdí, tak se ani nebrzdí a kapalina se neohřívá = voda se neodpařuje), poměrně rychle se "zasere". Brzdovka vůbec je jedna z náplní, u který se životnost odvozuje poměrně dost striktně od času a ne třeba od ujetých kilometrů...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.