Přejít na obsah

Zadní brzda Forman 92


HonzaFF

Doporučené příspěvky

Zdravím, jako nováček na tomto fóru (ale zasloužilý formanista) mám následující problém: Na STK mi zjistili, že znatelně míň brzdí LZ kolo. Naštěstí byli hodní a nevyhodili mě, ale měli hromadu řečí.

Zadní brzdy byla komplet udělané cca 5 tis. km předtím, takže by vše už mělo správně sedět. Napřed jsem myslel, jestli nefixluje samostav, ale po vypuštění a šlápnutí na pedál vzorně zabzučí. Jediné, co mi z toho vychází, je vadný rozdělovací ventil (protější přední brzdí normálně, takže špatný tlak ve válci to nebude, prasátko je zánovní, neteče a volně se hýbe, obložení není zamaštěné a je velice zánovní). Napadá vás nějaká jiná příčina?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolega měl podobnej problém - na STK mu naměřili nadměrně velkou nesymetrii v účinku zadních brzd. Podotýkám, že bubnovejch. Ale technik když slyšel, že brzdy jsou relativně nedávno "dělaný", učunil zajímavej pokus - nechal auto na válcích a opakovaně nechával brzdy roztočit a znovu a znovu na ně dupal - A EJHLE, JAK SE POSTUPNÝM PRUDKÝM BRŽDĚNÍM BRZDY OHŘÁLY, ÚČINEK SE RAPIDNĚ ZLEPŠIL I NA DOPOSUD "VÁHAJÍCÍM" KOLE A PO CCA DVACÁTÝM ZABRŽDĚNÍ UŽ AUTO BEZ JAKÝHOKOLIV DALŠÍHO SERVISNÍHO ZÁSAHU NAPROSTO NORMÁLNĚ TESTEM PROŠLO!!!!

 

Takže - buď to zkus ukecat někoho, kdo má válcovou zkušebnu brzd, jestli by se o podobnou akcičku nepokusil, anebo si vyhlídni nějakej příhodnej kopec a několikrát za sebou ho sjeď za prudkýho přerušovanýho brždění, aby si obložení dokonale "sedlo". Teprve pak bych se začal starat o to, jestli jsou pakny správně seřízený a jestli obložení správně sedí nebo není zasraný něčím nežádoucím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V době, kdy jsem šel na STK, měly brzdy po opravě najeto asi 5tis. km. Teď jsem si při přezouvání sundal pro kontrolu oba bubny a opravdu, na té "slabší" brzdě je obložení viditelně míň jeté.

Odvzdušněné to  musí být dobře, jinak by nebrzdilo ani kolo naproti (PP) a to je v pohodě.

Na druhou stranu, ta nesymetrie se dá poznat opravdu jenom třeba na písku nebo štěrku, kdy pravé kolo hrábne dřív. Jinak to brzdí rovně, i když pustím volant.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Tak jsem vyměnil oba rozdělovací ventily, přitom dal novou kapalinu (to teda byl fujtajbl) a uvidíme. Na válcích auto nebylo, ale při intenzívním brzdění na asfaltu kola "píšou" zhruba stejně.

Zajímavé, že kapalinu jsem měnil naposledy před cca 3 lety, když mi vytekl jeden okruh. S autem se moc nejezdilo (dohromady tak 10-15 tis. za tu dobu) a přesto kapalina připomínala spíš nazelenalou kaši :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je úplně normální - kapalina se dělá na bázi glykolů a ty se vyznačujou vysokou pohltivostí pro vodu. Takže právě když se málo jezdí a voda z kapaliny se nemá jak odpařovat (když se nejezdí, tak se ani nebrzdí a kapalina se neohřívá = voda se neodpařuje), poměrně rychle se "zasere". Brzdovka vůbec je jedna z náplní, u který se životnost odvozuje poměrně dost striktně od času a ne třeba od ujetých kilometrů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...