HonzaFF Vloženo 1. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2013 Zdravím, jako nováček na tomto fóru (ale zasloužilý formanista) mám následující problém: Na STK mi zjistili, že znatelně míň brzdí LZ kolo. Naštěstí byli hodní a nevyhodili mě, ale měli hromadu řečí. Zadní brzdy byla komplet udělané cca 5 tis. km předtím, takže by vše už mělo správně sedět. Napřed jsem myslel, jestli nefixluje samostav, ale po vypuštění a šlápnutí na pedál vzorně zabzučí. Jediné, co mi z toho vychází, je vadný rozdělovací ventil (protější přední brzdí normálně, takže špatný tlak ve válci to nebude, prasátko je zánovní, neteče a volně se hýbe, obložení není zamaštěné a je velice zánovní). Napadá vás nějaká jiná příčina? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 1. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2013 Co trubky? Nemáš jí ucpanou- zmáčklou vod heveru? Stalo se nám to cca před 6 lety na firemním favoritu. Kluk dal špatně špalek a už to bylo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaFF Vloženo 1. Listopad 2013 Autor Sdílet Vloženo 1. Listopad 2013 Díky za tip, pro jistotu ještě zkontroluju, ale myslím, že ne. Mám origo hever pod práh. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 1. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2013 odvzdušněno dobře? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 2. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2013 Kolega měl podobnej problém - na STK mu naměřili nadměrně velkou nesymetrii v účinku zadních brzd. Podotýkám, že bubnovejch. Ale technik když slyšel, že brzdy jsou relativně nedávno "dělaný", učunil zajímavej pokus - nechal auto na válcích a opakovaně nechával brzdy roztočit a znovu a znovu na ně dupal - A EJHLE, JAK SE POSTUPNÝM PRUDKÝM BRŽDĚNÍM BRZDY OHŘÁLY, ÚČINEK SE RAPIDNĚ ZLEPŠIL I NA DOPOSUD "VÁHAJÍCÍM" KOLE A PO CCA DVACÁTÝM ZABRŽDĚNÍ UŽ AUTO BEZ JAKÝHOKOLIV DALŠÍHO SERVISNÍHO ZÁSAHU NAPROSTO NORMÁLNĚ TESTEM PROŠLO!!!! Takže - buď to zkus ukecat někoho, kdo má válcovou zkušebnu brzd, jestli by se o podobnou akcičku nepokusil, anebo si vyhlídni nějakej příhodnej kopec a několikrát za sebou ho sjeď za prudkýho přerušovanýho brždění, aby si obložení dokonale "sedlo". Teprve pak bych se začal starat o to, jestli jsou pakny správně seřízený a jestli obložení správně sedí nebo není zasraný něčím nežádoucím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaFF Vloženo 6. Listopad 2013 Autor Sdílet Vloženo 6. Listopad 2013 V době, kdy jsem šel na STK, měly brzdy po opravě najeto asi 5tis. km. Teď jsem si při přezouvání sundal pro kontrolu oba bubny a opravdu, na té "slabší" brzdě je obložení viditelně míň jeté. Odvzdušněné to musí být dobře, jinak by nebrzdilo ani kolo naproti (PP) a to je v pohodě. Na druhou stranu, ta nesymetrie se dá poznat opravdu jenom třeba na písku nebo štěrku, kdy pravé kolo hrábne dřív. Jinak to brzdí rovně, i když pustím volant. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 7. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2013 Nesymetrie zadních brzd se při brzdění neprojevuje změnou směru jízdy tak jako u předních. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaFF Vloženo 11. Listopad 2013 Autor Sdílet Vloženo 11. Listopad 2013 No, když je hodně velká, tak jo, obzvlášť na kluzkém povrchu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaFF Vloženo 16. Duben 2014 Autor Sdílet Vloženo 16. Duben 2014 Tak jsem vyměnil oba rozdělovací ventily, přitom dal novou kapalinu (to teda byl fujtajbl) a uvidíme. Na válcích auto nebylo, ale při intenzívním brzdění na asfaltu kola "píšou" zhruba stejně. Zajímavé, že kapalinu jsem měnil naposledy před cca 3 lety, když mi vytekl jeden okruh. S autem se moc nejezdilo (dohromady tak 10-15 tis. za tu dobu) a přesto kapalina připomínala spíš nazelenalou kaši Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 16. Duben 2014 Sdílet Vloženo 16. Duben 2014 To je úplně normální - kapalina se dělá na bázi glykolů a ty se vyznačujou vysokou pohltivostí pro vodu. Takže právě když se málo jezdí a voda z kapaliny se nemá jak odpařovat (když se nejezdí, tak se ani nebrzdí a kapalina se neohřívá = voda se neodpařuje), poměrně rychle se "zasere". Brzdovka vůbec je jedna z náplní, u který se životnost odvozuje poměrně dost striktně od času a ne třeba od ujetých kilometrů... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.