Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím, jako nováček na tomto fóru (ale zasloužilý formanista) mám následující problém: Na STK mi zjistili, že znatelně míň brzdí LZ kolo. Naštěstí byli hodní a nevyhodili mě, ale měli hromadu řečí.

Zadní brzdy byla komplet udělané cca 5 tis. km předtím, takže by vše už mělo správně sedět. Napřed jsem myslel, jestli nefixluje samostav, ale po vypuštění a šlápnutí na pedál vzorně zabzučí. Jediné, co mi z toho vychází, je vadný rozdělovací ventil (protější přední brzdí normálně, takže špatný tlak ve válci to nebude, prasátko je zánovní, neteče a volně se hýbe, obložení není zamaštěné a je velice zánovní). Napadá vás nějaká jiná příčina?

Co trubky? Nemáš jí ucpanou- zmáčklou vod heveru? Stalo se nám to cca před 6 lety na firemním favoritu. Kluk dal špatně špalek a už to bylo.

  • Autor

Díky za tip, pro jistotu ještě zkontroluju, ale myslím, že ne. Mám origo hever pod práh.

odvzdušněno dobře?

Kolega měl podobnej problém - na STK mu naměřili nadměrně velkou nesymetrii v účinku zadních brzd. Podotýkám, že bubnovejch. Ale technik když slyšel, že brzdy jsou relativně nedávno "dělaný", učunil zajímavej pokus - nechal auto na válcích a opakovaně nechával brzdy roztočit a znovu a znovu na ně dupal - A EJHLE, JAK SE POSTUPNÝM PRUDKÝM BRŽDĚNÍM BRZDY OHŘÁLY, ÚČINEK SE RAPIDNĚ ZLEPŠIL I NA DOPOSUD "VÁHAJÍCÍM" KOLE A PO CCA DVACÁTÝM ZABRŽDĚNÍ UŽ AUTO BEZ JAKÝHOKOLIV DALŠÍHO SERVISNÍHO ZÁSAHU NAPROSTO NORMÁLNĚ TESTEM PROŠLO!!!!

 

Takže - buď to zkus ukecat někoho, kdo má válcovou zkušebnu brzd, jestli by se o podobnou akcičku nepokusil, anebo si vyhlídni nějakej příhodnej kopec a několikrát za sebou ho sjeď za prudkýho přerušovanýho brždění, aby si obložení dokonale "sedlo". Teprve pak bych se začal starat o to, jestli jsou pakny správně seřízený a jestli obložení správně sedí nebo není zasraný něčím nežádoucím.

  • Autor

V době, kdy jsem šel na STK, měly brzdy po opravě najeto asi 5tis. km. Teď jsem si při přezouvání sundal pro kontrolu oba bubny a opravdu, na té "slabší" brzdě je obložení viditelně míň jeté.

Odvzdušněné to  musí být dobře, jinak by nebrzdilo ani kolo naproti (PP) a to je v pohodě.

Na druhou stranu, ta nesymetrie se dá poznat opravdu jenom třeba na písku nebo štěrku, kdy pravé kolo hrábne dřív. Jinak to brzdí rovně, i když pustím volant.

Nesymetrie zadních brzd se při brzdění neprojevuje změnou směru jízdy tak jako u předních.

  • Autor

No, když je hodně velká, tak jo, obzvlášť na kluzkém povrchu.

  • 5 měsíců později...
  • Autor

Tak jsem vyměnil oba rozdělovací ventily, přitom dal novou kapalinu (to teda byl fujtajbl) a uvidíme. Na válcích auto nebylo, ale při intenzívním brzdění na asfaltu kola "píšou" zhruba stejně.

Zajímavé, že kapalinu jsem měnil naposledy před cca 3 lety, když mi vytekl jeden okruh. S autem se moc nejezdilo (dohromady tak 10-15 tis. za tu dobu) a přesto kapalina připomínala spíš nazelenalou kaši :(

To je úplně normální - kapalina se dělá na bázi glykolů a ty se vyznačujou vysokou pohltivostí pro vodu. Takže právě když se málo jezdí a voda z kapaliny se nemá jak odpařovat (když se nejezdí, tak se ani nebrzdí a kapalina se neohřívá = voda se neodpařuje), poměrně rychle se "zasere". Brzdovka vůbec je jedna z náplní, u který se životnost odvozuje poměrně dost striktně od času a ne třeba od ujetých kilometrů...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.