Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Dobrý den,

začala mi zlobit automatická převodovka TipTronic (bližší info k ní nemám - případně zjistím, když mi řeknete kde).
Vůz: Škoda Superb, 11/2006, 2.5 TDI, 120 kW.
Vůz má najeto 270 000 km. Repas převodovky byl dělán v 200 000 km, takže se mi nezdá, že by vydržela jen 70 000 km.
(Vůz byl pravidelně servisován u autorizovaných servisů Škoda)

Popis stavu:
V případě zařazení rychlostního stupně "D" se vůz prakticky nehýbe (normálně se pomalu začal rozjíždět). Nyní reaguje pouze na plyn a to velmi bídně, točí se klidně do 4k otáček a prakticky to vůbec nejede, mám co dělat, abych se rozjel.
Sekvenční řazení (manuál) nefunguje prakticky vůbec. Prostě to špatně řadí. Jedu 30 km/h a ono to tam hodí klidně zařadí rychlostní stupeň 4.
Plus po chvíli se rozsvítí všechny rychlostní stupně.
Vůz jsem zatím odstavil před domem.

Rád bych se vyhnul dalšímu repasu (nemám na to peníze). Doufám, že odešel jen nějaký elektron, či něco podobného a nebo došlo k zanesení převodovky a nějakému menšímu poškození.

Přikládám info z diagnostiky:
Převodovka (3):
01119 - Signal pro rozpoznani rychlostnich stupnu (01119 - Gear Recognition Signal)
17125 - Spojka pro premosteni menice Bez prenosu sily (17125 - torque converter clutch circuit performance or stuck off)
17117 - Špatný poměr na rychlostním stupni 3 (17117 - Gear 3 incorrect ratio)


Co Vy na to?

Chápu, že takhle dle popisu je to těžké, že by to chtělo převodovku rozebrat, ale aspoň nástřel by se mi od Vás hodil.
Myslíte, že jediným řešením bude repas nebo, že by to mohlo být něco "menšího"(levnějšího).

Jde mi o to, že jestli usoudíte, že to bude jednoznačně na repas, tak na to stejně peníze mít nebudu, takže je zbytečné, abych utrácel peníze za rozebrání.

Děkuji.

Vloženo

01119 - zkus zjistit jestli tam je nejaké čidlo a kde je nebo co to vubec je .... Možná ti to pomůže jak zjistíš prvně tohle...Aspoň tím bych začal já ...

 

Jinak když jsi kupoval auto tak jsi přeci nemohl čekat, že budeš jen jezdit a jezdit ne ? A kor ještě u SuperBa

Vloženo

a to je chyba

 

automat teda nemám, ale dle tý diag. se mi to vůbec nelíbí, repas bude stát asi raketu, ale z bazaru nebo z vrakáče by jsi mohl tu převodovku celou vyměnit, myslim, že ji seženeš už třeba za 10 možná i míň, vzhledem k tomu, že tuhle už máš i repasovanou a stejně je na prd, tak nevim no

Vloženo

JirkaBrno: no to je špatné tohle mohu říct u felicie ta žere 8L a kdyz nepojede koupim za 10 taců novou a zas jezdim ....

 

Jinak možná blbá otázka ale u automatu se mění taky spojka ne ? nemůže být sjetá ? když tam je chyba přenosu momentu síly ?

Vloženo

U automatu spojka není. Je tam hydrodynamický měnič. Na planetových řadách jsou brzdové pásy, kde se seřizuje vůle. Tohle vypadá na převodovku v nouzáku, kdy hodí 3ku. Kolik je oleje? Nesmrdí spáleninou?

  • o 6 měsíců později...
Vloženo (editace)

Zdravim.

nejdem zakladat novu temu. No aj ja mam problem z automatom. Bol som na technickej kontrole z mojim bckom 1,9 tdi 96kw no a po vytoceni mororu mi prestala spravne fungovat automaticka prevodovka. R ide fpohode, no ako zaraddim D citim ze auto nieje v zabere ako predtym.Pri 3ke mi to hodi do nuzdaku a uy do predu ani tuk. chova sa ako by tam bolo N. no R ide normalne. Prosim  radu. cim to moze byt. Prevodovka po repase. neusiel som na nej ani nadrz. Do vtedy isla krasne.Diky za kazdu radu ci odpoved.

Editováno: , autor: PISOO
Vloženo

A pritom vytočeni nebyla slyšet rána nebo něco? do kolika otáček to točili ?

ee nic. no mal som to v P ci to nebol problem. vytocil ful gas po dobu 5s a opakoval 5,6 x

Vloženo (editace)

Tak to zásadně a především!!!!!

Zkurvili Ti na emisích/STK převodovku a šel bych za nimi a to ihned.

Vůbec jsi neměl dopustit, aby Ti auto vytáčeli na neutrál nebo P - tiptornik není v té chvíli mazám a ničí se.

A to pozor, stačí 3 sekundy na 4tis otáček a může být po ní. Měl by to vědět každý technik na emisích/STK

V žádném případě jsi neměl dopustit vytáčení motoru a technik, který např. měření emisí provádí by měl být Tebou upozorněn, že vozidlo je vybaveno automatem a každý technik by toto měl vědět a podle toho se k autu chovat a v žádném případě nevytáčet na dobu delší, než 1s. Co se týká tůrování, jsou na to i tabulky, nechce se mi to teď hledat, ale na STK by to měli vědět. A ty, jako majitel vozu z automatem taky (tím se Tě nechci nikterak dotknout, ale je to tak)

Editováno: , autor: SUP1
Vloženo

fuu to fakt. Tak o tom som nevedel. mam ho len chvilu. ale on by to vediet mal. tomu sa fakt cudujem ze taketo zakladne veci... a to mi uy nik neuveri ze mi ju skurvili oni. aj keby som dnes prisiel..no to sa mi neda bo som odcestovany a pridem domof o mesiac.do ftedy to bude dufam poriesene.. prevodovka v zaruke. no aj tak treba zaplatit mechanikovy co ju vyberie a vlozi spat.No aspon viem na com som..Diky moc.

Vloženo (editace)

Prave pokud byla po repase zkusil bych to asi reklamovat no. Na stk jsou kolikrat imbecilove, moje auto nemuseli nikdy vytacet takze jsem tohle resit nemusel (a to nemam AP) ale kolikrat to, co se deje a co slysim z cekarny, jak tam trapi stary toledo nebo octavii, to bych jim pleskl byt autem ://///

Editováno: , autor: brc.majkl
Vloženo

no ved toto.ani mne sa to tam nepacilo ako fsetkym autam davaju na ... zabrat. Uz tam auto na technicku nedam. ale riadne to nasere.. ted som do repasu dal mega prachy..a prevodovka zas pojde von. Auto je viacej na ydvihaku ako u mna v garazi.. :(

Vloženo (editace)

no ja som dal 650e za repas aj hydromenic eyf 5hp19 + veci kolo toho... olej robota tak kolo 900e plus minus...no ted som kutral na nete a zistil som ze f polsku mi ju chlapik vie urobit za 1399zl. co je asik kolo 350e

Editováno: , autor: PISOO
Vloženo

Je nutno upozornit technika, že v autě je tiptronik a že auto nesmí být vytáčeno. Technik emisí by toto měl vědět a kvalitní technik se na to zeptá. A mimo jiné na změřní emisí není nutno motor vytáčet do bezvědomí, měří se emise na volnoběh, a dále emise při otáčkách zvýšených (nikoli maximálních). Zvýšených znamená 2-3tis u nafťáka stačí i méně. Na měření zvýšených se vozidlo vytočí většinou do poloviny rozpětí otáčkoměru (nebo zeléné rozmezí-v supu to označeno není) a na změření stačí pár sekund (2-3), což tiptronik pobere. Po tomto úkonu je dobré se v autě projet a prořadit všechny kvalty (promazání automatu). Podstata toho je, že při neutrálu je olej nashromážděn jen v části převodovky a ostatní části při tůrování nejsou mazány. Vždyť i při výměně oleje v automatu se musí prořadit všechny kvalty a kdo to už dělal (nebo spíš nechával dělat) ví, že když se tam olej nalije a prořadí se, pěkně si to olejíček spapá, protože se dostane právě do těch míst, které právě na neutrál/P nejsou mazány a dolévá se znovu.

Spousta majitelů tiptroniků toto neví a je to škoda. DSG už je na tom lépe, ale i ten se nesmí točit na delší dobu

Vloženo

kluci neni to nahodou blbost? sak pokud bezi motor bezi i cerpadlo. jedine co se u automaticke prevodovky nesmi je stat pod plnym plyne se zarazenou rychlosti treba proti prekazce napriklad zdi ale samotne vytaceni nevadi mazana je porad. ale taky se mozna mylim ale je to celkem logicke

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...