Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Hmm, tak to se chová jako neorigo vzpěry pro páté dveře OI. Docela vopruz, když je otvíral někdo, kdo nevěděl, že je má přidržet.

podle mě jsou slabé, protože neudrží ten dojezd, naštěstí motor se neotvírá tak často jako kufr a většinou ho člověk otvírá sám, tak si může dát pozor----

Slabé nejsou, jen nemají vychytaný bod, kdy mají zbrzdit. Byla to nějaká druhovýroba (polsko) za 50% origo ceny.

aha, možná by se daly sehnat jiné nebo je nechat poladit u pána co je renovuje.... někde na fóru je tu kontakt

Příjde mi smutné, že ještě ani OIII nemá plynové vzpěry kapoty v základu. Proč to tam nedají, když to stojí pár korun...?

Řepík:takových smutných věcí by se našlo víc, bohužel.

Edit:navíc máš velký kufr a škrabku a to Škodovce evidentně stačí, aby nás ukojila:-)

Upraveno od Sanek81

To, že vzpěry nedobrzdí, je opravdu velká závada. Levný polský vzpěry kufru u OI šly hned pryč (vrátil jsem je e-shopu bez udání důvodu do 14 dnů), protože mám své auto rád a ty rány mě bolí za něj. "Výrobce" těchto vzpěr si asi pěkně mastí kapsu za takovou shitku.

je mi to jasné a jak jsem psal, motor se neotvírá tak často a dá se to uhlídat, uvidíme.... když tak poladění nebo nové kvalitnější, když budu vědět jaké....

 

jak jsem psal,l spíš mám trochu obavu z těch šroubů.... protože ta aktivní kapota drží jen na těch dodaných dvou šroubech z blata!

 

obecně nepatřím mezi vraceče zboží...

Upraveno od Hravec

 

ukázkové video - dost děs...

 

edit: opraveno - čtěte níže zde vzpěra patří namontovat obráceně!

Upraveno od Hravec

To tedy jo.

Paráda,když nabereš chodce,tak ti ho teď ta kapota hodí přes střechu, aspoň ti nezničí přední okno:-)

Tomuhle říkám pořádná aktivní kapota.

Sanek81: to je fakt smutný, no...

 

Hravec: tak to je fakt síla. asi o víkendu natočím, jak to chodí na mém GV, to je zcela něco jiného...

Pardon - ale fůj.....

Poznámka: asi to ke snížení rychlosti zvedání a zpomalení dojezdu nepomůže, ale vzpěry by měly být namontovány opačně. tzn. píst opřenej do blatníku, ne do kapoty. Je to kvůli mazání těsnění pístnice. Každý auto i technické zařízení, kde nejsou vzpěry vodorovně (třeba dveře u traktorů), to tak má. 

Upraveno od miklisek

Má pravdu soudruhu... :kol-47: I origo vzpěry u zadního kufru jsou v zavřené poloze (tak zůstávají cca 99% času) pístem dolů...a je to tak i u vzpěr na OII od Milotecu:

 

http://www.milotec-autodoplnky.cz/milotec-autodoplnky/eshop/5-1-Milotec-Skoda-Octavia-II/0/5/439-Milotec-plynova-vzpera-kapoty-motoru-Skoda-Octavia-II

 

Ten dojezt by mohl jít dodělat přes firmy co dělají repasy ... někde se to tady řešilo na fóru, minimálně bych se jich na to zeptal... je to sice blbé.. ale na funci to nemá až tak vliv... asi pořád lepší než to zvedat ručně...

Hravec - teda být tebou, tak to vrátím bez debat a to přes to, že nejsi vraceč. Ani já ne, ale tohle prostě neplní správně svou funkci.

Oměřil bych rozměry a nechal bych si ty vzpěry vyrobit - pokud by se našlo víc lidí, udělat group buy a třeba by to nevyšlo na nesmysl.

Druhá varianta je, že nekdo někde už vyrábí stejný rozměr, jen to najít.

attim: a nebo takhle... to mě napadlo, zkusit najít podobné tlumiče... ale to nebude jen o rozměrech, bude potřeba taky správná síla atd.

Což o to, přímých výrobců vzpěr (technicky je to plynová pružina) je v ČR několik, stačí použít Googl. A hodnota síly je na tý plynový pružině, co má Hravec, určitě uvedena. Celková vysunutá délka a zdvih jsou taky známé. Problém bude jen v tom, že je potřeba mít různé kulové čepy (M6 do blatníku a M8 do kapoty?) a to ty firmy standardně nedodávají, vždy se dělá stejný rozměr. Proto se Hravcovi zdají ty kulové čepy z bláta, aby pasovaly, nebudou originální. Samozřejmě OEM řešení u dodavatelů asi půjde, ale asi by to musela být větší série.

A ještě poznámka: kromě chybícího tlumení dojezdu se mě podle tý příšerný rychlosti zvedání kapoty zdá, že plynová pružina má předimenzovanou sílu, tzn. není odladěná síla vs.hmotnost kapoty vs. pákové poměry uchycení a těžiště kapoty. Toť mé pracovní zkušenosti.

Upraveno od miklisek

....  ale vzpěry by měly být namontovány opačně. tzn. píst opřenej do blatníku, ne do kapoty. Je to kvůli mazání těsnění pístnice. Každý auto i technické zařízení, kde nejsou vzpěry vodorovně (třeba dveře u traktorů), to tak má. 

 

Má pravdu soudruhu... :kol-47: I origo vzpěry u zadního kufru jsou v zavřené poloze (tak zůstávají cca 99% času) pístem dolů...a je to tak i u vzpěr na OII od Milotecu: ....

 

přátelé, kamarádi jste fakt borci! mám Vás rád i toto fórum, včetně Pawouka.... nejste někdo, tipoval bych mikliska absolventem Mendlovky? klobou dolů jestli ano, doc. Červinka, doc. Pospec, ty kapacity Vás to určitě naučili....

 

otočil jsem vzpěry (popravdě hned se mi to nezdálo, protože jsem vzpěru měl na O II i O II FL, díval jsem se na kufr, se vzpěrama se vcelku kmarádím na O II jsem měl pružiny na kufru), ale když to ti kokoti to prodají bez návodu a mají všude fotky s otočenýma vzpěrama, namontoval jsem to podle nich:

 

   

 

a výsledek po otočení vzpěr? zde je:

 

 

ještě jednou - jsou to kokoti - ještě jednou děkuji - a tedy doporučuji - fungují! - ale: JE TŘEBA JE NAMONTOVAT OPAČNĚ NEŽ JSOU NA FOTKÁCH VŠECH SHOPŮ !!!

Upraveno od Hravec

Což o to, přímých výrobců vzpěr (technicky je to plynová pružina) je v ČR několik, stačí použít Googl. A hodnota síly je na tý plynový pružině, co má Hravec, určitě uvedena. ...

 

260 N

Hravec: já mám jen rok "strojárny" na VUT :kol-33: , a navíc už je to dávno, to už se skoro nepočítá... :kol-48:  

 

Ale super, výsledek perfektní... jinak nápad to byl od Mikliska, tomu patří hlavní dík...

Upraveno od Napalm

Když to zavíráš, je potřeba vyvíjet velký tlak proti pístu? Jako myšleno: zvládne to i 50-kilová blondýna? Když jí pochopitelně někdo vysvětlí jak se to dělá :kol-28: .... 

takže asi doc. Knoflíček, doc Marek, doc. Škopán ti možná něco říkají...

 

opačně, spíš větší tlak (tah) je třeba při otvírání, zavírání je v pohodě, právě jsem při tom natáčení videa s kapotou při otvírání trochu zápasil, když jsem tel. držel pravou rukou a kapotu levou s ustoupením co nejvíc dozadu aby to bylo dobře vidět alespoň na půlce auta...

 

po otočení to chodí krásně nahoru i dolu...

 

doufám že tě příště uvidíme na našem dalším privátním srazu O III, je to od minula tzv. Brno reunion O III open - tedy i pro majitele jiných škodověn... je přislíbena účast růžových O III i s jejich uživatelkami :-)

Upraveno od Hravec

Já mám strojárnu střední a dva roky ČVUT. A 21 let se tím živím. Ale i tak díky za uznání, potěší.

ještě jednou díky   :kol-47: zemědělská technika je bombastická záležitost, kam se mnohdy technicky hrabou osobní auta... 

nooo,to je jiná,trnitou cestou ku zdárnému výsledku :kol-47:

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.