Leden 23, 201411 r Hmm, tak to se chová jako neorigo vzpěry pro páté dveře OI. Docela vopruz, když je otvíral někdo, kdo nevěděl, že je má přidržet.
Leden 23, 201411 r podle mě jsou slabé, protože neudrží ten dojezd, naštěstí motor se neotvírá tak často jako kufr a většinou ho člověk otvírá sám, tak si může dát pozor----
Leden 23, 201411 r Slabé nejsou, jen nemají vychytaný bod, kdy mají zbrzdit. Byla to nějaká druhovýroba (polsko) za 50% origo ceny.
Leden 23, 201411 r aha, možná by se daly sehnat jiné nebo je nechat poladit u pána co je renovuje.... někde na fóru je tu kontakt
Leden 23, 201411 r Příjde mi smutné, že ještě ani OIII nemá plynové vzpěry kapoty v základu. Proč to tam nedají, když to stojí pár korun...?
Leden 23, 201411 r Řepík:takových smutných věcí by se našlo víc, bohužel. Edit:navíc máš velký kufr a škrabku a to Škodovce evidentně stačí, aby nás ukojila:-) Upraveno Leden 23, 201411 r od Sanek81
Leden 23, 201411 r To, že vzpěry nedobrzdí, je opravdu velká závada. Levný polský vzpěry kufru u OI šly hned pryč (vrátil jsem je e-shopu bez udání důvodu do 14 dnů), protože mám své auto rád a ty rány mě bolí za něj. "Výrobce" těchto vzpěr si asi pěkně mastí kapsu za takovou shitku.
Leden 23, 201411 r je mi to jasné a jak jsem psal, motor se neotvírá tak často a dá se to uhlídat, uvidíme.... když tak poladění nebo nové kvalitnější, když budu vědět jaké.... jak jsem psal,l spíš mám trochu obavu z těch šroubů.... protože ta aktivní kapota drží jen na těch dodaných dvou šroubech z blata! obecně nepatřím mezi vraceče zboží... Upraveno Leden 23, 201411 r od Hravec
Leden 23, 201411 r ukázkové video - dost děs... edit: opraveno - čtěte níže zde vzpěra patří namontovat obráceně! Upraveno Leden 23, 201411 r od Hravec
Leden 23, 201411 r Paráda,když nabereš chodce,tak ti ho teď ta kapota hodí přes střechu, aspoň ti nezničí přední okno:-) Tomuhle říkám pořádná aktivní kapota.
Leden 23, 201411 r Sanek81: to je fakt smutný, no... Hravec: tak to je fakt síla. asi o víkendu natočím, jak to chodí na mém GV, to je zcela něco jiného...
Leden 23, 201411 r Pardon - ale fůj..... Poznámka: asi to ke snížení rychlosti zvedání a zpomalení dojezdu nepomůže, ale vzpěry by měly být namontovány opačně. tzn. píst opřenej do blatníku, ne do kapoty. Je to kvůli mazání těsnění pístnice. Každý auto i technické zařízení, kde nejsou vzpěry vodorovně (třeba dveře u traktorů), to tak má. Upraveno Leden 23, 201411 r od miklisek
Leden 23, 201411 r Má pravdu soudruhu... I origo vzpěry u zadního kufru jsou v zavřené poloze (tak zůstávají cca 99% času) pístem dolů...a je to tak i u vzpěr na OII od Milotecu: http://www.milotec-autodoplnky.cz/milotec-autodoplnky/eshop/5-1-Milotec-Skoda-Octavia-II/0/5/439-Milotec-plynova-vzpera-kapoty-motoru-Skoda-Octavia-II Ten dojezt by mohl jít dodělat přes firmy co dělají repasy ... někde se to tady řešilo na fóru, minimálně bych se jich na to zeptal... je to sice blbé.. ale na funci to nemá až tak vliv... asi pořád lepší než to zvedat ručně...
Leden 23, 201411 r Hravec - teda být tebou, tak to vrátím bez debat a to přes to, že nejsi vraceč. Ani já ne, ale tohle prostě neplní správně svou funkci. Oměřil bych rozměry a nechal bych si ty vzpěry vyrobit - pokud by se našlo víc lidí, udělat group buy a třeba by to nevyšlo na nesmysl. Druhá varianta je, že nekdo někde už vyrábí stejný rozměr, jen to najít.
Leden 23, 201411 r attim: a nebo takhle... to mě napadlo, zkusit najít podobné tlumiče... ale to nebude jen o rozměrech, bude potřeba taky správná síla atd.
Leden 23, 201411 r Což o to, přímých výrobců vzpěr (technicky je to plynová pružina) je v ČR několik, stačí použít Googl. A hodnota síly je na tý plynový pružině, co má Hravec, určitě uvedena. Celková vysunutá délka a zdvih jsou taky známé. Problém bude jen v tom, že je potřeba mít různé kulové čepy (M6 do blatníku a M8 do kapoty?) a to ty firmy standardně nedodávají, vždy se dělá stejný rozměr. Proto se Hravcovi zdají ty kulové čepy z bláta, aby pasovaly, nebudou originální. Samozřejmě OEM řešení u dodavatelů asi půjde, ale asi by to musela být větší série. A ještě poznámka: kromě chybícího tlumení dojezdu se mě podle tý příšerný rychlosti zvedání kapoty zdá, že plynová pružina má předimenzovanou sílu, tzn. není odladěná síla vs.hmotnost kapoty vs. pákové poměry uchycení a těžiště kapoty. Toť mé pracovní zkušenosti. Upraveno Leden 23, 201411 r od miklisek
Leden 23, 201411 r .... ale vzpěry by měly být namontovány opačně. tzn. píst opřenej do blatníku, ne do kapoty. Je to kvůli mazání těsnění pístnice. Každý auto i technické zařízení, kde nejsou vzpěry vodorovně (třeba dveře u traktorů), to tak má. Má pravdu soudruhu... I origo vzpěry u zadního kufru jsou v zavřené poloze (tak zůstávají cca 99% času) pístem dolů...a je to tak i u vzpěr na OII od Milotecu: .... přátelé, kamarádi jste fakt borci! mám Vás rád i toto fórum, včetně Pawouka.... nejste někdo, tipoval bych mikliska absolventem Mendlovky? klobou dolů jestli ano, doc. Červinka, doc. Pospec, ty kapacity Vás to určitě naučili.... otočil jsem vzpěry (popravdě hned se mi to nezdálo, protože jsem vzpěru měl na O II i O II FL, díval jsem se na kufr, se vzpěrama se vcelku kmarádím na O II jsem měl pružiny na kufru), ale když to ti kokoti to prodají bez návodu a mají všude fotky s otočenýma vzpěrama, namontoval jsem to podle nich: a výsledek po otočení vzpěr? zde je: ještě jednou - jsou to kokoti - ještě jednou děkuji - a tedy doporučuji - fungují! - ale: JE TŘEBA JE NAMONTOVAT OPAČNĚ NEŽ JSOU NA FOTKÁCH VŠECH SHOPŮ !!! Upraveno Leden 23, 201411 r od Hravec
Leden 23, 201411 r Což o to, přímých výrobců vzpěr (technicky je to plynová pružina) je v ČR několik, stačí použít Googl. A hodnota síly je na tý plynový pružině, co má Hravec, určitě uvedena. ... 260 N
Leden 23, 201411 r Hravec: já mám jen rok "strojárny" na VUT , a navíc už je to dávno, to už se skoro nepočítá... Ale super, výsledek perfektní... jinak nápad to byl od Mikliska, tomu patří hlavní dík... Upraveno Leden 23, 201411 r od Napalm
Leden 23, 201411 r Když to zavíráš, je potřeba vyvíjet velký tlak proti pístu? Jako myšleno: zvládne to i 50-kilová blondýna? Když jí pochopitelně někdo vysvětlí jak se to dělá ....
Leden 23, 201411 r takže asi doc. Knoflíček, doc Marek, doc. Škopán ti možná něco říkají... opačně, spíš větší tlak (tah) je třeba při otvírání, zavírání je v pohodě, právě jsem při tom natáčení videa s kapotou při otvírání trochu zápasil, když jsem tel. držel pravou rukou a kapotu levou s ustoupením co nejvíc dozadu aby to bylo dobře vidět alespoň na půlce auta... po otočení to chodí krásně nahoru i dolu... doufám že tě příště uvidíme na našem dalším privátním srazu O III, je to od minula tzv. Brno reunion O III open - tedy i pro majitele jiných škodověn... je přislíbena účast růžových O III i s jejich uživatelkami :-) Upraveno Leden 23, 201411 r od Hravec
Leden 23, 201411 r Já mám strojárnu střední a dva roky ČVUT. A 21 let se tím živím. Ale i tak díky za uznání, potěší.
Leden 23, 201411 r ještě jednou díky zemědělská technika je bombastická záležitost, kam se mnohdy technicky hrabou osobní auta...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.