Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

podle mě jsou slabé, protože neudrží ten dojezd, naštěstí motor se neotvírá tak často jako kufr a většinou ho člověk otvírá sám, tak si může dát pozor----

Vloženo (editace)

Řepík:takových smutných věcí by se našlo víc, bohužel.

Edit:navíc máš velký kufr a škrabku a to Škodovce evidentně stačí, aby nás ukojila:-)

Editováno: , autor: Sanek81
Vloženo

To, že vzpěry nedobrzdí, je opravdu velká závada. Levný polský vzpěry kufru u OI šly hned pryč (vrátil jsem je e-shopu bez udání důvodu do 14 dnů), protože mám své auto rád a ty rány mě bolí za něj. "Výrobce" těchto vzpěr si asi pěkně mastí kapsu za takovou shitku.

Vloženo (editace)

je mi to jasné a jak jsem psal, motor se neotvírá tak často a dá se to uhlídat, uvidíme.... když tak poladění nebo nové kvalitnější, když budu vědět jaké....

 

jak jsem psal,l spíš mám trochu obavu z těch šroubů.... protože ta aktivní kapota drží jen na těch dodaných dvou šroubech z blata!

 

obecně nepatřím mezi vraceče zboží...

Editováno: , autor: Hravec
Vloženo (editace)

Pardon - ale fůj.....

Poznámka: asi to ke snížení rychlosti zvedání a zpomalení dojezdu nepomůže, ale vzpěry by měly být namontovány opačně. tzn. píst opřenej do blatníku, ne do kapoty. Je to kvůli mazání těsnění pístnice. Každý auto i technické zařízení, kde nejsou vzpěry vodorovně (třeba dveře u traktorů), to tak má. 

Editováno: , autor: miklisek
Vloženo

Má pravdu soudruhu... :kol-47: I origo vzpěry u zadního kufru jsou v zavřené poloze (tak zůstávají cca 99% času) pístem dolů...a je to tak i u vzpěr na OII od Milotecu:

 

http://www.milotec-autodoplnky.cz/milotec-autodoplnky/eshop/5-1-Milotec-Skoda-Octavia-II/0/5/439-Milotec-plynova-vzpera-kapoty-motoru-Skoda-Octavia-II

 

Ten dojezt by mohl jít dodělat přes firmy co dělají repasy ... někde se to tady řešilo na fóru, minimálně bych se jich na to zeptal... je to sice blbé.. ale na funci to nemá až tak vliv... asi pořád lepší než to zvedat ručně...

Vloženo

Hravec - teda být tebou, tak to vrátím bez debat a to přes to, že nejsi vraceč. Ani já ne, ale tohle prostě neplní správně svou funkci.

Oměřil bych rozměry a nechal bych si ty vzpěry vyrobit - pokud by se našlo víc lidí, udělat group buy a třeba by to nevyšlo na nesmysl.

Druhá varianta je, že nekdo někde už vyrábí stejný rozměr, jen to najít.

Vloženo (editace)

Což o to, přímých výrobců vzpěr (technicky je to plynová pružina) je v ČR několik, stačí použít Googl. A hodnota síly je na tý plynový pružině, co má Hravec, určitě uvedena. Celková vysunutá délka a zdvih jsou taky známé. Problém bude jen v tom, že je potřeba mít různé kulové čepy (M6 do blatníku a M8 do kapoty?) a to ty firmy standardně nedodávají, vždy se dělá stejný rozměr. Proto se Hravcovi zdají ty kulové čepy z bláta, aby pasovaly, nebudou originální. Samozřejmě OEM řešení u dodavatelů asi půjde, ale asi by to musela být větší série.

A ještě poznámka: kromě chybícího tlumení dojezdu se mě podle tý příšerný rychlosti zvedání kapoty zdá, že plynová pružina má předimenzovanou sílu, tzn. není odladěná síla vs.hmotnost kapoty vs. pákové poměry uchycení a těžiště kapoty. Toť mé pracovní zkušenosti.

Editováno: , autor: miklisek
Vloženo (editace)

....  ale vzpěry by měly být namontovány opačně. tzn. píst opřenej do blatníku, ne do kapoty. Je to kvůli mazání těsnění pístnice. Každý auto i technické zařízení, kde nejsou vzpěry vodorovně (třeba dveře u traktorů), to tak má. 

 

Má pravdu soudruhu... :kol-47: I origo vzpěry u zadního kufru jsou v zavřené poloze (tak zůstávají cca 99% času) pístem dolů...a je to tak i u vzpěr na OII od Milotecu: ....

 

přátelé, kamarádi jste fakt borci! mám Vás rád i toto fórum, včetně Pawouka.... nejste někdo, tipoval bych mikliska absolventem Mendlovky? klobou dolů jestli ano, doc. Červinka, doc. Pospec, ty kapacity Vás to určitě naučili....

 

otočil jsem vzpěry (popravdě hned se mi to nezdálo, protože jsem vzpěru měl na O II i O II FL, díval jsem se na kufr, se vzpěrama se vcelku kmarádím na O II jsem měl pružiny na kufru), ale když to ti kokoti to prodají bez návodu a mají všude fotky s otočenýma vzpěrama, namontoval jsem to podle nich:

 

   

 

a výsledek po otočení vzpěr? zde je:

 

 

ještě jednou - jsou to kokoti - ještě jednou děkuji - a tedy doporučuji - fungují! - ale: JE TŘEBA JE NAMONTOVAT OPAČNĚ NEŽ JSOU NA FOTKÁCH VŠECH SHOPŮ !!!

Editováno: , autor: Hravec
Vloženo

Což o to, přímých výrobců vzpěr (technicky je to plynová pružina) je v ČR několik, stačí použít Googl. A hodnota síly je na tý plynový pružině, co má Hravec, určitě uvedena. ...

 

260 N

Vloženo (editace)

Hravec: já mám jen rok "strojárny" na VUT :kol-33: , a navíc už je to dávno, to už se skoro nepočítá... :kol-48:  

 

Ale super, výsledek perfektní... jinak nápad to byl od Mikliska, tomu patří hlavní dík...

Editováno: , autor: Napalm
Vloženo

Když to zavíráš, je potřeba vyvíjet velký tlak proti pístu? Jako myšleno: zvládne to i 50-kilová blondýna? Když jí pochopitelně někdo vysvětlí jak se to dělá :kol-28: .... 

Vloženo (editace)

takže asi doc. Knoflíček, doc Marek, doc. Škopán ti možná něco říkají...

 

opačně, spíš větší tlak (tah) je třeba při otvírání, zavírání je v pohodě, právě jsem při tom natáčení videa s kapotou při otvírání trochu zápasil, když jsem tel. držel pravou rukou a kapotu levou s ustoupením co nejvíc dozadu aby to bylo dobře vidět alespoň na půlce auta...

 

po otočení to chodí krásně nahoru i dolu...

 

doufám že tě příště uvidíme na našem dalším privátním srazu O III, je to od minula tzv. Brno reunion O III open - tedy i pro majitele jiných škodověn... je přislíbena účast růžových O III i s jejich uživatelkami :-)

Editováno: , autor: Hravec

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...