Přejít na obsah

1.4Tdi nestartuje, když je ohřátý motor


Doporučené příspěvky

Ahoj všem,

mám problém se startováním, když je motor zahřátý (za studena chytá hned napoprvé). Pokaždé nechávám nažhavit, někdy i dvakrát. Při startování motor točí, ale nechytne se- baterkou to nebude (když točí tak to má tempo a není to utrápené). Tento problém se objevil na podzim a do té doby bylo vše OK. Chytne třeba až napotřetí, ale s potížemi. Dvakrát se mi stalo, že mi auto chcíplo na křižovatce, když jsem stál na neutral (přitom se rozsvítila kontrolka baterky).

 

Předem se omlouvám, pokud už tu téma je..... ale nenašel jsem.

 

Děkuji za rady a nápady čím by to mohlo být. Lukáš

Editováno: , autor: Kopxy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kapalina do motoru téct může, ale na start to nebude mít vliv. zvlášť když je motor teplý, žhavit netřeba. spíš koukni jestli nemáš loužičku na spodním krytu apod.

 

pokud se ti baterka rozsvítí při chcípnutí, tak je to normál - nedobijí. pokud před, budeš mít ve vagu zobrazenou chybu.

 

ostatně vagem jsi měl začít jako první. udělal jsi tak nebo ještě ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dostal si se na ten VAG? 
 

Co si máme představit pod " dost mi ubývá chladící kapalina " ?  Já bych nejprve vyřešil, kde ti to teče a potom se věnoval těm teplým startům. 

No příčina může být i ve slabé baterce nebo ve startéru. Zkus zkontrolovat startér - uhlíky apod.. Jde o to, že když ti při studeném startu méně točí startér - byť o 1ot/min , tak to ničemu nevadí, protože řídící jednotka nic neřeší a vrazí tam vyšší dávku paliva .. Když už je motor zahřátý, zvýšená dávka neprobíhá, ale požaduje po startéru předepsaný počet otáček a když je někde problém, tak to hold špatně chytá .. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem ten stejný problém se startováním, když jsem měl Audi A6 2,5TDI s věhlasným čerpadlem VP44. V servisu mi řekli, že je to jasné – to je čerpadlo. Tak jsem ho nechal za 20tis opravit, ale startovalo to teplé stále špatně. Tak jsem to reklamoval a stále špatně. Tak zase reklamace…a…stále špatné. Následně jsem tak dlouho pátral, až mi jeden kolega řekl, že mu to dělala Octavie a že to byl startér. Tak jsem si sám vyměnil startér za 1500 a světe div se, startovalo to jak blázen za jakéhokoli počasí a teploty motoru.
Je to tak jak píše DejvFabia – stačí při startování o pár otáček motoru méně a trochu větší proud při startování a auto nechytá, i když je baterka 100%

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj,

omlouvám se za pozdní reakci. Auto mi stále zlobí- nestartuje a za jízdy chcípá, na VAGu jsem byl. Ostatně jsem zjistil, že mi auto hází několik chyb a to: 

1. Chyba EGR ventilu

2. Chybu snímače polohy vačkové hřídele

 

Byl jsem u několika známých a problém jsem s nimi řešil a nicméně nevyřešil :( . Od té doby se problém stupňuje, dnes mi auto chcíplo za jízdy i pod sešlápnutým plynem. Začalo jakoby škubat a dusit se (poté se rozsvítila kontrolka baterky) a chcíplo to. Kontroloval jsem pomocí měřáku baterii i altík- baterie Ok, altík dobíjí. Jeden známí říkal, že je možné že budou v autě nějaké vadné kabely (kolem motoru ke snímačům atd.), že do fábií dávali levnější kabeláže a ty se klepáním naftového tří válce uvnitř izolace časem rozsypou na prach. 

Příští týden v Ústí nad Labem vyhledám nějakého autoelektrikáře aby se na kabeláž mrknul.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, když čtu ten příspěvek, tak jakobych četl o mém autě (až na malé detaily). Bílá fabia 2005, 1,4 TDi (tříválec), doposud bez jakýchkoliv problémů. Před třema týdny jsem ráno studený motor nastartoval jako vždy bez problémů, ujel asi 3 km, a pak za 5 minut chtěl nastartovat znovu. A v tom nic, škytlo mi to, chcíplo a rosvítil se motor a začalo blikat žhavení. Nemohl jsem dalších cca 10 minut nastartovat. Tak se mi to opakuje. Prostě když motor "trochu" zahřeju krátkou jízdou, tak pak nemůžu nastartovat, musím čekat. Všiml jsem si, že když ho rozehřeju pořádně, tak pak mi to chytne normálně. Na diagnostice mi ukázalo špatný měřič otáček (nebo tak nějak), ale výměna nic nezměnila. Je pravda, že se mi měnily nedávno rozvody, ale ta chyba se objevila ještě před výměnou rozvodů. Vždy mi ty kontrolky po pár dnech zhasnou a zase je to 100% bez problémů. Dnes jsem bohužel jel 3 krytší jízdy a je hotovo, zase škytlo, rosvítily se kontrolky a pak sjem čekal pár minut. Pak mi to po cca půlminutovém točení motoru chytlo, a samovolně chcíplo. Pak to chytlo znovu, zvýšil jsem otáčky, rozjel jsem se a při vyřazení na neutrál mi to před křižovatkou chcíplo... takže to začíná být o nervy. Kdyby jsi přišel na to čím to bylo, tak dej určitě vědět, já to příští týden budu nechávat zjišťovat znovu. Kdybych něco měl, tak to tu napíšu. Standa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak bych potreboval jeste jednu radu od zkusenejsich, nez se pustim do vymeny tohoto cidla (nemam ted prebytek penez aby jsem zkousel vymenu cidla a pak zjistil ze to nepomohlo).

Dneska jsem mel moznost mluvit jeste s jednim mechanikem a ten mi rekl, ze v hodne pripadech pomaha prehrat software auta. Mel navrh a to takovy: napichne auto na diagnostiku, odmaze vsechny chyby a pak se auto projede. Pokud auto chyby vyhodi znovu, tak by mi prehral software. Pry to v 90% pripadu pomuze. Me se to ale moc nezda... konkretne v mem pripade by to znamenao, ze software auta zlobi jen nekdy :-D . A kdyz uz jsem u tech dotazu, byl by nekdo ochotny a nafotil by mi cast motoru, kde snimac vackove hridele najdu? Jsem autonemotora (nikdy jsem se v autech moc nehrabal). Pro jistotu o vikendu zkusim i vycistit EGR ventil.... diky moc za reakce ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak pokud chceš vyhazovat peníze tak můžeš přehrávat soft

Měli jsme tu stejnou závadu na synově Fabii Opravdu výměna čidla pomohla

Čidlo ve Škoda stojí cca 2600,-

Koupil jsem u SEBA  Beru za nějakých 1350,- a je klid

http://www.hanza-autodily.cz/

Je to na obrázku Snímač 2 pozice 3 Halův snímač G40 Je třeba sundat horní kryt rozvodů a pod ozubeným kolem co žene vačku. 

post-1028-0-11054600-1399498396_thumb.pn

post-1028-0-06510400-1399498407_thumb.pn

post-1028-0-75609900-1399498415_thumb.pn

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čidlo mi občas zazlobí taky (nebo kabeláž někde po cestě) a motor nastartuje, jen mu to o něco déle trvá, 2-3 vteřiny tak, zdá se to jako strašná doba, vzhledem k tomu, že normálně to nastartuje na drc. Přepne se to do "nouze" a jede jen na čidlo kliky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, takže já to mám s největší pravděpodobností vyřešeno. A mohlo být už dávno... kdyby... nemůžu mluvit, nebyl jsem u toho když opravovali. Krátce: v prvním servise dali na diagnostiku a ukázal se "snímač otáček". Tak ho vyměnili. Problém ale trval dále, netušil jsem co, oni zmínili, že mi Ti co vyměnili řemen, že to nenastavili správně, byl jsem u nich, vše správně a diagnostika jim nic dalšího neukazovala. Tak jsem na doporučení šel do třetího a tam pán (ujel jsem mezitím asi 400 km a zvuk z kola zesílil) po 15 minutách říká, že mi dře ložisko levého předního (vyměnil a zvuk je 100% pryč) a nějaké rozšířené testy mu s tím startováním ukázaly: "snímač otáček" znovu. Jsou tam totiž dva :-). Takže snad je toto vše. Projížděl krátké trasy za sebou a vše v pořádku. Takže u mě: "snímač otáček". Hodně štěstí s Tvým.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsou tam dva snímače otáček, jeden na snímání otáček klikového hřídele a druhý na snímání otáček vačkového hřídele. Pokud vypadne signál od snímače otáček klikového hřídele motor nelze nastartovat, pokud vypadne signál od snímače vačkového hřídele, motor nastartovat jde a řj používá místo něj také signál ze snímače otáček klikového hřídele.

Oba snímače při výpadku by měly být zapsány v řj jako sporadická závada, či jako trvalá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak konečně mám dovolenou a dokopal jsem se k této opravě. Zatím byl vyčištěný EGR ventil a nastavená prodřená hadička. Zítra se bude vyměňovat cidlo k té vačce. Do týdne dám info, zda byla tato závada poslána do věčných lovišť... Snad tomu tak bude :) . Jo, začala mi blikat kontrolka žhavení, dočetl jsem se, že by to mohlo mít něco společného s čidlem u brzdového pedálu. Neřešil jste někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...