Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

V 31. ledna 2017 at 13:50, prassat napsal:

Každý motor si olej vezme, některý víc a některý míň. Tj. olej mizí vždy, jen se jako nechtěný bonus regenerace DPF doplňuje částečně naftou.

 

U TDi se při regeneraci filtru DPF vstřikuje nafta v jiném (pozdním) režimu pro rychlé zahřátí DPF a jeho vypálení (nafta hoří až ve filtru).....

....Ale zpět k oleji. Při regeneraci se proto část nespálené nafty setře kroužky a mísí se s olejem.

 

Po 15 tis. km je tedy olej částečně zředěn právě nespálenou naftou a dochází k jeho degradaci.

To je to, proč máš na měrce oleje pocit že skoro nemizí :-D

 

Proto je vhodné měnit olej dřív. Když si k vyjetému oleji čichneš tak to je něco!

 

 

Te dobre vysvetleni, proc nemizi olej. Diky za osvětleni.  Kdybys videl, jak byl dpf ucpan jakoby popelem, a to 400km po tzv. Chemickem čištěni. Uplně utumlovany.  Nejvice mi vadilo, rada vozidla: jedte 80km po dobu 20 min na 2000t otacek... Ale kde, uz nenapsalo. A pak hop - nouzak. A porad dokola.

před 1 hodinou, jirka toledo napsal:

Rischwon je to s C3 normou pro motory euro 4 a 5 s filtrem pevných částic DPF ale není to loglife na 30 tis je na 15 tis , a ta cena je za 20l kanystr

motor 125kw cr

jako že to hrkáš na krátké trasy a ještě s blbým olejem, který je o 20 korun na litr levnější?

přesně tak tím myslím že jezdím 15 tis ročně to je podle mě krátké trasy a ten olej je i pro tento motor nevím kde si vzal blbý olej...

jakmile tam nemáte 50700 tak přes to vlak nejede co ... jezdíte 30 tis nebo dva roky a pak se dočteš jak jsou vydřený např zdvihátka ventilu , proto sem psal když budu jezdit 300km denně tak tam naleju long , jinak pro mě nemá význam.

valvovline asi ten olej tedy podle tebe dělá špatně a kecá...

Upraveno od jirka toledo

ne, dáváme 507.00 a měníme po 15. tis. km. Přesně jak to pro zkrácený interval předepisuje Škodovka.

a jaká je na to tvém oleji uvedena specifikace dle VW? Jestli máš CR+DPF tak můžeš lít jen tu 507.00, nic jiného.

přesně jak píše Wittmann, 507 po 15tkm.....dyt ten olej stojí pár kaček.  

před 13 hodinami, jirka toledo napsal:

přesně tak tím myslím že jezdím 15 tis ročně to je podle mě krátké trasy a ten olej je i pro tento motor nevím kde si vzal blbý olej...

jakmile tam nemáte 50700 tak přes to vlak nejede co ... jezdíte 30 tis nebo dva roky a pak se dočteš jak jsou vydřený např zdvihátka ventilu , proto sem psal když budu jezdit 300km denně tak tam naleju long , jinak pro mě nemá význam.

valvovline asi ten olej tedy podle tebe dělá špatně a kecá...

Můžu vědět, kdes na tohle přišel?

dneska jsem to měl jit měnit ale borec nestíhal takže v pondělí....no a co se mi nestalo,...blikající kontrolka žhavení + se mi rozsvítil systém kontroly výfukových plynů,.... dá se věřit tomu že to způsobil ten olej po 2tis km? no ještě mi chybí kontrolka DPF a bude to komplet a tomu co mi to tam dal asi půjdu hodit na auto molotov,... :-( to blikající žhavení je EGR, dle diagnostiky,...ten mám měnit za týden ale co ta druhá kontrolka,...no moje nervi,...jen tak pro info ten špatný olej byl ještě dražší než ten co tam má byt,...měl byt údajně lepší,... :-(

to tím olejem nebude.

V 3. 2. 2017 at 9:42, janmatejicek napsal:

Můžu vědět, kdes na tohle přišel?

Napr. Na strankach valvolinu tento olej napr bmw a mercedes ma normu na tento olej LL 30 tisic. Samozrejme nikomu nenutim co tam ma lejt...

A o jaký se přesně jedná olej?

Valvoline SynPower MST C3 5W-40

výrobce uvádí  VW 502.00, VW 505.00 nebo VW 505.01 - tedy typický olej pro stará PD a benzíny. Škodovka jeho použití u CR (a TSI) připouští pouze u aut prodávaných v Rusku, Indii a Číně - předpokládám, že to je kvůli tomu, že zde auta nemají DPF, EGR a další eko vychytávky. Samozřejmě si tam ale lej, co uznáš za vhodné.

jj, ten do motoru z DPF nepatří, i když motoru neuškodí. Osobně bych radši volil tu 507.00 s C3-10 a výš a měnil po 10tkm. DPF je vcelku drahá položka.

Upraveno od šulda

Euro 4 a 5 s dpf to me staci moje cbbb je tusim 4. A je ten olej s nizkym obsahem sps. Jako 50700 a o tu syru jde

Upraveno od jirka toledo

CBBB (euro 5) - podle Dílenké příručky pouze a výhradně 507.00 a to dokonce i na extrémě zkrácený interval QI1 (5000km/rok). Ta norma přeci neřeší jen obsah síry, ale spoustu dalších parametrů. V tomhle bych VW celkem věřil, že měli důvod s (tehdy) novými motory přejít na vyšší normu. Zatímco 505 lze nahradit novější 507, obráceně je to dle Škodovky nepřípustné.

no vidíš a funguje zatím :-)

V 4. 2. 2017 na 12:21, jirka toledo napsal:

Napr. Na strankach valvolinu tento olej napr bmw a mercedes ma normu na tento olej LL 30 tisic. Samozrejme nikomu nenutim co tam ma lejt...

o to nejde, ale proč prostě nekoupit jakýkoliv olej, co plní 507 00 a je klid? Vždyť je zbytečné vymýšlet nějaké novoty a alternativy, když ten olej stojí pár korun a je jisté, že s tím problémy nebudou...

Ten valvoline je určen pro motory s EGR a DPF, tak věřím že se mu žádné problémy zatím neobjevili,..dle technika ze Škody ten olej pro motor není problém. Problém je to pro DPF kvůli kterému se tam dává pouze ta 507 s Low SAPS nebo bez toho uplně. Já tam měl olej pro staré PD diesly s MID SAPS a o vhodnosti pro DPF tam nebyla ani zmínka, takže v mém případě všechno špatně. U Jirky Toledo to asi nebude tak hrozné,...ale jak říká janmatejicek,...proč něco vymýšlet když je to jasně dané a už dávno vymyšlené a vyzkoušené,...

  • 7 měsíců později...

Ahoj. Chci se zeptat kdyz mám na oleji najeto cca 9tis (za rok byl jsem pryc tak jsem moc nejezdil) olej Castrol Edge Titanium 5W30. Mám ho měnit nebo nemusím a vyměním ho až při 15tis? Díky

Upraveno od Chlumec

Jsou lidi co na něm najezdí klidně 2 roky a mění až u hranice 30 tis. km.... já osobně měním taky do 15tis km.

Být tebou, tak pokud se s něčím jiným nechystáš do servisu, klidně ho tam ještě minimálně tuhle zimu nech a dej nový až na jaře.

před 6 hodinami, prassat napsal:

Jsou lidi co na něm najezdí klidně 2 roky a mění až u hranice 30 tis. km.... já osobně měním taky do 15tis km.

Být tebou, tak pokud se s něčím jiným nechystáš do servisu, klidně ho tam ještě minimálně tuhle zimu nech a dej nový až na jaře.

Nene nechystam. Olej menim u souseda na zvyzi. Jinak ten uplynutej rok nevadi?

pokial nenajazdim 15tisic ani nemenim... ;)

před 14 hodinami, r_e_n_e napsal:

pokial nenajazdim 15tisic ani nemenim... ;)

A ten rok nebo dva neni dulezity?

LL olej pri vymene pri 30tkm/2roky snese bez problemu 3tkm navic.  A do vsech TDI davame 507.00. Je to jediny zamenny olej,ktery se muze pouzit i na dolejvani 505.00 505.10,502 apod... nikoliv obracene. Ja jezdim na LL a menim dle casu 15-20tkm. 

3 hours ago, Chlumec said:

A ten rok nebo dva neni dulezity?

Keď s autom nejazdíš, iba stojí na parkovisku...

Alebo neurobíš toľko km na oleji ako je uvedené.... Čo sa tomu oleju môže stať? 

Prestane mazať? 

Neverím tomu, že ten olej sa po roku pokazí. :D

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.