Přejít na obsah

Měření teploty na Turbu


Doporučené příspěvky

čaute lidičky, chtěl bych si dát teploměr na turbo. I když si asi myslíte, že je to kravina, tak by se mi tam docela hodil. Ono totiž s tím čipem se turbo o něco více zahříva (né zase moc) a tím pádem po zastavení musím ještě chvíli nechat běžet motor, aby se to nezkurvilo. Nevím ale právě, jak dlouho. Nějakej nápad? Díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Existujou sondy a spec.lepidla.Ve Fabrice jsem je lepili do van motorů při zkouškách,ale kde jsou v prodeji nevím.Lepidlo bylo Belzona a byla do 350C,ale kolik má turbo na povrchu nevím.Jinak je to podle mě nesmysl.Chování k autu po chipu je popsáno všude možně a když se tak budeš chovat,nic se nestane

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čaute lidičky, chtěl bych si dát teploměr na turbo. I když si asi myslíte, že je to kravina, tak by se mi tam docela hodil. Ono totiž s tím čipem se turbo o něco více zahříva (né zase moc) a tím pádem po zastavení musím ještě chvíli nechat běžet motor, aby se to nezkurvilo. Nevím ale právě, jak dlouho. Nějakej nápad? Díky moc

Určitě bych s turbem žádný pokusy nedělal. To, že se má po zastavení ještě nechat chvíli běžet motor, aby se turbo dochladilo, platí i u normálních nenačipovanejch aut. Obecně se udává, že zastavíš a auto necháš tak 30s bežet na volnoběh a pak vypneš zapalování.... :ph34r:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

za 30 s se ti neochladí ani vzduch v IC, natož pak turbo. ;) udává se kolem 2-3 min.

Blbě jsem se vyjádřil, myslel jsem aby se dotočilo turbo, protože za jízdy se točí třeba 20000ot/min a při zastavení se ještě točí a při vypnutém motoru se nemaže. Takže proto ho nechat 30 s odstát s zap. motorem, aby se dotočilo na otáčky, kdy se zastaví zároveň s vypnutím motoru... :ph34r: O ty teploty tam při normální jízdě zas tak moc nejde, něco jinýho je, když to člověk valí po dálnici 200 a pak chce hned zastavit, tam už je potřeba nechat i dochladit,,,, B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Blbě jsem se vyjádřil, myslel jsem aby se dotočilo turbo, protože za jízdy se točí třeba 20000ot/min a při zastavení se ještě točí a při vypnutém motoru se nemaže.

Řekl bych, že ti u těch otáček chybí ještě jedna nula ;)

To jako že turbo točí 200 000 ot/min??? To si teda nemyslím... :unsure:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Blbě jsem se vyjádřil, myslel jsem aby se dotočilo turbo, protože za jízdy se točí třeba 20000ot/min a při zastavení se ještě točí a při vypnutém motoru se nemaže.

Řekl bych, že ti u těch otáček chybí ještě jedna nula ;)

To jako že turbo točí 200 000 ot/min??? To si teda nemyslím... :unsure:

Co si myslíš a nemyslíš, to není podstatný...;)

Přečti si tohle

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Blbě jsem se vyjádřil, myslel jsem aby se dotočilo turbo, protože za jízdy se točí třeba 20000ot/min a při zastavení se ještě točí a při vypnutém motoru se nemaže.

Řekl bych, že ti u těch otáček chybí ještě jedna nula ;)

To jako že turbo točí 200 000 ot/min??? To si teda nemyslím... :unsure:

Co si myslíš a nemyslíš, to není podstatný...;)

Přečti si tohle

byl jsem o kousek rychlejší :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Blbě jsem se vyjádřil, myslel jsem aby se dotočilo turbo, protože za jízdy se točí třeba 20000ot/min a při zastavení se ještě točí a při vypnutém motoru se nemaže.

Řekl bych, že ti u těch otáček chybí ještě jedna nula ;)

To jako že turbo točí 200 000 ot/min??? To si teda nemyslím... :unsure:

Co si myslíš a nemyslíš, to není podstatný...;)

Přečti si tohle

byl jsem o kousek rychlejší :D

aspoň si to líp pan kolega zapamatuje ;)

jinak snad teď v jednom z posledních Auto Tipů byl ten test chipů na 2.0TDi s DPF a tam udávali točky dmychadla cca 180 - 210tis/min... Někam jsem to sem dával, ale nevím, kam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel si ten odkaz nemůžu prohlídnout a reagovat, protože jsem v práci a mám zablokovanou většinu stránek... lol tak až později z domova... :ph34r:

To nejpodstatnější ;)

Dmychadlo se otáčí velmi rychle – 10 000 až 150 000 ot./min. v závisloti na velikosti, váze rotujících částí, nárůstu tlaku a konstrukci turbodmychadla. Tak vysoké otáčky by představovaly problém pro klasická kuličková ložiska, která by mohla explodovat. Proto se používají fluidní ložiska, ve kterých jsou pohybující se části odděleny a zároveň chlazeny tenkou vrstvou oleje. Olej se většinou bere z mazací soustavy motoru a musí být po průchodu turbodmychadlem chlazen olejovým chladičem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel si ten odkaz nemůžu prohlídnout a reagovat, protože jsem v práci a mám zablokovanou většinu stránek... lol tak až později z domova...  :ph34r:

To nejpodstatnější ;)

Dmychadlo se otáčí velmi rychle – 10 000 až 150 000 ot./min. v závisloti na velikosti, váze rotujících částí, nárůstu tlaku a konstrukci turbodmychadla. Tak vysoké otáčky by představovaly problém pro klasická kuličková ložiska, která by mohla explodovat. Proto se používají fluidní ložiska, ve kterých jsou pohybující se části odděleny a zároveň chlazeny tenkou vrstvou oleje. Olej se většinou bere z mazací soustavy motoru a musí být po průchodu turbodmychadlem chlazen olejovým chladičem.

No tak to pořád nic neříká, protože turbo v oktávii má pracovní rychlost 18000ot/min, maximum je kousek nad 20000ot.... kol110 ještě to někde seženu na papíře z MB jako důkaz, ale zabere to nějakej čas... :ph34r:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omyl, ozaj sa tie otáčky pohybujú v stovkách tisíc nie v desiatkach. V desiatkach tisíc sa hýbu otáčky bežných flexo brúsiek na železo :D

Čo sa týka merania teploty, tak netuším, akú teplotu môže mať povrch turba (ale po ostrej jazde býva kov žirivo červený). Teplota výfukových plynov môže dosahovať hodnotu 900-1000°C, takže s niečím odolným len do 350°C by som neriskoval. Určite by som volil nejaký bezkontaktný spôsob merania teploty.

A len pár výťažkov z textu, čo som narýchlo našiel na web-e:

"Nejvyšší křivka náleží maximálnímu točivému momentu jaký lze z tohoto motoru v dané sestavě získat. Otáčky turbodmychadla jsou udržovány na nejvyšší možné hodnotě (cca 200.000 ot./min). Nutné obohacování směsi spolu s malým předstihem zážehu s sebou přináší vysokou spotřebu paliva."

alebo

"Nevýhodou tohoto zařízení je však příliš vysoká pořizovací

cena a trvanlivost značky na matici rotující otáčkami až 200 000 min-1." - meranie otáčok turba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diamant: díky za potvrzení, jinak našel sem ten Auto Tip, je to č. 15/2006 Srpen 2006. Píšeou, že ot. turba v 2.0TDi jsou 220.000 a po chipu můžou skočit až na cca 250tis, což už je prý moc. Později to sem hodím ;)

OloZ..: nevim nevim chlape, co ty vlastně v tom servisu děláš? :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvrdí mi to chlapík, kterej u škodovek dělá 40 let, u nás dělá garančního technika a shání mi ten papír o těch otáčkách...těch 100000ot/min má tak možná nějakej náklaďák. Pokud mi někdo předloží důkaz, budu hned věřit, ale zatím nic, včera jsem hledal sám a našel jsem jen vyjádření někoho z ČVUT, kde psal o těch 100000 otáčkách u náklaďáků..... :ph34r: tak fakt nevim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvrdí mi to chlapík, kterej u škodovek dělá 40 let, u nás dělá garančního technika a shání mi ten papír o těch otáčkách...těch 100000ot/min má tak možná nějakej náklaďák. Pokud mi někdo předloží důkaz, budu hned věřit, ale zatím nic, včera jsem hledal sám a našel jsem jen vyjádření někoho z ČVUT, kde psal o těch 100000 otáčkách u náklaďáků..... :ph34r: tak fakt nevim

Že ti to tvrdil je jedna věc. Skutečnost je asi jinde. Jinak axistují nízko přeplňvaný motory, třeba SAAB a Volvo, ale tady řešíme turba v VAG motorech a ty sám tu dáváš tvrzení o Octávii. O jakym motoru vlastně mluvíš? TDI, 1.8T, TFSi????

Jinak ten autotip je v příloze

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celkově mluvím o tdi od vw...tomu časopisu moc nevěřím,,,ještě počkám až dostanu do ruky papír z MB---,, :huh:

kamaráde, ty jsi chytrej jak bláto a zatim jen povídáš cosi o papíru od Škodovky. ;)-_-

Zejtra ráno mám cestu do svýho servisu, tak tam o tom prohodim pár slov a třeba ten "papír" budu mít dřív než ty :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celkově mluvím o tdi od vw...tomu časopisu moc nevěřím,,,ještě počkám až dostanu do ruky papír z MB---,, :huh:

kamaráde, ty jsi chytrej jak bláto a zatim jen povídáš cosi o papíru od Škodovky. ;)-_-

Zejtra ráno mám cestu do svýho servisu, tak tam o tom prohodim pár slov a třeba ten "papír" budu mít dřív než ty :)

OK, tak v tomhle tématu končím :fakac::fakac:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...