Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

čaute lidičky, chtěl bych si dát teploměr na turbo. I když si asi myslíte, že je to kravina, tak by se mi tam docela hodil. Ono totiž s tím čipem se turbo o něco více zahříva (né zase moc) a tím pádem po zastavení musím ještě chvíli nechat běžet motor, aby se to nezkurvilo. Nevím ale právě, jak dlouho. Nějakej nápad? Díky moc

Vloženo

Existujou sondy a spec.lepidla.Ve Fabrice jsem je lepili do van motorů při zkouškách,ale kde jsou v prodeji nevím.Lepidlo bylo Belzona a byla do 350C,ale kolik má turbo na povrchu nevím.Jinak je to podle mě nesmysl.Chování k autu po chipu je popsáno všude možně a když se tak budeš chovat,nic se nestane

Vloženo
čaute lidičky, chtěl bych si dát teploměr na turbo. I když si asi myslíte, že je to kravina, tak by se mi tam docela hodil. Ono totiž s tím čipem se turbo o něco více zahříva (né zase moc) a tím pádem po zastavení musím ještě chvíli nechat běžet motor, aby se to nezkurvilo. Nevím ale právě, jak dlouho. Nějakej nápad? Díky moc

Určitě bych s turbem žádný pokusy nedělal. To, že se má po zastavení ještě nechat chvíli běžet motor, aby se turbo dochladilo, platí i u normálních nenačipovanejch aut. Obecně se udává, že zastavíš a auto necháš tak 30s bežet na volnoběh a pak vypneš zapalování.... :ph34r:

Vloženo
za 30 s se ti neochladí ani vzduch v IC, natož pak turbo. ;) udává se kolem 2-3 min.

Blbě jsem se vyjádřil, myslel jsem aby se dotočilo turbo, protože za jízdy se točí třeba 20000ot/min a při zastavení se ještě točí a při vypnutém motoru se nemaže. Takže proto ho nechat 30 s odstát s zap. motorem, aby se dotočilo na otáčky, kdy se zastaví zároveň s vypnutím motoru... :ph34r: O ty teploty tam při normální jízdě zas tak moc nejde, něco jinýho je, když to člověk valí po dálnici 200 a pak chce hned zastavit, tam už je potřeba nechat i dochladit,,,, B)

Vloženo
Blbě jsem se vyjádřil, myslel jsem aby se dotočilo turbo, protože za jízdy se točí třeba 20000ot/min a při zastavení se ještě točí a při vypnutém motoru se nemaže.

Řekl bych, že ti u těch otáček chybí ještě jedna nula ;)

Vloženo
Blbě jsem se vyjádřil, myslel jsem aby se dotočilo turbo, protože za jízdy se točí třeba 20000ot/min a při zastavení se ještě točí a při vypnutém motoru se nemaže.

Řekl bych, že ti u těch otáček chybí ještě jedna nula ;)

To jako že turbo točí 200 000 ot/min??? To si teda nemyslím... :unsure:

Vloženo
Blbě jsem se vyjádřil, myslel jsem aby se dotočilo turbo, protože za jízdy se točí třeba 20000ot/min a při zastavení se ještě točí a při vypnutém motoru se nemaže.

Řekl bych, že ti u těch otáček chybí ještě jedna nula ;)

To jako že turbo točí 200 000 ot/min??? To si teda nemyslím... :unsure:

Co si myslíš a nemyslíš, to není podstatný...;)

Přečti si tohle

Vloženo
Blbě jsem se vyjádřil, myslel jsem aby se dotočilo turbo, protože za jízdy se točí třeba 20000ot/min a při zastavení se ještě točí a při vypnutém motoru se nemaže.

Řekl bych, že ti u těch otáček chybí ještě jedna nula ;)

To jako že turbo točí 200 000 ot/min??? To si teda nemyslím... :unsure:

Co si myslíš a nemyslíš, to není podstatný...;)

Přečti si tohle

byl jsem o kousek rychlejší :D

Vloženo
Blbě jsem se vyjádřil, myslel jsem aby se dotočilo turbo, protože za jízdy se točí třeba 20000ot/min a při zastavení se ještě točí a při vypnutém motoru se nemaže.

Řekl bych, že ti u těch otáček chybí ještě jedna nula ;)

To jako že turbo točí 200 000 ot/min??? To si teda nemyslím... :unsure:

Co si myslíš a nemyslíš, to není podstatný...;)

Přečti si tohle

byl jsem o kousek rychlejší :D

aspoň si to líp pan kolega zapamatuje ;)

jinak snad teď v jednom z posledních Auto Tipů byl ten test chipů na 2.0TDi s DPF a tam udávali točky dmychadla cca 180 - 210tis/min... Někam jsem to sem dával, ale nevím, kam.

Vloženo
Bohužel si ten odkaz nemůžu prohlídnout a reagovat, protože jsem v práci a mám zablokovanou většinu stránek... lol tak až později z domova... :ph34r:

To nejpodstatnější ;)

Dmychadlo se otáčí velmi rychle – 10 000 až 150 000 ot./min. v závisloti na velikosti, váze rotujících částí, nárůstu tlaku a konstrukci turbodmychadla. Tak vysoké otáčky by představovaly problém pro klasická kuličková ložiska, která by mohla explodovat. Proto se používají fluidní ložiska, ve kterých jsou pohybující se části odděleny a zároveň chlazeny tenkou vrstvou oleje. Olej se většinou bere z mazací soustavy motoru a musí být po průchodu turbodmychadlem chlazen olejovým chladičem.

Vloženo
Bohužel si ten odkaz nemůžu prohlídnout a reagovat, protože jsem v práci a mám zablokovanou většinu stránek... lol tak až později z domova...  :ph34r:

To nejpodstatnější ;)

Dmychadlo se otáčí velmi rychle – 10 000 až 150 000 ot./min. v závisloti na velikosti, váze rotujících částí, nárůstu tlaku a konstrukci turbodmychadla. Tak vysoké otáčky by představovaly problém pro klasická kuličková ložiska, která by mohla explodovat. Proto se používají fluidní ložiska, ve kterých jsou pohybující se části odděleny a zároveň chlazeny tenkou vrstvou oleje. Olej se většinou bere z mazací soustavy motoru a musí být po průchodu turbodmychadlem chlazen olejovým chladičem.

No tak to pořád nic neříká, protože turbo v oktávii má pracovní rychlost 18000ot/min, maximum je kousek nad 20000ot.... kol110 ještě to někde seženu na papíře z MB jako důkaz, ale zabere to nějakej čas... :ph34r:

Vloženo

Omyl, ozaj sa tie otáčky pohybujú v stovkách tisíc nie v desiatkach. V desiatkach tisíc sa hýbu otáčky bežných flexo brúsiek na železo :D

Čo sa týka merania teploty, tak netuším, akú teplotu môže mať povrch turba (ale po ostrej jazde býva kov žirivo červený). Teplota výfukových plynov môže dosahovať hodnotu 900-1000°C, takže s niečím odolným len do 350°C by som neriskoval. Určite by som volil nejaký bezkontaktný spôsob merania teploty.

A len pár výťažkov z textu, čo som narýchlo našiel na web-e:

"Nejvyšší křivka náleží maximálnímu točivému momentu jaký lze z tohoto motoru v dané sestavě získat. Otáčky turbodmychadla jsou udržovány na nejvyšší možné hodnotě (cca 200.000 ot./min). Nutné obohacování směsi spolu s malým předstihem zážehu s sebou přináší vysokou spotřebu paliva."

alebo

"Nevýhodou tohoto zařízení je však příliš vysoká pořizovací

cena a trvanlivost značky na matici rotující otáčkami až 200 000 min-1." - meranie otáčok turba.

Vloženo

Diamant: díky za potvrzení, jinak našel sem ten Auto Tip, je to č. 15/2006 Srpen 2006. Píšeou, že ot. turba v 2.0TDi jsou 220.000 a po chipu můžou skočit až na cca 250tis, což už je prý moc. Později to sem hodím ;)

OloZ..: nevim nevim chlape, co ty vlastně v tom servisu děláš? :p

Vloženo

Tvrdí mi to chlapík, kterej u škodovek dělá 40 let, u nás dělá garančního technika a shání mi ten papír o těch otáčkách...těch 100000ot/min má tak možná nějakej náklaďák. Pokud mi někdo předloží důkaz, budu hned věřit, ale zatím nic, včera jsem hledal sám a našel jsem jen vyjádření někoho z ČVUT, kde psal o těch 100000 otáčkách u náklaďáků..... :ph34r: tak fakt nevim

Vloženo
Tvrdí mi to chlapík, kterej u škodovek dělá 40 let, u nás dělá garančního technika a shání mi ten papír o těch otáčkách...těch 100000ot/min má tak možná nějakej náklaďák. Pokud mi někdo předloží důkaz, budu hned věřit, ale zatím nic, včera jsem hledal sám a našel jsem jen vyjádření někoho z ČVUT, kde psal o těch 100000 otáčkách u náklaďáků..... :ph34r: tak fakt nevim

Že ti to tvrdil je jedna věc. Skutečnost je asi jinde. Jinak axistují nízko přeplňvaný motory, třeba SAAB a Volvo, ale tady řešíme turba v VAG motorech a ty sám tu dáváš tvrzení o Octávii. O jakym motoru vlastně mluvíš? TDI, 1.8T, TFSi????

Jinak ten autotip je v příloze

Vloženo (editace)

A pokračování. Ty otáčky zmiňujou hned nahoře v první odstavci...

edit: toho čísla si nevšímejte, to je na sociálku P-4 :D

Editováno: , autor: P2M
Vloženo
Celkově mluvím o tdi od vw...tomu časopisu moc nevěřím,,,ještě počkám až dostanu do ruky papír z MB---,, :huh:

kamaráde, ty jsi chytrej jak bláto a zatim jen povídáš cosi o papíru od Škodovky. ;)-_-

Zejtra ráno mám cestu do svýho servisu, tak tam o tom prohodim pár slov a třeba ten "papír" budu mít dřív než ty :)

Vloženo
Celkově mluvím o tdi od vw...tomu časopisu moc nevěřím,,,ještě počkám až dostanu do ruky papír z MB---,, :huh:

kamaráde, ty jsi chytrej jak bláto a zatim jen povídáš cosi o papíru od Škodovky. ;)-_-

Zejtra ráno mám cestu do svýho servisu, tak tam o tom prohodim pár slov a třeba ten "papír" budu mít dřív než ty :)

OK, tak v tomhle tématu končím :fakac::fakac:

Vloženo

Tak jsem tu,,hej.. :D omluva přijata.. :smich:

mě to totiž taky docela zajímá, kolik to turbo točí, ale nikde na netu nic není, ani o tom nepíšou v turbo opravnách..ten chlapík, jak mi má dodat ten papír z MB se k tomu taky moc nemá, že prej nestíhá... <_<

Vloženo

do servisu nevím, jestli dnes pojedu - mají mi měnit kosti, ale zatím nedorazily, takže jsem kámošovi aspoň poslal mejla, snad něco vyhrabe ;)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...