Přejít na obsah

Rapid nebo Roomster ???


slon100

Doporučené příspěvky

Rypicong podívej se jaký auto se dá za 340 koupit a jakou má výbavu,třeba golf mnou pořád zmiňovaný leon,v tý výbavě a modernosti,bezpečnosti jim rapid nesahá po kolena. Dal jsem mu 20000 navíc proti francouzům,větší náskok ten rapid objektivně fakt nemá.S 1,6 jsem jel s 307 a tomu motoru v rámci atmosfér není co vytknout.

Fabia 2 končí,proto jsou ceny kde jsou,moc nevěřím,že 3 bude stejně levná,ještě když jim teť rostou prodeje,tak se možná dočkáme toho,že rapid bude druhá nejlevnější škodovka.

Ještě k roomsteru,pro mě je důležitý jak se v autě cítím,nejezdím kolem výloh jak mi to v něm sluší.Co se týče auta,tak pro mě účel světí prostředky.

Nemůžu si odpustit ještě přísloví,který na rapida taky pasuje.Na vrch huj,vespod fuj.

Nekamenujte mě za to.

Už jsem doma tak sem dneska snad dám ty konfigurace.

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To vis, chtel jsem byt in, poprve si koupit novinku a navic uplne funglovku, marketing me pohltil a po vsech zaplacenych testech v TV a vsude jsem hold neodolal. Clovek narozdil od Mava nekupuje nove auto kazdej den. Dnes uz bych novinku nikdy nekoupil. A vsechny keci Skody a novinarske testy beru s hoooodne velkou rezervou. Rapid neni spatny auto a jsem s nim v zasadnich vecech spokojen jen ty konstrukcni vady atd. jsem proste u noveho auta ve 21 st. obzvlast u auta s jiz vyzkousenymi dily z jinych modelu necekal. Viz. silentblok prevodovky, vrzajici tesneni dveri, a sem tam interier taky neni etalonem ticha.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

standavfr, ale má větší cenu než Frantíci. Vždyť se na ně podívej. Podívej se jak se vyklápí kufr, chybí polstrování kufru, otevírání kufru, jsou tam ostré plechy nenalakované, všechny ovladače uprostřed - i oken, plasty horší než v Rapidu, horší zpracování, horší ( ale komfortnější ) podvozek, hlučnější, Rapid je větší a prostornější, nabídne větší výbavu a trošku i motory. 1.2Tsi když pominu možné problémy s řetězem je lepší než 1.6 atmosféra, dle mého názoru to je cennější než 20tis...

 

Dej pak ty konfigurace... Když ale mluvíš o tom Leon a tvrdíš o Rapidu to co tvrdíš, tak Toledo je na tom stejně né ?

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kouám, že se to tady pěkně rozjelo.. :kol-28:

Je jasné, že každý hájí to své....Rapiďáci Rapidy, Roomsteráci Roomstery.

Já zvolil Roomster hlavně z důvodu přístupu na zadní sedadla. Ono tahat důchodce z auta při vystupování není moc chleba s medem.

Často převážím sekačku, zahradní nábytek a různé další harapaky kolem chalupy.

Nemožnost vytáhnout z auta zadní sedačky zcela ven je pro mě tudíž mínus.

V tomhle směru mi Rapid nevyhovuje.

I mě se Rapid líbí, ale zatím nic pro mne.

Možná po jeho cca druhém faceliftu a odstranění jeho neduh a nedodělků to bude skvělý vůz, po kterém budu pokukovat jako po adekvátní náhradě za Roomstera.

Zkrátka po srovnání obou aut u prodejce padlo definitivní "roomzhodnutí". :kol-28:

Ale co bude za cca 4 roky....to momentálně neřeším......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Něco podobného už jsme spolu s LUKY-007 probírali přes SZ. Ono to nemá moc cenu, když nebere jiné názory a je vysazený na rapida. Netvrdím, že rapid je dokonalé auto. Jeli jsme teď na víkend pryč. Tři kola na střeše spotřeba 7,5 l normální jízdou jen do zatáček jsem jezdil opatrněji. Nevím jak bych třeba u Rooma dával kola na střechu snad jen se štaflema. To co připravila manželka sebou - nikdy bych neřekl že to naložíme do SB. Kufr je velmi skladný. "Neduhy" jako okna, nastavení sedačky, plasty ve dveřích, opěrka nohy - pro mě směšné, pokud to někdo považuje za nedostatky. Každý má snad svoje auto pro svoji potřebu (svoje potřeby) a není potřeba zde hanit jedno či druhé.

 

Není to vždy boj jen za Rapida je to prostě jiný názor na věc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To vis, chtel jsem byt in, poprve si koupit novinku a navic uplne funglovku, marketing me pohltil a po vsech zaplacenych testech v TV a vsude jsem hold neodolal. Clovek narozdil od Mava nekupuje nove auto kazdej den. Dnes uz bych novinku nikdy nekoupil. A vsechny keci Skody a novinarske testy beru s hoooodne velkou rezervou. Rapid neni spatny auto a jsem s nim v zasadnich vecech spokojen jen ty konstrukcni vady atd. jsem proste u noveho auta ve 21 st. obzvlast u auta s jiz vyzkousenymi dily z jinych modelu necekal. Viz. silentblok prevodovky, vrzajici tesneni dveri, a sem tam interier taky neni etalonem ticha.

Kde v kterém testu a jaké jsou ty novinářské lži?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- mat otvaranie okien s automatikou a nemat je polepsenie ? - to je nepochopitelný úlet ŠA, na úkor bezpečnosti provozu, přitom se bezpečností zaklíná každá automobilka

 

- mat opeirku na lavu nohu je horsie ako nemat ? - ona nejde noha "odložit" na podběh?

 

- nastavovat si sedadlo plynulym stelovanim ruzice je horsie ako packou v preddefinovanych polohach ? - to je otravné "vylepšení", ovšem pokud v autě jezdí jen jeden řidič, tak naprosto irelevantní...

 

- mat na dverach a laktovke latku a nie lacnu kozenku albeo plast na ktory sa mi lepi v teple ruka ? - tato podivnost se mi nelíbí ani na OIII, taktéž celé plastové tapecy dveří (ovšem vkus je individuální)

 

A co ještě? Mě nemůžeš podezírat z podjatosti - Rapida nemám a ani nepředpokládám, že bych ho kdy vlastnil. Ovšem rozhodovat se dnes mezi FII FL a Rapidem, jednoznačně beru Rapida, třeba i Spacebacka. Roomster je úplně mimo moje využití, tak k němu se nevyjadřuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prašík, no asi tak nějak, já tu třeba nikde netvrdím že Roomster a F2 je nějaký hovno zabalený v pozlátku, že to je marketingový podvod na kupující apod. k tomu se nesnižuju a že bych mohl na každém z těch dvouch si najít špínu, ale nemám to zapotřebí. Pouze obhajuji "předsudky" u Rapida a že některý jsou opravdu směšný. Třeba srovnání s Frantíkama je opravdu mimo mísu.

 

A co se týče testů, tak úplně všechny tvrdí jedno a to samé ( že by ŠA podplatila úplně všechny novináře a testery v ČR a ve světě ? ), je to solidní auto, s velkým prostorem a kufrem, dobrým podvozkem, pěkným designem, slušně motory s dobrou spotřebou, s né už tak dobrou cenou ( v té době nebyl akční model a cena byla vyšší ), s pár daněma za šetření ( plasty, ovládání a funkce oken apod. ). Nějak si nevybavuju test, kde by někdo o tom autě tvrdil že to je něco světového, skvělého apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale byly testy s Rapidy a povetsinou vychvalujici do nebes. Tehda pred koupi jsem vse cetl a na vse co se Rapida tyce koukal. Dobre jestli vytknuli tu packu misto ruzice a ty proklate plasty to bylo vse. Pak po roce prisel MR 2014 a s nim nektere zmeny a najednou uz ten puvodni Rapid uz tak skvely nebyl, dostal lepsi naladeni podvozku , (puvodni odskakujici jako koza a nikomu to nevadilo z novinaru) najednou to kritizovali, elektro mechanicke servo misto elektrohydraulickeho totez. To najednou bylo kritizovano na MR 2013 kde co kdyz uz to bylo inovovane, ale pri v prvnich testech ticho po pesine. Pritom ten podvozek jsem citil i ja po par 100km ze je abnormalne tvrdej. Tak ze tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toledo je na tom ještě hůř,ale o něm jsem se nezmiňoval.

http://skoda-car-configurator.cloudapp.net/CarCard/54983768

http://www.seat.cz/countries/cz/files/cenik_leon_2014.pdf.

Nejde mi sem zkopírovat kartu vozu,tak jsem dal odkaz na ceník.Je to reference 1,2 TSI za 326900,výbavu si prosím dohledejte.

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prašík-do rooma prodávají držák kol do kufru.Ještě existuje držák na tažák,což mi přijde bezpečnější,než vozit tři a víc kol na střeše."Neduhy" jak píšeš by mě docela vadily,měl jsem před roomem fab1 a tyhle věci měla,tak by člověk čekal,že to jde dopředu.

Já tu nikomu roomstera necpu,jen si myslím,že jde utratit stejné peníze za poněkud lepší auto.

Ještě k těm Francouzům, všude kde je srovnávací test rapida srovnávají s nimy,protože ho škodovka prezentuje jako rozpočtové auto,na kterém se šetřilo,stejně jako Peugeot a Citroen.Jen to šetření nedošlo k zákazníkovi viz odkazy víše. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně jsem věděl, že to takhle s tím porovnáním Leon vs Rapid dopadne.

 

No, pár věcí k tomu. Rapida máš s 77kW motorem, Leona s 63kW motorem. Pokud chceš srovnat motory, dostaneš se na částku 358.900Kč za Leona, nebo ( pokud ubereš motor u Rapida, tak na částku 317.900Kč u Rapida.

To, že motor 1.2TSI 81kW ( o motoru 63kW ani nemluvím ), bych nikdy nedal do auta o velikosti a váze Leona/Octavie, je věc druhá.

 

K Rapidu jsi naházel nějakou výbavu ( asi aby to bylo výbavou srovnatelné s Leon, budiž, podle mě ( krom stěrače ) se zrovna jedná o výbavu, kterou koupí menší skupina lidí, ale také to přehlédnu.

 

K Leonu musíš ještě přičíst cenu za litá kola ( nevšiml jsi si poznámky, že elektrony jsou pouze k dieselu Ecomotive, takže připočti dalších 15.100Kč, tím se dostáváme na částku 374.000Kč.

Když už jsi dal k Rapidu bezpečnostní balík, tak musíš k Leonu dát asistent rozjezdu do kopce - dalších 1500Kč. Pokud někdo chce vyhřívané sedačky, v Rapidu jsou o celých 4 tis levnější... Sice Leon má k tomu navíc ostřikovače světel, ale kdo si to objedná ? Většina lidí chce jenom ty sedačky, já bych nechtěl ani ty ostřikovače...

+ pokud jsem dobře četl, Leon nemá kožený paket ( pouze u vyšších výbav a nemá za příplatek ). + nevím jak to je se sunsetem. Tak jak to je popsané v ceníku, je ve vyšších výbav, jinak za příplatek 20tis!

 

Tak ti čoveče nevím...

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry,ten motor jsem odklik omylem

http://skoda-car-configurator.cloudapp.net/CarCard/54985269

Jinak seat tam má kontrolu tlaku v pneu,dálkový centrál,multikolizní brzda,kotouče vzadu,dotykové rádio,modernější platformu a vylepšené TSI.

Rapid má elektrony které neřeším a nemusím kupovat origo a kožený paket.

Tak ti nevím...

je tam 13000 rozdíl,jasně,když si začneš vymýšlet,tak tu cenu pošleš jinam,otázka je kdo ty věci navíc potřebuje.

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Promiň ale kola nevozíš jinak by jsi nepsal takové bludy a věděl by jsi že to není jen o kole. Držák na kola do kufru pro tři kola?? A do kufru dáš jinak co?? Nemůžu dat kola na tažné protože ho nemám. Dávat zase peníze za tažné plus nosič se mě nechtělo když mám výbavu na střechu. Vždy jsem vozil kola na střese a je to bezpečné jen musíš vědět jak na to takže co tobě přijde bezpečnější je mě fakt jedno. Ano rapid má drobnosti které mě osobně nevadí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rapid má také dálkový centrál - sklopné klíčky.

Kotouče vzadu - OK, ale Rapid je stejně těžký jako Fabia, kde jsou bubny plně dostačující.

Kontrola tlaku v pneu - pro mě zbytečnost, ale každý má jiný názor.

Modernější platformu beru, ale Rapid má dobrý podvozek, plně dostačující na ten segment...

Vylepšené TSI, asi určitě plus, ještě ukáže čas.

Takhle se můžeme přetahovat do nekonečna, ty bohužel vypíchneš vždy výbavu, která je drtivé většině lidí k prdu ( krom platformy a novějším motoru )

 

Já to řeknu asi takhle, Leon aby byl pro mě výbavou nastejno s Rapidem a měl odpovídající motor vzhledem k segmentu auta, musel by mít 1.4TSI, což je nějakých 421tis, výbava už tam je více než dostatečná. Malý kufr nebudu rozebírat, nemá to cenu. Ale prostě s motorem 1.2TSI 63kW i 81Kw, bych takové auto nekoupil a kdyby jo a chtěl dorovnat výbavu, tak nesmíš zapomenout na jednu věc. Já kupuju nyní auto v cenové relaci, kde 20 i 10tis je prostě hodně peněz, takže za Leon s 1.2TSI 81kw, elektronama ( sunset radši nepočítám ), bych musel dát o 40tis více a to je sakra hodně peněz, máš je ? já ne.

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prašíku, přesně z tohodle důvodu si pantáta nekupoval Roomstera, jezdí často na kola, ano není to zrovna čahoun a ty kola by on a o manželce ani nemluvím, prostě bez stoličky na střechu nedal. Varianta do kufru je dobrá pro 2 lidi a ještě nesmějí jet na dlouho pryč, páč nic nedá do kufru. Kola na tažný je hodně velká investice - držák + tažný. A to nemluvím o tom, že většinou lidi mají držák na střechu už ze staršího auta...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prašíku, přesně z tohodle důvodu si pantáta nekupoval Roomstera, jezdí často na kola, ano není to zrovna čahoun a ty kola by on a o manželce ani nemluvím, prostě bez stoličky na střechu nedal. Varianta do kufru je dobrá pro 2 lidi a ještě nesmějí jet na dlouho pryč, páč nic nedá do kufru. Kola na tažný je hodně velká investice - držák + tažný. A to nemluvím o tom, že většinou lidi mají držák na střechu už ze staršího auta...

Já když už mám dávat lyže a snowboard na střechu rooma mám dost......a to mám skoro 190cm. Kdybych tam chtěl dát kola, tak jedině ze židle to je jasná věc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rypicong přesně o tomhle jsem psal. Je to jako se vším pokud si koupíš šmejd nebude to na střese držet. Chce to s rozumem vybírat takové věci mluvím o nosiči. A věřte že jsem si o tom dost popřemýšlel a stejně tak o autě pro naše potřeby. Já si klidně nechám poradit ale nemám rád když někdo radí a nerozumí tomu. A já nikomu nebudu radit jak má složit cokoliv pokud tomu nebudu rozumět a když něco nevím tak se zeptám raději vypadat 10 jako blbec než být za blbce napořád. A líbila se mě ta tvoje věta o penězích

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale vždyť se nikdo do krve nehádá...

je to každého věc, já bych auto nižší střední prostě už z principu s takovým motorem nechtěl...

Ale jak jsem psal, když už, musel bych mít tu 81kW verzi, elektrony, jsem o 40tis víc a chybí mi nějaké věci a těch 40tis je prostě dost. S vyrovnanou výbavou bych se dostal ještě vejš. Měl bych auto s lepším prostorem do stran ( Rapid je pro mě cajk, ale budiž ), s o dost menším kufrem ( já potřebuji dlouhý kufr na rybařinu ), jak se sedí vzadu nepočítám, já tam sedět nebudu, ale bude na tom lépe Rapid díky prostoru nad hlavou, ale nic dramatického, jinak +/- stejné. Novější platformu upřímně asi nepoznám...

Asi bych radši šel do Korejce když už vytasit peníze navíc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prašíku, však jasně, do mě každý ventiloval ať si koupím parkovací senzory, automatickou klimatizaci, xenony apod. apod. říkali 10tis je prd vzhledem k ceně auta. Já jim říkám, neblbněte, já šel pro Fabii, odešel s Rapidem, už takhle jsem na hraně limitu. Když tam nahážu vše co mi každý radí a poslouchat že to je prd vzhledem k ceně auta, tak se dostanu na takovou částku, za kterou bych opravdu radši koupil něco jiného, i toho Leona, nebo Korejce. Rapid má smysl kolem 310tis, max kolem 330 kde jsem nakonec skončil. Je pravda, že tam mám pár věcí který jsou asi pro plno lidí zbytečný, ale chtěl jsem si udělat radost ( winter paket, větší kola a možná i ty repráky vzadu ). Na začátku jsem o silnějším motoru ani nepřemýšlel, ale nakonec jsem ho tam přihodil. A to mi k dokonalosti chybí aut. klima, senzory, xenony, ale to je dalších 30tis. Za ty jsem radši koupil lepší motor a topení pod prdel, protože na to fakt v zimě trpím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...