Přejít na obsah

Fólie na sklo


parkan

Doporučené příspěvky

Mám dotaz v Tesku jsem zakoupil folii na skla černou.....návod nic moc tak nevím ani z jaké strany se ta folie lepí z venku nebo ze vnitř........dodavatel www.filson.cz

Poradí nebo má někdo zkušenosti z touo folii na skla.....a hlavně lepil to někdo? případně z jaké strany to mám nalepit!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kedysi este na 120 som lepil folie zakupene v Tescu ... .. po cca 3 mesiacoch na slnku vybledli..

Kazdopadne bez homologizacie a :papierov: k foliam .. riskujes ze budes priplacat za foliu policajtom ...

co sa lepenia tyka, tak ak nevyberies skla treba aspon povytahovat tesnenia .. okno nastriekat vodou s jarom .. foliu mat nastrihnutu bajoko velkosti ako okno a postupne priliepat foliu a necim makkym vytlacat bubliny .. zbytky odrezat napriklad skalpelom

babracka .. ktorej vysledok je otazny /...

kazdopadne odporucal by som radsej zohnat si folie aj s :papiermi: ako aj profi montaz ....

-_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Folie tohoto typu mají tu nepříjemnou vlastnost, že je vyhlazováním poškrábeš, takže pokud ti potom do folie posvítí sluníčko, vidíš jen velkou rozmazanou skvrnu. Navíc, jak uvedl kolega výše - vyblednou. Přidáš si hromadu práce a potencionálních starostí, protože každej polda pozná, že nejsou homologované (nemají štítek s atestem 8SD). Já bych před nástupem bodového systému, kdy poldům narostou ramena a zaměří se na věci, na které byli dosud krátcí, takové riziko nepostupoval. Pokud to bude označeno za závadu na tech. stavu vozidlo, ohrožující bezpečnost provozu, budou ti přiděleny 3 trestné a pokuta je od 2500 do 5000 (jestli si to dobře pamatuji).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas s předchozíma....policie to zajisté pozná,není to těžké a už to znají a následně to patřičně oceňují. Ve většině případů totiž nemají v lásce "domácí" tunery. Když je to kvalita a hezký tak to berou a i pokecají (ti mladší) ale jakmile je to odfláklý nebo prostě kýčovitý, tak to je za 1.000,-.....zatím :o

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A není to teď náhodou tak, že na zadním okně + zadních bočních může být cokoliv tzn. i bez homologace a na předních bočních nesmí být nic tzn. ani s homologací, pokud jsou tyto tónovaná již z výroby? Mám pocit, že to co tady všichni uvádíte již neplatí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A není to teď náhodou tak, že na zadním okně + zadních bočních může být cokoliv tzn. i bez homologace a na předních bočních nesmí být nic tzn. ani s homologací, pokud jsou tyto tónovaná již z výroby? Mám pocit, že to co tady všichni uvádíte již neplatí.

Platí to, že na vozidle (ať už oknech nebo jinde) nesmí být nic jiného než ty doplňky a díly, které jsou homologované a schválené výrobcem vozu-tzn.na autě nesmíš mít jiné než Škoda folie, jiné než Škoda střešní okno a i montáž musí provést odborná firma.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Platí to, že na vozidle (ať už oknech nebo jinde) nesmí být nic jiného než ty doplňky a díly, které jsou homologované a schválené výrobcem vozu-tzn.na autě nesmíš mít jiné než Škoda folie, jiné než Škoda střešní okno a i montáž musí provést odborná firma.....

A to právě si myslím, že bylo nedávno v případě fólií změněno, ale nechce se mi to teď nikde hledat. Např. donedávna jsi mohl mít fólie i na předních bočních oknech, pokud byly homologované, dneska pokud mají ty skla tónování z výroby (což mají kromě základních modelů dneska už všechna auta), tak tam nesmíš mít fólie ani s homologací. Jinak nikdy neplatilo to, že by si mohl mít pouze Škoda fólie (škodovka ani žádné nevyrábí), stačilo pouze když měli atest.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Platí to, že na vozidle (ať už oknech nebo jinde) nesmí být nic jiného než ty doplňky a díly, které jsou homologované a schválené výrobcem vozu-tzn.na autě nesmíš mít jiné než Škoda folie, jiné než Škoda střešní okno a i montáž musí provést odborná firma.....

A to právě si myslím, že bylo nedávno v případě fólií změněno, ale nechce se mi to teď nikde hledat. Např. donedávna jsi mohl mít fólie i na předních bočních oknech, pokud byly homologované, dneska pokud mají ty skla tónování z výroby (což mají kromě základních modelů dneska už všechna auta), tak tam nesmíš mít fólie ani s homologací. Jinak nikdy neplatilo to, že by si mohl mít pouze Škoda fólie (škodovka ani žádné nevyrábí), stačilo pouze když měli atest.

Špatně jsem to napsal-samozřejmě že Škoda folie neexistujou, ale abys je mohl legálně používat musí je Škoda schválit, což řeší ten atest. Co se týče homologací-musí být neustále, na tom se nic nezměnilo.... S těma předníma bočníma oknama je to řešeno indexem prospustnosti-tónovaná okna ho splňují ale jakmile bys tam hodil jakoukoliv folii,tak ho překročíš, proto se nesmí používat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

CHlapi nemáte pravdu, na zadních bočních + zadním koncovém skle můžete mít co chtete, tzn. i bez HOMOLOGACE !!

Můžeš to mít, policie tě i většinou nechá být protože tuto je jim docela jedno, nejspíš projdeš i technickou ale oficiálně to nesmíš mít pokud to není homologované. A nesnaž se mi tvrdit opak, něco o tom vím..... :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky si myslim ze na zadni okno a zadni bocni okna si kazdej muze dat co chce. existujou prece uzitkove modifikace malych aut (napr. corsa, mozna i fabia) kde tyto okna vubec nejsou.

Ale ty modifikace už jsou takhle vyrobené-taky si přece nevezmeš kus plechu a to okno nezavaříš....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

CHlapi nemáte pravdu, na zadních bočních + zadním koncovém skle můžete mít co chtete, tzn. i bez HOMOLOGACE !!

Můžeš to mít, policie tě i většinou nechá být protože tuto je jim docela jedno, nejspíš projdeš i technickou ale oficiálně to nesmíš mít pokud to není homologované. A nesnaž se mi tvrdit opak, něco o tom vím..... :p

Takže jsi to tomu pisateli v podstatě potvrdil, že můžeš mít na bočních a zadním okně cokoliv, ne ? ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Užitkové verze mají buď okna s nainstalovanou neprůhlednou folií (např. Škoda Fabia, Octavia), nebo jsou chráněna krytem zevnitř (Peugeot Partner, Citroen Berlingo), případně okna nemají a jsou takto schválena (Š Fabia Praktik).

Jedna věc je co poldové tolerují a druhá co smíš na autě mít podle zákona. Náhodou o tom taky něco vím (myslím tím folie). Marek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

CHlapi nemáte pravdu, na zadních bočních + zadním koncovém skle můžete mít co chtete, tzn. i bez HOMOLOGACE !!

Můžeš to mít, policie tě i většinou nechá být protože tuto je jim docela jedno, nejspíš projdeš i technickou ale oficiálně to nesmíš mít pokud to není homologované. A nesnaž se mi tvrdit opak, něco o tom vím..... :p

Takže jsi to tomu pisateli v podstatě potvrdil, že můžeš mít na bočních a zadním okně cokoliv, ne ? ;)

Dej si tam co chceš,i ti to nejspíš projde (policie, technická) ale pokud se bavíme o zákonnosti, tak to je v rozporu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pruser je, ze se v tom dela bordel, mlzi se co vlastne ten atest je a ruzni lepici kouzli s atestama.

ATEST kterej se dodava k folii je atest 8SD. Proste ma schvaleni MD na pouziti na vozidle.

Hodne lidi plete, mozna zamerne, propustnost a micha do toho atest...

Na sklech od ramen ridice muze byt cokoliv, ale musi mit atest, ze je mozne ho pouzit na aute. treba drevenou lapetu, ale pochybuju, ze bude mit atest MD...

Na prednich sklech, pokud jsou z fabriky zatonovana, nesmi uz nic byt. Tonovani ma zatmaveni do povolenych 30%

Takze jakakoliv folie, krome cire bezpecnostni, ktera se lepi na predni tonovana skla je nepripustna. Atest MD je samozrejmosti.

Kdo mi bude tvrdit, ze jeho PROTISLUNECNI folie Bruxa, 3M, sungard(dopln si sam)........... ma atest k tomu, ze se muze pouzit i na prednich sklech, tak je lhar...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rovnez souhlasim.

citace z:

http://auto.idnes.cz/pneu.asp?r=pneu&c=A04...134918_pneu_fdv

... ve vyhlášce č. 341/2002 Sb. (§ 34 odst. 3 vyhlášky) je stanoveno, že veškeré dodatečné úpravy skel vozidel musí plnit předpis EHK OSN č. 43 (§ 36 odst. 3 písm. B )).

Jeden z požadavků je, aby prostupnost předního skla byla větší než 75 % a prostupnost bočních skel v úrovni řidiče větší než 70 %.

Vozidlo s předním nebo bočními skly s prostupností pod 75 % resp. 70 % je v České republice zakázáno provozovat. Takové vozidlo by nemělo jezdit po pozemních komunikacích v České republice a nemělo by mu být umožněn výjezd za hranice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...