Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím všechny, na toto téma je zde sice mnoho diskusí, ale ani po dlouhodobém bádání jsem korektně nepřišel na to, jak fyzicky SPRÁVNĚ zaslepit EGR na mém motoru. Někdo radí jen hadičku k vzduchovému filtru / to jsem neměl žádnou změnu/, většinou se udávají 2 podložky/ 1x u vzduchové klapky+ 1x u samotného EGR/- na toto jsem našel i konkrétní návod, ale nejde mi odpojit trubka u sběrného potrubí na výfuku. Což takhle celý ventil včetně čerpadla sekundárního vzduchu trvale demontovat?, a otvory samozřejmě zaslepit- to jsem vidět u nějaké Toyoty.. Ale co pak udělá diagnostika- budou jí asi chybět nějaké signály?! A co tedy zaslepit pouze tu dobře přístupnou trubičku co přivádí spaliny do vzduchové klapky? Nechce se mi násilím zničit za motorem,kam se nemůže tu trubičku na přívod spalin do EGR. Budu rád za náměty . Dík

Tady to zas tak jednoduchý nebude,tam je egr se snímačem dráhy a jakákoliv nekázeň svítí kontrolka a chyby v diag....

  • Autor

Tvrdí se, že na O I pouhé zaslepení těmi dvěma podložkami diagnostika nepozná. Odpojení podtlakové hadičky od vzduchového filtru a její zaslepení je asi nutné též.Ventil asi dále pracuje, tak je to pro diagnostiku OK, i když ty spaliny tam do sání již nepřidává. Zajímala by mě taky funkce toho čerpadla sekundárního vzduchu, to zavání takovým malým turbem :D .

Bude ti to hlásit špatnej průtok na EGRu,když to zaslepíš...

Čerpadlo tam je na vhánění čerstvého vzduchu než se chytnou sondy a začnou to regulovat,běží cca minutu po startu v závislosti na teplotě motoru,všechny tydle blbosti tam jsou navěšený kvuli EU4 a hlavně při sebemenší chybyčce to rozsvěcí tu wotravnou kontrolku check

  • Autor

Zítra do toho jdu. Zaslepím trubičku u klapky a dám takové dočasné zaslepení k EGR, abych nemusel rvát tu trubičku u výfuku a případně ji nějak dokurvit. Tak jsem zvědav

to že při sebemenší chybyčce to rozsvěcí tu wotravnou kontrolku check bych si dovolil zpochybnit, řešil jsem i tady jemné a otravné cukání motoru - chybové hlášení kontrolky a diagnostiky nikde !!!, až po výměně toho zmetka EGR a po velmi tuhém boji se šmudlama v záručním servisu bylo vše OK.

  • Autor

Tak zaslepeno! Jedu to vyzkoušet.Jsem zvědav, adrenalin pracuje, závada se projevovala až po dokonalém prohřátí motoru-cca po 20 km.Dám vědět

EDIT:

Tak vypadá to dobře, cukání asi přestalo, ještě to příští týden vyzkouším cestou na hory a zpět a pak to definitivně odškrtnu :kol-43:

Podobný pocit vítězství jsem měl již několikrát a pak přišlo zklamání

Upraveno od Wojnar
Edituj příspěvky!!

  • 3 týdny později...
  • Autor

Zdravím všechny, tak bohužel velké zklamání- EGR mám sice zaslepené hezky, žádnou hlášku mi to nehází, ale původní důvod zaslepení- cukání při teplém motoru-, to bohužel neodstranilo! :kol-25:

  • 1 rok později...

 Ahoj všem, prosím i zkušenosti se zaslepením EGR ventilu, zajímalo by mě :

  1. jaký to má vliv na studené rozjezdy
  2. jaký to má vliv na výkon
  3. jaký je vliv na spotřebu
  4. jaký je vliv na emise při STK
  5. co jste udělali čerpadlem sekundárního vzduchu….odpojili hadici, nebo ho odpojili úplně nebo nechali jak je?
  6. svítí vám někde nějaká kontrolka?

 

 

Díky všem za odpovědi

 

 

 

to PAWOUK.....máš pravdu...původně se to ale jemnovalo jinak  a tak jsem založil to nový, nicméně díky za spojení témat v jedno

Upraveno od cz pida

Uz je to nejaky cas co jsem EGR ventil zaslepoval, tak si uz ani nepamatuju jak to jezdilo predtim, takze odpovim jen na neco z toho

 

3. vliv na spotrebu hodnotim subjektivne jako prinos, lepsi plneni valcu, lepsi dynamika motoru, ve vysledku nizsi spotreba

4. STK naprosto v pohode

5. cerpadlo pracuje dal nezavisle na EGR

6. v pameti zavad se zadna chyba neobjevuje ani se nerozsvecuje varovna kontrolka

Díky za odpověď, měl jsem ho dneska venku i s klapkou a jen zatím vyčistil bez zaslepení, řeším tu ještě v jiném vlákně jeden problém a potřebuju vědět jestli to pomůže, pak  to ale udělám....zas tolik práce to nebylo....spíš to ale zkusim vyřešit nějakou záslepkou přímo dole na trubce a tou 28ičkovou maticí co nejde povolit vedle lambdy...to by to mělo vyřešit taky ...aspoň teda myslím

Upraveno od cz pida

Primo na trubce u prevlecny matice jsem to zaslepil ja. Tudiz tam tu trubku vubec nemam…ale, ze bych poznal nejaky rozdil ve spotrebe, vykonu nebo cukani se rici neda. Auto se chova uplne stejne jako pred zaslepenim. Vlastne, abych nekecal. Obcas se mi rozsviti kontrolka elektroniky motoru!

Díky za další info.....pořád mi není jasná jedna věc, když se to zalepí nahože na klapce a dole na egru....co se  pak udělá s tím čerpadlem sekundárního vzduchu, to přece dál bude tlačit vzduch do přepouštěcího ventilu, ale z něj už se to nikam dál nedostane.....máte teda tu hadici vypojenou, nebo rovnou celý čerpadlo nebo to máte jak to je a s čerpadlem se nic nestane?

 

Nestačilo by jne zaslepit vzádu na sběrném potrubí zaslepit tu převlečnou matici nebo případně jen egr na vstupu a zbytek pak nechat jak je?

Jakmi bylo vysvtleno, tak řídící jednotka po studeném startu dělá to, že cca 20 s nastaví pozdní zážeh a naopak bohatou směs, navíc se pustí čerpadlo sekundárního vzduchu a cílem je, aby nespálený benzín začal hořet až v katalyzátoru a tím ho rychleji ohříval.....když ale erg a přívod do klapky zaslepím, tak tohle nebude fungovat a to může být podle mě důvod že pak svítí kontrolka elektroniky motoru.

Poradí někdo nebo prosím?

Upraveno od cz pida

oprav me jestli se pletu, ale cerpadlo a EGR ma svuj vlastni okruh trubek

 

cerpadlo tlaci vzduch do kombinovanyho ventilu (ovladanyho pneumaticky) pres vystup kombin. ventilu trubkou do sberneho vyf. potrubi

EGR ma vlastni trubku od sberneho vyf. potrubi do elmag. ovladanyho ventilu, vystup ventilu jde za skrtici klapku

 

EGR a kombinovany ventil jsou pak prisroubovany na spolecne konzoli, ja mam zaslepeno primo na samotmem EGR ventilu

jo jo jo, to máš vlastně pravdu ...teď koukám na fotky co jsem si u toho čištění dělal a je to tak...z ventilu respektive čerpadla vzduchu to jde hlavy a EGR je samostatná jednotka se vstupem a výstupem....díky za nakopnutí, teď už mi to je jasný ...:-)  díky

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.