Přejít na obsah

Vybíjení baterie


bartuch

Doporučené příspěvky

Nemyslím si, že sa mi skorej vyrieši problém. Mimochodom dnes som bral auto so servisu. Zobrali na test autobatérie, a tam zistili, že baterka je OK. A že nič iné nezistili. Mimochodom ma dnes začalo kopať auto, tak neviem či to môže byť tým, že sa jeden plusový kábel dotýka karosérie. Doteraz som to nezbadal.

Editováno: , autor: jolik84
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám ten istý problém a vysvetlím. Medzi mínus pól batérie  treba zapojiť merák a merať odber v ampéroch. Keď sa auto zamkne o pár sekúnd by malo prejsť do úsporného režimu, ampérmeter by mal ukazovať cca 0,03A odber. Ak to nie je tak, treba odpájať poistky po jednom a zatvárať auto, pri správne odpojenej poistke má auto odoberať už spomínaný odber a určí sa tým okruh v ktorom  je závada. Ja som zistil, že mi veľký prúd odoberá RJ ľavých zadných dverí, pred odpojením 0,20A, po odpojení 0,03A. Skúšal som inú RJ, závada pretrváva. Káble sú ok, musí byť teda asi chyba buď v kábloch vo zväzku alebo 2 odlišné RJ majú tú istú závadu alebo ešte prichádza do úvahy zámok vo dverách, možno pre komfortku dáva signál, že dvere sú otvorené a preto auto neprejde do úspory, v tom prípade by mal byť chybný mikrospínač v zámku.Toto sú len moje úvahy, bol by som rád keby nám to ozrejmil nejaký dobrý autoelektrikár.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vďaka, presne niečo takéto som hľadal len som to nevedel nijako pomenovať, ja som to nahradil 100mA poistkou, ale zatiaľ sa mi neprepálila. Teraz by sa fakt hodil, ale dúfam, že to bude len skrat. Nuž uvidí sa, každopádne ďakujem za tip, snáď nájdem niečo také.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Absolútne nič, práveže podľa všetkého (aj podľa diagnostiky) by malo byť auto v poriadku, lenže keď stojí min 2 dni, baterka KO. Mne sa vidí, že v servise to už vzdali, takže idem hľadať kábel, ktorý skratuje, a keď ani tak nič, tak už fakt neviem čo s tým.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fakt si to robil podľa toho postupu čo som písal? Musíš to ohraničiť nejakým spôsobom kde je chyba, inak hľadáš ihlu v kope sena. Chyba musí byť niekde okolo S kontaktu a safe modu. Auto sa zrejme tvári že je odomknuté, preto neprejde do úsporného režimu, alebo niekde prebíja + na kostru, čo má za následok vybitie baterky. Bolo by zistiť, ktoré spotrebiče ostávajú pod prúdom aj po vytiahnutí kľúča so zapaľovania a zamerať sa na tie, napr. otváranie nádrže, svetlá....Mne to robí RJ čo som už písal, ale chyba bude tiež inde, mňa čaká tiež hľadanie kábla ktorý robí zlobu, ale viem ktorý okruh resp. zväzok treba premerať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde jsem narazil na tyto hodnoty - řádově stovky mA (cca 300mA) při zavřeném, ale odemčeném autě a řádově desítky mA (30mA) při zamčeném autě.

Tedy hodnota 10mA by odpovídala zamčenému autu.

 

Zkusil bych ještě deaktivovat při zamčení alarm a jiné zabezpečení..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bobocop:

Ta fotka je mizerná, ale předpokládám, že multimetr je na rozsahu "20".

V podstatě je jedno na jakém rozsahu je, desetinná tečka nepustí. Nemáš tam odběr 21 mA, ale 210 mA!!

 

A s odběrem to je podle toho co se tu všeobecně píše tak:

- cca 300 mA (0.3A) prvních cca deset minut po zamknutí auta, dokud jednotky "neusnou"

- cca 30 mA (0.03A) po uspání jednotek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže parádny odber že? nabehne mi akonáhle napojím RJ zadných dvier, môže byť chyba v mikrospínači, že nedá signál že dvere sú zamknuté a tým pádom komfortka nezaspí???

 

patrikcevela - odpoj - pól batérie a medzi svorkovnicu a baterku zapoj merák, nastav na ampére Editováno: , autor: bobocop
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Komfortka usne i když nejsou dveře zamknuté.

Často když sedím v autě a na někoho čekám tak po deseti minutách pod palubkou cvakne relé (pravděpodobně v komfortce) a od toho času nejdu ani otevírat/zavírat okna.

Teda nikdy jsem neměřil odběr, ale tyto indicie mi na to ukazují.

A taky tak usuzuji podle toho, že jsem v minulosti (když jsem ještě parkoval v garáži v baráku) nikdy v garáži auto nezamykal a neměl jsem problém se startem i po několika dnech stání auta.

V tomhle vlákně ne, ale někde jinde jsem četl jak někdo důrazně doporučoval auto zamykat, že se míň vybíjí baterka.

Míň asi jen o těch prvních deset minut než "nezamčená" komfortka usne.

 

 

 

 

ako meriate prud odoberany z baterky? ampermeter musi byt do serie v obvode, cize odoberete z baterky pol a pripojite do cesty AM?

 

Ano, přesně tak.

Nevím jak to bobocop myslel: "odpojit mínus pól a měřák zapojit mezi svorkovnici a baterku".

Měřák je třeba prostě zapojit mezi odpojený kabel a baterku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam problem uz vise 5  rokoch po jednom dni mi batreku vybija a to som kupil uz dve nakoniec som zistil ze to vybija navigacia, takze ked odstavim auto tak vitiahnem poistku od navi a je to ok.

Robi i to jak pri RS-ke tak to robilo i ked som mal 1.6 -ku myslel som ze zla navi,kupil som novu a to iste. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak som to myslel ako si písal

 

Tak potom prečo auto neprejde podľa teba do úsporneho režimu keď je zapojená RJ ľavých zadných dvier ? prečo je tam ten odber prúdu? mal som aj druhú RJ a problém ten istý

Nevím :(

 

 

@peterkocur:

Navigaci tam máš origo? Od začátku? Nebylo tam předtím jiné rádio? Škoda má prohozené piny 4 a 7 v napájecím ISO konektoru, tj., spínané a trvalé +12V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ako sa ti to sprava? otocis klucikom, DX sa sam zapne a pamata si nastavenia?

ked vyberes klucik, DX sa sam vypne ci ostane zapnuty a musis ho vypnut rucne?

 

podla ISO standardu je na pine 4 +12 a na pine 7 spinanych +12, cize ak to ma skoda naopak, tak fialovy kabel {spinanych 12} by ti mal ist na pin 4.

 

neviem to aktualne v Else overit aku farbu ma ten kabel, ale myslim ze je fialovy.

Editováno: , autor: patrikcevela
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže spotreba znovu premeraná. 18mA pri uzamknutom aute, a keď zablikne červená dioda signalizujúca uzamknutie auta, vyskočí odber z 18 na 25mA. Čiže malo by byť všetko v poriadku. Lenže nie je. Zajtra dostanem baterku na odskúšanie, či aj tú vybije, budúci týždeň skoćím do škodovky aby mi premerali baterku, a ak sa mi podarí, tak ešte aj jedného známeho stihnem, ktorý my pravdepodobne zistí vadu, ak je nejaká vôbec.

 

 

EDIT:

Mimochodom, vedel by mi niekto poradiť, čo všetko ostáva pod prúdom po uzamknutí auta (kde všade odmeriam napätie)?

Editováno: , autor: Wojnar
Edituj příspěvky!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...