Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Záleží, jak je o klimu staráno ;) doplňování média a tak, navíc Fabia II z roku 2008 má ještě Climatic stejně jako ty ve Fabii I. Manuální se dává tuším až od roku 2010 nebo tak nějak.

Mám FII z roku 2007 a chladí dobře ta klima :)

Vloženo

Nijak zevrubně jsem to zatím neprolézal, ale na těch prvních pár pohledů nemám pocit že by se nějak výrazněji šetřilo. Překvapila mě absence výdechu klimatizace ve schránce před spolujezdcem, ta ve starém je. Zaregistroval jsem také absenci látkových poutek na uchycení bezpečnostního pásu na krajních zadních sedadlech, ale nejsem si jist zda to není na vrub sportovních sedaček.

 

V obou autech mám manuální klimu, má ji i tchán v FII a vždy byl její výkon více než dostačující. Nemám ve zvyku si dělat z auta lednici a na udržení příjemné vnitřní teploty to vždy stačilo.

Vloženo

Xantrix: Pozor, v tom starém máč Climatic, tedy poloautomatickou klimatizaci, u té je teplota regulována pomocí teplotních čidel. V novém máš manuální klimatizaci a ta žádné čidla nemá a teplotu neudržuje. U Climaticu si nastavíš teplotu (na otočném ovladači teploty byly stupně) a té se snaží ta klimatizace dosáhnout (to znamená, že zezačátku fouká chladnější vzduch, poté už méně chladný). U manuální klimatizace žádné stupně teploty u otočného ovladače nejsou a jak ovladač teploty nastavíš do určité polohy, fouká pořád vzduch o stejné teplotě.

Schválně zkus pak vysledovat, jak se to bude chovat a jestli postřehneš rozdíl :)

Vloženo

HjM: Aha :), díky za info. to jsem netušil, nepatřím mezi vášnivé uživatele klimatizace, pouštím ji jen když už je v autě k nevydržení. Schválně to prubnu, přes týden jezdím ještě se starým o víkendu mám v plánu dva výjezdy s novým, tak to zkusím vysledovat.

Vloženo

Jasné no, ono u těch manuálních klimatizací bývá někdy problém právě nastavit správně teplotu tak, aby ti nebyla buď zima nebo teplo. Je to důsledek šetření no  :kol-44:  koncern montoval do všech značek Climatic a Climatronic, a tuším že od roku 2010 Climatic vypustili a dávají místo něj manuál, a to u všech značek, takže ho nenajdeš třeba ani v Passatu nebo Superbu.

Vloženo (editace)

Jo, tím rokem jsem si nebyl jistý :) každopádně tím podle mě koncern přišel o určitou konkurenční výhodu. Ale právě asi je dost lidí, kteří ani moc netušili, co v tom autě vlastně mají a jaký je v tom rozdíl, a Climatic brali za obyčejnou manuální klimu, tak beztak to udělali z toho důvodu, že se to vlastně ani nepozná  :):D

Editováno: , autor: HjM
  • o 4 roky později...
Vloženo

Tak po velmi dlouhé době rychlý update. Auto stále jezdí super, doposud žádné problémy, natočeno přes 140t, při 120t preventivní výměna rozvodů, nasbíráno pár oděrek, ale stále je to zábava s ním jezdit. Pomalu už pokukuji po něčem novém, prozatím je můj favorit Kodiaq 2.0TSI L&K, červená velvet. V listopadu chci objednat, tak aby byl po zimě doma.

Vloženo (editace)

@bojler, gratulace, moc pěkný kousek, přeji ať slouží. 

 

L&K vyjde levněji než dovybavený Style. Navíc se mi na Style nelíbí ty černé plasty. Lakované to u L&K asi bude náchylnější, ale nepočítám, že bych s tím jezdil nějaký terén. Spíš okresky a dálnice, v klidu, žádná pila. Subjektivně mám v Kodiaqu pocit většího vnitřního prostoru. Superb je moc pěknej, ale tam kde cenově Kodiaq L&K s pár věcma navíc končí, tam Superb L&K začíná, samozřejmně s výkonnějším motorem. No uvidíme, Superb je stále ještě lehce ve hře, ale ten Kodiaq se líbí moc.

Editováno: , autor: Xantrix
  • o 3 měsíce později...
  • o 5 měsíců později...
Vloženo

Tak přesedláno na Kodiaq, Roomster prozatím zůstane jako druhý, případně pracovní a tažný vůz. Sloužil dobře, aktuálně najeto cca 165tkm, dále už to moc přibývat nebude.

  • o 1 rok později...
Vloženo

Aktuálně najeto kolem 175tkm. Před měsícem provedena výměna předního nárazníku, pravého světlometu a mlhovky po střetu se zvěří. Klika, že jsme na autě nechali havarijní. V září půjde Roomster zase o dům dál, náhradou za něj bude Kamiq Style 1.0 TSI 85KW, červená velvet. Vážně škoda, že už se nevyrábí, šli bychom do něj znovu. Snad to nezakřiknu, ale za ta léta s ním nebyl nejmenší problém. Naprosto spolehlivé auto s neskutečnou užitnou hodnotou. Možná nepatří mezi největší krasavce, ale co mu schází na kráse dohání praktičností. Jen pro srovnání za jeden rok s Kodiaqem řešeno následující: svítící kontrolka motoru - nezapojený konektor z výroby, vrzající madla dveří, skřípání rolety zavazadlového prostoru, svítící kontrolka palivového systému. Chápu, že Kodiaq je technologicky vyspělejší a složitější auto, ale chvílemi mám pocit, že si to tak trochu vybíráme za bezproblémová léta s Roomsterem.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...